Strona 2 z 3

: sobota 12 lut 2011, 10:53
autor: ledmocy
Oczywiście jakość soczewki ma kolosalne znaczenie. Dokładnie o jakości soczewek, odbłyśników oraz rzetelne testy i porównania wraz z oprawą zdjęciową można odnaleźć tutaj:

http://swiatla.arbiter.pl/

Polecam lekturę :)

: niedziela 13 lut 2011, 11:02
autor: WooojaS
Co do homologacji... Nie mam nic na lampie oprócz HB4 i HB4. Chinol po całości.

http://img440.imageshack.us/f/dsc07186v.jpg/

Wiem że ryzykuję, jeżdżąc z takimi lampami. Tyle że kontroli bez powodu nie miałem ani razu jeszcze w swoim życiu, mimo że mój wydech do cichych nie należy. Jeżeli trafię na jakiegoś służbistę... no cóż.. nie wskóram - pojadę do domu, założę stare lampy (godzina roboty) i już. Niestety.

Co do złego świecenia, nie ma idealnego odcięcia... wiec się nie będę rozpisywał o nich.

Instalacja ok, nie mam żadnych problemów :) A co do zakłóceń.. to nie mam mieć w czym zakłóceń od przetwornic:)

Jeżeli soczewki po jakimś czasie się uszkodzą, czy światło rzucane przez nie będzie jeszcze gorsze, to kupię oryginalne soczewki od a4/a6 i włożę do tych lamp co wg mnie będzie najlepszym rozwiązaniem.

: niedziela 13 lut 2011, 19:08
autor: skaktus
Soczewki nie trzeba wymieniać. Wystarczy zregenerować lustro - koszt około 40 - 50 zł i wyczyścić soczewkę. Skutek zawsze tak samo dobry.

Homologacja może być z tyłu lampy, nie koniecznie na kloszu. Jeśli takowej nie masz, będziesz miał taki przypadek jak kolego. Honda Civic, xenon no-name H1, 6000K. Kontrola. Reflektory bez homologacji. Utrata dowodu, mandat 500 zł, przy okazji kontrola reszty auta.

: niedziela 13 lut 2011, 19:18
autor: WooojaS
ok, dobrze wiedzieć.

nie widziałem z tyłu nic... ale jeżeli takowe jest... i powiem ze jest z tyłu to co przy kontroli? A może uwierzą... a może nie, zapewne.

A jaka barwa światła jest seryjna dla ksenonu? 4.3K czy 5k ?

Patrze na rożne barwy ale nigdy nie mogę dojść do tego jaki to kolor... nie chce zółtej barwy tylko czysto białą.

: niedziela 13 lut 2011, 20:40
autor: swietlik
skaktus pisze:Homologacja może być z tyłu lampy, nie koniecznie na kloszu.
Możesz podać podstawę prawną? Wszystkie normy UN które widziałem wymagały znaków homologacji na kloszu.

: niedziela 13 lut 2011, 22:34
autor: skaktus
swietlik pisze:
skaktus pisze:Homologacja może być z tyłu lampy, nie koniecznie na kloszu.
Możesz podać podstawę prawną? Wszystkie normy UN które widziałem wymagały znaków homologacji na kloszu.
O ile się nie mylę, patrząc na golfa 4, homlologacja jest jedynie wybita z tyłu lampy, nie na kloszu. To samo z tuningowymi lampami FK - homologacja E4 itd na obudowie lampy, nie na kloszu. Nie wiem czy jest jakaś norma, przepis czy samowola producenta.

: niedziela 13 lut 2011, 22:56
autor: swietlik
OK, dawno do tych norm nie zaglądałem i chyba coś się zmieniło. Dla zainteresowanych:

norma dla lamp z źródłami żarowymi: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 112r1e.pdf
i norma dla lamp z źródłami wyładowczymi: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 098r1e.pdf

Stosowny podpunkt to 4.2.5.

Dla źródeł żarowych jest jeszcze w miarę jasno napisane o znakach:
In any case they shall be visible when the headlamp is fitted on the vehicle or when a movable part such as the hood is opened.
ale dla wyładowczych jeszcze bardziej to zakręcili:
shall be clearly legible and be indelible even when the headlamp is fitted in the vehicle. The displacement of a moving component is deemed to fulfil this requirement.

: niedziela 13 lut 2011, 23:42
autor: WooojaS
kurcze... jakbym sobie tego nie tłumaczył to dla wyładowczych coś przekombinowali.

