Strona 2 z 3
: sobota 09 lis 2019, 17:22
autor: Vendeur
murgrabia1410 pisze:Od samych testów się nie naprawi. Skalibruj ją termicznie. W sterownikach z firmware bistro też taki problem występował. Przejrzałem specyfikację tego firmware adnuril mf03. Nie ma tam przywracania ustawień fabrycznych. Jak po kalibracji nie będzie działać prawidłowo to reklamuj. I nie sugeruj się czy się nagrzewa, czy nie. Najpierw kalibracja termiczna.
Jak nie ma resetu, jak w instrukcji masz:
Default UI
Factory reset: triple-click (battery status
mode), then double-click (driver temperature mode), double-click again (firmware version mode), then press&hold for about 2 s. Four blinks confirm a successful reset.
Alternative UI
Factory reset: from OFF, single-click followed
by a press&hold (battery status mode), then double-click (driver temperature mode), double-click again (firmware version mode), then press&hold for about 2 s. Four blinks confirm a successful reset.
Chyba, że to coś innego.
Zanim wyłączę "step-down", chcę jeszcze coś sprawdzić. Swoją drogą w instrukcji piszą tylko o "Disable", tak jakby można było wyłącznie wyłączyć, a włączyć już potem nie... Bezsens.
Ponownie teraz testowałem. Latarka po dwukliku świeciła 6 minut i wyłączyłem ją, zrobiła się trochę ciepła... W pokoju 23 stopnie. Czy to normalne?
Jeszcze zupełnie osobna kwestia. Jakiekolwiek działania sporne na Banggood to jakaś tragedia w porównaniu do AliExpress. Użyłem jakiejś opcji, w której zaznaczyłem, że oczekuję naprawy produktu. Odpowiedź otrzymałem mailem. Żadnych informacji w szczegółach zamówienia nie mam, że ktoś ze mną nawiązał kontakt (w Ali wszystko jest bardzo klarowne i każdy krok jest pokazany).
W mailu piszą mi, żebym im przesłał zdjęcie, które pokaże problem oraz zdjęcie opakowania oraz etykiety nadawczej... No ręce opadają. Bo cholerę im zdjęcie jakiejś folii oraz etykiety, skoro latarka nie jest uszkodzona z zewnątrz??? Poza tym dawno już to wyrzuciłem, bo to jest zbędne. W wiadomości wysłałem im film, który pokazuje problem z latarką, a oni chcą ode mnie zdjęci... I czego niby do cholery mam im zdjęcie wysłać? Naprawdę oni są tak głupi? Bo naprawdę nie wiem w jaki sposób i co mam napisać, aby do nich dotarło...
: sobota 09 lis 2019, 21:44
autor: Vendeur
marcus pisze:Sprawdziłem swoje wykresy, u mnie świeci około 3:10 na turbo spadek 3% a po tym tak około 38%.
Z rampy do jasności turbo (dwuklik) się nie dojdzie
Po 3 min 10 s w Turbo latarka wyraźnie obniża jasność jednym skokiem? Jest wtedy ciepła?
To wyda się kuriozalne, ale tak jak narzekałem poprzednio, że za szybko obniża jasność, tak teraz narzekam, że w ogóle nie obniża... Nie wiem, co się dzieje. Czy mogę mieć fabrycznie wyłączony step-down? Latarka przed chwilą w trybie TURBO świeciła mi 20 minut i wcale nie była gorąca. Po prostu cała ciepła i tyle... Zaczynam się martwić, czy przypadkiem nie ma trybu TURBO "uszkodzonego" i w ogóle świeci słabiej. Ale ten Turbo jest wyraźnie mocniejszy od maksymalnej mocy ustawianej w rampingu.
Najchętniej porównałbym moc z kimś z Wrocka, kto by miał FT03 i kilka minut.
UPDATE
Zrobię zaraz dokładniejsze testy. Na nowych aku włączę TURBO i zostawię aż do bólu. Będę sprawdzał co 10 mint różnicę w jasności diody profesjonalnym luksometrem oraz może napięcie aku.
: sobota 09 lis 2019, 21:59
autor: Mociumpel
Porównanie to mozna robić z jakims przyrządem pomiarowym - czyli luksomierz, swiatełko w sufit w ustalonym miejscu i pomiar światła odbitego - dopiero wtedy te same lub podobne latarki można ze sobą porównać.
Porównania "na oko" są obarczone błędem.
