Strona 2 z 4

: niedziela 11 wrz 2011, 22:36
autor: Nightmare
Luigi pisze:Zamiast kupować 2 średnie aku polecam kupić 1 dobry i drugi tani (może być nawet z odzysku z baterii laptopowej) jako zapas.
To też dobra opcja. Chociaż powiem że z aku Soshine 2800mAh jestem baaaardzo zadowolony a za 50zł na DX masz 2sztuki
smog11 pisze:a czy rzeczywiście może być taka mocna jak na zdjęciu w aukcji. Może opłacało by się ją ściągnąć?
liczbą lumenów się nie sugeruj bo to bajka co piszą sprzedawcy na allegro pewnie nie ma więcej jak 600 ( no nie wliczam ludzi jak greg itp)

: niedziela 11 wrz 2011, 23:53
autor: smog11
akurat jestem osobą do której cyferki nie przemawiają w prawie żadnym typie sprzętu. Ale to zdjęcie które pokazuje zapalaną lampkę jest wręcz powalające. Aż dziwnie to wygląda by miała taki zasięg.
myślę jeszcze o MJ-808 updated.
Zobaczę co mi greg odpisze.

: poniedziałek 12 wrz 2011, 00:39
autor: Luigi
Zdjęciem z aukcji też się nie sugeruj, jeśli chodzi o ilość światła, bo wiele zależy od ustawień aparatu, które nie są podane.
Na zdjęciu widać, że rozkład światła nie jest optymalny na rower - oświetlony jest bliższy i dalszy plan, ale po środku jest ciemno.

: poniedziałek 12 wrz 2011, 01:41
autor: guciogustaw
Witajcie
Wszedłem tutaj z forumszosowe.org, bo szukałem światełka na moją szosę.
Ostatnio wyjeżdżam o 16 w trasę i wracam o 22, zwykły odblask nie starcza.
Odblasku widocznie nie widać, bo ostatnio TIR, przed wyprzedzaniem, zamrugał na mnie światłami drogowymi i zatrąbił w taki sposób, że z pełną prędkością władowałem się na pobocze.
Na szczęście nic mi się nie stało, stwierdziłem, że warto być bardziej widocznym na drodze.
Postanowiłem więc, że zaopatrzę się w świetne światło z przodu i z tyłu.
Na tylne światło wybrałem Mactronic Walle, jest bardzo ładnie widoczne na drodze.
Spodobała mi się recenzja jednego z użytkowników:
"Większość ludzi po jej zakupieniu stwierdza, że to najbardziej "oczoje..na" i "wkur...jąca" lampka jaką widzieli do tej pory. Przy montażu polecam skierować lampkę pod lekkim kątem w dół aby odbite światło nie padało bezpośrednio w oczy jadących za nami kierowców (szczególnie w nocy na nieoświetlonych trasach). Używając w ciągu dnia niema przeszkód aby było skierowane na wprost."
Zresztą, można zobaczyć to samemu na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Z1yYpq2tzJc
Po czym zacząłem szukać ciekawego światełka na przód, już miałem pisać do Grega, bo widziałem, że ma oświetlenie na rowery, jednak nie spodobała mi się obudowa jego oświetlenia - to wygląda jak mała latarka.
Więc zacząłem szukać dalej i natknąłem się na ten wątek, gdzie smog11 podał linka do aukcji allegro http://allegro.pl/cree-xml-t6-1200-lume ... 67344.html

