Strona 2 z 7

: niedziela 28 sie 2011, 15:32
autor: energysnake
Miałem tą za 4,7$ i ładowała tak samo jak te droższe :)

Nie no ta L2P od Grega będzie lepsza , rozkład światła , driver , wykonanie , dopracowanie , moc no i masz w PL :) nie wiem czy daje jakąś gwarancję :razz:

: niedziela 28 sie 2011, 15:40
autor: krystix
a co byście polecili w granicach 120-150 ?

: niedziela 28 sie 2011, 22:58
autor: marshal
latarkę od kolegi Upek, również z naszego forum
http://allegro.pl/latarka-ultrafire-c2- ... 67580.html

: niedziela 28 sie 2011, 23:43
autor: Vigo
Możesz ostatecznie wybrać u grega tańszą L2 :idea: różni się ona od L2P jedynie ciut mniej trwałą anodyzacją korpusu, "bebechy" będą takie same jak i właściwości użytkowe latareczki.
Moc diody XM-L zadziwi i zadowoli każdego. Latarka taka odpalona na 100% mocy na biały sufit daje taki efekt jak by oświetlić pokój (15m2) 60W żarówką mat. :-)
Na rower L2/L2p od grega jest idealna i ze względu na rozkład strumienia świetnie oświetla drogę.
Nie słyszałem, aby po zakupie tego "kieszonkowego słoneczka" ktoś marudził i żałował wydanych nie pieniędzy, to o czymś świadczy. :mrgreen:

: poniedziałek 29 sie 2011, 12:18
autor: krystix
Dziękuję za odpowiedzi.
Przespałem się z tematem i doszedłem do wniosków, że 185 zł to za dużo.. nie jestem maniakiem ani komandosem, kasą też nie s**m.
http://allegro.pl/latarka-ultrafire-c2- ... 67580.html
130 zł to jest w sumie i tak duzo, ale jeżeli jest warta ceny, to mogę te 1340 dać.
Nada się na rower? Nie podano wymiarów, orientuje się ktoś jakiej jest długości?

: poniedziałek 29 sie 2011, 12:48
autor: sou
13cm długość
fi koronki 4 cm
uchwyt do niej powinien mieć ten sam sprzedawca
po wsadzeniu ogniwa 18650 protected (a więc trochę dłuższego) wypchnęło mi driver i musiałem lutować
mam taką tylko na 3xXP-G i na rower w sam raz, zresztą kwestia preferencji (i wymiany optyki ;)

: poniedziałek 29 sie 2011, 13:33
autor: cudny
Ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z ogniwami protected? One mają jakieś zabezpieczenia? O co dokładnie chodzi?

Jakie ogniwa 18650 są najlepsze?

: poniedziałek 29 sie 2011, 14:46
autor: energysnake
cudny ogniwa protected mają zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem , zwarciem i odwróceniem biegunów :)
Drivery też mają różne zabezpieczenia także kwestia jakiego używasz ;)
Najlepsze z niezabezpieczonych to Panasonic NCR18650 3100mAh , a z zabezpieczonych Redilast NCR18650 2900mAh

krystix Mam Ultrafire C2 z XM-L T 6 , driver 2,8A za 90 zł z przesyłką i uchwytem nówka - leży i się kurzy :razz: , tylko nie ma włącznika w środku koszt pewnie z 2-4 zł :)
Jak coś pisz PW ;)

: poniedziałek 29 sie 2011, 16:41
autor: cudny
A jaką latarke byście polecili do 100zł z uchwytem, ogniwem/ami, ładowarką, ale chodzi mi w tej chwili o latarkę DO PRZERÓBKI. Tzn z przeróbką w cenie 100zł ( przerobiłbym, co trzeba sam )

: wtorek 30 sie 2011, 00:00
autor: Serkules
cudny pisze:Czyli tak jak myślałem, nie zrobiliście żadnych testów latarek od usera neolux, ale uważacie, że są do d*py, "bo tak", albo "bo za tanie".
Więc po kolei, cytaty z aukcji:
Latarka Zoom Cree XR-E Q5 3W 3 tryby 240 lm
Zgodnie z kartą katalogową, 240 lumenów ta dioda uzyskuje przy prądzie ok. 1A, przy napięciu ok. 3,7V. Daje nam to 3,7W.
Przy podanym na aukcji prądzie 650mA, daje to około 170 lumenów przy ok. 2,3W.

http://www.cree.com/products/pdf/XLamp7090XR-E.pdf
Zoom w trybie skupionym daje nam prawdziwy szperacz o realnym zasięgu do 230 metrów !!!
Aby uzyskać tak duży zasięg przy 170 lumenach, światło musi być bardzo mocno skupione. Realny zasięg to moim zdaniem taki, przy którym rozróżniasz obiekty, a nie tylko widzisz światło. Poza tym lampka o skupieniu typu "wskaźnik laserowy" jest średnio użyteczna, a na rower po prostu bezużyteczna lub wręcz niebezpieczna. Tutaj światła będzie niewiele. Dlaczego? O tym dalej...
zasilanie : 3 x AAA ( można stosować akumulatorki ),
Akumulatorki AAA (R3) mają trzy zalety: są małe, tanie i powszechnie dostępne. Dalej są już tylko wady.
W najlepszym przypadku osiągają pojemności 1000mAh. Przy połączeniu szeregowym ogniw daje nam to 3,6V. Przy zasilaniu DD (direct drive - czyli bez sterownika bezpośrednio do LEDa), czyli teoretyczne maksimum, pozwoli to tylko przez chwilę cieszyć się pełną mocą świecenia.
Zasilanie LEDa prądem 0,65A to przy tych ogniwach prąd 0,65C (0,65*1000mAh). Tak duży prąd z tak małego ogniwa da się uzyskać tylko pod warunkiem, że mamy ogniwa o bardzo małej rezystancji wewnętrznej. Pomimo tego tak dużą moc będziemy mogli pobierać raptem przez kilkanaście minut, gdyż każde ogniwo (dowolnego typu) ma tę właściwość, że im większy prąd z niego pobieramy, tym mniejszą ilość energii uda nam się z niego "wyssać".
W tym przypadku już po kilkunastu minutach świecenia jasność lampki zacznie maleć. Po prostu te ogniwa nie są przystosowane do takiego obciążenia.
czas pracy na dobrych bateriach alkaicznych lub akumulatorkach 40% (powyżej 10 godzin) 100 % ( powyżej 4 godzin) stroboskop ( powyżej 9 godzin )
Nawet na najlepszych dostępnych na rynku ogniwach nie da się uzyskać takich czasów bez spadku jasności świecenia.

