Strona 2 z 2

: sobota 29 gru 2012, 02:07
autor: ElSor
DRAGO pisze:W opisie podają, że ma przewodność cieplną na poziomie 24 W/m °K i jest dużo lepsza od klasycznych pcb. Może ktoś powiedzieć jak to się ma do aluminiowego oraz miedzianego mcpcb?
W uproszczeniu i w skrócie - rząd wielkości lepsza przewodność, reszta zależy od samego radiatora i użytego wypełniacza pomiędzy PCB a radiatorem lub też przewodności cieplnej pomiędzy nimi.

: sobota 29 gru 2012, 11:31
autor: GrzechVip
skaktus pisze:Ostatnio widziałem lampy dzienne z halogenem (zespolona soczewka na H3 + 6 diod XR-E z lustrem) gdzie sprzedawca pisał że do budowy użyto tworzywa, które odprowadza ciepło tak samo jak alu, może producentowi chodziło o to samo tworzywo co w Philipsie. Sam jestem ciekaw co to za twór.

PS-Lampy hella nie mają jako takiego chłodzenia diod a producent daje prawie max czasu żywotności diod, a ile w tym prawdy to ciężko sprawdzić.
Producent daje a temperatura odbiera, w tylnych wymieniałem martwe diody po 25miesiącach od produkcji przy przebiegu 14k,( musiał klient hamulca nie puszczać to i mały przebieg pasuje :) ) W przednich dziennych, fabrycznych, po 18mieś i przebiegu 10k, prawa strona potrafi świecić na zielono a lewa na niebiesko. W aso powiedziano że przecież świecą obydwie. Wiadomo jak sprawdzić, w gwarancji jaki jest termin i jak w jogurcie licząc na więcej nastawić się na niesmak.

: sobota 29 gru 2012, 11:32
autor: Nightmare
Rysiu_01_92 pisze:Z ceramiki są np. hamulce w samolotach czy sportowych/wyścigowych samochodach przez właśnie ich świetne właściwości oddawania ciepła do otoczenia
Dokładnie są to węglowo-ceramiczne tarcze, ze względu na bardzo szybkie chłodzenie mają dużą większą skuteczność

: sobota 29 gru 2012, 13:33
autor: Pyra
Witam
Nightmare pisze:
Rysiu_01_92 pisze:Z ceramiki są np. hamulce w samolotach czy sportowych/wyścigowych samochodach przez właśnie ich świetne właściwości oddawania ciepła do otoczenia
Dokładnie są to węglowo-ceramiczne tarcze, ze względu na bardzo szybkie chłodzenie mają dużą większą skuteczność
W tym akurat wypadku chodzi o brak efektu "płynięcia" przy bardzo gorących tarczach jak i twardość pozwalającą zastosować też ceramiczne klocki hamulcowe. Mniejsza podatność układu hamulcowego skutkuje większą skutecznością hamowania i szybkością reakcji. Nota bene, niska temperatura, dla tych hamulców jest zgubna, i znacznie zmniejsza skuteczność hamowania. Niska to znaczy poniżej 300°C... ;)
No i oczywiście to co w sporcie liczy się najbardziej.... masa.

Pozdrawiam

: sobota 29 gru 2012, 14:04
autor: Nightmare
Pyra pisze:W tym akurat wypadku chodzi o brak efektu "płynięcia" przy bardzo gorących tarczach jak i twardość pozwalającą zastosować też ceramiczne klocki hamulcowe. Mniejsza podatność układu hamulcowego skutkuje większą skutecznością hamowania i szybkością reakcji. Nota bene, niska temperatura, dla tych hamulców jest zgubna, i znacznie zmniejsza skuteczność hamowania. Niska to znaczy poniżej 300°C... ;)
No i oczywiście to co w sporcie liczy się najbardziej.... masa.
W sumie to masz rację strzeliłem gafę są to tzw gorące klocki czym większa temperatura tym lepsze działanie dlatego często się je rozgrzewa, w zwykłych klockach efekt jest odwrotny

: sobota 29 gru 2012, 14:45
autor: Rysiu.
Nightmare pisze:w zwykłych klockach efekt jest odwrotny
Nie zawsze przykładowo w hamulcach rowerowych gdzie okładziny są wyłącznie z metalu temperatura w której osiągają najwyższą sprawność to 150-180st. niższe temperatury służą okładzinom pół metalicznych i organicznych.

: czwartek 10 sty 2013, 13:04
autor: GrzechVip