Strona 2 z 3

: czwartek 09 lis 2017, 18:02
autor: fotorondo
U mnie na kierownicy Convoj S2+ 2,8A refl. OP i drugi taki owalną optyką żeby było szeroko w lesie. Czasem na kask, jak ma być ostro góra dół, dziury itp, na trytytki idzie trzeci S2+ OP.
Akku zmieniam jak padają, bywa że i trzy razy. Jak ma świecić to musi mieć z czego.

: czwartek 09 lis 2017, 21:31
autor: fazi
Na "długie" możesz zastosować S2 z diodą XP-L Hi lub Nichia. S2 ma trochę głębszy ref niż S2+ i razem z tymi diodami daje wystarczający zasięg na "długie" a jest poręczniejsza niż C8.

Pzdr

: czwartek 09 lis 2017, 22:43
autor: murgrabia1410
Nie ładuj się w latarki zasilane z jednego ogniwa. Taki convoy 2.8A czy 2.1A. Ile poświeci przy maksymalnym natężeniu światła? Do roweru to tylko światełko zasilane z pakietu. Szukaj coś pokroju tego NITEFIGHTER BT40S. Może być jakiś poprawiony SOLARSTORM. Zawsze można dołożyć kilka ogniw do pakietu. Ewentualnie złożyć nowy. Wiem co piszę. Ręczne latarki to na piesze wypady itp. Chyba że co godzinę lubisz wymieniać ogniwa podczas jazdy. Ewentualnie będziesz jeździł na niskich trybach i nic nie widział przed sobą.

: czwartek 09 lis 2017, 22:46
autor: ElSor
Moim ulubionym zestawem jest 2x owalna S2+ (mam S2 ale to nie ma znaczenia) rozstawione na boki, żeby było bardzo szeroko i nie oślepiało innych. Normalnie mam ustawiony tryb dający światło o niezmiennym poziomie przez całą noc (ok 8h) więc tutaj ogniw na zapas nie muszę brać. Do tego jest jeszcze S2 (S4 w moim przypadku) zmodowany na zasięg ale do C8 mu daleko. Tutaj niestety akus starcza na ~1,5-3h jazdy, bo musi generować większą moc. Prędkości 20-30km/h. Na jakieś dalsze lub szybsze wypady biorę niekiedy jeszcze C8 z refem SMO ale przyznam, że jest mi za wąsko świecąca i przydaje się naprawdę rzadko (wolę mocniej zaświecić z S4 niż włączać czy też brać C8). W sumie lepiej by mi było gdyby zamiast C8 była 2ga S4/S2.
Niekiedy mam też na głowie czołówkę z optyką szeroką ale to głównie do oświetlania licznika oraz terenu po zejściu z roweru. Do samej jazdy nie widzę potrzeby stosowania czołówki.
Nieco więcej o zestawie jest w moim podpisie.

: piątek 10 lis 2017, 07:29
autor: 1stein
Czołem,

Jeszcze raz bardzo dziękuję - ciekawa sprawa. Widzę, że (chyba) większość radzi sobie bez czołówki. Hmmm... To dla mnie zaskoczenie. Czy może tylko "szosowcy" nie widzą takiej konieczności? I fakt - do oświetlania ustawienia przerzutek i licznika - też.

I pytanie - czy C8 faktycznie jest taka praktyczna? Chodzi mi o to, że przy jeździe w lesie, zasięg aż tak się nie przydaje.
Czy są może wersje C8 ze "średnim zasięgiem"? Wydaje mi się, że w lesie przy 2 źródłach byłoby sensownie ustawić na zasięg bliski i średni... Daleki to wg mnie tylko szosa... Zgodzicie się z tym?

: piątek 10 lis 2017, 10:02
autor: rafalklis
C8 świeci wąsko i daleko. Lepiej byłoby mieć dwie sztuki S2 ustawione pod różnymi kątami (żeby świeciły szeroko, lub jedna bliżej druga dalej). Teraz jest dużo promocji na dobre akumulatory, więc możesz zrobić zapas.

: piątek 10 lis 2017, 12:02
autor: kobert
1stein pisze:Widzę, że (chyba) większość radzi sobie bez czołówki. Hmmm... To dla mnie zaskoczenie. Czy może tylko "szosowcy" nie widzą takiej konieczności? I fakt - do oświetlania ustawienia przerzutek i licznika - też.
Od jakiegoś czasu do oświetlania licznika i manetek stosuję przyczepioną do kasku, skierowaną w dół Nitecore Tube. Waga pomijalna, natężenie światła płynnie regulowane - dla mnie same plusy.

