Strona 2 z 4
: czwartek 31 sty 2008, 22:28
autor: Dominik
pawelsz Ja kupiłem Axelu na Dworcowej
: czwartek 31 sty 2008, 22:46
autor: toosh
pawelsz- planowane zasilanie to 4x 18650 w futerale na sterówce
dominik na preclu w temacie o dwudiodówce proponuje 2x+/-7*
potrzebne są 2 trójpozycyjne przełączniki- takich wodoodpornych nie widziałem
lampka wodoodporna raczej nie będzie z racji swojej budowy, zbyt dużo szczelin, gniazdo DC, nie mam pomysłu na uszczelnienie
właśnie na mtbr znalazłem lampe robioną na tej zasadzie- amoeba
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=354430
: czwartek 31 sty 2008, 23:08
autor: pawelsz
Dominik- Axla mam pod bokiem niejako- byłem, gadałem- dobrych przełączników (wodoodpornych) nie mają- nie nie wodoodporne mam- no można pomaziać glutem i przeżywają spoko
Toosh- no raczej by stykły nawet 2 18650, chyba, że na czasie Ci zależy, no na dniach pomacam przełączniki z DX, czy da się to dać do drivera od EdiM- jeśli tak- to byłoby super, no przełącznik+gumka świecąca i jest bajer, resztę można uszczelnic klejąc. Aczkolwiek niektóre kontstrukcje (takie jak pokazałeś w linku) mają kwadraciaki ułożone obok siebie- może i łatwiej uszczelnić- Twoje maja sporo cięc, no trudniej jest- ale klej/silikon da radę spokojnie. Problemem w sumie może byc włącznik+wyjście zasilania- ale da się spokojnie to zrobić. A jeśli Dominik radzi 2x7st, hmm- chyba wie co mówi- w rowerówce jest guru, no ale mi jednak pasi owal+coś na zasięg, jakoś tak lubię widzieć krzaczory jak jadę a i na odległośc się przydaje też - widać, gdzie sie jedzie
: czwartek 31 sty 2008, 23:19
autor: Steff.k
Też lampkę na bike buduję i mam te same problemy:/ czyli: włącznik i gniazdo DC.
Początkowo gniazdo miało być wbudowane w lampkę. Jedyne co udało mi się znaleźć, co niepozwalało na wlanie się wody do środka to gniazdo chinch np
TO . Jednak doszedłem do wniosku że jedyne złącze jakie będzie to przy batterypacku w torbie pod siodłem, a z lampki będzie wychodził uszczelniony kabelek.
Co do włącznika to zamówiłem 3 pozycyjne z DX
TAKIE + okrągłe gumki do tego
TAKIE .
: czwartek 31 sty 2008, 23:32
autor: pawelsz
i dobra droga- no mi to zapasiło- znaczy niskie koszty i działa OK.
Mi jakoś cinche się nie sprawdziły- słabo prąd szedł, użyłem kabelka wyprowadzonego z lampki i potem złącze samochodowe (nie mozna pomylić biegunów przy zasilaniu) , założyłem , że zasilanie jest uszczelnione- znaczy leży sobie w torbie pod siodełkiem, lub pod ramą ew. w worku), no ale nie jeżdżę na ogół w ulewach- powinno wytrzymac, ale na 100% pewny nie jestem
: czwartek 31 sty 2008, 23:43
autor: rzymo
toosh pisze:pawelsz- planowane zasilanie to 4x 18650 w futerale na sterówce
dominik na preclu w temacie o dwudiodówce proponuje 2x+/-7*
Miałem lampkę na 2x +-7* (obie CRS-D) -> 2 diody Q2, każda po ~0.75A (jeśli dobrze pamiętam, konstrukcja była wielce prowizoryczna) - ogólnie było ok, świeciło to mocno i odpowiednio szeroko, ale nie powiem, że specjalnie daleko (coś jak mijania w samochodzie).
Obudowa zgrabna
: piątek 01 lut 2008, 00:52
autor: toosh
Na czasie mi zależy, ma wytrzymać 24h maraton- ok 12h jazdy po ciemku. ...piiii..., że też nie zauważyłem tych przełączników on-on-off. Będę musiał chyba komuś postawić duże piwo
: piątek 01 lut 2008, 07:37
autor: kisi
toosh co do uszczelnienia to styk kolimator obudowa świetnie uszczelnisz takim uszczelniaczem do szyb, potocznie zwanym przez fachowców "żywa guma". Służy do uszczelniania szyb samochodowych (sam go niedawno stosowałem) i produkowany jest przez firmę PYRMO (
www.pyrmo.pl). Nigdy nie zastyga zawsze ma konsystencję ciagnącej lepiej gumy do żucia i wydaje mi sie ze mógłbyś tego użyć do uszczelnienia przodu.
Z góry jedynie pozostaje ci owinąć całe urządzonko taśmą izolacyjną czarną i sadze ze jesli zrobisz to solidnie to i bedzie wygladało dość estetycznie.
