Strona 2 z 3
: poniedziałek 11 gru 2017, 18:48
autor: BKK
ww296 pisze:wstawić mocne chiński hid xenon min 50 Watt w miejsce H7 na długich i dać przełącznik aby mieć wybór czy zapalamy tylko bixenon czy bixenon z hidem - będziesz miał to o co chodzi czyli masę światła, bez uszczerbku dla użytkowników drogi i na dodatek śmiesznie tanio i z minimalnym nakładem pracy. żaden led nie będzie w zasadzie widoczny przy długich z xenona czyli w Twoim przypadku z bixenona (jesli żarniki, reflektor) będą sprawne. a konstruowanie czegoś na mocnych diodach to raczej sztuka dla sztuki a zogniskowanie odpowiednio takich diod to niełatwa sprawa. W praktyce założysz, wypróbujesz i zapomnisz jeśli bi-ksenon będzie sprawny.
Miałem podobnie jak założyłem palniki xenon do przeciwmgielnych - raz wypróbowałem po założeniu (w garażu
) drugi raz jak sobie przypadkiem przypomniałem jak byłem na jakiejś wiosce. świeci super, ale nie ma gdzie wykorzystać zresztą ze zwykłych halogenów też korzystałem za dwa razy przez ładnych kilka lat.
Ależ bzdury! Co za różnica między ksenonem/biksenonem, a hidem? Poza tym wstawianie palnika, który potrzebuje czasu na osiągnięcie parametrów pracy w światła drogowe, którymi jednak się trochę miga podczas jazdy po zmroku, to absurd. P
Tuareg, to nie jest takie drogie auto, by nie wstawić mu oryginalnych biksenonów. Oczywiści wiązać się to będzie co najmniej z przeprogramowaniem sterowników, jeśli nie modyfikacją instalacji elektrycznej.
Bo takie sterowanie biksenonem poprzez przełączanie przesłony sygnałem długich nie sprawdzi się. Po pierwsze fabryczne biksenony (nie chiński wkłady) mają z reguły cewkę z odczepem, gdzie podaje się wyższe napięcie na przełączenie, a następnie niższe na podtrzymanie. Mam kilka biksenonów w domu i z reguły właśnie tak działają. Poza tym wykorzystanie sygnału ze świateł drogowych, jeśli nie wstawisz żarówki lub nawet wstawisz ledową, najpewniej skończy się wywalaniem komunikatu o przepalonych żarówkach. Generalnie doprowadź reflektory do porządku i nie kombinuj lub wstaw lampę biksenonową. Ale nie będzie to P&P. Można by jeszcze kombinować z wstawieniem w miejsce drogowych jakiś przeciwmgielnych lub dalekosiężnych, bo hella robi takie soczewkowe, ale nowe kosztują grube pieniądze.
: poniedziałek 11 gru 2017, 19:17
autor: skaktus
Bi-xenon + długie na H7 i po sprawie. Z czasem długie na ledy i po kłopocie.
: wtorek 12 gru 2017, 02:14
autor: marcus
U siebie mam bixenon i długie h7 czyli jakby 4, w filmikach na autocentrum xenon i długie na żarówe kiepsko to wygląda.
Ale np sporo aut ma tylko bixenon to więc i na mrugniecie długimi musie sie zapalić xenon np D1S z zapłonnikiem
A Philips Led 1760lumenów względem jakichś H7 + xxx% 1650lumenów to lepiej wybrać H7 (<==Edit)
: wtorek 12 gru 2017, 06:50
autor: plecho1
marcus, bixenon to nie 2 xenony a 1 i przesłona która na drogowych się otwiera i odsłania pełną wiązkę.
: wtorek 12 gru 2017, 14:30
autor: ww296
BKK pisze:[
Ależ bzdury! Co za różnica między ksenonem/biksenonem, a hidem? Poza tym wstawianie palnika, który potrzebuje czasu na osiągnięcie parametrów pracy w światła drogowe, którymi jednak się trochę miga podczas jazdy po zmroku, to absurd. P
Tuareg, to nie jest takie drogie auto, by nie wstawić mu oryginalnych biksenonów. Oczywiści wiązać się to będzie co najmniej z przeprogramowaniem sterowników, jeśli nie modyfikacją instalacji elektrycznej.
Bo takie sterowanie biksenonem poprzez przełączanie przesłony sygnałem długich nie sprawdzi się. Po pierwsze fabryczne biksenony (nie chiński wkłady) mają z reguły cewkę z odczepem, gdzie podaje się wyższe napięcie na przełączenie, a następnie niższe na podtrzymanie. Mam kilka biksenonów w domu i z reguły właśnie tak działają. Poza tym wykorzystanie sygnału ze świateł drogowych, jeśli nie wstawisz żarówki lub nawet wstawisz ledową, najpewniej skończy się wywalaniem komunikatu o przepalonych żarówkach. Generalnie doprowadź reflektory do porządku i nie kombinuj lub wstaw lampę biksenonową. Ale nie będzie to P&P. Można by jeszcze kombinować z wstawieniem w miejsce drogowych jakiś przeciwmgielnych lub dalekosiężnych, bo hella robi takie soczewkowe, ale nowe kosztują grube pieniądze.
