widziałem kilka rozebranych palników wiodących producentów tego sprzętu i nigdy nie spotkałem się ze szkłem grubości 10 mm, jeżeli chodzi o termos na baterie to ja mam lolę ze staliu nierdzewnej testowany do 200 m (19bar) nigdy nie mierzyłem, ale na pewno ścianka nie ma więcej niż 1,5 mm. poza tym zawsze możesz zrobić test i sprężyć sam korpus (bez elektroniki) w warszawie mogę ci taki test zrobić do jakiej sobie tylko głębokości chcesz.
pozdrawiam
HID - "Czarna" pogromczyni rybek
- romanroman
- Posty: 67
- Rejestracja: piątek 26 lut 2010, 10:00
- Lokalizacja: warszawa
Witam ponownie
Bardzo się cieszę, że zaproponowałeś możliwość przeprowadzenia testów ciśnieniowych, może dzięki temu Poozon bez ryzykowania swojego życia i zdrowia zobaczy na co pozwala jego konstrukcja.
Jeżeli dalej mi nie ufasz przejrzyj dokładnie podaną przezemnie stronkę. Podane są tam wielkości szkieł zabudowa i ciśnienia jakie przenoszą. Wszystko to jest według obowiązujących norm aby było bezpiecznie.
http://www.continentaltrade.com.pl/Arti ... LO-WZIERNE a pod tym linkiem masz wzór Timoshenki za pomocą, którego oblicza się wytrzymałość szkła. Do obliczeń dla zwykłego niehartowanego szkła przyjmij jakieś 40N/mm2 a dla bardzo dobrego szkła hartowanego borokrzemowego przyjmij 100N/mm2 i sprawdź co wyszło.
Nurkujmy bezpiecznie i nienarażajmy naszego zdrowia niepotrzebnie.
Pozdrawiam
Bardzo się cieszę, że zaproponowałeś możliwość przeprowadzenia testów ciśnieniowych, może dzięki temu Poozon bez ryzykowania swojego życia i zdrowia zobaczy na co pozwala jego konstrukcja.
Bo jest wykonana ze stali. Jakbyś obejrzał sobie kanister Yellow Diving lub Salvo wykonane z tworzywa to ścianke masz tam kilkakrotnie grubszą właśnie ze względu na wytrzymałość materiału. Drugą ważną rzeczą jest krztałt pojemnika. Rura wytrzyma znacznie większe siły niż prostokątny profil przy tej samej grubości ścianki (o odkrztałceniach materiału i zachowaniu szczelności niewspomne)jeżeli chodzi o termos na baterie to ja mam lolę ze staliu nierdzewnej testowany do 200 m (19bar) nigdy nie mierzyłem, ale na pewno ścianka nie ma więcej niż 1,5 mm.
Tylko, że tam np. Ammonite, Gralmarine masz hartowane szkło o grubości 6mm i dużo mniejszą średnice palnika przez co siły jakie tam działają są zdecydowanie mniejsze.widziałem kilka rozebranych palników wiodących producentów tego sprzętu i nigdy nie spotkałem się ze szkłem grubości 10 mm
Jeżeli dalej mi nie ufasz przejrzyj dokładnie podaną przezemnie stronkę. Podane są tam wielkości szkieł zabudowa i ciśnienia jakie przenoszą. Wszystko to jest według obowiązujących norm aby było bezpiecznie.
http://www.continentaltrade.com.pl/Arti ... LO-WZIERNE a pod tym linkiem masz wzór Timoshenki za pomocą, którego oblicza się wytrzymałość szkła. Do obliczeń dla zwykłego niehartowanego szkła przyjmij jakieś 40N/mm2 a dla bardzo dobrego szkła hartowanego borokrzemowego przyjmij 100N/mm2 i sprawdź co wyszło.
Nurkujmy bezpiecznie i nienarażajmy naszego zdrowia niepotrzebnie.
Pozdrawiam
Witam ponownie,
Dzięki za cenne rady.
Szkło wzierne o niestandardowym rozmiarze ma zaporową cenę.
Średnica która mi jest potrzebna to 82,5 mm albo max 83mm.
Oferowane szkła w rozmiarach 80mm albo 85 mm są w przystępnych cenach
ale szkło o średnicy 82,5 mm kosztuje już ponad 350 zł netto.
Zastanawiam się teraz czy przekonstruować latarkę do szkła o średnicy 80mm czy szarpnąć się na taką kwotę.
Pomyślimy, zobaczymy.
W kwestii kanistrów na aku, to mam zrobione takie kanistry dla latarek ledowych.
