Strona 2 z 2

Re: Convoy S2+ problemem przy zmianie trybu

: sobota 11 kwie 2020, 23:21
autor: Dziubek
Pola do manewru nie masz. Możesz odlutować AMC które są odpowiedzialne za maksymalny prąd w diodę a co za tym idzie będzie mniejszy pobór prądu kosztem jasności. Opcjonalnie zmiana sterownika na taki gdzie masz więcej trybów by bardziej dostosować zużycie. Od Chińczyków to coś z Biscotti a lokalnie w sklepiku masz oferty "lokalnych" moderów i ich driverów. Jednak z lutownicą z Lidla to nic nie zwojujesz, za słaba.
Może inni będą jeszcze w stanie Ci pomóc i podpowiedzą patent, ale na duże oszczędności energii bym nie liczył.
My na forum jesteśmy za ciency w te klocki aby zdradzić sekret 1000 lumenów przez 3-4 h z ogniwa 18650 jak to niektórzy chwalą ;)

Re: Convoy S2+ problemem przy zmianie trybu

: niedziela 12 kwie 2020, 10:50
autor: Mociumpel
Od siebie dodam że zabierasz się do modyfikacji jak hydraulik do programowania - bez pewnej znajomości tematu nic lub niewiele zrobisz. Wskazane jest abyś WIEDZIAŁ co robisz - jest na to sporo informacji na forum - wystarczy poszukać (tak wiem że to magiczne jest ale uwierz że nie jesteś pierwszy, nie dziesiąty i na pewno nie setny - po prostu mnie każdemu po raz setny chce się pisać to samo). Wprawdzie na proste problemy zazwyczaj ja teraz u Ciebie można pokusić się o kilka zdań wyjaśniających ale problem podobny do Twojej latarki jest często spotykany i zazwyczaj prosty w naprawie - "dokręć, poskręcaj" to zazwyczaj pomaga.
CO zaś do zmian w latarce - dalej, silniej. dłużej - to trochę za mało aby odpowiedzieć CI na pytanie czy się da - ogólnie się da ale wymaga PRZEROBIENIA całej latarki, dodatkowo wskazane jest abyś określił poziom kwoty który chcesz przeznaczyć do przeróbek - dla porównania zwykły COnvoy S2+ w promocji kosztuje ok 10 dolarów (ma wtedy najbardziej badziewny sterownik, najczęściej zimna barwę światła i bardzo przeciętne części). Za 20 dolarów kupisz GOTOWĄ latarkę która spełniać będzie ok 70% Twoich życzeń, za 30 natomiast sam sobie złożysz latarkę wszystkomającą. Czyli zakładając, że kupiłeś Convoya za ok 10-15 dolarów to aby zrobić z niej wszystkomającą to musisz dołożyć ok 20-25 dolarów samych części, dodaj do tego elementy współpracujące czyli dobra lutownica plus cyna i pasta to w zaokrągleniu dobijasz do ok. 40 dolarów NA START (ok 160-180 zł dodatkowo) czyli aby "zrobić" lepszą latarkę - pytanie czy warto? - dla dłubaczy których to jest pasja i robia dużo latarek nie ma to znaczenia bo pasja cieszy, dla handlujących tez nie bo "klient zapłaci" bo zazwyczaj "renoma wyprzedza" i widac że warto było.
Lepsza latarka oznacza w tym przypadku - sterownik z trybami które idealnie dopasujesz pod siebie, wysokowydajna dioda która poprawi ci "ilość światła" o ok. 25% (czyli zamiast max 1000lm dostaniesz 1300lm przy prądzie np. 2,8A) a tym samym chcąc uzyskać dłuższy czas działania obniżysz o te 25% prąd (z 3A do 2A) i uzyskasz 1000lm przy 30% dłuższym czasie działania, trochę pracy przy ulepszeniach termicznych i czasem części typu sprężynki czy przewody nowe i pasta np. MX-4 dla lepszego odprowadzania ciepła przez diodę.
Trochę nie na temat tutaj viewtopic.php?t=22204 powstał temat-odpowiedź na czyjeś zapytanie o latarkę typu "zoom" - powstał GIGA zasób wiedzy dla początkujących który omawia SAMA TEORIĘ wyboru - czyli cos co służy komuś tworzącym modyfikacje tego typu latarek punkt wyjścia do propozycji dla kogoś - czyli nie jest to 2-3 zdania które wnoszą wszystko tylko ... trochę więcej. To tak w celu pokazania że rozwiązanie większych problemów z czymkolwiek w tym z latarka nie da się zamknąć w 2-3 zdaniach.

Re: Convoy S2+ problemem przy zmianie trybu

: niedziela 19 kwie 2020, 12:50
autor: fifrak
Dzięki, za szeroki opis tematu, ale zasadniczo, modyfikacja jest sprawą drugorzędną dla mnie. Napisałem o niej tak przy okazji, bo była poniekąd zasugerowana. To na czym mi zależy to naprawa latarki tak naprawdę...
A że mogę ją naprawić przy okazji udoskonalając to rzecz druga. To jak wymieniać klocki hamulcowe w rowerze czy aucie, można kupić tańsze czy droższe, o lepszy lub gorszych parametrach i to głównie mnie chodzi. A czasami niestety wymiana jednej rzeczy, niesie za sobą wymianę drugiej, typu dalej do tych hamulców nawiązując tarczy lub płynu :)

Temat zasadniczo uważam już prawie za rozwiązany, gdyż Simon z Convoy'a obiecał do obecnego zamówienia dorzucić nowy sterownik do podmiany, jak i diodę na miedzianym podłożu, więc zobaczymy, co było winowajcą :)
Jak paczka dojdzie i to zmontuję, dam znać ;)