Strona 2 z 2

: czwartek 15 cze 2017, 23:09
autor: Barton_
cwancisz pisze:Też chciałbym żyć w idealnym świecie gdzie wszystko jest tak krystaliczne i zgodne z obowiązującymi przepisami...
I dlatego przyzwalasz nie wykroczenie?
Dlatego z własnych pieniędzy chcesz kryć czyjś brak profesjonalizmu?

Przepraszam ale inaczej mnie wychowano.

EOT.

: czwartek 15 cze 2017, 23:25
autor: cwancisz
Widać nie jestem taki drobiazgowy. Życie jest za krótkie żeby zawracać sobie głowę brakiem papierka w postaci instrukcji do prostej latarki. Takie moje zdanie. Ty możesz mieć inne...

EOT

: piątek 16 cze 2017, 00:02
autor: murgrabia1410
Ale o co ta dyskusja?

Zgodne z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. 02.141.1176.) „sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczpospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i nie wprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego (art. 3 ustawy).

Ponadto sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcję obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy" (art. 3 ust. 5).

To oznacza, że brak instrukcji obsługi w języku polskim, ale także nieprawdziwe informacje udzielone przez sprzedawcę, mogą być podstawą do złożenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, art. 3 ust 1 i ust. 5 (tekst jednolity: Dz. U. z 2002r., Nr 141, poz.1176 ze zm.).

Przedsiębiorcy, którzy nie dołączają do produktu instrukcji obsługi w języku polskim, naruszają także przepisy ustawy o języku polskim. Zgodnie z tą ustawą sąd grodzki może wymierzyć przedsiębiorcy karę do 5 tys. zł. Przedsiębiorca może podlegać też karze grzywny do 100 tys. zł za wprowadzenie do obrotu wyrobów niezgodnych z wymaganiami ustawowymi albo specyfikacjami technicznymi. Jeśli natomiast przez niedołączenie instrukcji produkt nie spełnia wymagań bezpieczeństwa, przedsiębiorca może być ukarany grzywną, karą ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Pierwsze lepsze wyszukanie z google....

Gdy instrukcji brak

Polskie prawo jest jasne: do każdego sprzedawanego urządzenia należy dołączyć instrukcję obsługi. Jeśli sprzedawca nie zadba o to, wówczas można przyjąć – opierając się na przepisach kodeksu cywilnego – że towar, który nabyliśmy jest niekompletny, ma wadę i jest niezgodny z umową.

W związku z tym można złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i zażądać wydania brakującej instrukcji. Jeśli jest to niemożliwe, wówczas możemy domagać się zwrotu pieniędzy za towar.

Oprócz tego można także wystąpić o wypłatę odszkodowania czy np. zwrot kosztów związanych z transportem.
Jeśli sprzedawca jest oporny i nie chce współpracować, warto powiadomić o zaistniałej sytuacji Rzecznika Praw Konsumenta albo Inspekcję Handlową.

Chcesz, to odeślij towar. Żądaj zwrotu za wysyłkę. Poinformuj odpowiednie organy. Do wyboru do koloru. I nie zawracaj sobie głowy "Latarki.pl"

: piątek 16 cze 2017, 00:09
autor: Barton_
Trzy lata ja UoSWSK (Dz. U. 02.141.1176) nie obowiązuje ale niewiele się zmieniło w tej kwestii.