Strona 2 z 4

: wtorek 23 sty 2018, 16:00
autor: murgrabia1410
Na rower C8 się nie nadaje. Świeci za wąsko. Chyba że na długie.

: czwartek 25 sty 2018, 06:18
autor: duber
Mam C8 na rowerze i jest ok.

: czwartek 25 sty 2018, 19:08
autor: WB
murgrabia1410 pisze:Na rower C8 się nie nadaje. Świeci za wąsko. Chyba że na długie.
A jeździłeś z C8 czy tylko powielasz tą teorię?

C8 z XM-L2 i refem OP jest na rower bardzo dobra.
Świeci daleko i prawie tak szeroko jak S3, standardowa z SMO też niezła, bo leśną drogę o szerokości 3m dobrze oświetla od rowu do rowu i daje mocny obraz co się dzieje przed nami 100 czy 150m.

Polecam zassać sobie interesujące fotki z tego tematu, zapisać w folder i puścić ich oglądanie w pętli
https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=208505

: czwartek 25 sty 2018, 21:46
autor: murgrabia1410
WB pisze: A jeździłeś z C8 czy tylko powielasz tą teorię?
Tak mam C8 z xm-l t6. I ta nawet świeci ciut szerzej od xm-l2. I nie jest to komfortowy rozkład światła na rower. Inne negatywne aspekty pomijam.

: czwartek 25 sty 2018, 22:47
autor: darol
Co to za nowe zwyczaje z tą c8? Fakt, że pod względem rozkładu światła jest lepsza niż zoom z chińskiego marketu, czy większość rowerowych lampek do 100zł, ba nawet jest lepsza niż mactronic noise, ale solo moim zdaniem na rower tylko jako długie się nadaje. Wszystko jest zresztą kwestią potrzeb, wystarczy tylko raz wjechać w teren na jakieś kręte, szybkie, wąskie ścieżki, by się przekonać, że bez latarki z szeroką optyką nie da się jeździć. Jazda bez oświetlonego obszaru po bokach roweru i tuż przed kołem po prostu nie jest bezpieczna.

: piątek 26 sty 2018, 12:12
autor: murgrabia1410
Do komfortowej jazdy nie liczy się tylko moc latarki. Ale rozkład światła z dedykowanymi odbłyśnikami. Tak jak to ma miejsce w reflektorach samochodowych. Aparat słabo zrobił zdjęcia. Ale coś tam widać. A jak ktoś już bardzo upiera się o zwykłą latarkę to chyba wygrywa S2 i pochodne z kolimatorem 60x20.
Obrazek

: piątek 26 sty 2018, 20:32
autor: WB
To nie nowe zwyczaje, a kwestia upodobań i potrzeb.

Forum, to nie miejsce gdzie się komuś dyktuje swoje racje, co najwyżej doradza.
Zainteresowany wnioski wyciąga sam.

Tak wygląda droga oświetlona C8 XM-L2 SMO, czy czegoś tu brakuje?
Zaznaczam, ze to nie "beamshot " tylko zwykła fotka zrobiona marnym telefonem i efekt na tym zdjęciu jest żenująco niski w stosunku do faktycznej ilości światła.
Osobiście uważam, że jest nieźle, z reflektorem OP będzie więcej "miodu" po bokach, więc dla mnie będzie idealnie.
Jak nie dostanę reflektora, to do robienia "miodu" kupuję S2+, ale C8 na kierownicy u mnie musi być i koniec.

https://obrazki.elektroda.pl/5337690100_1516993610.jpg

: piątek 26 sty 2018, 22:00
autor: Goferjw
Na dobrą sprawę nie było napisane gdzie i jak szybko jeździ autor / autorka na rowerze.
Na co dzień S2+ XM L2 6xAMC styknie, na rower to już wyższa szkoła jazdy.
Jak w teren to coś co będzie dawało dużo światła i nie punktowo w przód tylko na boki.
Jak asfalt to wtedy S2+ z XPL HI SMO 8xAMC optymalne lub XM L2 OP + C8 XM L2 SMO - XPL HI SMO jako długie - jechałem z zestawem dwóch latarek, modowany C8 + zoom i na asfalcie było genialnie, zoom oświetlał asfalt przed kołem i boki, C8 oświetlała mi prawie 100 m do przodu, komfortowo tylko gasić ją trzeba było w przypadku spotkania samochodu z przeciwka.

: piątek 26 sty 2018, 23:46
autor: WB
Do kompletu z marnym zdjęciem jeszcze marniejszy film, ale obrazuje najmocniej oświetlony obszar.