Okazało się, że facet jest z Zielonej Góry, umówiłem się z nim na 21 na sprawdzenie światełka.
Przyjechałem swoją szosą, światełko zostało zamontowane...
Obudowa świetnie wygląda, gdy lampka jest wyłączona świeci się przycisk na zielono... który widać, że się świeci tylko w nocy, przy jasnym świetle prawie go nie widać.
Battery pack jest oddzielnie od światełka na kierownicy, montuje się go na ramie roweru, na rzep.
Wkurzają mnie trochę te kable do battery packa- są za długie, ale facet okręcił mi je wokół kierownicy i ramy, dzięki czemu jest to nieco bardziej komfortowe.
Jasność.
Wg mnie jest bardzo jasne.
Nie wiem ile widziałem światełek rowerowych w życiu, ale to było najjaśniejszym, jakie w życiu widziałem.
Ale mi chodzi tylko o to, żeby światło nadawało na szosę.
Spytałem się faceta, czy tak silne światło nie będzie oślepiało kierowców.
Odpowiedział, że każde światło może oślepić kierowcę jeśli jest źle nakierowane.
Jeśli jakiś kierowca zamigocze mi długimi, to znaczy, że muszę je obniżyć.
Obniżyłem je od razu, bez czekania na migotanie długimi światłami.
Wiem, że na DX światełko jest tańsze, ale mam ten plus, że sprzedawca jest z mojego miasta i mogłem je gruntownie przetestować.
Poza tym, słyszałem, że czasem na DX czeka się czasami bardzo długo na paczkę.
Wracając do sprzedawcy: mam wrażenie, że to spoko gość, rzeczowo odpowiadał na wszystkie moje pytania. Okazało się, że też jeździ na szosie, w dodatku z tym światełkiem (na Allegro jest foto jego szosy z tym światełkiem). Na pytanie czy dzisiaj może wyjechać ze mną w nocy na trasę, odpowiedział, że nie może bo.. ma zamiar zrobić zdjęcia tej lampki "dla gościa z Allegro, bo chciał, żeby zrobić zdjęcia w wybranych trybach"...
Chyba wiem o kogo chodzi :D
Zrobiłem kilka kilometrów do domu i stwierdzam, że do moich zastosowań światełko się nadaje.
Dobrze widać dziury na drogach i widzę co mam przed sobą, czyli spełnia swoją funkcję.
Jestem zadowolony z zakupu.
Po przyjściu do domu zacząłem się bawić tym światełkiem, oświetlałem nim budynek, który jest oddalony o 300 - 400 metrów.
Starałem się zrobić fotkę tego, jednak robiąc zdjęcia na automacie nic nie wychodziło.
No i nie radzę patrzeć się na światełko... strasznie oślepia.
Co do tego, czy widać pobocza... moim zdaniem widać pobocza.
Co prawda nie mam skali porównawczej, między innymi światełkami, bo to moje pierwsze światełko na szosę.
Co do tego, że ma 1200 lumenów... trafiłem na stronę internetową, której adresu ponownie nie udało mi się znaleźć, na której facet obliczał lumeny w tym światełku, w zależności od zużycia energii w akumulatorach.. wyszło ok. 800 - 850 w trybie ciągłym, czyli mniej niż 1200.
Jednak promień światła jest dość duży.
Co mi się jeszcze podoba... przede wszystkim ergonomiczna ładna obudowa.
Co do zestawu, była w nim też ładowarka do battery packa, instrukcja obsługi, pudełko.
Na DX przeczytałem, że ładowarka zapala zielonego leda, gdy battery pack jest naładowany, a czerwonego jeśli się ładuje.
Brak tej informacji w instrukcji obsługi światełka.
Zamierzam w dzień w mieście jeździć z światełkiem włączonym w trybie low, jako światło pozycyjne, a w nocy na high.
Co do jakości wykonania - światełko wygląda solidnie - co ciekawe - plastik nie ma żadnego zapachu - nie śmierdzi, jak to jest w innych chińskich konstrukcjach, za co światełko ma u mnie dużego plusa.
W zestawie są dwa rodzaje oringów, którymi można zamontować światełko do kierownicy.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek

: poniedziałek 12 wrz 2011, 03:21
autor: smog11
guciogustaw pisze:...
Chyba wiem o kogo chodzi :D
...
to nie ja

: poniedziałek 12 wrz 2011, 08:26
autor: Ravir
Jestem niemal pwewien, że 1200 lumenów NIE osiągnelibyśmy nawet wtedy gdybyśmy mieli 3 takie latarki. :mrgreen:

