Witam,
jestem świeżym nabywcą tej latarki - swoje pierwsze wrażenia dałem
w innym wątku.
Powtórzę w skrócie:
* mam 15-50-100, T5, OP, z pamięcią trybu (za radą Grega) - obecnie zamawiałbym 15-40-100 lub 10-40-100
* przy 15% jestem w stanie jechać wszędzie bez większych oporów - dotychczas jeździłem z dwoma Sigmami 2,4W (Sigma Cube Light) i 15% to więcej niż 2-3 Sigmy - może nawet 4, ale każda Sigma to 5xAA no i masa i miejsce na kierownicy
* tak, jestem w stanie jechać wszędzie na 15% - jestem świadomy tego co mówię - oczywiście nie dotyczy to szybkich zjazdów (które nie występują tam gdzie jeżdżę) - wtedy wystarczy 40-50%, 100% jest dopełnieniem
* przejeżdżając przez drogę - z jednego lasu do drugiego - miałem wtedy 50 lub 100 - samochód wyraźnie zwolnił - zwykle nie mają oporów przed grzaniem w tym miejscu 100km/h (mimo znaku 60km/h), czyli robi wrażenie - nie tylko na mnie
Na ścieżce poza miastem (w mieście też, wszędzie gdzie mam kontakt z kimś z przeciwnego kierunku) redukcja do 15 to obowiązek - wydaje mi się, że 15 to jest nadal za dużo - mniej niż samochody, ale wiem z autopsji jak się czuje człowiek gdy jedzie rowerem lub biegnie i samochód świeci po oczach - tu jest pewnie tak samo.
Ciekawi mnie jak się zachowuje latarka przy wielokrotnym rozkręcaniu/skręcaniu - gwint na początku wydaje się pewny i stabilny.
Nie wiem dlaczego wcześniej nie zauważyłem zdjęć autora tego wątku, czyli
fw190, bo one oddają dokładnie odczucia z latarką na kierownicy roweru. Ilość światła do moich Sigm jest powalająca, nawet na 15%. Porównanie do świateł samochodu lepiej oddaje to, czego można oczekiwać od tego maleństwa.
W domu stawiając latarkę tak, by świeciła na sufit (biały), daje możliwość czytania (15%!), natomiast kierowanie światła na ścianę (kolorową) nie daje już takiego wrażenia. Najlepiej jednak porównywać latarkę z czymś innym - światła samochodu są dobrym odniesieniem.
Początkowo bałem się, że często (co godzinę) będę zmuszony do zmiany akumulatorka, ale 100% nie jest tym, co jest mi potrzebne, nawet w lesie - mogę jechać w trybie 50%, a w 15% jest ciągle możliwa (choć wolniejsza) jazda, więc obawy pryskają. Plusem wyższych trybów jest lepsze doświetlenie całego kręgu światła - nie wiem jak to określacie. W 15% widać to szczególnie - centrum jest mocne, boki słabsze - w 50% znacznie lepiej - w 100% bardzo dobrze - wtedy jadąc przez gąszcz widać wszystkie gałązki na wysokości głowy i po bokach.
[ Dodano: 27 Kwiecień 2012, 08:32 ]
Aha, jedyny "prztyczek" dotyczy uchwytu, ale tak to jest z "akcesoriami" - zawsze kosztują za dużo - technologia wykonania i cena nie idą w parze, zakładam, że jednak będzie trzymał dobrze. Zresztą podobnie jest w uchwytach Garmina - za kawałek plastiku płaci się kilkadziesiąt złotych - tylko dlatego, że nikt inny nie produkuje podobnych kawałków plastiku.
Tu co prawda inni mogą produkować coś podobnego (mam Led Lensera), ale cena 20 zł to powinno być maksimum. Ciekawi mnie jakie są uchwyty tańsze - jak z ich jakością.