HID Powered Night Disruptor

...wszystko związane z lampami wyładowczymi, HID i nie tylko...
Tomeqp
Posty: 954
Rejestracja: niedziela 22 lis 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tomeqp »

Jeszcze zobaczę czy warto. Przez to, że szkło jest ryflowane, latarka nadaje się świetnie na spacery z psem, bo ładnie oświetla i drogę pod nogami i daleko. :wink: A i tak w głowie mam zalążki planów drugiego HIDa opartego na jakimś szperaczu halogenowym. Ciekawi mnie zarówno efekt, jak i wizja posiadania dwóch potworów w domu. :twisted: Światło HIDa uzależnia. :razz:

PS: Chciałbym jeszcze dodać, że HIDzio z dnia na dzień świeci coraz jaśniej. :mrgreen: Na stronie sklepu coś pisało, że palnik musi poświecić ~10h, żeby nabrał pełnej jasności i barwy, ale myślałem, że to bardziej chwyt marketingowy. Jednak naprawdę coś w tym jest. :razz:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Niebieskie szkło, pomyślmy...chińska żarówka H4 z niebieską bańką, formy Bottari, przy 55 W oddaje 430 lumenów, bez farby, ta daje 1270 lumenów (według testów z gazet tego samego modelu z pomalowaną i nie pomalowaną bańką).

Palnik o kolorystyce 6000 K, jego jasność spada o około 300 - 400 lumenów w porównaniu do 4300 który jest w stanie osiągnąć graniczną wartość 3200 lumenów.

Palnik z przetwornicą , dlaczego tak drogo ? ;) Na internecie można się zaopatrzyć w zestaw 2 przetwornic i 2 palników za 100 zł ;) A te wszystkie inne po 250 czy to nawet po 500 zł po otwarciu przetwornic okazuje się że to to samo co tanie odpowiedniki.
ILPT
Tomeqp
Posty: 954
Rejestracja: niedziela 22 lis 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tomeqp »

skaktus pisze:Palnik z przetwornicą , dlaczego tak drogo ? ;) Na internecie można się zaopatrzyć w zestaw 2 przetwornic i 2 palników za 100 zł ;) A te wszystkie inne po 250 czy to nawet po 500 zł po otwarciu przetwornic okazuje się że to to samo co tanie odpowiedniki.
Miałem okazję widzieć z bliska te zestawy za 100zł. Obudowa przetwornic jak puszka coli. U mnie przetwornica jest chociaż w miarę solidnie zbudowana. Żarnika za 20zł się bałem, w końcu tam niezłe ciśnienie jest, rtęć, jakieś sole i w ogóle te tanie jakoś się ruszają w cokole, strach to montować. W sumie mogłem kupić tańszy zestaw, ale dopłaciłem trochę i mam półroczną gwarancję na żarnik, roczną na przetwornicę. Myślę, że było warto. :wink:

A co do tak drastycznych spadków jasności to u mnie nie jest aż tak źle. Porównywałem z białą lampą i różnicy w jasności na oko wcale nie widać, jedynie światło idące w bok od reflektora jest w moim przypadku bardziej niebieskie. Mimo to reflektor i tak próbowałem rozkleić, ale nic z tego nie wyszło. A żarnik 4300K jest w planach, ale akurat nie było w magazynie. Będę jeszcze kombinował z pozbyciem się tego niebieskiego szkła. :razz:
Pozdrawiam
upek
Posty: 347
Rejestracja: wtorek 17 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Lubań

Post autor: upek »

Polecam młotek - jest skuteczny :mrgreen:
Tomeqp
Posty: 954
Rejestracja: niedziela 22 lis 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tomeqp »

skaktus pisze:Palnik o kolorystyce 6000 K, jego jasność spada o około 300 - 400 lumenów w porównaniu do 4300 który jest w stanie osiągnąć graniczną wartość 3200 lumenów.
A wiesz może jaką jasność osiągają palniki 3000K? Też mniej od 4300K?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Co do 3000 to tylko raz widziałem taki w akcji. Po zapłonie świeci tak dziwnie na zielono, potem już ładnie na żółto. Gdyby szybciej się HIDy rozgrzewały, użył bym takich palników 3000 do przeciwmgielnych ;)

A co do zestawów po 100 zł. Osobiście posiadam takowy zestaw, odkupiony od znajomego za parę zł, który kupował je na allegro po dokładnie 118 zł. Przetwornice siedzą w metalowych i solidnych puszkach z uszczelkami. Palniki takie same są wszędzie, bo klepie je kilka zakładów w chinach.
ILPT
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Tomeqp pisze:
skaktus pisze:Palnik o kolorystyce 6000 K, jego jasność spada o około 300 - 400 lumenów w porównaniu do 4300 który jest w stanie osiągnąć graniczną wartość 3200 lumenów.
A wiesz może jaką jasność osiągają palniki 3000K? Też mniej od 4300K?
Najwięcej światła otrzymasz z palnika D4S :) W dodatku dłużej ci to poświeci, bo ciągnie dokładnie połowę tego co D2S I D1S i wszystkie H :) Trzeba będzie troszkę pomodzić reflektor by przymocować palnik D4S, ale za to mamy markowe elementy, a nie jakiś chiński wymysł :) Przetwornicę jak się jest cierpliwym to można taniutko na allegro dorwać.
A to wszystko ożenić z nowością w ofercie wesem'u KLIK

