Strona 2 z 3

: niedziela 14 wrz 2008, 19:40
autor: m-blue
cenna informacja, jutro skocze do optyka :) jak sie ma ten pyrex do zarysowalnosci i scieralnosci np do plexy? ja jak zwykle kombinuje pod wode - poliweglan itp sa sporo wytrzymalsze od szkla, ale wiadomo - matowieja i sie rysuja. co do cnc to znajomy ma wiec nie ma problemu z powycinaniem.

: niedziela 14 wrz 2008, 20:22
autor: midi
A to obiecane fotki

Obrazek
VB 16

Obrazek
Latarka dla MariuszB R2 driver step up/step down by Edim

Obrazek
P7

Teraz drzewa z tyły są na odległości 120metrów
Obrazek
VB 16
Obrazek
Latarka Mariusza
Obrazek
no i P7

Jeszcze tak dla porównania moje P7 z latarka dla Mariusza
Obrazek
Ta śrubka w P7 to wlew płynu chłodzącego :wink:
Pozdrawiam.

: niedziela 14 wrz 2008, 20:28
autor: Mithrandir159
Świetna latarka! gratuluje pomysłu :)

: niedziela 14 wrz 2008, 20:35
autor: m-blue
Toczyles to z walka czy z rury grubosciennej? :wink: takie proste pytania, ale jak do tej pory mialem do czynienia z prostszymi konstrukcjami - dekiel z przodu ze szklem i korek/ dekiel na tyl:)

widze ze masz stopniowane elementy, glowica wyglada jakby z 3 rur po stozku wkrecanych w siebie?

: niedziela 14 wrz 2008, 21:50
autor: midi
Wcześniej zawsze używałem pełnego wałka alu, tu akurat zastosowałem w rękojeści dwie rury jedna w drugiej tak było łatwiej. Głowica z refem jak i dalsza część czyli moduł z diodą są oddzielnymi częściami i są odkręcane. Nie przepadam za rurkami bo są z miękkiego alu i nie da się ich gwintować itp. a w moim składzie metali kolorowych nie ma wałków grubościennych z PA 6 :cry: tak było by łatwiej, szybciej i oszczędniej.

: niedziela 14 wrz 2008, 22:00
autor: m-blue
no wlasnie walki dosc drogie;/ ja na szczescie mam w czestochowie w sumie niezly sklad... z lepszego alu tez cos bywa. ogolnie znajomy grzebal tez w tarnamidzie- dobrze sie obrabia, minus dla Was ze nie odprowadza ciepla jak aku:) dla mnie dobre, bo pod woda gdzie zimno, dobre pojemniki na aku sa:)

: niedziela 14 wrz 2008, 23:11
autor: Tomek210
Orientujecie się może ile kosztują w detalu wałki alu fi 50mm? Potrzebuję z 10cm długości. Okazało się, że kolega ma tokarkę (z niezłym biciem ale działa), więc będziemy toczyć dla mnie lampkę do roweru na p7 :)

: niedziela 14 wrz 2008, 23:25
autor: m-blue
niestety, ja nie pamietam, ale jak znajdziesz gdzies cene cienszego, to przelicz na wage, cena bedzie podobna, bo to sie przelicza z kilograma.
jak chcesz do roweru, kup dobre gatunkowo alu albo ci bedzie korodowac, ew mozna anodowac, ale to juz inna bajka:)

: poniedziałek 15 wrz 2008, 07:07
autor: midi
Za wałek PA 6 o średnicy 60mm i długości 10cm płacę 15zł

: poniedziałek 15 wrz 2008, 09:58
autor: MariuszB.
midi pisze:A to obiecane fotki

Jeszcze tak dla porównania moje P7 z latarka dla Mariusza
[url=http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_48cd562a8f712306.jpg]Obrazek
Ta śrubka w P7 to wlew płynu chłodzącego :wink:
Pozdrawiam.
Jestem zaskoczony różnicą w wielkości obu światełek,o różnicy w samej mocy światła nie piszę ponieważ w tej chwili nie o to chodzi,także obie prezentują się jak dla mnie super :mrgreen: dajmy jeszcze pikną powłokę AH i będzie super,Artek co jeszcze wymyślisz....czym nas zaskoczysz? :razz:

PS.Kiedy Ty śpisz,nie ma tygodnia abyś nie przedstawił czegoś nowego :?:

: poniedziałek 15 wrz 2008, 13:52
autor: midi
No właśnie nie śpię :evil: .

