Strona 2 z 2

: środa 24 sie 2011, 23:50
autor: Fraxinus
O! przed chwilą napisałem o niej w dziale rowerowym. Lampkę można otworzyć tępym nożem, karta płatnicza może być za miękka. Przy okazji zauważyłem, że radiator za ledem był ledwo przytknięty do podłoża diody, bez żadnej pasty czy silikonu, a dioda grzeje dosyć mocno. Wyraźna niedoróbka, ale może akurat na taką trafiłem... Włącznik zresztą też mi się już zacina. Ale jak już pisałem, reflektor jest ściągnięty z markowych lampek rowerowych B&M Cyo i jest to prawdopodobnie obecnie optimum.

: czwartek 25 sie 2011, 11:19
autor: Toy
Zakupiłem dla rodzicieli dwa takie zestawy lampek, do rowerów miejskich - jako sygnalizator obecności na drodze i coś co podświetla choć trochę asfalt - nadaje się. Jakość wykonania podobna do "markowych" świecidełek producentów rowerów, którzy kupują u Chińczyków gotowce z własnym nadrukiem (Author, Kellys itp.), jest poprawnie, a nawet lepiej niż za taką cenę.
Tylna lampka niestety, wg mnie, działa w trybie ON/OFF, ale jest to produkt z rodowodem na rynek niemiecki, gdzie błyskające światełka są zakazane, więc takie rozwiązanie nie dziwi. Ale szkoda, bo są wersje (mam niemal identycznego MacTronica sprzed paru lat), które posiadają tryby migające (lepsza widoczność na drodze).
Przednia lampka nagrzewa się w okolicy diody i mniej więcej przy dupce, gdzie musi znajdować się elektronika, podczas jazdy obudowa jest tylko lekko ciepła, więc pęd powietrza ją chłodzi, ale jakie piekiełko może być w środku i jaki ma ono wpływ na trwałość - tego nikt nie wie ;> Trapezowaty rozkład światła jest dobry do jazdy, imho lepszy niż ze zwykłej latarki, nie oślepia użytkowników drogi z naprzeciwka - ma w miarę wyraźną linię odcięcia. Do trudniejszego terenu zupełnie się nie nadaje, nawet w ilości dwóch lampek na kierownicy, światło jest zbyt zimne i całe podłoże "zlewa się" w nieczytelną plamę.
Z plusów dodatnich:
- świeci, i to identycznie na bateriach alkalicznych i akumulatorkach,
- CENA/JAKOŚĆ,
z bardziej ujemnych:
- dioda: świeci mocno, ale 3W to chyba czysty marketing,
- zwierciadło daje "dobrą" plamę, ale trochę prześwituje = straty światła,
- rozwiązanie sanek przedniej lampki z plastikową sprężynką, przemyślane - mniejsza szansa na zgubienie lampki, ale dalej jest ta niepewność...
- zimne światło,
- w jednej z z przednich lampek zaskoczenie przełącznika nie zawsze zmieniało tryb, trzeba było go mocno wciskać, aż do momentu bardzo mocnego wciśnięcia, gdy zaczął funkcjonować normalnie.
Polecam dla zwykłych zjadaczy chleba - tanie i, mam nadzieję, trwałe rozwiązanie, za podobny zestaw niby markowych światełek zapłacilibyśmy nie 35, a najmniej 70 złotych. Dodam tylko, że na drugi dzień od pojawienia się tych lampek w sklepach (a jest ich u mnie pięć), tylko w jednym jeszcze się ostały aż trzy sztuki.

Pozdrawiam.

: czwartek 25 sie 2011, 12:42
autor: zgf1
zgf1 , chcesz podpiąć ogniwo 18650 zamiast 4xAA :o To nie ma szans na poprawne działanie .
Skoro driver (step-down) jest zasilany szeregowo 4x1,5v .
Prawdoposobnie tak, ale co mi szkodzi sprawdzic?
W sumie mozna tez podpiac szeregowo dwa 18650, lub lepiej chyba kupic jakis driver z DX juz dedykowany do 18650.


Polecacie jakis driver z niewieloma trybami?
wyl/50%/100% - to wystarczy
hmm chyba zeby tam wlozyc moja cree q5? ale chyba bedzie sie to grzalo zbyt bardzo...


O! przed chwilą napisałem o niej w dziale rowerowym. Lampkę można otworzyć tępym nożem, karta płatnicza może być za miękka.
U mnie karta nie poszlo, nozykiem probowalem ale za nic nie chce sie otworzyc, kurcze nie chce zmasakrowac nowej obudowy, moglbys pokazac zdjecia lampki wewnatrz?



