Strona 2 z 3

: piątek 14 sty 2011, 06:20
autor: Pyra
Witam
Kwestia sterownika ,jest nieco uzależniona od typu i ilości LEDów, tak więc dobrze by było na początek ustalić, co mamy sterować.
midi mnie wyprzedził, mam podobny pomysł, tylko 3xXP-G. Jedna czerwona, jedna niebieska i jedna biała, z tym, że biała miała by możliwość pracy jako błyskacz, oraz zwykłe oświetlenie.

Pozdrawiam

: piątek 14 sty 2011, 07:21
autor: krzycho_
rkwadrat pamiętaj tylko że inne kolory LED niż biały mają inne napięcia przewodzenia , z soczewka wieloledową dobry pomysł . Można wtedy dać każdego leda na osobnym mcpcb chyba że znajdiesz takie z niezależnymi wyprowadzeniami każdego leda.

Pyra nie ma kolorowych XP-G :mrgreen: tylko XP-E są . . . a szkoda ,szkoda bo sam bym łynkął dobrze dającą po oczach niebieską albo royal blue

: piątek 14 sty 2011, 11:59
autor: swietlik
Witaj,
rkwadrat pisze:Zastanawiam się tylko, czy oświetlenie nocne jest nam potrzebne. Patrole rowerowe nie jeżdżą po zmroku. No chyba, że chodzi o ten 10 minutowy powrót do bazy po dyżurze. Chociaż tutaj i tak jedzie się oświetlonymi ulicami i jedynym potrzebnym oświetleniem byłby czerwony migacz z tyłu i biały z przodu.
Poczytałem o inicjatywie waszej fundacji i jest naprawdę OK, ale czy to zwalnia kolegów z respektowania przepisów kodeksu drogowego? Białe światło migające jest zabronione w ruchu po drogach publicznych.

: piątek 14 sty 2011, 13:52
autor: rkwadrat
Witam,

Świetlik, oczywiście, że nie. Moje uchybienie - miało być czerwony migacz i pozycyjne światło białe lub barwy żółtej z przodu.


Muszę się zdać na Was w kwestii doboru optyki i rodzaju emitera. Midi pisał o trzech diodach XP-G, które dadzą 1200lm w max. Jeżeli chodzi o 1200 lumenów białego światła to chyba nie jest to konieczne na spełnienie wymogów prawnych. W kombinacji Niebieska, biała, czerwona myślę, że jak najbardziej pomysł jest godny uznania w tym projekcie. Do tego jedna kompaktowa obudowa.


O różnicy napięć na diodach ze względu na kolor nie pomyślałem, także dziękuję.

Z diodami na osobnych mcpcb będzie można zsynchronizować diodę niebieską z czerwoną?

:arrow: :idea:
Myślę, że wiem już czego potrzebujemy:

Sterownik:
- 3 diody (czerwona XP-E, biała ?, niebieska XP-E),
- Tryby: stroboskop - czerwona miga 3x, następnie niebieska miga 3x, biała jako światło pozycyjne (tryb maksymalny, tryb 50%).
- przycisk zewnętrzny na kablu - nie na płytce.
- zasilanie z aku - o parametrach wg. uznania konstruktora.

Główne założenie - wycisnąć wszystko co się da z diody czerwonej i niebieskiej.


Czy ktoś podjąłby się wykonania sterownika do projektu?
Kwestię cenową omówimy na PW.

: niedziela 23 sty 2011, 10:14
autor: ledmocy
Jak tam kolego ktoś się podjął stworzenia tego dzieła? :)

: niedziela 23 sty 2011, 12:30
autor: DNF
Przepraszam, że się nie odzywałem, ale najwidoczniej mój były instruktor zmienił nr telefonu,
także dostęp do drogówki jest nieaktualny z mojej strony :( Strasznie mi przykro!

Jeśli będą kolorowe diody z białą w jednej obudowie, to czy błyski będą rozróżniane?
Chodzi o to, że jak ktoś zostanie oslepiony przez białe światło, to czy będzie w stanie dostrzec to czerwono-niebieskie?
Druga sprawa to taka, że taki "błyskacz" będzie widoczny tylko z przodu. Przydałoby się coś na tył, tak żeby dawało po oczach ze wszystkich stron.
Takie jest moje zdanie, chyba że źle zrozumiałem inicjatywę :wink:

Pozdrawiam
DNF

: niedziela 23 sty 2011, 14:52
autor: Pyra
Witam
Mnie się wydaje, że wystarczą mrygacze z przodu, gdyż ich podstawowym zadaniem będzie "rozganianie tłumu" i torowanie sobie drogi, z tyłu wystarczy standardowe czerwone. W każdym razie tak bym zrobił.
Pozdrawiam

: poniedziałek 24 sty 2011, 19:58
autor: rkwadrat
Niestety, nikt się jeszcze nie zgłosił do realizacji projektu.
Sam mam ostatnio mały zawrót głowy przez ilość pracy, dlatego taki przestój w projekcie powstał.