: sobota 09 lis 2019, 22:07
autor: Vendeur
Mociumpel pisze:Porównanie to mozna robić z jakims przyrządem pomiarowym - czyli luksomierz, swiatełko w sufit w ustalonym miejscu i pomiar światła odbitego - dopiero wtedy te same lub podobne latarki można ze sobą porównać.
Porównania "na oko" są obarczone błędem.
Właśnie o tym napisałem wyżej. Na oko wbrew pozorom można porównać, jeśli są 2 obok siebie. Chodzi o porównanie czy oba TURBO są podobne, czy jeden z nich jest połową mocy.
UPDATE
Porównanie luksometrem latarek Convoy C8 XML2 U2 A1 1050lm oraz Astrolux FT03 SS40 2400lm. Aku Panasonic NCR18650A 4,1V.
Z odległości 200 cm wynik dla C8 to około 7000 lux. Astrolux w trybie HIGH osiąga 20500, natomiast w trybie TURBO 36000.
Wydaje się być wszystko w porządku...
Czekam aż się aku naładują, do dłuższego testu.
: sobota 09 lis 2019, 22:55
autor: Mociumpel
Zgrubny pomiar "ilości lumenów" dokonuje się metodą "sufitową" (świecisz w sufit i mierzysz ilość światła ODBITEGO) - NIGDY bezposredniego świecenia na oko luksomierza.
Bezpośrednie świecenie w luksmiarke służy do oszacowanie zasięgu - mierzysz w ten sposób najwyższą wartość natężenia która zależy od wielu czynników.
Przykład od czapy - jakbys świecił zoomem w róznych pozycjach rozwarcia wiązki otrzymałbyś kompletnie niemarodajne wyniki - pomiar zgrubny to ZAWSZE odbity - sufit jest przykładowy bo łatwo dostępny, zawsze możesz zbudowac własną kulę foto.
Ale z Twoich pomiarów wynika, że o ile poprawne (skupienie znam bo testowałem FT03) to w turbo masz te ok. 4400 lm więc latara świeci poprawnie.
: niedziela 10 lis 2019, 01:42
autor: Vendeur
Rozumiem z tym pomiarem, jednak kontynuowałem już w ten sam sposób, bo miałem czujkę do ściany przyklejoną.
Zastanawia mnie ile prądu ciągnie latarka, bo w oficjalnej specyfikacji info nie widzę. Ale znalazłem gdzieś wypowiedź kogoś chyba od producenta i wspominał coś o okolicach 9A.
Kolejne teste zrobione. Nieco się wyjaśnia.
Aku SANYO NCR 18650GA 4,2V
Pierwszy test po włączeniu z 200cm - 44000 lux (w trybie HIGH 24000), czyli prawie 25% więcej niż poprzednio na innym aku.
Po 5 minutach 40000 lux.
Po 9 minutach latarka prawie parzyła i ją wyłączyłem. Po tych 9 minutach dawała jeszcze 37 000 lux.
Aku po wyciągnięciu miał 3,86V - wydaje mi się, że trochę mało mu zeszło.
Aku PANASONIC NCR 18650A 4,2V
Po włączeniu z 200cm - 36000 lux
Po 5 minutach 35000 lux.
Po 10 - 32500
Po 15 - 29500 (latarka już bardzo ciepła)
Po 20 - 27000
Po 25 - 24800
Po 30 - 23000 (latarka jest gorąca, ale przestaje się chyba ogrzewać bardziej)
Aku po wyciągnięciu miał 3,45V
Wnioski. Gdy poprzednio latarka się nie grzała była testowana na mniej naładowanym aku Panasa, który nie dawał już takiej mocy. Aku Panasonic ma mniejszą wydajność (maks 6,8A), w porównaniu do SANYO (10A), co z kolei sprawia, że na SANYO latarka osiąga znacznie większą moc i przez to też o wiele szybciej się grzeje.
Latarka fabrycznie w ogóle nie ogranicza jasności w trybie turbo... Pomijając sytuację, gdy szwankuje, gdy jest zimna i to jeszcze przetestuję jutro.
: niedziela 10 lis 2019, 11:26
autor: Mociumpel
I być może znalazłeś powód dziwnego zachowywania się latarki - niedoładowane ogniwo, niewielka wydajność prądowa.