Przednia lampka nagrzewa się w okolicy diody i mniej więcej przy dupce, gdzie musi znajdować się elektronika, podczas jazdy obudowa jest tylko lekko ciepła, więc pęd powietrza ją chłodzi, ale jakie piekiełko może być w środku i jaki ma ono wpływ na trwałość - tego nikt nie wie ;>
Hmm u mnie lampka jest zimna, a wczoraj przejechalem trase okolo 12km w czasie 1h, moc ustawiona byla przewaznie na 50%, kurcze zeby tylko dioda mi sie nie zagotowala ;) W sumie mamy gwarancje 3 lata wiec nie ma sie co bac o trwalosc mysle...

: czwartek 25 sie 2011, 13:19
autor: DNF
Gwarancja zapewne nie obejmuję diody :)
Wszędzie tak jest.

: czwartek 05 kwie 2012, 22:39
autor: tymooteusz
Przepraszam, czy to jest ten sam model lampki, której dotyczy ten wątek?

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl ... _25831.htm
Od 10 kwietnia będą dostępne w sieci lidl

Obrazek

Obrazek

opis

przednia i tylna lampka z bardzo jasną diodą LED
obudowa z praktycznym przyciskiem odporna na zachlapanie
montaż bez narzędzi dzięki praktycznemu, szybkiemu mocowaniu
pasuje do wszystkich dostępnych typów rowerów
reflektor z gniazdem do ładowania akumulatorów (akumulatory i zasilacz sieciowy nie dołączony do kompletu)
z markowymi bateriami i wskaźnikiem wymiany baterii
żywotność: ok. 50000 h każdej diody LED
przednie światło: czas palenia się do 21-25 h, wydajność świetlna do 15 luksów
tylne światło: czas palenia się do 60 h

: wtorek 21 sie 2012, 11:54
autor: kwarek
Rok używałem tej lampki (również całą zimę) i muszę przyznać że była świetna. Na prawdę takiego dobrego światełka w takiej cenie jeszcze nie widziałem. Zasilałem ją czterema akumulatorkami również kupionymi kiedyś w Lidlu. Nie znalazłem żadnych wad które by były istotne na tyle żeby je tu opisywać. Parę dni temu miałem niezbyt fajną wywrotkę na rowerze i niestety lampka skończyła swoje życie poprzez brutalne wyłamanie klapki. Dioda dalej świeci.. sterownik oczywiście też działa dalej. Lampkę było ciężko rozebrać gdyż była solidnie sklejona. W środku wyglądała na dosyć przyzwoitą konstrukcję. Na sterowniku (chyba) znajdowała się blaszka rozpraszająca ciepło. Przy diodzie również była znacznie większa blaszka.
Na szczęście już 23 sierpnia będą kolejne lampki tego typu w Lidlu i tym razem kupię przynajmniej dwa komplety.

: wtorek 21 sie 2012, 13:14
autor: skaktus
Pochwal się fotkami wnętrza, zapewne wielu osobom się przyda.

: środa 22 sie 2012, 12:32
autor: tymooteusz
W koszalińskich sklepach sieci Lidl można spotkać w dziale wyprzedażowym światełka z ostatniego rzutu o ile mnie pamięć nie myli to komplet po 24 PLN ..

: czwartek 23 sie 2012, 11:59
autor: kwarek
Własnie kupiłem w Lidlu tę nowsza wersję i muszę przyznać, że bez kombinowania z zamianą leda się nie obejdzie :(. Te nowsze są o wiele gorsze. Konstrukcyjnie na niskim poziomie, a światła również dają sporo mniej. Te nowe łatwo rozebrać na czynniki pierwsze i od razu rzuciła mi się w oczy ogromna dioda. Generalnie sterownik jest ten sam co w mojej starej lampce, ale w tej już nie posiada żadnego odprowadzenia ciepła. Dioda jest niby przyklejona delikatnie (pastą) do blaszki.
Odradzam zakup.

: czwartek 23 sie 2012, 12:18
autor: max4max
Dzięki za ostrzeżenie, bo miałem właśnie dziś ja kupować - od dziś w lidlu - "oferta rowerowa"

: piątek 31 sie 2012, 18:26
autor: *michal*
Cześć. Posiadam ten zestaw co pokazał > tymooteusz < . Niebawem zamieszczę zdjęcia wnętrza jak uda mi się ją rozebrać. Wstępnie jest rewelacja w porównaniu do markowych lampek ze sklepów rowerowych( tych na 3-5 Ledach przetykacnych chyba tzw dip)

Wstępnie napiszę, że świeci dość mocno jak na taką cenę.

Tył jest ok, świeci napewno mocniej niż bazarowe lampki na 3-5-7 ledach po 2zł. Brakuje trybu migającego.

: niedziela 02 wrz 2012, 12:33
autor: 19arek93
Również miałem styczność z tym wynalazkiem. Tylna bardzo fajna, jedna, mocna dioda. Przód niestety nie robi dobrego wrażenia. Chłodzenie diody bardzo słabe, "radiatorek" bardzo szybko się nagrzewa, płytka z elektroniką wygięta od docisku. Do tego przednia lampa jest ogromna!

Za tą cenę nie jest źle, ale myślę że mogłoby być lepiej.