Dioda czerwona powinna być chyba oddalona od niebieskiej, żeby był efekt przeskakiwania. Diody biała z przodu i czerwona z tyłu mają spełnić tylko swoje zadanie podczas późnych powrotów do bazy. Byłoby raczej nie ergonomicznie montować dodatkowe lampki rowerowe przy możliwości zabudowania tego w jedną całość.

Rowery są oznakowane, ubiór ratowników również nie budzi wątpliwości, więc raczej niebieskie światła z tyłu nie są potrzebne.
Przepraszam, że się nie odzywałem, ale najwidoczniej mój były instruktor zmienił nr telefonu,
także dostęp do drogówki jest nieaktualny z mojej strony Strasznie mi przykro!
DNF, nie bardzo rozumiem, o jakiego instruktora chodzi i jaką drogówkę?


Pozdrawiam

: poniedziałek 24 sty 2011, 20:40
autor: DNF
Heh, rkwadrat, chodziło o to, że chciałem się dowiedzieć jak to od strony prawnej wygląda, co by wszystko na 100% było legalne.
Mój instruktor prawa jazdy, które robiłem już 1.5roku temu pracował również w drogówce :)

Ja bym jednak rozdzielił te światła z przodu. Ale to moje osobiste zdanie :)

Pozdrawiam
DNF

: poniedziałek 24 sty 2011, 22:51
autor: rkwadrat
Rozumiem, nic nie szkodzi. Za to odpowiedzialne są inne osoby.

Jeżeli chodzi o wykonanie obudowy to rozmyślałem o czymś w rodzaju Waszych projektów tzw. dwururek. z tym, że byłyby to trzy rurki, biała dioda w środku. Zresztą jak będziemy mieli działający prototyp, to będziemy myśleć w co to upchnąć.

Żyję nadzieją, że zgłosi się ktoś, kto zechce wykonać elektronikę do projektu.

Pozdrawiam

: poniedziałek 31 sty 2011, 17:17
autor: DNF
Moim zdaniem, elektronika to najmniejszy w sumie problem :)
Najważniejsze, to dobrze wszystko przemyślec technicznie.
Czyli zamontowanie diody do radiatorów, odpowiednia optyka, zasilanie, sekwencje błysków.
Pozdrawiam
DNF

: poniedziałek 31 sty 2011, 19:35
autor: rkwadrat
Od czegoś trzeba zacząć. :)

Dostałem propozycję od jednego z użytkowników forum, by przemyśleć takie rozwiązanie obudowy: Światła do jazdy dziennej led 507


Obawiam się o chłodzenie w tym rozwiązaniu. Napomknę jeszcze, że jest to bardzo zbliżone do rozwiązania firmy Axixtech, wspomnianego już wcześniej.

Nie mając pojęcia o wielkości elektroniki i modułów led z soczewkami oraz potrzebnymi radiatorami ciężko mi wymyślić obudowę - brakuje mi doświadczenia, by robić to w ciemno. Dlatego wydawało mi się, że od sterownika trzeba zacząć.


Pozdrawiam

: środa 09 lut 2011, 14:20
autor: DNF
rkwadrat, ostatnio tak myślałem o projekcie i wymyśliłem coś takiego.
Z DXa kupić 3 lampki(na jeden rower), dwie z nich przerobić na koguty tzn.
Niebieska dioda w jednej, czerwona w drugiej, do tego nakładki rozpraszające światło.
Można by je wytoczyć z jakiegoś materiału, może jakaś mleczna plexa?
Tak co by się całe podświetlały. Myślałem o czymś na kształt walca i długości, ja wiem, ok 3cm.
Trzecia lampka służyłaby do oświetlania drogi przed rowerem.
Całość podpiąć pod sterownik, który np by był w saszetce pod siodełkiem, a zasilanie np w bidonie, lub też w saszetce.
Latarki można zamontować na uniwersalnych uchwytach rowerowych, na DXie są i kosztują coś ok 1.5$ za sztukę.
Co do lampek na tyl-to to już najmniejszy problem.
Nie doczytałem tylko lub nie pamiętam-czy na wszystko potrzebna jest faktura?
Pozdrawiam
DNF

: sobota 26 lut 2011, 23:00
autor: Nightmare
na przód coś w tym stylu by można przerobić
http://www.dealextreme.com/p/ssc-p7-2-x ... uded-36018
tylko widziałem gdzieś wersję za 30$ bo ta cena trochę zabija

: wtorek 01 mar 2011, 21:29
autor: leszekw
I dalej pozostanie problem widzialności z boku :)