Na ogniwie 26650 prąd jaki udało mi się "zważyć obcęgwo" to ok 14A przez pierwsze kilkadziesiąt sekund, potem spadek do bliżej 11-10A i wolniej niżej ...
: niedziela 10 lis 2019, 16:13
autor: Vendeur
Mociumpel pisze:I być może znalazłes powód dziwnego zachowywania sie laarki - niedoładowane ogniwo, niewielka wydajność prądowa.
Na ogniwie 26650 prąd jaki udało mi się "zważyć obcegwo" to ok 14A przez pierwsze kilkadziesiąt sekund, potem spadek do bliżej 11-10A i wolniej niżej ...
Nie, dziwne zachowania latarki w zimnym otoczeniu były na w pełni naładowanym aku SANYO.
Zrobiłem dziś kolejne testy. Latarka i aku chłodzone w lodówce do 5 stopni oraz drugi komplet aku ciepłych.
Latarka zawsze po wyciągnięciu z lodówki obniża jasność po chyba dokładnie 8 sekundach, niezależnie czy aku też było z lodówki, czy z pokoju. Jedynie zimne aku daje mniejszy prąd i mniejszą jasność. Po chwilowym ogrzaniu latarka działa poprawnie.
Teraz pytanie, czy to normalne? Czy ktokolwiek mógłby to sprawdzić na swojej?
: niedziela 10 lis 2019, 22:48
autor: marcus
nagle w dół
2
: piątek 13 gru 2019, 14:27
autor: rotan
Sam miałem ten problem z FT02 (kupując FT03 miałem to już wkalkulowane że tak będzie) i doszedłem do wniosku że to w tych latarkach norma
Przez tygodnie testowania w różnych warunkach, na różnych ogniwach, i w różnym stopniu rozładowania tych ogniw, nie doszukałem się jakiejkolwiek reguły, wykrywanie temperatury zdaje się działać losowo, bo przy temperaturze 1 stopnia na zewnątrz (najchłodniejsza w jakiej sprawdzałem) sterownik raz nagrzewa się do 55 stopni w +/-20 sekund, a raz po ponad np. 3 minutach... i były oczywiście sytuacje, że w 20 sekund nagrzał się na pełnym ogniwie, a po 3+ minutach na nieco rozładowanym, i odwrotnie (sprawdzałem to w ten sposób nawet na tych samych, żeby wyeliminować problem samych ogniw)
Zresztą temperatura nie ma większego znaczenia, w pokoju odbija jej w taki sam sposób
Poza tym występuje też inne dziwne zjawisko, bo w FT03 w ogóle nie odczuwam tego nagrzania na korpusie, w dalszym ciągu jest zimny (w FT02 grzeje się jak wściekły, ale to nie zmienia faktu losowego schodzenia z trybu turbo niezależnie od, powiedziałbym już że właściwie czegokolwiek...)
To mi wygląda na problem w stylu "gdyby latarka umiała mówić to by ci powiedziała"
Dałem sobie z tym już dawno spokój i cieszę się z tych latarek takimi jakie są, bo i tak jest z czego
: piątek 13 gru 2019, 16:34
autor: Vendeur
rotan pisze:
Poza tym występuje też inne dziwne zjawisko, bo w FT03 w ogóle nie odczuwam tego nagrzania na korpusie, w dalszym ciągu jest zimny (w FT02 grzeje się jak wściekły, ale to nie zmienia faktu losowego schodzenia z trybu turbo niezależnie od, powiedziałbym już że właściwie czegokolwiek...)
Jeśli latarka się nie nagrzewa, tzn. po prostu, że nie działa pełną mocą i coś jest nie tak... Stawiałbym na winny aku, jak było w moim przypadku, po prostu nie dawał rady.
Generalnie problem z wyłączeniem się po kilku sekundach trybu TURBO / HIGH zgłosiłem do supportu i wysłali mi nową latarkę. Jeszcze jej nie sprawdzałem, bo czekam na aku 26650, aby przeprowadzić porządne testy.
: piątek 13 gru 2019, 17:08
autor: rotan
No i co, 14 ogniw testowałem i wszystkie wadliwe? Daj spokój
Oczywiście że działa pełną mocą, przecież nawet jak na praktycznie rozładowanym ogniwie włączysz turbo to zadziała pełną mocą, z tym że wtedy może się okazać że to było ostatnie turbo w twoim wykonaniu...
