Strona 2 z 18

: poniedziałek 15 lis 2010, 18:16
autor: evolucja
Komarek34, ale odpowiedzi żadnej nie dostałeś? To faktycznie cud. Może za bardzo cię poniosło w tej wiadomości i chińczyk jeden się wkurzył? :mad:

Co do KAI to na razie bym się tym bardzo nie przejmował. Najprawdopodobniej poważny pad serwera im się zdarzył. Przypadku chodzą po sklepach.

Premislaus, szczerze to i tak cię podziwiam. Ja bym chyba nawet dwóch tygodni nie wytrzymał. :mrgreen:

: poniedziałek 15 lis 2010, 18:24
autor: Komarek34
Odpowiedź dostałem-ale raczej jako adresat nic nie załatwię.Tylko wkurzyć się mozna na swoją bezradność.A w końcu mają standard do PL 14 dni roboczych.....
Oto treść-zapewne generowana automatycznie,wymijająca jak wszystkie odpowiedzi z tego kraju :-(

Notes on Mail Tracing
If you are tracing for local mail items, please kindly note that we shall initiate the investigation accordingly. A case reference number will be provided separately and the enquiry period starts upon the availability of the case reference number.

For tracing of outward mail items, we shall initiate the investigation with the concerned postal administration accordingly. Please note that the overseas postal administration on some occasions takes up to two months to complete their investigation. You will be provided with a case reference number separately and the enquiry period starts upon the availability of the case reference number.

For your further information, in accordance with to the Universal Postal Union regulations, mail enquiries shall be reported by the sender, who is required to provide the copy of certificate of posting.





你的電郵已確認收到。這訊息是經電腦程式發放。
如閣下需進一步了解郵件的查詢流程,歡迎隨時致電2921 2211與我們聯絡。

香港郵政郵件查詢組

: poniedziałek 15 lis 2010, 19:13
autor: Premislaus
evolucja pisze:Premislaus, szczerze to i tak cię podziwiam. Ja bym chyba nawet dwóch tygodni nie wytrzymał. :mrgreen:
W sumie to przesyłka jest dla kumpla, dla mnie tylko mała jedna latarka. A że akurat mam już taki model, a ta ma być jako zamiennik, specjalnie nie wyczekiwałem listonosza. Ale teraz chciałbym przynajmniej kasę odzyskać.

: poniedziałek 15 lis 2010, 19:22
autor: evolucja
Komarek34, to ja taką wiadomość dostaję automatycznie jako potwierdzenie otrzymania mojego pytania :)
Premislaus, no to podziw dla kumpla za jego cierpliwość.
TMK pisze:Za nieterminową dostawę odpowiada firma sprzedająca. Od nich zależy czy mają odpowiednie umowy z przewoźnikiem. Z czekaniem można poszaleć, ale nie 45 dni :)
Wiesz, tak sobie teraz pomyślałem. Może mają podpisaną umowę z pocztą na bardzo tanie wysyłki, ale w zamian za to mogą je sobie przetrzymywać na poczcie w nieskończoność? To by w sumie wyjaśniało wszystkie wątpliwości i problemy.

To teraz szczerze mówię, że wolałbym zapłacić tego dolara i mieć przesyłkę dużo szybciej, albo dwa dolce jak to płacę w sklepie SolarForce i mieć przesyłkę po kilku dniach.
Komarek34 pisze:Nie chodzi o to czy bronie czy nie-chodzi o dziwne uwstecznienie trakingu .I to po moim mailu. Oraz o zaleganie-ale tylko tych z DX.Może dostanę odpowiedź,że to błąd itd i będzie OK.
Myślę, że to przypadek z tym emailem. Szczerze wątpię aby na bieżąco śledzili wszystkie wiadomości i się do nich odpowiednio stosunkowali. Od samych klientów DX muszą ich mieć kilkadziesiąt dziennie, a takich sklepów w HK można chyba liczyć w dziesiątkach, a innych, mniejszych to pewnie i w setkach jak i tysiącach.
Dlatego liczyłbym na jakieś ~dwutygodniowe opóźnienie w wysyłaniu odpowiedzi

: poniedziałek 15 lis 2010, 19:41
autor: Komarek34
Przypadek-całkiem możliwe. Ale dziwny-a ja z natury nie wierzę w przypadki. bardziej się nastrajam na "urealnienie" trakingu żeby pretensji o przetrzymywanie nie było :evil:
A co do odpowiedzi-przecież napisałem,że mail generowany automatycznie,jak wszystkie zdawkowe odpowiedzi z Chin. Jest w nim natomiast bardzo ważna dla mnie informacja na jego końcu-jako adresat niczego się raczej nie dowiem...I w ten sposób wkurzony odbiorce może sobie....... na rybki najwyżej popatrzeć dla uspokojenia ;)
A w przypadku dalszego zalegania w czwartek piszę do DX i niech się martwią. A w e wtorek do PP i kaska na konto z powrotem :lol:

: poniedziałek 15 lis 2010, 20:25
autor: Calineczka
Gdyby coś się Wam wyjaśniło z tymi zalegającymi na poczcie przesyłkami to się pochwalcie proszę.

