Strona 2 z 6

: wtorek 27 gru 2011, 21:43
autor: zennez
to informuj o postępach, bo to wygląda niesamowicie. Sam chciałbym mieć taki sprzęt, ale raczej cierpliwości, by mi nie starczyło.
Ile CIę to wszystko czasu pochłonęło, oraz ile się wykosztowałeś na ten zestaw?

: wtorek 27 gru 2011, 23:51
autor: Kuras77
Nic nie pisałem bo za szybko zmieniały mi się koncepcje...i rowery :razz: Oto co znalazłem pod choinką :D

Obrazek

Doszły tesz do mnie zamówione latarki ale porzuciłem je pod choinką ;) Bo najnowszy pomysł przewiduje zaprojektowanie i wytoczenie czwartego body lampki świateł "krótkich" o większej średnicy tak, by pasował do niej moduł D26 z przesłoną oraz dwa sterowniki od firmy TaskLED - posiadany już bFlex i zamówiony b2Flex, który będzie napędzał nową lampkę 1500 miliamperami :twisted: Nad diodą jeszcze się zastanawiam, albo XM-L albo XP-G - zdecyduje kształt wiązki.

Zmieni się też zamocowanie lampek oraz ich zasilanie. Nowy rowerek wymusił zmianę podejścia - do tej pory mało zwracałem uwagę na wygląd zewnętrzny całości ale teraz warto się nad tą kwestią pochylić :) Ograniczę ilość kabli do minimum likwidując konsolkę a drivery przenosząc właśnie do wnętrza nowej lampki. Do tego mój zasobnik rurowy zastąpię pakietem tych samych sześciu aku 18650 ukrytym w drugim bidonie - wypuszczę z niego złączę by ładowanie odbywało się bez ciągłego wyjmowania poszczególnych akumulatorków. Zamierzam sprawić sobie poleconą mi tu na forum ładowarkę do pakietów iMAX B6 :)

Z powodu innej grubości kierownicy stare mocowania lampek nie będą pasowały ale na szczęście już znalazłem idealne i darmowe rozwiązanie - z rowerkiem dostałem dwa odblaski, które świetnie nadają się jako dawcy uchwytów :)

Obrazek

Tak więc teraz mam trochę czasu do wiosny na zaprojektowanie i wykonanie body czwartej lampki oraz zebranie potrzebnych gratów - driver (który niestety będzie dostępny dopiero w lutym), ładowarkę do pakietów, bidon oraz holderki 18650 z DX do niego. Jeśli starczy miejsca to umieszczę w nim jeszcze przetworniczkę 5V do awaryjnego zasilania telefonu czy GPSa tak, by do maximum wykorzystać wożone te dodatkowe pół kilo energii ;)

Co do kosztów i czasu - nie liczyłem i nie zamierzam! :cool:

: środa 28 gru 2011, 21:50
autor: Pichu
Gratulacje zestawu, robi wrażenie ;) Widzę, że mój patent z akumulatorkami w rurce pcv ujrzało szersze grono użytkowników i jest wykorzystywany (tak samo jak i przetworniczka 5V, miałem dokładnie taką samą :D ) Ja po jakimś czasie nieobecności w światełkowym gronie również wracam do zabawy ze światłem. Właśnie zakupiłem na ebayu to: http://www.ebay.co.uk/itm/260894815356? ... 1439.l2649

Mam nadzieję, że ten cudak się spisze, ciekawy jestem jak jest z jego wykonaniem itd. Cóż, przekonam się niebawem. Pozdrowienia z uk ;)

: wtorek 14 lut 2012, 03:17
autor: Kuras77
Pichu, faktycznie patent z rurką PCV przyuważyłem u Ciebie :) Zresztą moja jest mi już niepotrzebna (może ktoś chce odkupić?) bo właśnie skończyłem swój POWER BIDON czyli zasobnik na pakiet sześciu aku 18650 umieszczonych po trzy w holderkach z DX z wbudowaną przetworniczką 5V do awaryjnego zasilania urządzeń na USB :D

Obrazek

Jak widać bidon został rozcięty i skrócony. Holderki skleiłem ze sobą "plecami" oraz dla pewności zdublowałem połączenia miedzy sprężynkami. Następnie całość obłożyłem starą karimatą jako wypełniacz/ochrona:

