Uchwyt latarki na rower

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Ja właśnie mam giętą kierownicę i oba uchwyty znajdują się koło manetek.

Obrazek
reksio
Posty: 16
Rejestracja: piątek 27 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: reksio »

Witam, może odświeżę trochę temat, mam problem z uchwytem latarki na rower, problem dość nietypowy ponieważ chciałbym zamontować na rowerze nie co innego tylko skyray kinga.
Pewnie powiecie że zwariowałem, ale muszę mieć ją przy rowerze i już.
Do tej pory na kierownicy mam już bocialarkę XM-L i jakąś MCE z dx'a ale to wciąż dla mnie mało, heh wiadomo w trakcie jedzenia apetyt rośnie, więc tu prośba dla mających jakieś pomysły jak zamontować to kowadło na kierownicy albo nawet może lepiej na mostku.
Jak się orientuje nie ma żadnych gotowych do kupienia uchwytów więc pasuje coś skonstruować ale nie mam jak na razie żadnych pomysłów jak się za to wziąć, nie mam przy tym wygórowanych wymagań estetycznych ważne żeby w miarę pewnie się trzymało.
Pozdrawiam Wszystkich i proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Szeroka i grupa opaska typu rzep do trzymania latarki a reszta to inwencja twórcza.

Jazda z taką latarką w nocy po ulicy to głupota, montaż takiego klocka to też głupota - wystarczy lekka wywrotka i latarka leci jak pocisk, albo uszkodzi kogoś albo sama się rozpadnie.
ILPT
reksio
Posty: 16
Rejestracja: piątek 27 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: reksio »

Rzep to raczej średni pomysł, lepszy byłby jakiś duży mocny gumowy oring.
Co do wywrotek to nie przewiduje bo jeżdżę w nocy rekreacyjnie i tylko w terenie typu polne ścieżki i lasy więc nie widzę w tym nic głupiego.
Jeśli ma ktoś jakiś ciekawy pomysł to proszę o podpowiedź.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Ludzie na forum kombinowali z obejmami do rur jedna mniejsza montowana na kierownice skręcona z większą trzymającą latarkę, a do tego można regulować w poziomie.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
reksio
Posty: 16
Rejestracja: piątek 27 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: reksio »

Rysiu_01_92 pisze:Ludzie na forum kombinowali z obejmami do rur jedna mniejsza montowana na kierownice skręcona z większą trzymającą latarkę, a do tego można regulować w poziomie.
Też właśnie tak kombinuje, tylko myślałem że może przy latarce dam połowę obejmy a drugą połową zastąpił bym jakimś mocnym oringiem żeby można było ją szybko ściągnąć w razie potrzeby.
Macie może jeszcze jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Moim zdaniem o-ring w tym wypadku to jest bardzo kiepski pomysł bo latarka trochę waży i tak jak powiedział skaktus jak by coś się stało czy nawet w dziurę się wjedzie, latarka wypadnie i się rozbije, w każdym razie ja bym wolał mieć przy sobie jeden mniejszy klucz/śrubokręt żeby jedną stronę obejmy poluzować/dokręcić i mieć pewność że nic się nie stanie a nie martwienie i poprawianie za każdym razem jak wjedziemy na dziurę czy zjedziemy z krawężnika.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
reksio
Posty: 16
Rejestracja: piątek 27 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: reksio »

Miałem na myśli naprawdę solidny oring, taki który ma co najmniej 10mm grubości, myślę że poradzi sobie z półkilogramowym potworem, a jak nie to jeszcze grubszy i tak do skutku.
fazi
Posty: 278
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 23:15
Lokalizacja: Mosina

Post autor: fazi »

Miałem na myśli naprawdę solidny oring, taki który ma co najmniej 10mm grubości, myślę że poradzi sobie z półkilogramowym potworem
Nie grubość o-ringa może być problemem, tylko długość łoża, w którym będzie położona latarka. Gdybyś zastosował np. dwa uchwyty do rury zamocowane na płaskowniku, wtedy mógłbyś dać dwa o-ringi - po jednym na każdą podporę.

Pzdr
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Takiego półkilogramowego Kinga to bym raczej w jakimś uchwycie podwiesił pod kierownicą niż umieszczał na kierownicy, siły bezwładności działające na latarkę powinny być wówczas najmniejsze.



___
ODPOWIEDZ