Strona 2 z 3
: wtorek 05 lip 2011, 15:34
autor: Tomeqp
To wymiary całej lampy, a mi głównie chodzi o głębokość samego reflektora oraz średnicę otworu na żarówkę. Ważne jest dla mnie ile miejsca jest na "dupkę" jarznika i uszczelkę.
: wtorek 05 lip 2011, 23:05
autor: olowaty
Zdjęcia:
Szkło
Mocowanie żarówki
Żarówka jest mocowana do blaszki. Blaszka prawdopodobnie przykręcona do obudowy (słupki na zdjęciach) i nie stanowi całości z odbłyśnikiem:
Głębokość odbłyśnika mierząc od czubka szkła wynosi 45 mm. Średnicy na żarówkę nie jestem w stanie zmierzyć. Aby dostać się do refa trzeba rozkleić lampę. Dobra wiadomość. Lampa klejona jest na gumiastą masę, która po podgrzaniu szkła opalarką mięknie i można odkleić szkło. Jutro postaram się ją rozkleić i zrobić sekcję środka. Na szybkiego mogę powiedzieć, że wkoło bańki żarówki jest jakieś 2-3 mm odstępu od brzegu otworu w refie.
: środa 06 lip 2011, 10:55
autor: Venom
Cześć wybaczcie że się wtrące.
Tomeqp Jak byś był zainteresowany to mam optykę z Vectry B, Lustro + Soczewka + zasłona (ewentualnie jakieś inne potrzebne akcesoria)
Myślałem żę jestem nie normalny bo jejździłem z tym na rowerze
Efekt zarąbisty, szkoda że nie mam zdjęć ale jak to robiłem to jeszcze się tak człowiek nie wdrożył na forum.
Co do tematu, to interesują mnie halogeny które mogą mieć Xenon, czy tylko Hella wypuściła takie halogeny?
[ Dodano: 6 Lipiec 2011, 09:58 ]
Jak by coś to można fiknąć krok dalej
I kupić Palnik 50W Xenonowy ok 5000lm
Mała podpowiedź Philips takie robi!
Podstawowe przetwornice wymagają jedynie małej ingerencji
: środa 06 lip 2011, 11:42
autor: olowaty
Są halogeny z HID z wesemu, ale problem taki, ze mają średnicę 183 mm.
Raczej z takim szperaczem nie będziesz jeździł na rowerze.
: środa 06 lip 2011, 12:25
autor: Tomeqp
Venom pisze:Co do tematu, to interesują mnie halogeny które mogą mieć Xenon, czy tylko Hella wypuściła takie halogeny
Jeśli na drogi publiczne, to chyba nie ma, a jeśli poza nimi, to kup coś z oferty Wesemu i zapakuj tam chiński zestaw HID. Będzie taniej i nadal dobrze
olowaty pisze:Są halogeny z HID z wesemu, ale problem taki, ze mają średnicę 183 mm.
Tylko warto dodać, że są to reflektory rajdowe, nie mają żadnej homologacji na HID. Sam mam identyczny zestaw (ten sam reflektor), ale złożony samemu z chińszczyzny. Świeci zacnie, a po wymianie szyby jeszcze lepiej.
: środa 06 lip 2011, 12:43
autor: Venom
Dzięki za odpowiedź,
Chodziło mi właśnie czy jest coś w pełni legalnego, bo nie mam szczęścia do Panów Policjantów na drodze.
: środa 06 lip 2011, 12:48
autor: olowaty
Właśnie dzwoniłem kiedyś do Wesemu w tej sprawie i twierdzą że mają dopuszczenie do użytku na drodze i homo na HID. Nawet podobno jakieś kwit dają.
: środa 06 lip 2011, 13:32
autor: Venom
Ciekawe.
Muszę się tym zainteresować
: środa 06 lip 2011, 18:08
autor: skaktus
Jak jak ?
Dopuszczenie do użytku na drodze ale w jakim charakterze ? Chyba jako światła dalekosiężne,ale nawet w takie wątpię.
Po 2 jak ominęli rodzaj żarówki w lampie - xenon h3 i to że według prawa taka żarówka nie istnieje do tego że uzyskali homologację ?
Do tego wsio co znalazłem z wesema na ich stronach to jest to wszystko pod rajdy, czyli imprezy zamknięte, gdzie jako takie przepisy nie obowiązują.
: środa 06 lip 2011, 23:25
autor: olowaty
Na stronie jest napisane:
Homologacja: E20
Czyli dopuszczone do ruchu i do użytku na drogach publicznych.
