Strona 2 z 3
: czwartek 13 wrz 2018, 12:27
autor: ElSor
lizard pisze:Ta lampka oślepia innych użytkowników, więc o ile jedzie się z samochodami to pewnie nie jest problem - wyprzedzą i po sprawie
W aucie też jest to problem po zmroku i źle ustawiona lampka zafunduje kilkanaście oślepiających/dezorientujących strzałów prosto w oczy.
: czwartek 13 wrz 2018, 15:06
autor: fotorondo
I wtedy naprawdę kierowca ma problem z oceną odległości. Ja osobiście jestem przeciwnikiem takich mocnych lampek z tyłu. Piszę to i jako kierowca zarówno dwóch jak i czterech kółek. Jak kolega przede mną odpali takie cudo to albo "grzecznie" proszę aby wyłączył albo niech pedałuje za mną.
: poniedziałek 17 wrz 2018, 11:16
autor: Bezi89
W skrócie Moon Nebula 100 daje fajne obszarowe światło o kącie 180 stopni, bateria trochę krótko trzyma 70 min w trybie max power i 140 min w trybie pulsacyjnym. W ciągu kilku dniu wrzucę fotki.
: poniedziałek 17 wrz 2018, 11:34
autor: Fluxor
Przedstawię wam najbardziej Januszowatą tylną lampkę na rower mojego autorstwa. Taśma led wodoodporna 50 cm na USB z aliexpress + power bank + ogniwo 18650 z odzysku + tytyrytki. Taśma owinięta dookoła sakwy podsiodłowej i złapana tytyrytką. Myślałem nad porządnym wykonaniem - przymocować na stałe do sakwy ale stwierdziłem że nie warto. Power bank chowany w środku pod siedzeniem. Można by dorobić włącznik itp ale nie wiem czy warto tyle kombinować. Przy pewnym nakładzie pracy okaże się, że lepiej było kupić podróbę Walle za 20 zł.
Świeci elegancko, na dodatek prawie 360 stopni. Jak najdzie mnie chęć na modyfikacje to może do jakiegoś przeźroczystego lub mlecznego peszla to włożę - będzie bardziej jednolicie rozpraszać światło.
: poniedziałek 17 wrz 2018, 13:27
autor: Sosenia
: poniedziałek 17 wrz 2018, 15:40
autor: Dziubek
Jeździsz tym potworem na pełnej mocy ?
: poniedziałek 17 wrz 2018, 15:47
autor: Sosenia
Nie próbowałem. Zdjęcie tylko do zobrazowania tematu mocnej lampki rowerowej
Jeździłem na trybie 1% - światła było całkiem sporo, ale nie mam porównania do jakichkolwiek innych lampek.
: poniedziałek 17 wrz 2018, 15:58
autor: Dziubek
Ja porównywałem, głównie, do popularnego Chińskiego Wallego. Przepaść przy trybie 40%, o 100% nie mówiąc.
: poniedziałek 24 wrz 2018, 22:48
autor: Fluxor
: niedziela 30 wrz 2018, 15:05
autor: Sosenia
A myślałem, że to dowcip z listwą ledową... a Ty naprawdę z nią jeździsz? Ma moc
Moc lampki lampce nierówna, może by to jakoś ujednolicić, ustandaryzować? W sensie, kiedy jest mocna, a kiedy jeszcze nie? Kiedy świeci za mocno albo świeci za wysoko (razi w oczy kierowcę)? Część z nas ma luksomierze, może znajdziemy jakiś "policzalny" sposób na idealnie mocną lampkę i idealne jej ustawienie?
PS. @Fluxor, wysłalem Tobie zapytanie priv odnośnie linka do YT, ale chyba nie zauważyłeś...
: niedziela 30 wrz 2018, 15:52
autor: Fluxor
Sosenia, zauważyłem ale byłem zajęty innymi sprawami.
Film z youtuba otwierasz jak do oglądania w przeglądarce, kopiujesz link z pola adresu. Na forum dodajesz tagi [youtube] ... [/youtube] a pomiędzy wklejasz skopiowany adres, z którego usuwasz s w htttps://.
Tak to powinno wyglądać
[youtube]
http://www.youtube.com/watch...[/youtube]
: środa 31 paź 2018, 14:41
autor: fox-81
Witam. Ostatnio zakupiłem Prox Gemma 2x0,5W. moim zdaniem od Wallego bez różnicy tylko cena ponad 2xniższa. Świetnie się sprawdza.
: środa 31 paź 2018, 15:02
autor: Mociumpel
Sosenia pisze:
Moc lampki lampce nierówna, może by to jakoś ujednolicić, ustandaryzować? W sensie, kiedy jest mocna, a kiedy jeszcze nie? Kiedy świeci za mocno albo świeci za wysoko (razi w oczy kierowcę)?
Nie ma w przepisach tyczących rowerów określonej "światłości" lamp przednich i tylnych dla roweru.
Przepisy tego typu oświetlenia dotyczą TYLKO pojazdów spełniających warunki bycia motocyklem, skuterem, czy samochodem - sa odpowiednie normy i homologacja dla danego typu pojazdu zawiera konkretne ile kandeli ma mieć (jaskrawości punktowej) dany typ oświetlenia.
Przykładowo:
stąd można próbować dopasować określone "moce świateł" do przepisowych dla pojazdów silnikowych.
Z praktyki wystarczy z tyłu coś 0,2-0,5W leda czerwonego aby być widocznym z ponad 150 metrów.
Zwykły Wally 2x0,5W ze skupionymi soczewkami wali za mocno stąd można przyjąć, że max to 0,5W a i to za matową szybką
: niedziela 04 lis 2018, 22:24
autor: szaleniec
Mociumpel pisze:Sosenia pisze:
Moc lampki lampce nierówna, może by to jakoś ujednolicić, ustandaryzować? W sensie, kiedy jest mocna, a kiedy jeszcze nie? Kiedy świeci za mocno albo świeci za wysoko (razi w oczy kierowcę)?
Nie ma w przepisach tyczących rowerów określonej "światłości" lamp przednich i tylnych dla roweru.
Nie ma w polskich przepisach, ale jest w niemieckich.
I co mi się najbardziej podoba, by lampa przednia była
StVZO zugelassen musi mieć odcięcie i nie oślepiać.
: niedziela 04 lis 2018, 22:54
autor: Mociumpel
Niestety albo stety Niemcy to nie Polska - tamtejsze przepisy oznaczają także wysokie ceny takich lampek - bo badania i oznaczenia odpowiednim symbolem to nie tylko nadruk czy papierek ale zgłoszenie danego modelu w ichnim urzędzie - stąd odcięcie "po niemiecku" w Polsce za "niemieckie" ceny się raczej nie przyjmie...
Biorąc dodatkowo pod uwagę sytuacje Polski na arenie EU nie należy się spodziewać "poważania" niemieckich standardów (czy norm EU) w Polsce - skoro nasz yntelygentny inaczej i ukochany Prezydent "podważył"? sens "żarówek ledowych" i idei sprzed 10 lat do daleko posuniętej oszczędności energetycznej to raczej nie należy spodziewać się że przeciętnie "niedokształcony kowalski z jedyne słusznej opcji
" zrozumie powyższe lepiej i wdroży w swoim rowerku rozwiązania niemieckie - przecież "na batmana" też dobrze się jeździ