Obrazek

Obrazek

Jak widać z bidonu wystają trzy kabelki i dwa przełączniki - jeden przewód to oczywiście zasilanie lampki (czerwony przełącznik), drugi to kabel od przetwornicy 5V z gniazdem USB (czarny przełącznik) a wiązka z 7-mio pinowym złączem to kabel do balansera zakupionej niedawno ładowarki IMAX B6 (TUTAJ jest mój temat o jej zakupie, połączeniach pakietu oraz wyborze mierniczka). Będę też go wykorzystywał do podłączania miernika napięcia widocznego na zdjęciach z ustawionym alarmem niskiego stanu akumulatorków. Wymyśliłem sobie, że podczas jazdy ów miernik razem ze złączem USB będzie schowany w kieszonce sakwy (zdjęcie poniżej). Zrobiłem w niej "przejście" do dużej kieszeni w której wożę telefon by móc go w razie potrzeby szybko podłączyć do zasilania.

Obrazek

Gdy zasobnik przejdzie pomyślnie testy w terenie uszczelnię jeszcze rozcięcie bidonu oraz wyprowadzenie kabelków i przełączniki - te już są częściowo uszczelnione rurką termokurczliwą.
Ważna rzecz - jeśli chce się zasilać urządzenia ze stajni APPLE to należy odpowiednio wykonać połączenia wtyczki USB bo samo 5V na dwa skrajne piny nie wystarczy - potrzebne są jeszcze pośrednie napięcia na pinach sygnałowych. TUTAJ można znaleźć trochę informacji na ten temat.

Kurcze, że wcześniej nie wpadłem na pomysł tego POWER BIDONU bo ma on same plusy - jest praktyczny bo nie trzeba wyjmować z niego akumulatorków do ładowania, dobrze wygląda na rowerze (jak zwykły, mniejszy, drugi bidon) i mieści się w nim przetwornica 5V, która utrzyma przy życiu telefon czy odbiornik GPS podczas jakiejś dłuższej wyprawy - ta funkcja choć dodatkowa jest nie do przecenienia :) No i zasobnik jest łatwo wyjmowany a co za tym idzie można go z powodzeniem używać również np. pod namiotem lub na żaglach :D

Teraz skupię się na wykonaniu czwartej lampki świateł "krótkich" - w tym celu zakupiłem już od grega moduł D26 z diodą XM-L (oczywiście dorzucę do niego przesłonę o której już pisałem). Czekam jeszcze na ukazanie się nowego sterownika od firmy TaskLED: b3FLex. Będzie on dysponował prądem maksymalnym 3A a więc idealnym dla tej diody :) TUTAJ znajdziecie trochę informacji o prototypie.

: wtorek 14 lut 2012, 07:33
autor: Bocian
A co to za ogniwa umieściłeś w tych holderach?

: wtorek 14 lut 2012, 11:24
autor: Kuras77
To są ogniwa Panasonic NCR18650A 3100mAh od grega. Nie wybuchną? :wink:

: wtorek 14 lut 2012, 11:29
autor: Bocian
Hehe to się okaże w praniu :wink: Zapytałem bo jakoś kolor to zdjęcie ma trochę przekłamany. Ogólnie ciekawa koncepcja ;)

: wtorek 14 lut 2012, 11:47
autor: Calineczka
Kuras77, moje uznanie. Z przyjemnością czytam i oglądam twoje projekty, dzięki :-)

: wtorek 14 lut 2012, 12:12
autor: Kuras77
To ja dziękuję :) Staram się w miarę dokładnie opisywać co, jak i dlaczego robię by spłacić dług wdzięczności temu forum za wiedzę, jaką tu zdobyłem - gdyby nie ono to do tej pory nie widziałbym jak fascynujące mogą być nocne eskapady rowerowe :D

: wtorek 14 lut 2012, 12:21
autor: Pyra
Kuras77 pisze:To ja dziękuję :) Staram się w miarę dokładnie opisywać co, jak i dlaczego robię by spłacić dług wdzięczności temu forum za wiedzę, jaką tu zdobyłem
Oj oby inni myśleli tak samo :roll:
Obserwuję Twoje ciekawe projekty i podziwiam konsekwencję w dojściu do celu, u mnie z tym różnie bywa :-(