: sobota 27 sty 2018, 09:41
autor: darol
WB pisze: Tak wygląda droga oświetlona C8 XM-L2 SMO, czy czegoś tu brakuje?
https://obrazki.elektroda.pl/5337690100_1516993610.jpg
Na prawdę trzeba tłumaczyć czego tu brakuje ?... Brakuje doświetlonych boków i obszaru przed kołem. Na krętej ścieżce w terenie ma się wrażenie, że ciągle wjeżdżamy w nieoświetlone czarne dziury, nie ma mowy o odpowiedniej reakcji na korzenie, kamienie itd. To, że świetnie widzimy wszystko na 5, 10 czy 50 metrów przed rowerem tej sytuacji nie poprawia.
Poziom odwagi każdy ustala sobie sam, ale dla mnie c8 bez doświetlania pierwszego planu drugą latarką z szerszą optyką jest nie do przyjęcia. Jeszcze raz powtarzam c8 jest znacznie lepsza niż większość lampek ze sklepu rowerowego, bo tam snop światła jest jeszcze węższy i brakuje mocy, ale chyba nie o to chodzi, by coś było tylko lepsze.
Mamy tu dzielić się doświadczeniem, więc doświadczenie mówi mi, że C8 solo nie nadaje się na rower, ale sprawdza się jako światła długie z drugą latarką posiadającą szeroką optykę.

: sobota 27 sty 2018, 11:57
autor: murgrabia1410
A co do tej prezentacji z filmu. Jest kompletnie bez sensu. Niech autor tego filmu postawi ten rower w ciemnym lesie. Albo w nocy na ciemnym asfalcie, tam gdzie nie ma lamp ulicznych. Ale nie w zimę na śniegu. I gwarantuje, iż nie będzie nic widać po bokach. To już nie wiem, czy bardziej by nie był odpowiedni jakiś sensowny zoom. Jak to ma być światełko : "Do roweru i na co dzień".... Ale w PL się sensownego zoom'a nie kupi.

: niedziela 28 sty 2018, 00:17
autor: WB
murgrabia1410 pisze:Niech autor tego filmu postawi ten rower w ciemnym lesie. Albo w nocy na ciemnym asfalcie, tam gdzie nie ma lamp ulicznych. Ale nie w zimę na śniegu. I gwarantuje, iż nie będzie nic widać po bokach.
Proszę mi nie wmawiać, że muszę być ślepy jak inni, niektórzy, może połowa społeczeństwa, żeby nie widzieć dziewięciuset Lumenów światła emitowanego przez latarkę w ciemnym lesie.

Jutro oczywiście zamawiam, jedyną słuszną s2+ i zmieniam styl jazdy,
przestaję szybko jeździć na wprost, zwalniam i zaczynam mocno rozglądać się na boki, podziwiając rowów przydrożnych uroki :mrgreen:
Przecież inni lepiej wiedzą co lubię, jak jeżdżę i co jest mi do tego potrzebne.

Przepraszam za ironiczny rym i ton, ale:
-jestem człowiekiem o naturze takiej, że nie cierpię jak mi ktoś narzuca swoje przekonania,
wiarę czy ogólny światopogląd
-kupując światełko na rower miałem pewne założenie jakim był min. spory zasięg.
Po miesiącu i niemal codziennym oglądaniu filmów na YT oraz beamshotów jakie są
dostępne w sieci, stwierdziłem, że większy potencjał ma dla mnie C8, niż S2+ w jakiej by
ona konfiguracji nie była.
Dokupię sobie do C8 ref. OP i "lepiej nie widzę" jak to mawia jeden z moich znajomych,
będzie lepszy rozkład światła i zasięg zacny.

Dobrej nocy życzę, bo za 4.5 godziny pobudka do pracy.

: niedziela 28 sty 2018, 10:00
autor: Pyra
Witam
WB pisze:Przecież inni lepiej wiedzą co lubię, jak jeżdżę i co jest mi do tego potrzebne.

Przepraszam za ironiczny rym i ton, ale:
-jestem człowiekiem o naturze takiej, że nie cierpię jak mi ktoś narzuca swoje przekonania,
wiarę czy ogólny światopogląd
Nie obraź się kolego, ale to właśnie robisz względem pytającego...

Pozdrawiam

: niedziela 28 sty 2018, 10:07
autor: Cvbge
hoka pisze: - Na rowerze sprawdza się rewelacyjnie, z długim ogniwem nic nie przerywa nawet na największy wybojach. Konieczne jest tylko dokupienie standardowego uchwytu za $1..
A jaki to uchwyt ? Bo szukam czegoś do skilhunta h03, może też będzie pasować

: niedziela 28 sty 2018, 11:07
autor: Ebola
WB, Kolego, z całym szacunkiem ale czy próbowałeś innej alternatywy niż C8 SMO na kierownicy? I nie mowie tutaj o jakiś świeczkach z rowerowego, czy innych super taktycznych zoomacch, tylko o tym co radzą koledzy powyżej?
Jasne że C8 daje mnóstwo światła, dobry zasięg i niemałą szerokość. Ale na rower średnio się nadaje z racji wielkości. Takie jest moje zdanie.
Pozdrawwiam.