Ta oferta to ŚMIECH NA SALI :

Jakim cudem akumulator Litowy ma 8.4 V ? mogę się mylić ale Li-Ion to 3.6V na ogniwo, LiPo zaś 3.7V a LiFePO4 to 3.3V - jak bym nie liczył nie mogę uzyskać 8.4V - dwa ogniwa to 7.4V JUŻ WIEM - to specialny kombinowany akumulator : 4 x NiCd + 1 x Lion = 4 x 1.2V = 4.8V + 1 x 3.6V = 8.4V :mrgreen: Może dzięki takiemu specjalnemu zasialniu mamy te 1200 lumenów. :twisted:
Zakładając, że dioda XM-L dająca jakieś 850 lumenów (prąd 2.8 - 3A), świeci jakieś 90 minut zasilana z Panasonica 3100 mAh - to jakim cudem z 4400 mAh i 1200 lumenów świeci 3 - 4 godziny? Z oficjalnych danych XM-L i binu T6 wynika, że przy prądzie 4.5 A mamy okolice 1000 lumenów i przy wyższym prądzie jasność SPADA.
Zasięg - qurcze - mój DBS mający na oko ze dwa razy większą średnicę reflektora nie ma zasięgu 400 m - a tu proszę - kosmiczna technologia - malutki reflektor a zasięgi jak w reflektorach przeciwlotniczych. :mrgreen: Pewnie to dzieło NASA. :mrgreen:
Dodatkowo Bin T6 jest zimny - na rower, do latarki EDC (do codziennego użytkowania) dużo lepiej nadaje się bin cieplejszy - Neutral White, Outdoor White lub Warm White.
REFLEKTOR to SMO - na rower i do codziennego użytko (EDC) TYLKO OP - kolejna porażka.

Mając do wyboru ten shit za 225 zł to wolał bym dołożyć 30 zł słownie TRZYDZIEŚCI złotych i kupić latarkę i Grega - mamy REALNE parametry, jeśli Greg pisze, że ma 870 lumenów na diodzie to je ma, a nie wyssane z palca liczby, a sprzedający robi z nas IDIOTÓW i OSZUKUJE - tak OSZUKUJE, bo podawanie nie prawdziwych danych towaru jest oszustwem - karanym dodam. A robienie idiotów? Cóż - wystarczy przeczytać Data Sheet diody XM-L - oficjalne dane producenta - byzobaczyć, że 1200 lumenów jest nie realne.

Guciogustaw - jak Byś zobaczył JAK świeci porządna latarka mająca realne 700 - 800 lumenów na diodzie to Byś się załamał :mrgreen: śmiem twierdzić, że mój Deree CL1Hv4 mający TYLKO 700 lumenów na diodzie - będzie miał ze 2 x lepszy zasięg i jasność :mrgreen:

Gregowa latarka jest 1000x lepsza - naprawdę - dobrze Ci radze - kup Gregową, po za doskonałą lampką na rower, będziesz miał bardzo dobrą latarkę do codziennego użytku (EDC) - która Cię nie zawiedzie.

Moja propozycja :

Latarka Graga Solarforce L2, dioda bin T5 Neutral White, Reflektor OP - 160zł
2 x HI-MAX u Grega : 2 x 24 zł = 48 zł
Ładowarka : 25 zl
Uchwyt rowerowy : 20 zł

Razem 255 zł - i na rower i do codziennego użytkowania, pewna, niezawodna.