Czasem może być przecież tak że sterownik grzeje się szybciej niż korpus
Nie mówię że latarka z zewnątrz jest zimna jak lód; wiadomo, czuć jakieś tam ciepełko, no ale w zimę dłoni raczej nie ogrzeje
Zresztą w recenzjach tych latarek nierzadko widać że turbo spada losowo, i nikt nic nie mówi, bo jest najwyraźniej przyjęte że tak ma po prostu być
Poza tym zawsze można sobie przeprogramować na działanie czasowe, ale osobiście wyżej niż 1 minuta bym nie szedł
: piątek 13 gru 2019, 17:21
autor: Vendeur
rotan pisze:No i co, 14 ogniw testowałem i wszystkie wadliwe? Daj spokój
Oczywiście że działa pełną mocą, przecież nawet jak na praktycznie rozładowanym ogniwie włączysz turbo to zadziała pełną mocą, z tym że wtedy może się okazać że to było ostatnie turbo w twoim wykonaniu...
Ty chyba nie rozumiesz jak działa układ sterownik-dioda-akumulator w latarce... Wypisujesz jakieś totalne brednie. Jakie niby ostatnie turbo? NIE, gdy na rozładowanym aku włączysz tryb TURBO, to wcale nie oznacza, że latarka będzie świeciła z pełną mocą (chyba, że ma układ stabilizowany, ale takie coś to u np. Grega). Latarka zawsze świeci z mocą która wynika z załączonego trybu oraz prądu, który w tym trybie jest w stanie dostarczyć akumulator. Możesz sobie testować nawet na 100 fabrycznie nowych akumulatorach i latarka wcale nie musi osiągnąć pełnej mocy. I wcale nie będzie to oznaczało, że akumulatory są uszkodzone. Po prostu mogą mieć inną specyfikację. Przeczytaj co pisałem wcześniej ze zrozumieniem. Dla przykładu, bardzo popularny aku Panasonic NCR 18650A nie jest w stanie zapewnić prądu na poziomie wystarczającym do tego, aby ta latarka działała na pełnej mocy... Ma po prostu zbyt małą wydajność prądową.
Sterownik jest zaprogramowany tak, aby podać odpowiedni prąd na diodę. Dioda to dioda, jeśli będzie świecić z zadaną mocą to zawsze będzie grzała się tak samo (pomińmy to jakieś losowe błędy w wykonaniu latarki). Zatem jeśli sterownik podaje maksymalny przewidziany prąd, to dioda a przez to i latarka będą się bardzo grzały. Jeśli latarka się nie nagrzewa, to znaczy, że w układzie jest jakiś problem. Najprostszym problemem może być właśnie aku, który nie będzie w stanie podać odpowiedniego prądu do sterownika/diody.
Tych różnic nie da się łatwo wyłapać, najlepiej mieć w miarę dobry luksomierz, który dokładnie określi ilość światła. Albo po prostu zaopatrzyć się odpowiedni do latarki akumulator.
rotan pisze:
Poza tym zawsze można sobie przeprogramować na działanie czasowe, ale osobiście wyżej niż 1 minuta bym nie szedł
Bo...? Idiotyczne ograniczenie. Prędkość samochodu też sobie ograniczasz do 50km/h?
: piątek 13 gru 2019, 18:41
autor: Mociumpel
@rotan - FT03 ma sterownik liniowy co w praktyce oznacza że wraz ze spadającym napięciem na ogniwie dioda będzie świeciła coraz słabiej. Od biedy można uznać że tryb turbo to max tego co da latarka ale turbo przy napięciu 4V a 3V to w tej konkretnej latarce dwa RÓŻNE turba - po prostu przy 4V FT03 zaświeci PEŁNĄ mocą a przy 3V co najwyżej "pierdnie" światełkiem ...
Aby utrzymać turbo na max mocy latarki potrzebny jest inny sterownik np. Ft02 z dioda XHP70.2 ma taki sterownik i tam niezależnie czy masz świeże ogniwko czy sterane czasem turbo oznacza FULL dosłowny.
Co zaś z przeprogramowaniem - sens ma raczej - zakładając sprawny sterownik - ograniczenie temperaturowe, czyli nastawa "parząca" a nie czasowa - no ale to moje zdanie ...
: piątek 13 gru 2019, 18:46
autor: Vendeur
Mociumpel pisze:po prostu przy 4V FT03 zaświeci PEŁNĄ mocą
Bzdura. Pisałem już o tym 2 razy.