Pozdrawiam

: niedziela 19 lut 2012, 03:26
autor: Kuras77
Dzisiaj przetestowałem moduł D26 z diodą XM-L U2 od grega (bez sterownika) wraz z dołożoną przesłoną. Efekt jest podobny do wcześniej przesłoniętej latarki. Odcinana jest całkiem ładnie górna część spilla a spot tylko nieznacznie traci na intensywności:

Obrazek

Obrazek


Zaprojektowałem też aluminiowe body dla tego modułu wraz z miejscem na dwa sterowniki: bFlex napędzający lampki świateł "długich" (5xXP-G 1A) oraz b3Flex dla światła "krótkiego" (1xXM-L 2,5A):

Obrazek

Schowanie obu sterowników do lampki pozwoli mi zrezygnować z konsolki sterowniczej i wiązki kabli, na które narzekało kilku forumowiczów... ;) Lampkę oczywiście zamknę jakąś plastikową wkładką i uszczelnię. Przesłonę zrobię pewnie z kawałka plastiku lub po prostu nakleję na szybkę kilka warstw czarnej folii. Dioda informacyjna oraz przełącznik trybów (microswich) będą wspólne dla obu driverów. Włączać lampki i przełączać się między "długimi" a "krótkimi" będę za pomocą włącznika trójpozycyjnego umieszczonego na kierownicy.

: niedziela 19 lut 2012, 09:33
autor: DNF
Zapowiada się ciekawie :twisted:

: niedziela 19 lut 2012, 11:10
autor: Dariusz70
Witaj Kuras77
Z uznaniem obserwuję Twój projekt. Byłeś inspiracją dla mojego projektu http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6969

Mam sugestię dotyczącą uszczelnienia włącznika. Włącznik kołyskowy nawet z orginalnymi uszczelkami sprawuje się źle.
Lepiej zastosuj włącznik hebelkowy. Są z gotowymi uszczelnieniami w różnych rozmiarach.
Samo przełączanie jest wygodniejsze, rozmiary mniejsze.

: niedziela 19 lut 2012, 23:17
autor: Kuras77
Dariusz70, co masz na myśli, że "sprawują się źle"? Chodzi Ci o małą odporność na deszcz? Ja sporadycznie jeżdżę w deszczu i na tą okoliczność może skombinuję jakiś kapturek na przełącznik zakładany przed nieuniknionym opadem na trasie. Do przełączania kciukiem taki włącznik nadaje się idealnie - stosuję podobny (dwu-pozycyjny) od jesieni przytwierdzony do kierownicy i jest to wygodniejsze rozwiązanie niż proponowany włącznik hebelkowy.
Natomiast bardzo podoba mi się Twoje rozwiązanie z jego zamocowaniem do kierownicy i zamierzam je bezczelnie skopiować! :mrgreen: Blachę malowałeś zwykłym sprayem?

Zrobiłem dzisiaj dokładny projekt lampki z wymiarami i przesłałem go forumowemu Darkowi, czyli wykonawcy body obecnych lampek - wygląda na to, że i ta lampka wyjdzie z pod jego dłuta! :hurra:

Obrazek

Oryginalna miedziana piguła zostanie skrócona o 5 mm a w to miejsce wejdzie element widoczny po prawej - będzie on bezpośrednio odprowadzał ciepło z diody na obudowę.

PS.
Czy ktoś ma ładowarkę IMAX B6 i może upewnić mnie co do kilu kwestii związanych z ładowaniem pakietu 6S?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7177&start=25

: poniedziałek 20 lut 2012, 07:05
autor: Dariusz70
Jak masz orginalną uszczelkę do przełącznika, całość będzie się trzymać. W innym przypadku klejenie przezroczystej osłonki mija się z celem. Uszczelka na włączniku kołyskowym utrudnia przełączanie i jest mało estetyczna. (Trochę się z tym umęczyłem, jak skończe przeróbkę włącznika i całego projekyu pokażę zdjęcia). Bez uszczelnienia jest OK.
Blacha przeszlifowana i pomalowana zwykłym sprayem matowym dwie warstwy.

Miło, że ktoś kopiuje twoje przemyślenia i pomysły (wcale nie bezczelnie).

Rower posiada masę orginalnych uchwytów. Tylko pomyśleć jak je wykorzystać.