Strona 2 z 2
: czwartek 15 paź 2009, 10:49
autor: jezjacek
Calineczka pisze:wow, Pyra, niezły mod.
Mam nadzieję, że ta linka za szybko Ci się nie złamie... (czytaj:wcale
)
Jeśli nawet to pozostanie oryginalna sprężynka i będzie świecić tylko trochę słabiej.
Po prostu genialna robota. Ręce i oczy chirurga
: czwartek 15 paź 2009, 18:10
autor: Pyra
Witam
Noooo Panowie, po takich słowach aż się chce pracować dalej
Następne latarki gdzieś tam na świecie czekają na poprawienie wyłącznika
Pozdrawiam
: piątek 16 paź 2009, 11:51
autor: allonitium
Powiem tylko tyle:
Na prawdę kawał niezłej roboty Pyra. Wyniki też porażające - z takiego RC-G2 teraz się zrobi prawdziwy miotacz
Dzięki za szczegółowe zdjęcia (jeśli masz jeszcze jakieś to śmiało wrzucaj).
Jeszcze pytanie - z jakim driverem zmierzyles prawie 1A w LEDa ?
: sobota 17 paź 2009, 00:20
autor: missieek
Witam,
solidna robota, Pyra - Wielkopolanie zawsze z tego słynęli
- moje gratulacje.
Mam pytanie - jakiego użyć przewodu do przylutowania do tej sprężynki? Czy lepsza jest plecionka, czy jeden cały przewód - taki solid core, jak to się ładnie w obcym języku nazywa, ?
Wydaje mi się, że solid core może się łatwiej połamać od uginania, ale jego rezystancja będzie chyba lepsza?
: sobota 17 paź 2009, 10:09
autor: Pyra
missieek pisze: Witam,
solidna robota, Pyra - Wielkopolanie zawsze z tego słynęli
- moje gratulacje.
A to mile połechtałeś wrodzoną próżność faceta
Dzięki
missieek pisze:Mam pytanie - jakiego użyć przewodu do przylutowania do tej sprężynki? Czy lepsza jest plecionka, czy jeden cały przewód - taki solid core, jak to się ładnie w obcym języku nazywa, ?
Wydaje mi się, że solid core może się łatwiej połamać od uginania, ale jego rezystancja będzie chyba lepsza?
W takich wypadkach lepsza jest linka-plecionka. Z regóły używam miękkich linek z przekaźników, ale w tym wypadku było mało miejsca i zdecydowałem się na linkę ze zwykłego przewodu wykonaną z relatywnie grubych drutów. W takim wypadku w celu uzyskania większej elastyczności pomaga mocne skręcenie i tak też zrobiłem w sprężynce grzybka. Tam występują spore i częste ruchy. W przypadku sprężynki "minusowej" i stykowej zdecydowałem się na mniej skręconą linkę, przez co też krótszą, gdyż pracuje ona dużo mniej (włączanie) i sporadycznie wykonuje duże ruchy podczas wymiany aku.
Jeśli chodzi co lepsze pod względem elektrycznym, to jeśli sumaryczny przekrój i materiał są takie same, to nie ma różnicy. Co prawda przewody wielożyłowe są bardziej narażone na korozję (większa powierzchnia ogólna) to jednak w przypadku hermetycznej latarki nie musimy się o to martwić.
Początkowo chciałem owinąć drut sprężynki cienkimi drucikami z linek, ale ..... lenistwo zwyciężyło
może następnym razem.
Pozdrawiam
PS:
UWAGA Bardzo trudno jest wypchnąć wyłącznik z alu korpusu, żeby nie uszkodzić zaczepów łączących części wyłącznika!
: sobota 17 paź 2009, 21:10
autor: jezjacek
Pyra, Dziś jeszcze bardziej doceniłem Twoje dzieło. Ja tylko próbowałem dolutować sprężynkę do wyłcznika i wyszło jak na zdjęciu.
, którego nie mogę wysłać
: sobota 17 paź 2009, 21:38
autor: Calineczka
jezjacek pisze:wyszło jak na zdjęciu.
, którego nie mogę wysłać
spróbuj pod firefoxem
: poniedziałek 19 paź 2009, 10:26
autor: Pyra
Łoooo matko, co Ci się tam porobiło. Niestety niektóre materiały kiepsko się lutują i trzeba mocno grzać a to się równa stopieniem plastyku...
często pomaga wstępne oszlifowanie i użycie pasty do lutowania instalacji CO, używam jej tez do cynowania PCB.
Dlatego bardzo się cieszyłem, że wszystkie elementy wyłącznika Romisenka są posrebrzane.
Mały OT precyzji nauczyło mnie inne hobby - modelarstwo. Popatrzcie na to, model z kartonu, oczywiście to nie moja liga
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopi ... sc&start=0
Pozdrawiam
: poniedziałek 19 paź 2009, 11:04
autor: Calineczka
: poniedziałek 19 paź 2009, 21:47
autor: Volt
o... kurcze... jakbym nie widział kolejnych kroków ja on to robi to bym chyba nie uwierzył że to wszystko jest od zupełnych podstaw robione... nawet łańcuch, jego poszczególne ogniwa, są zrobione
albo łebki nitów wielkości mikro (nie, to już chyb nano
)
: środa 21 paź 2009, 16:03
autor: DNF
Swego czasu tez sklejalem modele kartonowe, ale takiego skilla to ja napewno nie mialem! :O
Re: Wyłącznik do RC-G2
: poniedziałek 14 gru 2009, 22:36
autor: RobFra
Poszukaj na bazarze najtańszej latarki np. na 5 diod. Ma taki sam włącznik, a kosztuje ca. 5zł
: poniedziałek 14 gru 2009, 22:47
autor: pawelsz
te z DX podejdą, sa inne niż oryginalny klik, ale cóz, ciężko nabyć forwad w dobrej cenie- a te z małego romka są od razu z gwintem itd
ale cena za 5szt mała, ino czas oczekiwania, eh- gdzie smam takie nawet- fajne, długie sprężynki od razu do obcięcia, bo mocne zarazy są
Re: Wyłącznik do RC-G2
: wtorek 15 gru 2009, 06:01
autor: Pyra
RobFra pisze:
Poszukaj na bazarze najtańszej latarki np. na 5 diod. Ma taki sam włącznik, a kosztuje ca. 5zł
Niestety na pewno nie będzie "taki sam" zarówno pod względem rozmiaru jak i parametrów elektrycznych.
Pozdrawiam
: wtorek 15 gru 2009, 09:42
autor: allonitium
Dzięki wszystkim - ale zobaczcie na datę mojego pierwszego posta...
Wtedy tych włączników nie było nigdzie - teraz są dostępne tutaj:
http://www.shiningbeam.com/servlet/the- ... tch/Detail Może komuś się przyda.