Strona 2 z 2

: wtorek 17 maja 2011, 23:13
autor: Anusiak1
greg pisze:Rozkręcenie to banał. Wystarczą zwykłe płaskie szczypce, nawet nie muszą być typowe do zdejmowania zawleczek. Wkładasz je tam, gdzie są dziury, dociskasz i kręcisz w lewo. To nie jest klejone
tak tez właśnie próbowałem rozkręcić tą pigułę i nic ani nie drgnie może za cienko sie do tego przyłożyłem ;) ponowie próby w sobotę i dam znać. dz.

: środa 18 maja 2011, 22:55
autor: ATP
greg pisze:..... "Latarka z mocnym spotem i słabym spillem oraz ostrą granicą między nimi nie nadaje się na rower. Oko mimowolnie podąża za najjaśniejszym punktem, wzrok szybko się męczy, a jak trzeba dostrzec coś ważnego z boku, w tym ciemnym spillu, to oko praktycznie przystosowane do jasnego punktu widzi niewiele :)"
Tego się właśnie chciałbym uniknąć. .... Mocne światło nie koniecznie musi dawać dobrą widoczność na rowerze.
A masz jakieś propozycje co do lampek dedykowanych rowerkom?

pozdro

[ Dodano: 18 Maj 2011, 23:04 ]
Dziękuję Wszystkim Oświeconym Światełkowcom :wink: za dotychczasowe wypowiedzi.
Pogrzebałem też nieco w starszych tematach i już wiem ... że nic nie wiem ... ;) .
Czytam z zainteresowaniem, i czekam na jeszcze.
pozdro

: sobota 21 maja 2011, 00:42
autor: TDK
Anusiak1 pisze:ATP,
Moim skromnym zdaniem spełnia ona wszystkie Twoje kryteria. Wiem co piszę bo sam nocami śmigam na rowerze po lasach i dlatego mogę Cie zapewnić ,że jeśli zainwestujesz w ten zestaw na pewno nie będziesz żałował :cool: . Jedynym mankamentem jest to, że Fenix TK35 nie ma okrągłej rączki i ciężko jest znaleźć do niego uchwyt, ale jeśli masz nieco fantazji i możliwości to uchwyt możesz dorobić sobie sam, ja czekam na coś takiego i postaram się dopasować go do mojego TK35.
TK35 to dobra latarka, ale nie nadaje się na rower.
Greg słusznie zauważył, że jest za ciężka i ma nieodpowiedni rozkład światła.
Montaż Fenixa, który wskazałeś, w ogóle nie nadaje się do latarek o średnicy większej niż 2,5 cm, więc nie wiem, jak chciałbyś zamocować w nim TK35. Poza tym montaż ten jest do kitu, bo telepie się, hałasuje i łatwo się łamie.

ATP, latarka na rower powinna być lekka (aby miała możliwie małą bezwładność) i nieduża, więc najlepszym rozwiązaniem jest zasilanie 1 x 18650. Z uwagi na to, że dioda XM-L ma największą sprawność, a jednocześnie szeroko świeci, najlepiej się ona nadaje do lampy rowerowej. Sprawa jest więc prosta - bierz jakąś latarkę na diodzie XM-L, z niedużym reflektorem i zasilaną pojedynczym ogniwem 18650. Będziesz miał dużo światła o ładnym rozkładzie. Zapasowe ogniwo możesz zawsze wziąć ze sobą, jeśli pierwsze będzie świecić za krótko.

: czwartek 07 lip 2011, 10:52
autor: gelos
czytając Twój post, mniej więcej wiem jaki rodzaj latarek mam wybrać, a czy możesz napisać teraz, jakie konkretne latarki powinienem wybrać, tek ze 3 do wyboru, w kolejności od najlepszego rozwiązania, najlepiej w kraju... dzięki :)

: poniedziałek 25 lip 2011, 14:47
autor: Tomq
ATP, co w końcu wybrałeś?

: sobota 30 lip 2011, 12:50
autor: gelos
Mam pytanie co do wyboru lampki rowerowej,
Mam już lampki: Romisen RC-C8 oraz WF504B XM-LT6.
Jedna z nich powędruje na rower dziewczyny a drugą zmienię jak przyjedzie coś lepszego.
Ograniczenie jakie stawiam to lampa XML-T6, ponieważ na rower podobno najlepsza.
Mam dwa typy:
UltraFire C2-T60 CREE XM-LT6 oraz FandyFire 2130 CREE XM-LT6 3-Mode 900-Lumen i nie wiem czemu ta druga jest tak mało popularna, cena dobra oraz co ciekawe jest dużo lżejsza niż reszta co przy rowerze ma znaczenie, czy jest to kosztem obudowy?

Czy ktoś może podpowiedzieć czy warto zmienić WF-504 na którąś z tych dwóch lampek?
UF C2 ma niby większą moc, ale nie zawsze więcej znaczy lepiej, no i droższa,
ale też ta FF 2130 ciekawa, lecz nikt o niej nic nie pisze :( ...

: sobota 30 lip 2011, 14:21
autor: Nightmare
C2 jest mocniejsza niż WF 504B w którą z tego co pamiętam idzie 1.5A. C2 ma też większy reflektor i głowicę niż to FandyFire, na pewno lepiej odprowadzi ciepło z diody, ja bym wybrał C2

: sobota 30 lip 2011, 14:48
autor: gelos
ale za to c2 jest prawie dwa raz cięższa, a przy rowerze to ma duże znaczenie, ciekawi mnie jaki jest rozstaw światła, i czy rzeczywiście może się nagrzewać za bardzo i nie odprowadzę ciepła, szkoda, że nikt nie ma tej lampki :/

: sobota 30 lip 2011, 15:13
autor: energysnake
Już nie biadol , że może przez te parę dkg nie podjedziesz pod górkę , lekko przesada :-|
Mam C2 z XM-L 2.8A w diodę praktycznie zawsze jeżdżę w HIGH i nic się nie przegrzewa nawet w upały :twisted:

: sobota 30 lip 2011, 15:21
autor: gelos
Nie chodzi o to, że waga jako ciężar, ale o stabilność lampki, o to że mała i nie przeszkadza, i ładnie się komponuje w rower :P

: sobota 30 lip 2011, 15:35
autor: energysnake
Jest idealna :mrgreen:

: sobota 30 lip 2011, 15:59
autor: Pyra
WItam
gelos pisze:Nie chodzi o to, że waga jako ciężar, ale o stabilność lampki,
Bo lampkę się mocuje w środku ciężkości a nie za wyłącznik ;)