Są wykonane z poliamidu. Toczone z jednolitego pręta. Dla aku żelowego 12V 2,2Ah
mają fajną średnicę i zgrabnie to wygląda. Dla aku 7 Ah musiałbym zrobić konkretną średnicę, a to już nie będzie zbytnio poręczne.
Dla aku 2,2Ah grubość ścianki kanistra wynosi ok 13mm, uszczelniane jest jednym oringiem i zamykane na zatrzaski (takie jak w latarkach Halcyon). Taki kanister był testowany na głębokości ponad 90 m ... i sucho w środku.
Na razie muszę zając się szkłem, później pomyślę o kanistrze na akumulator.
Pozdrawiam,
Dzięki za cenne rady.
Szkło wzierne o niestandardowym rozmiarze ma zaporową cenę.
Średnica która mi jest potrzebna to 82,5 mm albo max 83mm.
Oferowane szkła w rozmiarach 80mm albo 85 mm są w przystępnych cenach
ale szkło o średnicy 82,5 mm kosztuje już ponad 350 zł netto.
Zastanawiam się teraz czy przekonstruować latarkę do szkła o średnicy 80mm czy szarpnąć się na taką kwotę.
Pomyślimy, zobaczymy.
W kwestii kanistrów na aku, to mam zrobione takie kanistry dla latarek ledowych.
Są wykonane z poliamidu. Toczone z jednolitego pręta. Dla aku żelowego 12V 2,2Ah
mają fajną średnicę i zgrabnie to wygląda. Dla aku 7 Ah musiałbym zrobić konkretną średnicę, a to już nie będzie zbytnio poręczne.
Dla aku 2,2Ah grubość ścianki kanistra wynosi ok 13mm, uszczelniane jest jednym oringiem i zamykane na zatrzaski (takie jak w latarkach Halcyon). Taki kanister był testowany na głębokości ponad 90 m ... i sucho w środku.
Na razie muszę zając się szkłem, później pomyślę o kanistrze na akumulator.
Pozdrawiam,
Witam
Masz jeszcze jedno wyjście, możesz kupić lity poliwęglan w postaci płaskiej tafli i obrobić na odpowiednią średnicę na tokarce
Kanister możesz zrobić poliacetalu (inaczej derlin, tecaform) kupując go jako rure. Jedyną wadą jest to, że będzie biały (nie robią innych koorów ).
Jeszcze jedna uwaga 35W Hid pobiera około 3A przy 12V więc masz poniżej godziny świecenia ( zakładając że użyjesz akumulator 2,2Ah 12V). Kolejna sprawa jest taka że stosując żelowy akumulator 2,2Ah 12V szybko go zniszczysz wysokimi (jak dla niego) prądami (przy 7Ah tego problemu nie będzie)
Masz jeszcze jedno wyjście, możesz kupić lity poliwęglan w postaci płaskiej tafli i obrobić na odpowiednią średnicę na tokarce
Kanister możesz zrobić poliacetalu (inaczej derlin, tecaform) kupując go jako rure. Jedyną wadą jest to, że będzie biały (nie robią innych koorów ).
Jeszcze jedna uwaga 35W Hid pobiera około 3A przy 12V więc masz poniżej godziny świecenia ( zakładając że użyjesz akumulator 2,2Ah 12V). Kolejna sprawa jest taka że stosując żelowy akumulator 2,2Ah 12V szybko go zniszczysz wysokimi (jak dla niego) prądami (przy 7Ah tego problemu nie będzie)
Witam
3A jest wartością zmierzoną przy ustabilizowanej pracy układu. Przy rozruchu mój miernik z tego co pamiętam pokazywał 4,5A
Z tego co dowiedziałem się od jednego elektronika jest różnica w poborze prądu pomiędzy przetwornicą dzieloną (typu slim) a tą w jednej obudowie na korzyść tej pierwszej.
Czyli tyle ile pisałemRadko, przy 2.2Ah będzie grubo poniżej godziny.
35W Hid pobiera około 3A przy 12V więc masz poniżej godziny świecenia
Przy pakiecie litowo jonowym 9Ah (rzeczywista wartość) mam równe dwie godziny, po których elektronika zabezpieczająca odłącza zasilanie.Przy 4.5Ah mój HID działał ok 50minut. Oczywiście ako żelowe.
3A jest wartością zmierzoną przy ustabilizowanej pracy układu. Przy rozruchu mój miernik z tego co pamiętam pokazywał 4,5A
Z tego co dowiedziałem się od jednego elektronika jest różnica w poborze prądu pomiędzy przetwornicą dzieloną (typu slim) a tą w jednej obudowie na korzyść tej pierwszej.