Strona 2 z 3
: poniedziałek 06 lut 2012, 16:40
autor: bandit
Pierwsza lampka która tak naprawdę mi się podoba i mógłbym ją zamontować na swoim rowerku
Gratulacje.
Jeszcze poprosimy o zdjecia w terenie i powiedz ile waży bez akumulatora ?
: poniedziałek 06 lut 2012, 17:04
autor: slaff
greg pisze:Najpierw skręcone i stawiam na gwint dużej średnicy, nie śruby, później montaż elektroniki.
Czyli soczewka wkładana na końcu?
: wtorek 07 lut 2012, 19:10
autor: mlody911
Slaff a dlaczego zakładasz że jeżeli jest skręcana to za pomocą jakichś śrubek?
Przecież osłona soczewki może mieć na wewnętrznym końcu nacięty gwint i być wkręcona w korpus na dnie którego siedzi przyklejone MCPCB z diodą.
: wtorek 07 lut 2012, 21:33
autor: slaff
mlody911 pisze:Slaff a dlaczego zakładasz że jeżeli jest skręcana to za pomocą jakichś śrubek?
Przecież osłona soczewki może mieć na wewnętrznym końcu nacięty gwint i być wkręcona w korpus na dnie którego siedzi przyklejone MCPCB z diodą.
Nie twierdzę, że musi być przykręcone za pomocą śrubki tylko próbowałem sobie wyobrazić co z czym jest skręcone. Teraz widzę na powiększonym zdjęciu nacięty wewnątrz gwint.
: niedziela 12 lut 2012, 11:10
autor: midi
Hej, sporo spekulacji co i jak
, w głównym body są dwa otwory nagwintowane, tam wkręcony jest moduł , część modułu wystaje i na to nakręcona jest głowica z szybką, nic skomplikowanego. Latarka złożona, dostała driver od Edima z kontrolą temp. diod i wskaźnikiem poziomu aku, 4 tryby ciągłe i strobo, diody w max dostają 1,4A i światła jest dużo, można to porównywać do 3xXM-L z soczewką 35mm Ledil CUTE, sam rozkład bardzo fajny, świeci to takim jak by owalem, jasność jest stale utrzymywana do momentu rozładowania aku które odcinane jest przy 9V ( zasilanie 11,1V, 3S , jednak działa i z większym napięciem z tym że wskaźnik stanu aku nie funkcjonuje prawidłowo). Latarka jest mała, zrobię jeszcze fotki na rowerze by było odniesienie co do jej wielkości, w komplecie jest też koszyk 6x18650, można oczywiście załadować 3szt aku i też będzie działała
, mam do kompletu szybką ładowarkę 11,1V co może być bardzo wygodne i pozwala na ładowanie całego kompletu aku bez wyciągania z koszyka, lampka oczywiście na sprzedaż i lada moment pokaże się w sklepiku.
.
Dokładam zdjęcia na rowerze
Pozdrawiam serdecznie.
: piątek 17 lut 2012, 02:21
autor: Kuras77
Bardzo fajny projekt - na prawdę podoba mi się kształt lampki a dodany pakiet z ładowarką to kolejny plus. Osobiście widziałbym w czerni całą lampkę. Oczywiście nie byłbym sobą jakbym nie doczepił się do kwestii soczewek
Ciężko mi zrozumieć, dlaczego w lampce z dwoma soczewkami obie są takie same... Nie będę się powtarzał czemu mi się to nie podoba tylko od razu zaproponuję by jedną z soczewek zastąpić tą:
http://www.carclo-optics.com/opticselec ... _optics=32
Wiem jak świeci użyta przez Ciebie soczewka bo testowałem ją w swojej lampce - mnie z wielu powodów to nie odpowiadało.