Wszelkie wyprowadzenia zrobiłbym na pewno na dole urządzenia, najlepiej w lekkim zagłębieniu. Poszukałbym z lekarstw przykrywke plastikową okrągłą (sa takie tubki z małymi pigułkami zatykane na wcisk, ale taką dobrać coby była lekko zagłębiona. W niej dziurkę zrobić i kabelki przeciągnąć do aku. Zeby nie zepsuc juz istniejącej obudowy poeksperymentuj na ścinkach ktore ci zostały.
Przełączniki albo całe na zewnątrz przy manetkach, albo od spodu jakieś okrągłe i połączyć tak aby spełniały funkcję przelacznika.
Co do aku to chyba najlepsza bedzie aluminiowy kawałek rurki odpowiedniej srednicy do aku ktore kupisz i zamocowałbym ją pod ramą - może być nawet na całej dlugości ramy. Zatyczki po obu końcach z lekarstw tez sie powinny nadać.
: piątek 01 lut 2008, 07:54
autor: EdiM
Witam
Wracając do tematu poruszonego przez toosha odnośnie zmienianie ilości diod podczas pracy.
Uważam, że jeśli chcemy zmieniać ilość diod Cree XR-E szeregowo połączonych pomiędzy 1 i 2, poprzez zwieranie jednej z nich podczas pracy - nie powinno to stanowić problemu. Wystarczy więc pojedynczy włącznik.
Jeśli zastosujemy w tym samym czasie odłączanie zasilania - nieco zmniejszymy stres diody - ale nie całkowicie!
Jeśli komukolwiek uda się popsuć w ten sposób LEDa to proszę o info.
Dobre diody mają zabezpieczenie ESD, które dosyć skutecznie zmniejsza możliwość uszkodzenia w takiej konfiguracji elementu.
: piątek 01 lut 2008, 08:12
autor: Calineczka
...A to ciekawostka Edim, pokaz mi prosze takiego LEDa mocy ktory ma owo zabezpieczenie?najchetniej pdf-a prosze
Co do wodoszczelnych gniazd da sie cos znalezc, obejrzyjcie sobie na poczatek to:
http://maritex.com.pl/index.php/pl/shop ... s/ggid/416
: piątek 01 lut 2008, 10:49
autor: EdiM
Powiem tak, rzeczywiście za dużo o tym się nie pisze. Pamiętam jednak, że takie sprawy jak zabezpieczenia w LEDach białych już dawno mi się rzuciły w oczy.
Na szybko znalazłem:
Agilent's HLMP-CWx8 and HLMP-CWx9 series lamps are built with a new InGaN flip-chip die technology for higher brightness, and include a protective zener diode for ESD protection. They are the first white InGaN LED lamps to be specified with a Class-2 ESD damage threshold as specified by MIL-STD-1686A. Conventional InGaN LEDs fall under the lower Class-1 classification and can be damaged by discharges of several hundred volts based on the human body model (HBM)(1).
Dla XR-E też opisywana jest wytrzymałość Class-2 (czyli 2kV HMB).
Może coś się zmieniło...
Mogę też dodać, że niebieską diodę udało mi się trzykrotnie popsuć w miejscu, gdzie była narażona na przepięcia - wytrzymywała kilka godzin. W końcu zmieniłem na czerwoną i działa do dziś.
Nie będę się upierał, że struktury są zabezpieczone...
: piątek 01 lut 2008, 11:03
autor: Calineczka
Dzięki
Może kiedys przy okazji tez poszukam sobie tych informacji...bo pamiętam że za wysokim napięciem wstecznym mozna było łatwo diodkę uszkodzić...
: środa 06 lut 2008, 23:09
autor: toosh
Muszę chyba poszukać innej przetwornicy. Na bocznej ściance obudowy muszą wejść 2 przełączniki 3-pozycyjne+gniazdo, przetwornica musiałaby być przyciśnięta do ścianki, za którą przyklejone są ledy. Duża temperatura nie będzie chyba zbyt dobra.
Jakieś propozycje nt przetwornic? 2x 18650, 2 diody do podłączenia, chciałbym, żeby max był ok. 350mA (może być trochę więcej) na każdej diodzie> razem ok. 200lm na max.
Potrzebuję 7,2V 350mA na wyjściu
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7612
Takie coś będzie ok? W komentarzach piszą, że daje na max 900mA.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7425
Ten będzie chyba lepszy.
: środa 06 lut 2008, 23:23
autor: Calineczka
Toosh, nie nadaje sie.
Driverki na AMC max zasilanie to 6V, na wyjsciu wiec 7.2V nie dostaniesz
: czwartek 07 lut 2008, 10:58
autor: night_82
Jak na 8,4V to juz lepszy albo poszukaj czegoś innego, nie wiem czy się da ale możesz próbować wymienić AMC na jakiś mosfet