Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
-
- Posty: 6
- Rejestracja: poniedziałek 03 paź 2016, 00:25
- Lokalizacja: pomorze
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Odpowiadam na pytania
1 Reflektory nieoryginalne firmy ABAKUS
2 Reflektory nowe więc nie dotyczy
3.Nie umiem tego zrobić, podjadę do elektryka jak będę miał czas
4 Reflektory dobrze ustawione
5 Żarówki Phillips H4 X-treme vision +130% I takie same X1.
Do BKK zajrzal do przepisów i dokładnie wie ile i jakie są dopuszczone.
1 Reflektory nieoryginalne firmy ABAKUS
2 Reflektory nowe więc nie dotyczy
3.Nie umiem tego zrobić, podjadę do elektryka jak będę miał czas
4 Reflektory dobrze ustawione
5 Żarówki Phillips H4 X-treme vision +130% I takie same X1.
Do BKK zajrzal do przepisów i dokładnie wie ile i jakie są dopuszczone.
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
1. I to może być problem. Spotkałem się z zamiennikami do mercedesa, do ciężarówki, które nie świeciły jak reflektor, nie miały linii odcięcia, skupienia, a dawały efekt, jakby sobie z przodu auta powiesić żyrandol z kryształków. Tak, była taka tragedia. Nie znam tej marki, choć wydaje mi się, że to nawet nie producent, a "pakowacz" części". Czyli może być wszystko. Przydałoby się sprawdzić, jak świecą. Zrób zdjęcie, jak świecą po zmierzchu na jakąś ścianę.
2. Nie dotyczy.
3. Podstawowy multimetr kosztuje jakieś 20 zł. Taki, który już do czegoś się nadaje kupisz poniżej stówy. Pomiar napięcia, to banał. A jego wartość na żarówce powie dużo o stanie instalacji i ilości światła, jakie da żarówka. Żarówki halogenowe muszą być zasilane określonym napięciem bliskim napięciu pracy alternatora, by zachodził halogenowy cykl regeneracyjny. Inaczej świecą słabiej, zużywają się szybciej i potrafią czarnieć.
4. Pokaż, jak świecą te reflektory.
5. Skoro są żarówki H4, to za co odpowiadają H1?
To ile i jakich?
2. Nie dotyczy.
3. Podstawowy multimetr kosztuje jakieś 20 zł. Taki, który już do czegoś się nadaje kupisz poniżej stówy. Pomiar napięcia, to banał. A jego wartość na żarówce powie dużo o stanie instalacji i ilości światła, jakie da żarówka. Żarówki halogenowe muszą być zasilane określonym napięciem bliskim napięciu pracy alternatora, by zachodził halogenowy cykl regeneracyjny. Inaczej świecą słabiej, zużywają się szybciej i potrafią czarnieć.
4. Pokaż, jak świecą te reflektory.
5. Skoro są żarówki H4, to za co odpowiadają H1?
To ile i jakich?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: poniedziałek 03 paź 2016, 00:25
- Lokalizacja: pomorze
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Ad. 5 h4 długie i przecimgielne, h1 mijania
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Absurdalne łamane na niemożliwe. Może masz źle podłączone te światła? Bo H4odpowiada za mijania i drogowe, H1 może być zdublowaniem drogowych lub przeciwmgielną. Nie spotkałem się jeszcze, by H4 odpowiadała za drogowe i przeciwmgielne, bo kłóci się to choćby z konstrukcją żarówki i odbłyśnika/klosza.
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Zwracam honor! I przyznaję się do niewiedzy! Zadzwoniłem do kolegi, który na mercedesach wszelakich zęby zjadł i włosy stracił i ten potwierdził, że ten model ma tak absurdalny układ świateł. H4 - mijania i przeciwmgielne, H1 - drogowe. Głupio, ale tak sobie umyślili. Chyba więcej tego błędu nie popełniali. Dodał również, że tak, jak już poprawnie sądziłem, to światła są zasilanie w pierwszym obwodzie, czyli ich zasilanie biegnie przez wyłącznik, przełącznik, rozdziela się na bezpieczniki i dopiero leci do reflektorów. Czyli zdecydowanie za dużo kontaktów po drodze. W tak starym aucie jak najbardziej będą tam spadki napięcia. Dodatkowo powszechne są tam problemy z masą. Czyli zasilanie w pełni do sprawdzenia. Na szczęście ten model auta nie ma nadzorcy świateł, czyli dołożenie przekaźników, które skrócą drogę zasilania, to banał. Montaż, jak w maluchu, choć ja polecam wykonać całkowicie nową wiązkę zasilania świateł.
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
A3 8L przedliftowe też ma H4 na drogowe i przeciwmgielne.
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Słabo kolego... Słabo!
Na zakończenie anegdota: przyjechał kiedyś do mnie gość właśnie takim Vito i melduje, że ma spaloną żarówkę światła mijania. Wymienił już kilkanaście chyba żarówek H4 i światła dalej nie ma. Na dowód pokazał mi całe pudełko żarówek - nowych, starych. Mówił, że jeździł po kilku stacjach benzynowych i kupował żarówki z różnych źródeł, podejrzewając, że może być felerna seria. Kazałem mu się schylić do świecącego, sprawnego reflektora i zobaczyć gdzie jest światło mijania. Wtedy zrozumiał. Jak mówi przysłowie: "rutyna gubi człowieka"...