: poniedziałek 15 wrz 2008, 23:11
autor: wit
tOmki pisze:Dobra "ciecza" do testow moze okazac sie olej mineralny - nie przewodzi pradu - w razie jakies nieszczelnosci. Mozna go spokojnie uzywac w takiej kontrukcji - nie powienien wejsc w reakcje z jakimkolwiek elementow. Jeden minus - trudny do wyczyszczenia/sprzatniecia.
.
oj olej to niezupełnie dobry pomysł.
po prostu -sporo gorsze odbieranie ciepła będzie...
zarówno mniejsza pojemność cieplna niż wody (czyli głównego składnika borygo podobnych)
jak i gorsze odbieranie ciepła od ścianek związane z większą lepkością... oraz dużo gorszy transport - olej jest lepki i nie będzie sie "tak chlupotał" po dość wąskiej obudowie.

olej -fajna sprawa ale tylko jeśli rury większych średnic -dużo miejsca dla oleju i jeszcze lepiej poparte jakąś pompą wymuszająca ruch...
natomiast idealnym medium byłyby ciecze niskowrzące... -jakieś freony -lub choćby popularny gaz od zapalniczek... jednak body byłoby pod ciśnieniem -i powinno być lutowane.

ponadto -wskazane byłoby aby moduł z led był w najniższym punkcie "zaimprowizowanej rury cieplnej"
wtedy nad diodą stała by ciecz -i się gotowała... chłodząc koniec z diodą. a powstająca para -szłaby sobie do góry skraplając się na chłodniejszej części obudowy i przekazując tam ciepło. powstałe kropelki cieczy spływałyby w dół z powrotem na diodę.... samonapędzający się mechanizm.

weźcie miedzianą rurę -powiedzmy średnicy ze 2 -może 3 cm i długa na jakieś 30 zaślepcie końce miedzianymi korkami -i wpompujcie w środek jakiś czynnik chłodniczy -a nawet zwykły gaz od zapalniczek. tylko troszkę tak aby cieczy było z połowę pojemności lub nawet mniej.
ustawić rurę pod skosem -dioda lutowana bezpośrednio na dolny korek -korek z CIENKIEJ blachy miedzianej -a blacha pod diodą będzie mieć temperaturę podobną jak cała rura -temp rury będzie praktycznie stała wzdłuż długości...
przy diodzie pobierającej moc 10W -temp całości także podstawy diody na poziomie 80 stopni przy temp pokojowej . jak dowalić jakieś radiatory -lub większe "body" -to niżej.

acha

ciekawostka latarka o rozmiarze maglite 3D z diodą 10W
jeśli będzie idealnie rozwiązany przepływ ciepła -to w pomieszczeniach -nieruchome powietrze będzie miała około 30-35 stopni większa temperaturę obudowy niż temp otoczenia. -czyli przy letniej nocnej włóczędze -powietrze powiedzmy 25 stopni to latarka świecąca długo aż się rozgrzeje będzie mieć 60stopni.
jeśli wiatr to to różnica temperatury około połowę mniejsza -czyli około 17 stopni a więc body średnio tylko około 45 stopni.

w praktyce -rozprowadzenie ciepła nigdy nie jest idealne -okolice głowicy będą mieć z 80 a może w gorszych wykonaniach około 100 stopni a drugi koniec latarki -tzw "dupka" będzie ledwie letnia.
średnio latarka o rozmiarze maglite 3d z diodą 10W na pewnej mocy po prostu musi mieć temp o te 35 stopni wyższą od otoczenia... a jeśli jeden koniec będzie chłodniejszy -to drugi musi być bardziej gorący.
a rozpatruję tu tylko moc i straty na diodzie... - dochodzi to co podgrzeje drajwerek a i akumulatorki też swoje dołożą -też się grzeją...

