Strona 2 z 3

: sobota 30 kwie 2011, 11:07
autor: Pyra
Witam
To może znasz to auto, trochę w rajdach jeździło.....
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:twisted:
Co do reflektorów, to zaproponował bym obudowy od marketowych halogenów stacjonarnych. Dość spora powierzchnia aluminiowej obudowy, szczelna, wystarczy do środka zabudować kawał kształtownika na którym umieścisz diody ze soczewkami i gites....

Proponuję tez rozważyć budowę z większej ilości diod mniejszej mocy, np XPE, XPG, łatwiej odprowadzić ciepło (większa łączna powierzchnia styku MCPCB z budową), większa niezawodność, bo można wykonać 2-3 niezależne obwody zasilania w jednej lampie.

Pozdrawiam

: sobota 30 kwie 2011, 13:22
autor: mteyBMW
Jeśli chodzi o obudowy z halogenu stacjonarnego to ok, ale ja bym widział tam zamiast chudego szkła grubą pleksi.
Pyra skąd dorwałeś ten silnik BMW ? To jest V12? Jaka pojemność? Pozdrawiam!

: sobota 30 kwie 2011, 14:17
autor: Pyra
mteyBMW pisze:Jeśli chodzi o obudowy z halogenu stacjonarnego to ok, ale ja bym widział tam zamiast chudego szkła grubą pleksi.
Pyra skąd dorwałeś ten silnik BMW ? To jest V12? Jaka pojemność? Pozdrawiam!
To szkło nie jest takie cienkie, przynajmniej u mnie.... plexa może się za szybko podrapać w eksploatacji, najlepsze by były szyby "pancerne" nie są grube a wytrzymałość spora lub poliwęglan.

Kolega robił mechanikę, ja prądy i elektronikę. Dodatkowo m.in. dwa systemy pomp paliwowych, podwójny wentylator chłodnicy, dodatkowa awaryjna pompa układu chłodzenia, interkom......
750i E36, pracuje na 3 komputery + chiptuning (na moment obrotowy) + nowe wałki, robione dla znajomego, ale.... to już kilka lat temu było.

Pozdrawiam

: sobota 30 kwie 2011, 14:40
autor: mteyBMW
Masz rację, najlepsza byłaby szyba pancerna ale skąd to dostać :) Może pasowałaby od elektronicznej wagi ? dobry pomysł. Sam nad tym pomyślę. Pyra a jaki miałeś programator do mikrokontorlera ? Czy może modyfikowałeś elektronikę innym sposobem? Też mnie to interesuję i nie wiem co kupić do tuningu elektronicznego.

: sobota 30 kwie 2011, 15:08
autor: Pyra
Witam
Szyby pancerne są w posiadaniu firm zakładających witryny wystawowe, często zostają im odpadki, czasem też można popytać w firmach robiących okna - klienci są wymagający. Myślę, ze dwa takie kawałki udało by się w rozsądnej cenie dostać.....

Kupiłem gotowe pamięci i tylko podmieniłem, tam było jeszcze rozróżnienie komp prawy i lewy...

Pozdrawiam

: środa 04 maja 2011, 01:25
autor: Liro
Przesada z tą pancerną.
Pyra widzę że brał się za rajdy speedowe. Ja raczej z kierunku przeprawowego :)
Wypada nie wypada, oceńcie tą stronę: www.4xled.com

: środa 04 maja 2011, 16:53
autor: miller69
witam.
no kolego Pyra autko pełen szacun, niezły potfór :wink: ilość włożonej pracy powala.
co do diod to znalazłem coś takiego http://sensu.pl/?go=products&cat_id=151
cena do przyjęcia , podpowiedzcie co jeszcze jest potrzebne żeby podpiąć diodę pod akumulator samochodowy żeby uzyskać jej pełną moc(wydajność), muszę coś kupić i zacząć eksperymentować bo inaczej zaczytam się na śmierć i nic.
pzdr.

: środa 04 maja 2011, 17:28
autor: Luigi
Lepsze są xm-l - tańsze i wydajniejsze :)
Driver może być taki

: środa 04 maja 2011, 18:01
autor: mteyBMW
Miller kup to co ci polecałem. Najlepsze w tej cenie!!!

: środa 04 maja 2011, 20:05
autor: miller69
ok Panowie tylko jak z tymi lumenami ta z mojego linku ma ok 800lm
, a te xml ok 280 lm , nie upieram się przy tym wyborze ale 800lm to dużo więcej niż 280lm, różnica w cenie do przełknięcia.
jako nowicjusz i zielony w temacie mogę głupoty czasem pisać :-(
pzdr.

: środa 04 maja 2011, 20:22
autor: Luigi
ok. 280 lm to przy prądzie 700 mA, a w xm-l można puścić 3A, wtedy daje 900+ lm :idea:

: środa 04 maja 2011, 22:14
autor: miller69
ok 900 lm + brzmi bardzo dobrze.
reasumując kupuje wszystko pod xml do celów doświadczalnych, tylko wyjaśnicie mi kwestię grzania się diod plizzzzzzz i jaki dokładnie zasilacz(?) driver pod 12v mam kupić , żeby jak testy wyjdą pozytywnie , obsłużył 4-8 diod.
aha nie wyśmiejcie mnie proszę , ale czy nie wystarczył by tylko jakiś rezystor do obniżenia napięcia z 12v do 3,5v, kumpel mi tak podpowiadał. :?:
pozdro.

: środa 04 maja 2011, 22:27
autor: Pyra
Witam
miller69 pisze: tylko wyjaśnicie mi kwestię grzania się diod plizzzzzzz i jaki dokładnie zasilacz(?) driver pod 12v mam kupić , żeby jak testy wyjdą pozytywnie , obsłużył 4-8 diod.
Każda dioda XML puszczona na znamionowy prąd (3A) wydziela około 10W ciepła, które trzeba dość skutecznie odprowadzić, gdyż temperatura, powoduje zmniejszenie trwałości diody, oraz skuteczności przetwarzania "prądu" w "światło". Wynika z tego, że im niższą temperaturę będzie miała dioda podczas pracy, tym lepiej.
Co do driverka to proponuję przetwornice step-down i łańcuch 3 diody w szeregu, oczywiście może być kilka takich zestawów.
miller69 pisze:aha nie wyśmiejcie mnie proszę , ale czy nie wystarczył by tylko jakiś rezystor do obniżenia napięcia z 12v do 3,5v, kumpel mi tak podpowiadał. :?:
pozdro.
Gdyby w instalacji samochodowej było 12V to było by możliwe, aczkolwiek nie zalecane. ale w samochodzie bardzo rzadko jest 12V, więc to niestety nie da rady.....

Pozdrawiam

: czwartek 12 maja 2011, 19:44
autor: miller69
wielkie dzięki z a porady.
mimo szczerych chęci przy braku pojęcia ,wybrałem wyjście bardziej "idiotoodporne" i wsadziłem HID-y w lampy wesem.
w najbliższych dniach nastąpi weryfikacja w terenie.
pzdr. <soczek>

: czwartek 12 maja 2011, 21:32
autor: Liro
Tanie samorobne reflektory LEDowe to raczej możecie zapomnieć chłopaki. Polecam również własną produkcję Simexów i Boggerów, kubełków Recaro a może i motór V8 da się tanio zrobić? ;)