Jak kolega tak powiedział, to znaczy że jednak słabo się zna. Albo ty źle słuchasz. Prawidłowa konfiguracja została podana prze kolegę w poście powyżej.
Dlaczego uważasz to za błąd? To właśnie żarówka H4 jest błędem! Żarnik światła drogowego jest w centrum optycznym reflektora, ale żarnik świateł mijania jest odsunięty od tego środka i dodatkowo ograniczony przesłoną. Czyli nie dość, że zwierciadło nie jest wykorzystane w sposób optymalny, to jeszcze dodatkowo świeci tylko jego połowa (przysłona). W przypadku tego Vito mamy światło drogowe z żarnika światła drogowego żarówki H4 (żarnik w centrum optycznym reflektora i świeci cały odbłyśnik) i w przypadku świateł mijania mamy również żarnik H1 w centrum reflektora i również świeci cały odbłyśnik. Wykorzystanie obu odbłyśników z optycznego punktu widzenia jest więc OPTYMALNE. Niestety fachowcy z Mercedesa znowu popełnili ten błąd. Taka konfiguracja świateł jest w najnowszym Sprinterze, tylko żarówka H4 została zastąpiona przez inną, również dwuwłóknową ale bardziej nowoczesną.
Następny błąd. Światła mijania idą przez włącznik, ale nie idą przez przełącznik. Bo po prostu świecą cały czas i nie gasną po włączeniu świateł drogowych tak jak jest to w przypadku H4
Ponad dwadzieścia lat "robię" w Mercedesach, ale pierwszy raz słyszę, żeby w tym modelu były problemy z masą.
Niektóre mają, niektóre nie mają. A z tymi spadkami napięcia wcale nie jest tak źle. To były czasy, że do produkcji używano jeszcze porządnych materiałów i spadki napięcia nie były takie jak w maluchu. Owszem, przełącznik pod kierownicą (tzw. "pająk") był zawodnym elementem tej instalacji, ale albo działał, albo nie działał. Zazwyczaj nie było czegoś takiego jak nadmierny spadek napięcia na jego stykach.
Na zakończenie anegdota: przyjechał kiedyś do mnie gość właśnie takim Vito i melduje, że ma spaloną żarówkę światła mijania. Wymienił już kilkanaście chyba żarówek H4 i światła dalej nie ma. Na dowód pokazał mi całe pudełko żarówek - nowych, starych. Mówił, że jeździł po kilku stacjach benzynowych i kupował żarówki z różnych źródeł, podejrzewając, że może być felerna seria. Kazałem mu się schylić do świecącego, sprawnego reflektora i zobaczyć gdzie jest światło mijania. Wtedy zrozumiał. Jak mówi przysłowie: "rutyna gubi człowieka"...
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Po co odkopujesz temat który się zdezaktualizował - to tak jakbyś zrozumiał dowcip parę godzin po jego opowiedzeniu - ma to sens?
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Przyznałem się do błędu. Nawet bardzo wyraźnie, więc wytykanie tego, to "zapomniałeś o Polsce" (polecam sobie wygooglać).
Bo właśnie przysłonięty żarnik jest stworzony specjalnie do świateł mijania. A tak mamy dwa reflektory świecące pełnym zwierciadłem i jeden reflektor świecący połową, która jest pierwotnie stworzona do innej funkcji. Poza tym, zwierciadło reflektora H4 jest większy, a to też ma znaczenie. Jakoś ta koncepcja nie znalazła wielu naśladowców, a do tego nie powtarza się w kolejnych modelach. Poza tym, charakterystyka świateł przeciwmgielnych wymaga, by były one montowane nisko, a nie na wysokości standardowych reflektorów.
Jeśli coś jest zasilane BEZPOŚREDNIO przez wyłącznik, a nie przez przekaźnik, czy inny układ wykonawczy, to jest zasilane w PIERWSZYM/PIERWOTNYM obwodzie! Polecam się douczyć podstaw elektrotechniki!
Widocznie wciąż za mało.
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Wiesz co? To co miałem napisać, to napisałem. Kto będzie chciał z tego wyciągnąć wnioski - to sobie wyciągnie bez twojej pomocy Bo po prostu wyglądasz mi na osobnika kłótliwego, który za wszelką cenę chce udowodnić swoją rację. Tak więc nie dam ci tej satysfakcji i nie zamierzam wchodzić w jakąkolwiek polemikę.
Re: Polepszenie świateł Mercedes v klasa 638
Odgrzałeś, co zostało ci wypomniane, stary, martwy wątek, by sobie popisać. Napisałeś, co napisałeś, nie do końca rozumiejąc, co było napisane wcześniej. I nie do końca wiadomo, po co. Na koniec odpowiem ci tak, jak odpowiedział Ron Swanson sprzedawcy w markecie budowlanym - I know more than you