: poniedziałek 12 wrz 2011, 09:41
autor: Nightmare
Ravir pisze:Jakim cudem akumulator Litowy ma 8.4 V
W pełni naładowane ogniwo li-ion 18650 ma ok 4,2V :)

: poniedziałek 12 wrz 2011, 10:48
autor: Piotr11
Ravir pisze: Mając do wyboru ten shit za 225 zł to wolał bym dołożyć 30 zł słownie TRZYDZIEŚCI złotych i kupić latarkę i Grega - mamy REALNE parametry,
Za taką wycenę, na miejscu Grega bym się obraził :[

: poniedziałek 12 wrz 2011, 10:59
autor: smog11
zamówiłem u grega:
L2P z modułem T6 1C -lubię zimne światło, z OP
zaprogramowanie 3 trybów jasności:
20% (myślę że na spacer wystarczy)
60%
100%
off
start od 20%
zmiana dwu klikiem

Do tego:
ładowarka
uchwyt rowerowy
2 ogniwa (jedno do plecaka na zapas)

XiJaro- wybrałem nową bo to zawsze nowa a różnica w cenie nie wielka, ale dzięki.


Dziękuję wszystkim za profesjonalną pomoc

Pozdrawiam

: poniedziałek 12 wrz 2011, 12:50
autor: Nightmare
smog11 pisze:XiJaro- wybrałem nową bo to zawsze nowa a różnica w cenie nie wielka, ale dzięki.
Ale co nowe? :)

: poniedziałek 12 wrz 2011, 14:15
autor: Ravir
Smog11 - dodaj sobie jeszcze jeden tryb - 1% przydaje się do świecenia w trybie "oszczędnym" - zwłaszcza, że L2P mozna postawić w pionie i używać jako "świeczki" - taki słaby tryb sprawdza się idealnie na przykład pod namiotem, czy w czasie wypraw lub jak zawiesimy latarkę nad głową to słaby tryb jest przydatny.

Greg programuje 4 tryby więc dodanie 1% nic Cię nie kosztuje, a zwiększa "elastyczność' latarki. Przecierz nie Będziesz przełączał non stop - no może na początku Będziesz :mrgreen: - dodatkowy tryb nie robi róznicy a przydaje się.

Pamiętaj, że 20% to jakieś 170 lumenów :mrgreen: a to nie jest mało - 1% jest wystarczający w wielu zastosowaniach i bardzo oszczędny. Wierz mi 1% to jakieś 85 lumenów na diodzie i ponad 70 lumenów "na zewnątrz" - to w zupełności wystarcza do spacerów - jedna z moich latarek ma 75 lumenów (zmierzonych) i jest to więcej niż wystarczające do spacerów.

Wyceniłem Grega z latarką na 30 zł - SORRY :mrgreen: miało być U a nie I :mrgreen:

: poniedziałek 12 wrz 2011, 15:20
autor: Luigi
Ravir, dobrze prawi, warto mieć jeszcze słabszy tryb, 20% to wciąż kupa światła :mrgreen:
5% w zupełności wystarczy do poruszania się pieszo :idea: , a czasem to nawet za dużo :cool:

: poniedziałek 12 wrz 2011, 15:29
autor: Vigo
Smog11, słuchaj Ravira, Luigiego i mnie :!: start od 20% to zdecydowanie za wysoko, dołóż jeszcze jeden niższy tryb 1% lub 5% :idea: bo gregowa L2/L2P już przy 20% bardzo mocno świeci, tym bardziej przy tej diodzie, którą wybrałeś, świecącej zimną bielą.
Nie znasz tej latareczki :mrgreen: .
Najniższy tryb 5% daje dużo światła pod nogi i do spacerów będzie, aż nadto, lampka też dłużej na nim poświeci.
Ja mam zaprogramowane tryby: 5-30-60-100% i np. na rowerze używam najczęściej 30-tki i 60-tki, setki bardzo rzadko, głównie wtedy jak kogoś "nielatarkowego" chcę zadziwić i zademonstrować jak to świeci porządna latarka. :mrgreen:

: poniedziałek 12 wrz 2011, 16:16
autor: smog11
XiJaro - przepraszam, pomyliłem cie z kimś na PW- za dużo czytania...

Jeszcze akumulatorki. Zobaczyłem na Aledrogo coś takiego:
http://allegro.pl/akumulator-li-ion-186 ... 06219.html
Czy one rzeczywiście mają taką pojemność?

: poniedziałek 12 wrz 2011, 16:21
autor: marshal
nie, pytaj grega, ma najlepsze ;)