Strona 2 z 2

: czwartek 08 mar 2012, 19:30
autor: skaktus
Ja z kolei potwierdzę bzdetne działanie komputerów w Astrze - przy xenonie typu CanBus po włączeniu świateł zegary wariowały, doprowadzając do niekontrolowanych ruchów wskazówek zegara. Osobiście u siebie w golfiaczu montowałem xenony w miejsce soczewkowych halogenów przeciwmgielnych, od momentu włączenia xenonów, z niewiadomych przyczyn włączają się światła dzienne, GPS gubi statelity a słuchanie radia to katorga. Zmieniałem xeny od najtańszych za 99 zł a skończyłem na slimach znanej "polskiej" marki na literę X w cenie 359 zł i to samo. Wróciłem do halogenów.
Skaktus nie wyczytałem nigdzie żeby HID H7 w soczewce poprawnie ustawionej kogoś oślepiał...
Bo niestety większość których to montuje to domorośli garażowicze z brakiem wiedzy. Wielokrotnie widzę u siebie w mieście super kolesi, typu kark a na nim puszka z sznurkiem w środku który trzyma uszy żeby nie odpadły. Kolesie tego typu mają xenony wszędzie - przeciwmgielne, długie, krótkie, dalekosiężne itp... Oczywiście nikogo nie oślepiają (bez względu na to czy soczewka, czy pseudo bi-xen na H4) bo tak uważają i tak ma być.

W przybliżeniu odcięcie dla halogenu to _/ a dla xenonu ____

Gdy masz halogen miejsce / oświetla znaki, pobocze. Gdy założysz xenon, ocięcie / świeci już tak mocno, że skręcając, jadąc łukiem drogi, jadąc za kimś oślepiasz kogoś na tyle mocno, jak byś go oślepił źle ustawionymi światłami. Pisanie że mam dobrze i nisko ustawione to moim zdaniem BZDETY. Jak masz ustawione poprawnie to na xenonie oślepiasz, a jak ustawisz światła nisko to jaki jest mieć sens xenon, który w tym wypadku oświetli 1/2 drogi w porównaniu do żarówki ? :-|