Strona 2 z 3
: sobota 12 sty 2013, 15:29
autor: Kazik
Motocyklowy ballast pobiera do 5.5A przy rozruchu (przynajmniej ja taki mam) - a to daje moc ok. 70W.
: sobota 12 sty 2013, 16:08
autor: ElSor
ElSor pisze:Trzeba by tylko podmienić przewody, by zasilanie szło z akumulatora a z prądnicy na akumulator.
Wcześniej pisałem o potrzebie zasilania HIDa z akusa, żeby właśnie dostarczyć prądu potrzebnego przy rozruchu HIDa i aby nie był dostarczany prąd pulsujący, bo nie wiadomo jakby się wtedy zachowywała przetwornica. Zapomniałem tylko wtedy dodać informacji o konieczności dołożenia prostownika na którym straty przy prądzie 5A wyniosą 3,5W, czyli pomijalne.
GozDD pisze:Gdyby nie działało to będę miał części do zrobienia HID'a jako 'latarki'
2gi zestaw mam w swojej latarce, wytestowanej właśnie w Częstochowie.
Link do zdjęć
: sobota 12 sty 2013, 17:22
autor: Marcin S.
ElSor pisze:
Wcześniej pisałem o potrzebie zasilania HIDa z akusa, żeby właśnie dostarczyć prądu potrzebnego przy rozruchu HIDa i aby nie był dostarczany prąd pulsujący, bo nie wiadomo jakby się wtedy zachowywała przetwornica. Zapomniałem tylko wtedy dodać informacji o konieczności dołożenia prostownika na którym straty przy prądzie 5A wyniosą 3,5W, czyli pomijalne.
Niestety, nie zbilansuje się i nie będzie ładowania akumulatora. Moduły skuterowe do 50-tek to takie fajansy... Obwód ładowania ma mizernie mały prąd.
Pzdr.
M.
PS. Tylko sposób Arbitra - osobny akumulator, ładowany zewnętrznie. M.
: sobota 12 sty 2013, 18:13
autor: ElSor
Marcin S. pisze:Obwód ładowania ma mizernie mały prąd.
Ale ja ciągle piszę, żeby do akumulatora dołożyć (dodać) obwód świateł po wyprostowaniu (cała dostępna moc w akumulator).
: sobota 12 sty 2013, 19:15
autor: GozDD
W sumie wszedłem tutaj z pomysłem i chciałem o tym napisać, ale widzę, że ElSor mnie uprzedził. Co mi szkodzi spróbować, najwyżej połączę z powrotem tak jak było, a dla HID już ja sobie zastosowanie znajdę
: sobota 12 sty 2013, 19:36
autor: macgap90
Pytanie tylko jak reflektor przeżyje spotkanie z HID-em, a i balasty są rożne mam kilka i przy starcie te najbardziej chińskie ciągną nawet 11A, a podczas pracy 5A do tego wyją niemiłosiernie.
: sobota 12 sty 2013, 19:50
autor: Marcin S.
GozDD: OK, czekam z niecierpliwością na wyniki działań i życzę ci powodzenia (bez żadnych podtekstów - to, że mnie się nie udało oznacza tylko, że prawdopodobnie nie wyczerpałem wszystkich możliwości).
Pozdrawiam
M.
: sobota 12 sty 2013, 21:52
autor: GozDD
Reflektora nie będzie, soczewka i palnik, tyle.
@Marcin S. - dziękuje, sam jestem ciekaw co z tego będzie
: sobota 12 sty 2013, 22:03
autor: macgap90
Palnika w soczewkę nie wsadzisz
musisz mieć reflektor (lustro,odbłyśnik zwał jak zwał) z przysłoną żeby jakoś ukształtować wiązkę i dopiero jest soczewka i jeśli ten odbłyśnik będzie plastykowy to może nie wytrzymać temperatury palnika i się stopić, bo wbrew pozorom taki panik nagrzewa się i to mocno
: niedziela 13 sty 2013, 01:44
autor: skaktus
Stary KingWood, przy starcie bierze 40A
Potem prąd gwałtownie leci i zatrzymuje się przy rozgrzewaniu na 20A żeby na końcu zatrzymać się na 7A i tak zostaje. Przetwornica pięknie się gotuje, włączniki palą i tyle z tego.
Przetwornice "markowe" (xenonowe.pl) zwane slimami na starcie biorą 7A. Jedyne co udało mi się kupić (od tak) to dziwne chinole, w plastikowych obudowach, prąd pobierany na starcie to 6A, po ustabilizowaniu łuku prąd spada do około 3,5A.
Xenon to fajna sprawa, ale nawet ja, zwykły użytkownik dróg odrazu rozróżniam czy mam do czynienia z xenonem 4300 czy żarówką - barwy za bardzo odbiegają od siebie. Do tego moje przypadki z eksploracji Mołdawi czy Ukrainy:
-dobry dień
-dzień dobry
-a szto to pan ma w maszynie, pewnie ciński hid
-nie panie władzo
-włącz lampy
-prawda, nie masz cińskiego hida, jedź
: niedziela 13 sty 2013, 02:20
autor: GozDD
Wiem jak to wygląda, spokojnie
Od ElSor'a dostanę dostanę cały ładny komplecik gotowy do zainstalowania, przystosowany do HID'a, także o odbłyśnik nie ma się co martwić.
Ale jeśli zrobimy to tak jak z ElSor'em myśleliśmy, czyli wyprostować prąd z drugiej cewki, puścić go na akumulator i z tego dopiero zasilać przetwornicę, to chyba będzie dobrze. Kwasówka 7Ah da radę spory prąd oddać, a później z zasilaniem powinna sobie poradzić już prądnica.
: niedziela 13 sty 2013, 02:30
autor: ElSor
Musi sobie poradzić, bo primo moja latarka halogenowa działa na aku Pb 7,2Ah, secundo na zasilaczu 5A odpala się zimny HID z lekkim tylko zamruganiem na początku, ciepły bez mrugnięcia. Po rozgrzaniu prąd stabilizuje się na ok 3,35A @ 14V / 3,5A @ 12,7V.
: niedziela 13 sty 2013, 13:01
autor: skaktus
ElSor jaki zestaw szykujesz na montaż ? Tzn masz jakieś swoje typy które polecasz ?
: niedziela 13 sty 2013, 13:33
autor: ElSor
Nie mam żadnych typów. Soczewkę mam chyba z Mieczysława W211 (od świateł mijania) i jakąś z przeciwmgielnego ale już nie pamiętam z jakiego auta. HIDy i soczewki kupiłem kiedyś na allegro z myślą o światełku do roweru i ogólnie do zabaw. 1 HID poszedł do latarki a 2gi, razem z soczewkami leżał i się kurzył, bo ciężko zrobić jakąś dobrą obudowę na to pasującą do roweru. Można tanio jakąś skrzynkę metalową + szybka itp ale chciałem coś gustownego choć odrobinę.
: niedziela 13 sty 2013, 16:01
autor: skaktus
Mnie zawsze zastanawiało jak taką soczewkę porządnie umieścić w miejscu lustra i w dodatku całość dobre zamaskować żeby dobrze wyglądało...
Kiedyś widziałem takie DIY jak gość sobie wrzucił soczewkę do Chyslera na piankę montazową.