a sam dioda musi być odpowiednio cieplejsza niż obudowa....
czyli wniosek -latarka diodowa dużej mocy... albo może świecić tylko dorywczo przez pojedyncze minuty -albo musi być dużaaaaaaa -lub mieć duuuuuuże radiatory.... lub mieć duże i siedzieć w ostrym wiaterku.... praw fizyki się nie przeskoczy. a dając cudowne chłodzenia -jak miedziane rurki i ciecze -możemy spowodować jedynie, że koniec z diodą nie będzie dużo bardziej gorący niż reszta latarki...
że cała latarka będzie mieć 60 stopni i dioda będzie siedzieć na elemencio o temp około 60 stopni a nie obudowa chłodna -a pod diodą cyna się topi...

acha -to nie jest żadna "praktyczna porada" tylko poglądowe przedstawienie zasad... do twórczego stosowania oczywiście :mrgreen:
pozdrawiam.
Witek

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 11:18 pm ]
Tomek210 pisze: wałki alu fi 50mm? z 10cm długości. będziemy toczyć dla mnie lampkę do roweru na p7 :)
daj konkretny duży rozmiar i masę żeberek. bo będzie się cała lampka grzała.
i żadne wynalazki wewnątrz nie pomogą.... -nawet jeśli dioda będzie super przekazywać ciepło do obudowy... -to całość się zagotuje. lampka rowerowa świeci raczej długo...godzinami -przez kilka minut będzie dobrze -potem coraz cieplej a po pół godz świecenia... będzie można na lampce jajecznicę smażyć. a dioda wewnątrz będzie jeszcze cieplejsza -jak wykonasz dobrze -to troszkę cieplejsza -jak byle jak to dużo cieplejsza od gorącej obudowy....
moc jest moc i zawsze kończy się ciepłem które trzeba "rozproszyć" do otoczenia.
pozdrawiam.
Witek

: wtorek 16 wrz 2008, 07:40
autor: midi
Oczywiście że jest właśnie tak jak piszesz, dlatego to właśnie zbudowałem tą wielką latarkę z P7 bo żadne Chińskie konstrukcje nie zapewniają przyzwoitego odprowadzenia ciepła z tej diody. Natomiast jeżeli chodzi o moją konstrukcje to stosowanie hot pipe nie jest technicznie łatwe do wykonania z racji tego że latarka podczas użytkowania przeważnie jest w ruchu. Tu nie ma cudów i nie da rady zbudować małej obudowy która poradzi sobie z ciepłem P7 jednak moje rozwiązanie powoduje że ciepło jest szybciej rozprowadzane od diody właśnie za pomocą cieczy i myślę iż zwiększa to sprawność tej konstrukcji w stosunku do zwykłej obudowy o jakieś 30-40%. Gdy latarka pracowała 30min bez cieczy w temp. pokojowej jej temperatura głowicy wynosiła około 40 stopni była cieplejsza od dłoni ale na pewno nie parzyła jednak miejsce w którym się ją chwyta jak i zakrętka były zimne, po nalaniu cieczy test powtórzyłem, latarka nie wykazywała wyraźnie większej temperatury w różnych swoich miejscach nagrzała się dosyć równomiernie a temperatura jej wynosiła około 35 stopni była chłodniejsza od dłoni. Dlatego uważam że takie rozwiązanie pozytywnie wpływa na parametry pracy diody i odpowiednio zastosowane znacząco poprawia chłodzenie. Mam zamiar zastosować ten system w mniejszej latarce ale obawiam się iż może to spowodować dosyć szybkie odbieranie temperatury z dłoni użytkownika i w efekcie latarka szybciej może się nagrzać, jednak sam to sprawdzę w praktyce :twisted:
Pozdrawiam.

: czwartek 25 wrz 2008, 11:11
autor: jjelement
A jakie odczucia wzgledem ciężaru z płynem , jakieś szczególne różnice?

: czwartek 25 wrz 2008, 11:58
autor: midi
Latarka swoje waży, siedzą tam przecież 3x18650, sam płyn już tu nie wiele zmienia.