Ceramiczne radiatory ?

dane techniczne, wykazy, dokumentacje, zestawienia, linki do pomocnych stron...
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

DRAGO pisze:W opisie podają, że ma przewodność cieplną na poziomie 24 W/m °K i jest dużo lepsza od klasycznych pcb. Może ktoś powiedzieć jak to się ma do aluminiowego oraz miedzianego mcpcb?
W uproszczeniu i w skrócie - rząd wielkości lepsza przewodność, reszta zależy od samego radiatora i użytego wypełniacza pomiędzy PCB a radiatorem lub też przewodności cieplnej pomiędzy nimi.
Awatar użytkownika
GrzechVip
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GrzechVip »

skaktus pisze:Ostatnio widziałem lampy dzienne z halogenem (zespolona soczewka na H3 + 6 diod XR-E z lustrem) gdzie sprzedawca pisał że do budowy użyto tworzywa, które odprowadza ciepło tak samo jak alu, może producentowi chodziło o to samo tworzywo co w Philipsie. Sam jestem ciekaw co to za twór.

PS-Lampy hella nie mają jako takiego chłodzenia diod a producent daje prawie max czasu żywotności diod, a ile w tym prawdy to ciężko sprawdzić.
Producent daje a temperatura odbiera, w tylnych wymieniałem martwe diody po 25miesiącach od produkcji przy przebiegu 14k,( musiał klient hamulca nie puszczać to i mały przebieg pasuje :) ) W przednich dziennych, fabrycznych, po 18mieś i przebiegu 10k, prawa strona potrafi świecić na zielono a lewa na niebiesko. W aso powiedziano że przecież świecą obydwie. Wiadomo jak sprawdzić, w gwarancji jaki jest termin i jak w jogurcie licząc na więcej nastawić się na niesmak.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Rysiu_01_92 pisze:Z ceramiki są np. hamulce w samolotach czy sportowych/wyścigowych samochodach przez właśnie ich świetne właściwości oddawania ciepła do otoczenia
Dokładnie są to węglowo-ceramiczne tarcze, ze względu na bardzo szybkie chłodzenie mają dużą większą skuteczność
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Nightmare pisze:
Rysiu_01_92 pisze:Z ceramiki są np. hamulce w samolotach czy sportowych/wyścigowych samochodach przez właśnie ich świetne właściwości oddawania ciepła do otoczenia
Dokładnie są to węglowo-ceramiczne tarcze, ze względu na bardzo szybkie chłodzenie mają dużą większą skuteczność
W tym akurat wypadku chodzi o brak efektu "płynięcia" przy bardzo gorących tarczach jak i twardość pozwalającą zastosować też ceramiczne klocki hamulcowe. Mniejsza podatność układu hamulcowego skutkuje większą skutecznością hamowania i szybkością reakcji. Nota bene, niska temperatura, dla tych hamulców jest zgubna, i znacznie zmniejsza skuteczność hamowania. Niska to znaczy poniżej 300°C... ;)
No i oczywiście to co w sporcie liczy się najbardziej.... masa.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Pyra pisze:W tym akurat wypadku chodzi o brak efektu "płynięcia" przy bardzo gorących tarczach jak i twardość pozwalającą zastosować też ceramiczne klocki hamulcowe. Mniejsza podatność układu hamulcowego skutkuje większą skutecznością hamowania i szybkością reakcji. Nota bene, niska temperatura, dla tych hamulców jest zgubna, i znacznie zmniejsza skuteczność hamowania. Niska to znaczy poniżej 300°C... ;)
No i oczywiście to co w sporcie liczy się najbardziej.... masa.
W sumie to masz rację strzeliłem gafę są to tzw gorące klocki czym większa temperatura tym lepsze działanie dlatego często się je rozgrzewa, w zwykłych klockach efekt jest odwrotny
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Nightmare pisze:w zwykłych klockach efekt jest odwrotny
Nie zawsze przykładowo w hamulcach rowerowych gdzie okładziny są wyłącznie z metalu temperatura w której osiągają najwyższą sprawność to 150-180st. niższe temperatury służą okładzinom pół metalicznych i organicznych.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
GrzechVip
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GrzechVip »

ODPOWIEDZ