Problem z wieloma kolimatorami jest w tym, że bardzo często jest mocne odcięcie na granicy swiatła i mroku. Światło do jazdy powinno zapewnić płynne przejście, dzięki temu lepiej rozróżniamy przeszkody.
Jest to tania lampka bez "szałowych" parametrów. Rowerem jeździmy w różnych warunkach i terenie. Czasami jest to deszcz, kurz i błoto. Podczas wyjazdu w teren w razie zabrudzenia soczewki zazwyczaj błoto i kurz usuwamy ręką. Z czasem tworzywo matowieje i przepuszcza coraz mniej światła. Na rower polecam optykę lub szybkę ze szkła.

Nie dziw się, że wielu kolegów z forum odradza takiego zakupu. Moja wiedza jest bardzo skromna, mimo tego na szybko podałem Ci kilka spornych punktów. Na forum jest wielu ludzi o znacznie większej wiedzy i doświadczeniu. Poczytaj dokładnie posty na forum. Przekonasz się wtedy, że to co piszą ma sens.

Pozostają dwie możliwości: albo gość nie wie co sprzedaje, albo świadomie robi ludzi w "bambuko".

Pozdrawiam
Seba

: wtorek 30 sie 2011, 00:27
autor: greg
Pozwolę sobie zacytować artykuł Dominika, to jest w zasadzie kwintesencja latarek typu zoom:
cała prawda o chińskich zoomach

"Przycisk zepsuł się zaraz po zakończeniu testów [...]" :mrgreen:

: wtorek 30 sie 2011, 12:42
autor: cudny
Serkules, dzięki wielkie za konkretną odpowiedź, już wiem, że mam się nie oglądać za tym tanim badziewiem.

Aktualnie szukam czegoś na 18650 do 100zł z ogniwami i ładowarką.

Tylko ciekawy jestem dlaczego ludzie na tym forum polecają latarki ultrafire, a w artykule o badziwnych latarkach jakość przyrównali do latarek ultrafire, O CO CHODZI?

: wtorek 30 sie 2011, 14:43
autor: barney
Bo porządne body zaczynają się od 20$ (L2P) do tego potrzebujesz dropa (10$) albo jak składasz samemu to ~15$ + sprzęt do złożenia ponad 100zł (lutownica większość, do tego palniki, pasty, kleje, imadła) jak nie masz wiedzy&doświadczenia do dolicz jeszcze amortyzacje.

I właśnie sama latarka (klasy średniej, żebyś nie miał złudzeń) wychodzi 100zł lub 120-150zł + ~100zł a ty jeszcze w cenie 100zł chcesz ogniwa i ładowarkę.

Dlatego do 100zł najlepiej kupić latarkę TF/UF, jakąś ładowarkę (OEM/TR002 lub inną) i ogniste TF.

: wtorek 30 sie 2011, 14:51
autor: energysnake
Ja mam C2 i A10 od Ultrafire i jakoś nie narzekam na ich jakość wykonania , fakt powymieniałem diody i drivery + dobra pasta i przewody , ale to było moje widzi mi się :razz:
Używałem ich długo przed modami i jakoś nie zaobserwowałem jakiś dziwnych zachowań.
Swoją droga pewnie trzeba by poprawić 3/4 latarek z ChRL , ale to już zależy od stopnia zaawansowania swojego światełkowego zboczenia :mrgreen:
Dużo jest takich co mają za dużo $ i myślą sobie o kupię Fenixa z XP-G za 500zł to będzie pomoit :twisted: ale to już ich sprawa :roll:

PEACE :smile:

: wtorek 30 sie 2011, 15:09
autor: barney
Ja mam A10B, 501B, L2X, L2P, dostęp do C2 i widzę różnicę w jakości na korzyść produktów SF.
Przełączniki to zupełnie inna klasa i konstrukcja, styki we właśnie włącznikach są złocone i nie ma z nimi żadnych problemów, tak samo sprężynka. HAIII jest porządne, nic się wybitnego nie dzieje mimo tego, że nie chucham na nie. L2P/L2X jest wyraźnie cięższe od 501B mimo podobnych wymiarów. A o-ringi są grube i chodzą ciężko nawet z wazeliną, czyli tak jak ma być.

Wczoraj naprawiana była C2. Chińczycy nie zmyli chyba jakiegoś kwasu z PCB włącznika i zaczął robić piękne zwarcie. Normalnie stand-by jak ~2/9 w driverze Flagiusza.