Przetwornica: 50 zł
Żarnik polecam nowy: 120 zł
Reflektor z regulowaną "ogniskową": 50 zł

Razem z zasilaniem wychodzi trochę ponad 250, ale za to masz latarkę na markowych, energooszczędnych podzespołach, które jednak świecą znacznie lepiej nić chińska myśl techniczna.

Jednakże ze zdjęć wywnioskować można, że twój pomysł również świeci należycie.
Awatar użytkownika
dodo
Posty: 220
Rejestracja: czwartek 14 lut 2008, 16:36
Lokalizacja: USTROŃ

Post autor: dodo »

Witam .
Według katalogu wszystkie mają taką samą moc i strumień świetlny .

Osram XENARC D1S - 35W 85V 4150K 3200Lm ( EAN/ Product: 4008321184474 )
Osram XENARC D2S - 35W 85V 4150K 3200Lm ( EAN/ Product: 4008321184573 )
Osram XENARC D3S - 35W 42V 4150K 3200Lm ( EAN/ Product: 4008321379627 )
Osram XENARC D4S - 35W 42V 4150K 3200Lm ( EAN/ Product: 4008321349392 )
ObrazekObrazek
Tomeqp
Posty: 954
Rejestracja: niedziela 22 lis 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tomeqp »

Chciałem kupić dokładnie ten reflektor z regulacją, ale jednak zrezygnowałem, bo nawet na największym skupieniu świeci bardziej jak przeciwmgłowe, niż dalekosiężne, a mi zależy na tym drugim. Chińszczyznę (niby japońską, ale traktuję to z przymrużeniem oka) kupiłem ze względu na łatwość montażu. Kupuję żarnik H3, wsadzam i nie muszę się bawić w ogniskowanie, wszystko pasuje. Świeci bardzo fajnie, ale fakt, zbyt energooszczędna to nie jest. :neutral: Bierze trochę ponad 40W, choć przy moim akumulatorze jeszcze nigdy nie rozładowałem go do końca. Reflektor bardzo mi odpowiada, poza niebieską szybą. Chciałem ją wybić i zastąpić białą, ale wymagałoby to dodatkowych wcięć na brzegu szyby, na śruby, a cena u szklarza mnie zniechęciła. We wtorek jak będzie pogoda to może pojadę do pobliskiego miasta, tam jest sklep z produktami firmy Wesem, to kupię taki sam, ale z białą szybą, a ten poczeka na lepsze czasy. :wink:
Pozdrawiam
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

dodo pisze:Witam .
Według katalogu wszystkie mają taką samą moc i strumień świetlny .
Nie miałem w ręku żarników osram, ale w przypadku philips'a, d4s świeci jaśniej.
Awatar użytkownika
m-blue
Posty: 385
Rejestracja: czwartek 31 lip 2008, 02:39
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: m-blue »

Przerobiłem trochę palników hidowych jeszcze za czasów jak przetwornice sprzedawał jeden gość w pl:) pare lat temu nie było tego problemu- teraz kupując oryginalny palnik phillipsa czy osrama są nikłe szanse że jest oryginalny... poczytajcie aukcje na allegro, połowa albo lepiej sprzedających w cenie około 100zł, nie wystawia f-r, dlaczewgo, bo to są podróbki tyle, że idealnie zrobione, albo nawet w pudełeczkach że niby to mercedes:) mam oryginały wyjęte z auta i najtańsze palniki z alegro, przy 45W nie widzę różnicy:)
jakby ktoś coś wiedział, to szukam jakiegoś lustra ale nie fi 100 do d2s:)
Pozdrawiam,
Michał
Tomeqp
Posty: 954
Rejestracja: niedziela 22 lis 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tomeqp »

m-blue pisze:jakby ktoś coś wiedział, to szukam jakiegoś lustra ale nie fi 100 do d2s:)
Jeśli interesują Cię kombinowane rozwiązania, to kiedyś kol. Bosss mówił, że ma adaptery z D2S na H4. Reflektory H4 znajdziesz w ofercie Wesemu i ewentualnie wymienisz szybę z ryflowanej na gładką.

Chciałbym jeszcze dodać kilka beamshotów po wymianie przedniej szyby w reflektorze. Niespecjalnie mi zdjęcia wyszły, ale jest jak jest. Mają one jedynie pokazać przewagę HIDa 35W nad halogenem 55W.