Jeśli jeszcze Cię nie przekonałem to polecam zajrzeć do bliźniaczego projektu i przeanalizować trzy leśne beamshooty z pierwszego postu:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... 2200-Lumen
Jest tam użyta dokładnie taka kombinacja soczewek jaką zaproponowałem i jak dla mnie świeci to prawie idealnie
: piątek 17 lut 2012, 10:06
autor: midi
Hej, soczewki są bezproblemowo wymienialne ( minuta pracy ), lampka znalazła już swojego właściciela i On sam sobie dobierze odpowiednie soczewki, w komplecie ma 12* jak i 22*, jak wiadomo każdy ma swoje preferencję , jedni lubią tak inni tak, jak ktoś jeździ tylko w terenie to oślepianie innych nie wchodzi w grę, to jak by na wyścigi samochodowe przygotować samochód 700km i przejmować się tym że nie spełnia on norm zanieczyszczenia środowiska, to samochód wyścigowy i nie będzie poruszał się w ruchu miejskim. Tak to widzę i tak podchodzę do kwestii rozkładu światła o jakie walczysz
, to projekt specjalny i nie brałem pod uwagę oślepiania innych. Nie znaczy to że mnie to w ogóle nie obchodzi, wręcz przeciwnie, za niedługo zrobię lampkę która spełni możliwość używania jej w ruchu miejskim, zadbam o odpowiednią wiązkę i będzie to priorytetem w tym projekcie. Cieszy mnie to że masz taki upór w swoich projektach by układać wiązkę w taki sposób jak przedstawiasz, jednak mamy wolność poglądów i każdy może to postrzegać odmiennie, problemu nie ma do momentu gdy ktoś mocną lampką rowerową nie wyjedzie na ulicę i nie zmieni jej konta położenia tak by świeciła w do dołu. Taki właśnie sposób ustawienia lampki pozwala na jazdę bez oślepiania innych, samo oświetlenie ulicy jest na tyle mocne że widać doskonale na kilkanaście metrów ( jak nie kilkadziesiąt ) wszystko i nie ma obawy by wpaść w jakąś dziurę. Twierdzę tak bo sam nie raz jechałem kilkanaście kilometrów z tak ustawiona lampką i uważam że jest to wystarczające by przystosować się do ruchu, nie zmienia to faktu że Twoja propozycja pozwala na znacznie więcej, czy jest to potrzebne każdemu , chyba nie bo nie każdy jeździ przede wszystkim po ulicy, jest mnóstwo ludzi trenujących w terenach leśnych i im podobnym , lampki maja skierowane prosto przed siebie i używają jak największych mocy by widzieć jak najwięcej. Jednak jak wspomniałem wcześniej, zbuduję lampkę która nie będzie raziła nadjeżdżających z na przeciwka
, korzystając z Twoich przemyśleń i doświadczeń
.
Pozdrawiam serdecznie.
: piątek 17 lut 2012, 13:32
autor: Kuras77
midi, źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o kwestie oślepiania tylko o optymalną wiązkę światła na rower (poza miastem) -
to są dwie zupełnie różne sprawy. I wcale o nie nie walczę
- zadziwia mnie taka interpretacja moich postów...
Napisałem zresztą w swoim temacie, że nie da się zbudować mocnej a zarazem nieoślepiającej lampki bo te dwa założenia się wzajemnie wykluczają dlatego opcja wydzielenia odrębnej lampki dla świateł "krótkich" wydaje się najwłaściwsza. W tym projekcie tego nie ma a priorytet ma moc lampki więc nie ma również sensu dyskusja o dylematach oślepia/nieoślepia. Czy teraz wyraziłem się...jasno?
Pozostawienie wyboru soczewek kupującemu to chyba najlepsze rozwiązanie
Tak czy siak ciekawy jestem zapowiadanej lampki "nieoślepiającej" z pod Twojego dłuta
: piątek 17 lut 2012, 14:19
autor: greg
Niestety, opcja "nieoślepiająca" oznacza konieczność zastosowania ostrego odcięcia wiązki. Żadna soczewka TIR tego nie robi. Ani standardowy reflektor.
To musiałby być tzw. "reflektor projekcyjny", czyli to, co mamy w autach. Lustro->źródło światła->przesłona->soczewka. Są też specjalne reflektory, w których LED świeci do tyłu lub w górę, czyli nie widać bezpośredniego światła z emitera na zewnątrz optyki.
: piątek 17 lut 2012, 18:27
autor: rrobsonm
Kurasowi raczej nie chodzi o oślepianie innych, proponuje on moim zdaniem rozwiązanie ciekawe pod względem rozkładu światła. Sam zastosowałem je w swojej lampce. Minimalizuje jasny spot jednocześnie równomiernie oświetlając to co jest blisko przed rowerem. Źrenica dzięki temu się nie zwęża i widać więcej. Dokładnie opisał on to w temacie w którym była szersza dyskusja na ten temat.
: piątek 17 lut 2012, 23:38
autor: Kuras77
Dokładnie o to mi chodzi
greg, "reflektor projekcyjny" byłby idealny ale chyba nie ma jeszcze tego typu konstrukcji z diodą jako źródłem światła w rozmiarze mini odpowiednim na rower?
Ale może nie spamujmy
midi'emu w jego temacie
: niedziela 19 lut 2012, 21:36
autor: Gangrena
Idzie wiosna
Czuję to w lewym kolanie
: wtorek 21 lut 2012, 10:18
autor: mistrz173
Potwierdzam nadchodzenie wiosny. Ja to czuję w prawym kolanie
.
Latarka bardzo mi się podoba. Zgłosił bym chęć kupna, gdyby nie to, że już mam dobrą lampkę na rower. Projekt świetnie wygląda. Na ile czasu starcza akumulator?
: poniedziałek 05 mar 2012, 20:03
autor: midi
Hej, lampka przeszła pewne modyfikacje na zlecenie właściciela , oto co się zmieniło.
Jak widać zmieniło się mocowanie na takie które pozwala zamocować lampkę centralnie na środku kierownicy, lampka została także wyposażona we włącznik na kablu.
Pozdrawiam serdecznie.
: poniedziałek 05 mar 2012, 20:33
autor: upek
Teraz lepiej
Pokaż jeszcze dokładnie wyłacznik kciukowy
pzdr
upek