: poniedziałek 15 lis 2010, 20:37
autor: Komarek34
No,to chyba jasne ;)

: wtorek 16 lis 2010, 07:53
autor: Premislaus
No, no :twisted: chyba mają jakieś wyczucie, dziś status przesyłki zmienił się na
"The item (RTXXXXXXXXXHK) is being processed for departure from Hong Kong as of 16-Nov-2010", a potem na "will leave Hong Kong for its destination on 17-Nov-2010"

Trzy tygodnie leżenia na poczcie, to już coś mi przypomina :-)

: wtorek 16 lis 2010, 14:02
autor: evolucja
W takim razie ja się mogę spodziewać wysyłki dopiero za miesiąc.. :(

Dostałem odpowiedź na email:
Dear David,

Thank you for your email.

Please provide us with the following information for our investigation:-

(a) Item number and Copy of the Certificate of Posting
(b) Description of content and its value;
(c) Details of sender’s name and address;
(d) Details of addressee’s name and address.


Yours sincerely,
Mail Tracing Office
Hongkong Post
fajnie, tylko, że ja pytałem o różnicę między statusami z "being processed" i bez.......

: środa 17 lis 2010, 08:37
autor: Premislaus
Wysłali, po ponad trzech tygodniach zalegania na półce !!!!!!! :mrgreen:

: środa 17 lis 2010, 08:44
autor: Calineczka
dzięki za info, i gratulacje, co za postęp ;-)

: środa 17 lis 2010, 17:44
autor: evolucja
Calineczka pisze:co za postęp ;-)
Cóż. Ja niestety zaskoczę cię czymś odwrotnym. Moja przesyłka się 'uwsteczniła'.
Obecny status:
The item (RT073287962HK) was posted on 10-Nov-2010.
Czyli ta sama sytuacja co z Komarkiem :cry:

: środa 17 lis 2010, 17:57
autor: Xter
Ja również mam to samo z pierwszym numerem który mi nadali, The item (RT0732***HK) was posted on 10-Nov-2010.
W tej chwili już on jest niewidoczny na DX, a mam nadany nowy numer przesyłki z 15Now

To make further enquiry of this item, please complete the Online Enquiry Form or send the item number; the details of sender; addressee and contact information by fax to Mail Tracing Office. Our fax no. is (852) 2868 4723. You can also email or call our Mail Tracing Office at (852) 2921 2211 during office hours.
Chociaż ten tekst jest chyba standardem,a może oczekują aby się z nimi skontaktować bo coś się może dzieje z tymi przesyłkami. Może je zgubili albo adresy im się zepsuły.

: środa 17 lis 2010, 18:18
autor: evolucja
Xter, jasne, że tekst jest standardem. Nie ma tam bowiem żadnej informacji o tym, że coś jest nie tak lub, że potrzebny jest jakiś kontakt.

Co oznacza to 'uwstecznienie'? Że nasze przesyłki nie załapały się na dzisiejszy samolot. Śledząc bowiem statusy innych z tego wątku i z wątku o DealExtreme można wywnioskować, że poszedł dzisiaj jeden do Polski.

Następny pewnie za tydzień..

: środa 17 lis 2010, 18:31
autor: Xter
evolucja pisze:Xter, jasne, że tekst jest standardem. Nie ma tam bowiem żadnej informacji o tym, że coś jest nie tak lub, że potrzebny jest jakiś kontakt.

Co oznacza to 'uwstecznienie'? Że nasze przesyłki nie załapały się na dzisiejszy samolot. Śledząc bowiem statusy innych z tego wątku i z wątku o DealExtreme można wywnioskować, że poszedł dzisiaj jeden do Polski.

Następny pewnie za tydzień..
Evolucja sam mi pisales któregoś razu że w sumie są trzy statusy. Powinnien być jeszcze o przygotowaniu do wysyłki,i o wysyłce. Gdzieś czytałem że wylatują wtorki i w czwartki.
W sumie to my możemy jedynie sobie gdybać, co oni robią z naszymi przesyłkami. Jedynie czekać, ale jak tak dalej pójdzie pisze do PP o zwrot pieniędzy.