Nie bzdury bo skoro ma biksenon to drogowe działają normalnie, a mocne rozwiązanie na bezdroża zgodnie z sugestią autora - czytamy ze zrozumieniem posty...
Ale właśnie zrozumiałem sens H7 w drugim reflektorze. Jak jedziemy np na światłach dziennych czyli główny palnik biksenonowy nie działa to mrugnięcie długimi w takim przypadku jest mało skuteczne jeśli nie mamy lampy generującej od razu pełną moc.
: wtorek 12 gru 2017, 23:28
autor: sliwma
D1S/D3S to żarniki które są przystosowane do szybszego startowania.
Jako że zawodowo zajmuję się oświetleniem samochodowym:
wymień projektory soczewkowe na bixenonowe. Sterowanie przesłoną podłącz po prostu pod długie, ilekroć robiłem modyfikacje na bixenon (wymiana projektorów z xenon->bixenon) to nie było żadnego problemu z napięciami cewki.
Na długie obok - jeżeli jesteś w stanie wyregulować osobno projektory to zamontuj tam po prostu drugi projektor bixenonowy. W świetle prawa... śliski temat, bo niby mogą być dwa źródła światła mijania a taki Passat B8 na fullLEDzie ma ich 4 (4 projektory soczewkowe), Mercedesy to samo.
Jak nie to zestaw LED, xenony inne niż D1S/D3S za wolno się rozgrzewają.
: środa 13 gru 2017, 00:20
autor: marcus
plecho1 pisze:marcus, bixenon to nie 2 xenony a 1 i przesłona która na drogowych się otwiera i odsłania pełną wiązkę.
no co ty nie powiesz
@ sliwma - Tylko tam już tak hologowane te 2 projektory bo światła są z wielu segmentów, w innych z wielu małych projektorków obok siebie zlewających sie w jedno,
Poza tym nie wiem czy nie ma limitów mocy co do świateł mijania.
: środa 13 gru 2017, 06:47
autor: plecho1
marcus,
marcus pisze:Ale np sporo aut ma tylko bixenon to więc i na mrugniecie długimi musie sie zapalić xenon np D1S z zapłonnikiem
Z tego zdania jasno wynika że myślałeś że bixenon to dwa osobne żarniki więc chciałem wyprowadzić Cię z błędu.
: środa 13 gru 2017, 14:41
autor: BKK
Poza tym nie wiem czy nie ma limitów mocy co do świateł mijania.
Jest określony limit strumienia świetlnego.
Zasilanie cewek przysłon ze świateł drogowych od razu wywali błąd przepalenia żarówek, chyba że po chamsku i amatorsko wstawić tam rezystor.
Jeśli w aucie występowało oświetlenie ksenonowe i biksenonowe, to najpewniej da się przejść z jednego na drugie dokonując zmian w kodowaniu sterownika/komputera, ewentualnie modyfikując też wiązkę elektryczną.
: sobota 16 gru 2017, 18:08
autor: marcus
plecho1 pisze:marcus,
marcus pisze:Ale np sporo aut ma tylko bixenon to więc i na mrugniecie długimi musie sie zapalić xenon np D1S z zapłonnikiem
Z tego zdania jasno wynika że myślałeś że bixenon to dwa osobne żarniki więc chciałem wyprowadzić Cię z błędu.
Bi-xenon tak jak np w Insignii gdzie nie ma osobno długich, więc musi sie odpalić ale w sumie nie widziałem jak to jest.
: sobota 16 gru 2017, 23:00
autor: plecho1
W Lagunie III też mam bixenony i jest właśnie jedna soczewka z przesłoną, zamknięta przesłona to mijania a otwarta to drogowe.
: niedziela 17 gru 2017, 03:19
autor: marcus
I co jak przy włączonych światłach jak odbywa sie mrugniecie swiatłami. U mnie w astrze są bixenony (skrętne) D2S + długie H7u taty w Vektrze za to są D1S - tutaj to wiadomo tylko H7 a u Cb
: niedziela 17 gru 2017, 08:52
autor: plecho1
Przy włączonych mijania otwierają się przesłony a przy wyłączonych odpalają się żarniki i otwierają się przesłony.
: poniedziałek 18 gru 2017, 01:19
autor: marcus
Czyli takie mrugnięcie że milicja stoi czy zapal światła, to odpalają się np 2,3x co sekundę. Aha czyli dla założyciela tematu byłby akurat.
: niedziela 21 sty 2018, 14:50
autor: JJ-dzej
Mały update
Touareg ma dwie soczewki bi-xenon i dwie H7 i zapalają się jednocześnie przy włączeniu długich.
Nie zauważyłem do tej pory ponieważ jednocześnie zapalają się żarówki a z samochodu nie słychać podnoszenia przesłon
Po przeszukaniu anglojęzycznych forów kupiłem jedne z podobno najmocniejszych ledów na H7, jeśli będą faktycznie tak mocne i będzie warte uwagi to porobię jakieś zdjęcia i coś napiszę.