Strona 2 z 3
: sobota 30 kwie 2011, 11:07
autor: Pyra
Witam
To może znasz to auto, trochę w rajdach jeździło.....
Co do reflektorów, to zaproponował bym obudowy od marketowych halogenów stacjonarnych. Dość spora powierzchnia aluminiowej obudowy, szczelna, wystarczy do środka zabudować kawał kształtownika na którym umieścisz diody ze soczewkami i gites....
Proponuję tez rozważyć budowę z większej ilości diod mniejszej mocy, np XPE, XPG, łatwiej odprowadzić ciepło (większa łączna powierzchnia styku MCPCB z budową), większa niezawodność, bo można wykonać 2-3 niezależne obwody zasilania w jednej lampie.
Pozdrawiam
: sobota 30 kwie 2011, 13:22
autor: mteyBMW
Jeśli chodzi o obudowy z halogenu stacjonarnego to ok, ale ja bym widział tam zamiast chudego szkła grubą pleksi.
Pyra skąd dorwałeś ten silnik BMW ? To jest V12? Jaka pojemność? Pozdrawiam!
: sobota 30 kwie 2011, 14:17
autor: Pyra
mteyBMW pisze:Jeśli chodzi o obudowy z halogenu stacjonarnego to ok, ale ja bym widział tam zamiast chudego szkła grubą pleksi.
Pyra skąd dorwałeś ten silnik BMW ? To jest V12? Jaka pojemność? Pozdrawiam!
To szkło nie jest takie cienkie, przynajmniej u mnie.... plexa może się za szybko podrapać w eksploatacji, najlepsze by były szyby "pancerne" nie są grube a wytrzymałość spora lub poliwęglan.
Kolega robił mechanikę, ja prądy i elektronikę. Dodatkowo m.in. dwa systemy pomp paliwowych, podwójny wentylator chłodnicy, dodatkowa awaryjna pompa układu chłodzenia, interkom......
750i E36, pracuje na 3 komputery + chiptuning (na moment obrotowy) + nowe wałki, robione dla znajomego, ale.... to już kilka lat temu było.
Pozdrawiam
: sobota 30 kwie 2011, 14:40
autor: mteyBMW
Masz rację, najlepsza byłaby szyba pancerna ale skąd to dostać
Może pasowałaby od elektronicznej wagi ? dobry pomysł. Sam nad tym pomyślę. Pyra a jaki miałeś programator do mikrokontorlera ? Czy może modyfikowałeś elektronikę innym sposobem? Też mnie to interesuję i nie wiem co kupić do tuningu elektronicznego.
: sobota 30 kwie 2011, 15:08
autor: Pyra
Witam
Szyby pancerne są w posiadaniu firm zakładających witryny wystawowe, często zostają im odpadki, czasem też można popytać w firmach robiących okna - klienci są wymagający. Myślę, ze dwa takie kawałki udało by się w rozsądnej cenie dostać.....
Kupiłem gotowe pamięci i tylko podmieniłem, tam było jeszcze rozróżnienie komp prawy i lewy...
Pozdrawiam
: środa 04 maja 2011, 01:25
autor: Liro
Przesada z tą pancerną.
Pyra widzę że brał się za rajdy speedowe. Ja raczej z kierunku przeprawowego
Wypada nie wypada, oceńcie tą stronę:
www.4xled.com
: środa 04 maja 2011, 16:53
autor: miller69
witam.
no kolego Pyra autko pełen szacun, niezły potfór
ilość włożonej pracy powala.
co do diod to znalazłem coś takiego
http://sensu.pl/?go=products&cat_id=151
cena do przyjęcia , podpowiedzcie co jeszcze jest potrzebne żeby podpiąć diodę pod akumulator samochodowy żeby uzyskać jej pełną moc(wydajność), muszę coś kupić i zacząć eksperymentować bo inaczej zaczytam się na śmierć i nic.
pzdr.
: środa 04 maja 2011, 17:28
autor: Luigi
Lepsze są
xm-l - tańsze i wydajniejsze
Driver może być
taki
: środa 04 maja 2011, 18:01
autor: mteyBMW
Miller kup to co ci polecałem. Najlepsze w tej cenie!!!
: środa 04 maja 2011, 20:05
autor: miller69
ok Panowie tylko jak z tymi lumenami ta z mojego linku ma ok 800lm
, a te xml ok 280 lm , nie upieram się przy tym wyborze ale 800lm to dużo więcej niż 280lm, różnica w cenie do przełknięcia.
jako nowicjusz i zielony w temacie mogę głupoty czasem pisać
pzdr.
: środa 04 maja 2011, 20:22
autor: Luigi
ok. 280 lm to przy prądzie 700 mA, a w xm-l można puścić 3A, wtedy daje 900+ lm
: środa 04 maja 2011, 22:14
autor: miller69
ok 900 lm + brzmi bardzo dobrze.
reasumując kupuje wszystko pod xml do celów doświadczalnych, tylko wyjaśnicie mi kwestię grzania się diod plizzzzzzz i jaki dokładnie zasilacz(?) driver pod 12v mam kupić , żeby jak testy wyjdą pozytywnie , obsłużył 4-8 diod.
aha nie wyśmiejcie mnie proszę , ale czy nie wystarczył by tylko jakiś rezystor do obniżenia napięcia z 12v do 3,5v, kumpel mi tak podpowiadał.
pozdro.
: środa 04 maja 2011, 22:27
autor: Pyra
Witam
miller69 pisze: tylko wyjaśnicie mi kwestię grzania się diod plizzzzzzz i jaki dokładnie zasilacz(?) driver pod 12v mam kupić , żeby jak testy wyjdą pozytywnie , obsłużył 4-8 diod.
Każda dioda XML puszczona na znamionowy prąd (3A) wydziela około 10W ciepła, które trzeba dość skutecznie odprowadzić, gdyż temperatura, powoduje zmniejszenie trwałości diody, oraz skuteczności przetwarzania "prądu" w "światło". Wynika z tego, że im niższą temperaturę będzie miała dioda podczas pracy, tym lepiej.
Co do driverka to proponuję przetwornice step-down i łańcuch 3 diody w szeregu, oczywiście może być kilka takich zestawów.
miller69 pisze:aha nie wyśmiejcie mnie proszę , ale czy nie wystarczył by tylko jakiś rezystor do obniżenia napięcia z 12v do 3,5v, kumpel mi tak podpowiadał.
pozdro.
Gdyby w instalacji samochodowej było 12V to było by możliwe, aczkolwiek nie zalecane. ale w samochodzie bardzo rzadko jest 12V, więc to niestety nie da rady.....
Pozdrawiam
: czwartek 12 maja 2011, 19:44
autor: miller69
wielkie dzięki z a porady.
mimo szczerych chęci przy braku pojęcia ,wybrałem wyjście bardziej "idiotoodporne" i wsadziłem HID-y w lampy wesem.
w najbliższych dniach nastąpi weryfikacja w terenie.
pzdr.
: czwartek 12 maja 2011, 21:32
autor: Liro
Tanie samorobne reflektory LEDowe to raczej możecie zapomnieć chłopaki. Polecam również własną produkcję Simexów i Boggerów, kubełków Recaro a może i motór V8 da się tanio zrobić?