Strona 2 z 2

: piątek 13 maja 2011, 00:23
autor: Stefano
skaktus pisze:Nowsze wersje lampy wyglądają identycznie, ale zamiast żarówki, producent w miejscu lustra umieścił 5 diod mocy o barwie białej zimnej
ale to chyba tylko w modelu S8

Obrazek

Jeszcze coś takiego znalazłem

http://www.a3-club.net/forum/showpost.p ... stcount=46
Obrazek
Obrazek

: niedziela 15 maja 2011, 13:46
autor: skaktus
Link do formum poprawny, ale specjalnie się rejestrować żeby temat zobaczyć ? ;)

: niedziela 15 maja 2011, 23:22
autor: ...John
RAZER pisze:Widziałem ostatnio w kilku już Audi A4 takim jak na fotce, oraz w A6, przed liftem i bez diod, że dzienne nie świeciły na żółto jako zwykła żarówka, tylko na biało (wyglądało jak ksenon 6000K ) I właśnie się zastanawiałem, czy montują tam żarówki ksenonowe czy zwykłe o takiej barwie, bo przyznam że fajnie to wyglądało :) Ma ktoś pojęcie?
Bodajże w A8 i w A6 zanim montowali diody, były zwykłe żarówki h7 ale sterowane PWM. Dużo lepiej to wygląda niż żarówka p21W, ale białą barwą bym tego nie nazwał.

: poniedziałek 16 maja 2011, 00:25
autor: Stefano
skaktus pisze:Link do formum poprawny, ale specjalnie się rejestrować żeby temat zobaczyć ? ;)
zacytuje posta, chyba nikt się nie obrazi :mrgreen:
Dominik_m pisze:Robiąc ledy w kratkach kolo halogenów i zamontowaniu ich w samochodzie stwierdziłem że oświetlenie do jazdy dziennej wygląda fatalnie przy włączonych tych ledach w kratkach. Postanowiłem wymienić je także na Ledy. Aby nie było problemu z błędem na FIS zmierzyłam jaki minimalny prąd musi przepływać przez obwód aby błąd nie występował. Z pomiarów wyszło, że 1,2 A nie powoduje powstania alarmu przepalonej żarówki. Następną sprawą było zbudowanie takiego układu który nie wymagałby wlutowywania równolegle z żarówką ledową jakichkolwiek oporników, które optymalizowały by prąd w obwodzie. Dlatego sama żarówka bezwzględnie musi zostać tak zaprojektowana aby płynął przez nią prąd 1,2A .

Jak wiadomo Led’y nie lubią pracować powyżej 80 st C. dlatego wyemitowanie w samej lampie mocy 1,2A * 14V = 16,8W nie będzie zadaniem prostym przy założeniu że LED nie mogą osiągnąć własnej temperatury większej niż 85 st C aby nie doprowadzić do szybkiej degradacji chipów. Należy także przyjąć że w upalne dni w samej lampie może panować temperatura do 45 st C co pozostawia margines tyko 40 st C dla rozproszenia wspomnianych już 16,8W.

Przyjąłem że do wykonania przedmiotowej żarówki użyję diodek do montażu SMD . Użyłem Ledów Samsunga 3 chipowych o łącznej światłości 5,2 cd i 120 st kąta świecenia i prądzie pojedynczego chipa 20mA.

Użycie 32 szt takich diod łączonych po 2 szeregowo powoduje że potrzebny nam jest prąd:

20mA * 3 x 32/2 = 0,96A

Do tego wszystkiego zostanie użyty wentylator chłodzący wszystkie diody wraz z źródłami prądowymi wykonanych z stabilizatorów napięcia użytych w odpowiedniej aplikacji.
Wentylator będzie pobierał prąd 0,18A co razem z ledami daje nam prąd 1,14A brakujące 0,06 A zrekompensujemy małym rezystorem którego ciepło zostanie rozproszone przez wentylator.
Wentylator jest na napięcie znamionowe 5 V więc użyjemy stblilizatora napięcia LM7805 dla zasilania wentylatora i także tu wepniemy rezystor wyrównujący obciążenie w obwodzie.
5V/0,06A = 83,333 ohma co w najbliższym typoszeregu odniesie się do wartości 82 Ohmy. Moc rezystora nie może być mniejsza niż 0,3W – użyjemy rezystora węglowego 0,6W.
Z artykułu http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla ... j_led.html wynika, że taka lampa LED z nawiązką spełni normy światłości. Inna sprawa z udowodnieniem tego policji ale jak ktoś dobrze umie matematykę i będzie miał specyfikację tych LED to uda się wybronić przynajmniej obliczenia
Ogólnie podsumowując żarówka w technologii LED wizualnie zapewnia dużo większa światłość źródła od zwykłej żarówki. Wentylator spokojnie pozwoli uzyskać temperaturę elementów nie większą niż temp. otoczenia + 35 st C. Nie będę się rozpisywał skąd ta pewność, jeśli ktoś się upiera to odsyłam do lektur o rezystancjach termicznych elementów z wymuszonym obiegiem powietrza.

Poniżej przedstawiam zdjęcia wykonanej lampki LED.
http://dominik1974.fotosik.pl/slideshow ... ominik1974


http://imageshack.us/photo/my-images/169/14107140.jpg/

Przygotowanie płytek drukowanych jako pojedynczych paneli led. panel zawiera 2 sekcje ze źródłami prądowymi o ustalonym natężeniu prądu na poziomie 57mA. Diody to SAMSUNGI o symbolu SLSNNWH815TS.
Obrazek
Obrazek
Po zmontowaniu wentylatorka i podstawy o średnicy 27mm. Jako podstawę wykorzystałem przetwornik piezoelektryczny o średnicy właśnie 27mm
Obrazek
Później musiałem przygotować cokół żarówki P21W w którym umieściłem stabilizator dla wentylatorka z delikatnym podzielnikiem napięcia tak aby wentylator "chodził na 3/4 etatu"


Następnie klejem termoprzewodzącym zalepiłem stabilizator w cokole ze względu na wydzielającą się na nim moc 1,8W a cokół pozwoli tą moc oddać do otoczenia.

: poniedziałek 16 maja 2011, 11:31
autor: skaktus
Uuuu, moim zdaniem przerost formy nad treścią.

Leci gość pod kompa, kasuje błąd i ma po problemie, zero błędów spalonej żarówki na FISie.

To co tutaj pokazał to spora jazda moim zdaniem, jeszcze ten wentylator ;) Ja raczej bym zrobił to tak, że dał powiedzmy 5 diod mocy, 4 w 4 kierunkach, jedna do przodu, wszystko umieszczone na powiedzmy aluminiowym pręcie a radiator wewnątrz lampy. Ale to już wesoła twórczość autora.

Nie zmienia to że w razie wypadku ubezpieczyciel może szukać każdej choćby najmniejszej zmiany a t taka mała już nie jest.

Co do tych pasków led w kratach - nie ma co się dziwić że to słabo świeci, bo to są paski n najgorszych ledach. Mam takie coś jako oświetlenie bagażnika, diody prześwieciły może 15 minut a już zaczynają pojedyncze padać.

PS-jakoś wątpię aby cokół żarówki P21W - stalowy i cienki, był w stanie oddać 1,8W ciepła do otoczenia.