Sceneria 1
Ogniskowa 18mm; ISO 200; migawka 3s; przysłona 4.5

Halogen:
Obrazek

HID:
Obrazek

Sceneria 2
Ogniskowa 18mm; ISO 200; migawka 3s; przysłona 4.5

Halogen:
Obrazek

HID:
Obrazek

[ Dodano: 26 Listopad 2010, 23:12 ]
Witam,
Proszę wybaczyć odgrzewanie starego kotleta, ale myślę że warto przypomnieć ten wątek. Dziś chciałbym zaprezentować rozbudowaną wersję mojego HIDa. Zdecydowałem się na dodanie reflektora roboczego, ponieważ nie zawsze jest potrzebne skupione światło, a dwa reflektory oświetlają drogę zarówno daleko jak i pod nogami. :wink: Jest to naprawdę potężne źródło światła, na zimowe spacery idealne. :twisted: Wiadomo, że mogłoby świecić mocniej, czego bardzo bym chciał, ale czepianie się małej ilości światła w tym wypadku jest raczej śmieszne. :mrgreen: Przyczepić się można do różnicy w temperaturach barwowych między reflektorami, ale nie jest to tragedia, a sama różnica wynikła z tego, że nie chciałem marnować żarnika 6000K ani wydawać pieniędzy na kolejny 4300K. Jedna przetwornica jest zamocowana prowizorycznie na drucie, ale to zostanie poprawione. Żeby nie było wątpliwości: Jakby to miało wyglądać, to bym obraz namalował, a to jest latarka, więc ma świecić. :razz: Ciężko coś więcej powiedzieć, światełko bardzo fajne, może trochę ciężkie, ale jest ok.

Dane techniczne:

Moc: 2x 35W
Barwa: 4300K (dolny), 6000K (górny)
Reflektor: Wesem 2HO, Wesem LKR5
Zasilanie: Akumulator AGM 12V 12Ah
Obudowa: Aluminium
Waga: 6kg

Koszty:

Przetwornice: 2x 120zł
Żarniki: 2x 90zł
Akumulator + ładowarka: 190zł
Reflektor drogowy: 80zł
Reflektor roboczy: 40zł
Osłona reflektora drogowego: 10zł
Obudowa: 0zł
Włączniki: 2x 5zł
Szyba do reflektora: 3zł
Wrażenia przy pełnej mocy: bezcenne

Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Beamshoty:

Jak widać śnieg już spadł. :wink:

HID 2x 35W 6000/4300K vs. Mactronic halogen 55W

Scenieria 1
Ogniskowa 18mm; ISO 100; migawka 5s; przysłona 5.6

Do końca słupków jest 200m.

Referencyjne:
Obrazek

Halogen 55W:
Obrazek

HID roboczy:
Obrazek

HID drogowy:
Obrazek

HID drogowy + roboczy:
Obrazek

Scenieria 2
Ogniskowa 18mm; ISO 100; migawka 5s; przysłona 5.6

Do drzew jest 160m.

Referencyjne:
Obrazek

Halogen 55W:
Obrazek

HID roboczy:
Obrazek

HID drogowy:
Obrazek

HID drogowy + roboczy:
Obrazek

Pozostałe
Ogniskowa 18mm; ISO 100; migawka 5s; przysłona 5.6

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony wtorek 18 wrz 2012, 15:29 przez Tomeqp, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Rewelacja! Zostało Ci to tylko jakos wykończyć i będzie niezła masakra :D
Tomeqp
Posty: 954
Rejestracja: niedziela 22 lis 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tomeqp »

Beamshoty są trochę mało miarodajne, zwłaszcza pierwsza sceneria, bo padał śnieg co dość mocno ograniczyło zasięg. Przy braku mgły i opadów halogen nawet nie może się równać z HIDem, ale to widać na dwóch kolejnych sceneriach. :wink: Jednak cały czas czegoś mi brakuje, nie wiem czego. Może to przez tą różnicę w barwie, sam nie wiem. :roll:

A tak przy okazji ma ktoś z Was w samochodzie ksenon na mijania i halogen na długich? Albo może ktoś wie gdzie można zobaczyć zdjęcia jak to świeci? Ciekawi mnie na ile wtedy różnica w barwie psuje efekt. Sporo samochodów ma takie rozwiązanie, m.in. niektóre Scanie R, Renault Laguna i wszystkie inne bez soczewek (tam się chyba D2R stosuje).
Pozdrawiam
przemek2f
Posty: 52
Rejestracja: wtorek 27 paź 2009, 20:52
Lokalizacja: Barczewo

Post autor: przemek2f »

Ja mam ksenon na mijania i halogen na długich w lagunie. Nie jest źle, biało jest przed samochodem a zółto daleko z przodu :)
ODPOWIEDZ