: poniedziałek 14 lut 2011, 10:33
autor: skaktus
W przypadku żarowych można przetłumaczyć że :
powinny one być widoczne, gdy światło główne jest zamontowane na pojeździe lub gdy ruchoma część, taka jak maska silnika jest otwarta.
To akurat z translatora. I tutaj by się zgadzało, bo np. podniesienie maski w przypadku FK powodowało odsłonienie góry reflektora a to z kolei prowadziło do ukazania wybitej homologacji.

Co do samych xenonów wciąż sam się nad nimi zastanawiam...czy sens, czy warto itp. Jeśli miał bym to zakładać, to tylko barwa nie wyższa niż 4300, do tego bym dorobił przesłonę do soczewki, tak aby uzyskać odcięcie jak dla xenonu. Tylko czy jest sens ? W ciągu dnia śmigam na dziennych, w nocy jeździ się niewiele...

: poniedziałek 14 lut 2011, 19:18
autor: WooojaS
Jako ze temat rozmowy został rozwiązany, proponuje zmienić jego nazwę na odpowiednią.

Ja ksenony "muszę" założyć bo na Hb4 które teraz mam mało co widać, mimo nowych lamp i żarówek które maja wybite niby 80W ale ze przyleciały z chin to wątpię czy chociaż 50 miały.

: poniedziałek 14 lut 2011, 22:47
autor: skaktus
To czy mają 80 to można zmierzyć. Xenonu nie musisz zakładać, wystarczy mieć porządne żarówki, przekaźniki i bangla.

: wtorek 15 lut 2011, 09:28
autor: swietlik
WooojaS, najpierw się wybierz do diagnosty i zobacz czy lampy wysyłają dobrze uformowaną wiązkę (od biedy możesz to oszacować sam świecąc na ścianę) i czy są ustawione pod właściwym kątem - świecenie w niebo drogi nie oświetla... a chińska żarówka może mieć żarnik w całkiem przypadkowym miejscu i nie ogniskować w lampie.

Jeśli to jest OK to weź miernik i zmierz napięcie bezpośrednio na stykach żarówki. Jak zmierzysz poniżej 13.5 V to przekaźniki / lepsze kable ... ale jeszcze zmierz napięcie między korpusem żarówki a minusem akumulatora, bo czasem jest tak, że większość instalacji po stronie plusa jest OK a kabelek od lampy do masy ma za mały przekrój albo zaśniedziały kontakt z karoserią...

Dobrze ustawione lampy z dobrym napięciem na żarówce powinny zapewnić komfort jazdy nocą.

: wtorek 15 lut 2011, 11:07
autor: skaktus
Myślę że w aucie może być problem po stronie plusa jak i minusa - plus - wyrobiony włącznik, minus - zaśniedziały, podobnie jak i plus.

Dodatkowo, aby nie było niedomówień, napięcie należy mierzyć na odpalonym silniku z włączonymi światłami, ale też z włożonymi żarówkami i to obiema ! Może przesadzam, ale na innym forum chłopak mierzył napięcie i wychodziło mu 14,2 V a narzekał na światło. Okazało się że mierzył bez żarówek, gdzie po włożeniu ich, napięcia spadało na niecałe 11 V.

Świetlik - przypadkiem napięcie 13,5 nie jest za wysokie według norm ? Z tego co doczytałem, nominalne napięcie dla żarówki to 13,2 V.

: wtorek 15 lut 2011, 11:40
autor: swietlik
skaktus pisze:Świetlik - przypadkiem napięcie 13,5 nie jest za wysokie według norm ? Z tego co doczytałem, nominalne napięcie dla żarówki to 13,2 V.
Możliwe, pisałem z głowy. Chyba nawet kiedyś tu na forum podawałem dokładną wartość wg norm. W praktyce 0.3V niewiele zmienia, troszkę spadnie żywotność żarówki.

Jeszcze o pomiarach napięcia - jeżeli światła są tak zaprojektowane, że przy 'długich' świecą też światła mijania, to pomiaru należy dokonywać przy włączonych długich i mijania - wtedy wychodzą niedomagania kabelka do masy.

: wtorek 15 lut 2011, 18:54
autor: WooojaS
Dobry pomysł, sprawdzę jak będę jutro przy aucie jakie mam napięcia.

Instalacja fabryczna wyłącza mijania przy długich, ale jeżeli bede zakładał ksenony to dołączę instalację z przekaźnikiem by mijania nie gasły i były zasilane prosto z aku.

[ Dodano: 17 Luty 2011, 16:04 ]
Ku mojemu zdziwieniu... mam 13.1V :/