wwd pisze:Jestem za tym, żeby płacić za coś tyle, ile jest to warte.
Jeśli np akumulator kosztuje średnio ok 30zł a ktoś sprzedaje takie samo za 60zł to normalne?
Ja wiem że handel nie jest kolorowy, ale są sprzedawcy którzy masowo wykupują produkty promocyjne z marketów potem sprzedając je na allegro.
Kupujący nawet nie wie, że kupuje coś gorszej jakości puszczone na market.
Podobnie ze sklepami stacjonarnym z praktycznie wszystkim.
Krzyczeć za np wkrętarkę DeWalt 2200zł, gdzie w większości sklepów internetowych są po 1500zł, zestaw bitów to koszt 120zł, w sklepach internetowych cena połowę niższa,
paczka wkrętów ramowych 90zł - ta sama zakupiona w detalu u producenta z przesyłką kurierem - 80zł, itd, itd, przykładów mogę podać mnóstwo.
Dla mnie to nie jest normalne.
Podaż i popyt regulują ceny, to elementarne i naturalne zasady handlu.
Jeżeli ktoś wie gdzie i jak kupić dany towar taniej, to dzięki tej wiedzy zarabia, tak dużo na ile pozwoli mu rynek i konkurencja.
Kupujący zaś powinien posiąść wiedzę gdzie daną rzecz można kupić najtaniej i dzięki tej wiedzy potrafić oszczędzić swoje pieniądze (czyli de facto też zarobić).
Marże są różne, zasada jest jedna, marża może (musi) być jak największa, tak wielka na jaką jest w stanie przystać klient, w niektórych branżach występują marże rzędu 1000% i więcej, a biznes się i tak kręci.
Co do wyższych cen w sklepach stacjonarnych, względem dużo niższych w sklepach internetowych, to są one moim zdaniem całkiem uzasadnione, wiele "sklepów internetowych" (szczególnie tych mniejszych) trudno w ogóle nazwać sklepami, bo to są często tylko pośrednicy internetowi, którzy oferowanych towarów nie maja nawet fizycznie na stanie, a sprowadzają, kupują dany przedmiot kiedy ten jest już sprzedany przez internet, tak to często działa, zero ryzyka i bez inwestowania kapitału w towar, tylko czysty zysk. Koszty zatem mają często symboliczne, więc mogą jechać na mniejszych marżach.
Sklep stacjonarny (to chyba oczywiste) ma znacznie wyższe koszty prowadzenia swojej działalności, trzeba mieć odpowiedni lokal we właściwym miejscu, zatrudnić ogarniętych pracowników, przede wszystkim zatowarować sklep, itp., itd.
Do sklepu tradycyjnego możesz pójść obejrzeć, przymierzyć, sprawdzić towar, to też kosztuje i często za taką możliwość warto dopłacić.
Sklep internetowy, to może być jedynie stronka www z obrazkami i komputer do zbierania zamówień, ewentualnie jakiś mały, obskurny magazyn byle gdzie.
Oczywiście mamy na rynku różne konfiguracje i kombinacje, sklep internetowy, sklep stacjonarny, istnieją olbrzymie sklepy internetowe z gigantycznymi magazynami i liczną obsługą.
Obecnie każdy znaczący sklep stacjonarny ma swoją wersję online, bez takiej opcji jego przyszłość jest raczej marna.
Są też oczywiście różni Anusze biznesu, dla których dopiero od 200% marzy zaczyna się zysk.
----