W ogóle to robią się niezłe jaja, ponieważ pierwsze auta FABRYCZNIE wyposażane w Xenony posiadały opis na szybie refa HC, HR lub HC/R co oznacza halogen.
: czwartek 07 lip 2011, 10:15
autor: skaktus
Spoko, homo może być, ale pewnie warunek jest taki - wyjmujesz xena i wkładasz żarówkę H3.
Podaj linka do lampy o której dyskutujemy.
Co do starych aut z xenami - fakt, pierwsze z nich jeszcze z początków lat 90 miały homologacje halogenowe, ale żarówki były już na cokole D1S. Kupno ich wówczas to był wyczyn...Zastanawia mnie co na to kontrola w takim wypadku...Z drugiej strony specyfikacja auta w schowku albo nie przyjmować mandatu.
I ciekawi mnie jeszcze jedno - czy pierwsze auta miały już xenonowe odcięcie linii światła czy standardowe dla halogenu.
: czwartek 07 lip 2011, 11:01
autor: olowaty
W pierwszych Xenonach wsadzano żarniki jedynie do soczewek. Tam jest przysłona. Co do budowy reflektora soczewkowego HID a H to rożnia się jedynie mocowaniem żarówki. najlepiej to widać w nowych autach które wychodzą w specyfikacji H jak i HID. Są nawet ciekawostki jak bi-halogen w Skodzie.
A tu link:
Wesem xenon
Co do użytku na drodze, to jak rozmawiałem z działem handlowym i technicznym Wesem, to zarzekali się że maja wszelkie dopuszczenia. od strony technicznej, to przyznali się ze lampa w spec H a HID jest identyczna, różnica tylko w żarniku. Co do rajdów to tez nie jest tak kolorowo. Mogą wycofać auto ze startu za podzespoły bez homologacji. Tak na dobra sprawę to BT jest bardziej restrykcyjne niż przegląd coroczny.
Co do ścigania za HID'y to jak masz o barwie zbliżonej do OEM czyli około 4300 K to się nie rzucasz w oczy. Gorzej jak zakładają 6000 K albo 8000 K (to już idiotyzm dla mnie).
: czwartek 07 lip 2011, 11:16
autor: Tomeqp
olowaty pisze:Co do rajdów to tez nie jest tak kolorowo. Mogą wycofać auto ze startu za podzespoły bez homologacji. Tak na dobra sprawę to BT jest bardziej restrykcyjne niż przegląd coroczny.
Może i jest bardziej restrykcyjne, ale pozawala na trochę więcej. Na rajdach można używać żarówek 100W, a na drogach nie. Tak samo możesz mieć większą ilość reflektorów niż dopuszczona na drogach publicznych, ale przy jeździe po drogach muszą być zakryte.
: czwartek 07 lip 2011, 15:47
autor: skaktus
Mam wrażenie że Wesem nieco ściemnia albo nie wie co się do niego mówi. Lampy które sprzedaje to raczej mają homo ale jedynie z żarówką. Żadna homologacja nie przewiduje xenonu z cokołem H3. Dodatkowo co z tego jeśli nawet reflektor ma homologację na xenon, skoro wymaga się tego również od żarówki jak i przetwornicy, a problemu samej żarówki już się nie przeskoczy.
Co do barwy - co z tego że masz barwę 4,3 skoro żarówka ma charakterystyczny zapłon i na początki zazwyczaj świeci na zielono,co nie trudno poznać miśkowi który jak zacznie się czepiać tak będzie się czepiał.
A gdyby do tego dodać zakłócenia jakie generują przetwornice no-name to już dziękujemy.
Znalazłem takie foto:
http://imageshack.us/f/801/wesem5.jpg
(niestety wklejanie przez forumowy skrypt nie działa)
I homo jest, ale pisze wielkimi literami HALOGEN...
Ważne jest też to, że wszystkie lampy wesema mają homo HR czyli na światła długie / dalekosiężne.
edit by Calineczka: jednak działa, trzeba się tylko naumieć
: czwartek 07 lip 2011, 16:16
autor: Calineczka
skaktus pisze:(niestety wklejanie przez forumowy skrypt nie działa)
działa, tylko trzeba umieć. Musisz wziąć bezpośredni link do samego obrazka/zdjęcia a nie to, co Ty wstawiłeś. Zajrzyj w treść swojego posta (edycja) i zobacz różnicę między twoim a moim linkiem...