: piątek 10 lis 2017, 12:14
autor: tty5150
Jeżeli planujesz dłuższe wycieczki (3-4h) to rozważ lampkę dedykowaną z pakietem. Zobacz sobie wątek o FandyFire / Solarstorm X2. Mam od paru lat, modowana + pakiet z 10 tanich ogniw. Dzięki temu można jeździć nawet na max wiele godzin. Nie jest idealna, przydał by się lepszy sterownik, ale wymiana ogniw w światełkach typu C8/S2+, SF L2P jest moim zdaniem bardzo męcząca.

Ale też nigdy nie ruszam się na wycieczki bez jednoogniwowej latarki EDC w kieszeni (noo wsumie zawsze mam kilka) i zapasowego uchwytu na kierownicę. Podstawowa zasada to backup, backup i backup....

: sobota 11 lis 2017, 01:08
autor: MaSz
Duzo osob poleca latarki Convoya i sam również mam jednego ale wszystkie te latarki maja jedna wade! Krotko świecą. Daja ci te 800[shadow=red]lumenow[/shadow] na starcie ale te lumeny szybko wyparowują i na końcu ogniwa po okolo godzinie jest ich mniej niż polowa! Mam jedna latarkę od grega i choc nie cierpię jej rozkładu światła (bardzo szeroko) to kocham ja za to ze daje mi "Full Power" przez około 50 minut (zależy od ogniwa).
Ostatnio kupiłem na kaidomain latarkę (czekam na dostawę) na ogniwo 26650 która według ich strony daje 2650Lumenow przez 60-70 minut lub 1700 lumenow przez 4-5 godzin. Czytałem ze Kaidomain ma dobra reputacje i można im zaufać ale nawet jeśli dostane 1200 lumenów prze 3 godziny to i tak będę super zadowolony! Jeżeli twoje ścieżki nie sa wymagające to wystarczy ci latarka na kierownicy ja osobiście na szosie nigdy nie używam czołówki. Jeżeli wjeżdżasz w jakiś ciężki techniczny teren to wtedy bez czołówki się nie da! Cos tam da się znalesc tak jak koledzy pisali BT 40, BT21, Yinding, KDLIGHT BL70s to wszystko w miarę tanie i dobre Chińskie czołówki.
Możesz przekopać trochę ta stronkę po więcej informacji odnośnie wymienionych czołówek http://forums.mtbr.com/lights-night-riding/

: sobota 11 lis 2017, 07:05
autor: cwancisz
MaSz napisał/a:
Duzo osob poleca latarki Convoya i sam również mam jednego ale wszystkie te latarki maja jedna wade! Krotko świecą.....! Mam jedna latarkę od grega i choc nie cierpię jej rozkładu światła (bardzo szeroko) to kocham ja za to ze daje mi "Full Power" przez około 50 minut


Więc mówisz kolego że jednej latarki nienawidzisz, a drugą kochasz mimo że w obu są zastosowane te same sterowniki oparte o układy AMC ?:D Jakoś mnie nie przekonałeś:)[/quote]

: sobota 11 lis 2017, 10:10
autor: 1stein
Witajcie, dzięki za wszystkie opinie - bardzo cenne. Chyba jednak ruszę z tematem stopniowo, zaczynając od czegoś w okolicach s2+, potem zobaczę czego mi brakuje.
Pozdrawiam serdecznie!
KW

: sobota 11 lis 2017, 11:07
autor: MaSz
cwancisz pisze:Więc mówisz kolego że jednej latarki nienawidzisz, a drugą kochasz mimo że w obu są zastosowane te same sterowniki oparte o układy AMC ?:D Jakoś mnie nie przekonałeś:)
[/quote]

Czytaj ze zrozumieniem. Zacytuje ci producenta tej latarki z tego watku -> viewtopic.php?t=11053

"Napięcie przewodzenia tych emiterów jest niesamowicie niskie, poniżej 3,1V dla prądu 1,4A na pojedynczy LED (czyli 4,2A dla 3x LED). To praktycznie zapewnia stabilizację jasności latarki do 90-95% pojemności akumulatora. "

Tłumacząc na Polski latarka ma 1650 lumenów na maxa i ja mam te 1650 lumenów od pierwszej do około pięćdziesiątej minuty świecenia. W convoyu tego nie masz. Na początku dostajesz te powiedzmy 800 lumenów ale po 50 minutach jest ich pewnie z 400. Dokładnie tego nie mierzyłem i nie jestem expertem ale wiem ze jak wsadzę potem świeże ogniwo to widzę ze jest duzo jaśniej!

: sobota 11 lis 2017, 13:25
autor: ElSor
MaSz pisze:Tłumacząc na Polski latarka ma 1650 lumenów na maxa i ja mam te 1650 lumenów od pierwszej do około pięćdziesiątej minuty świecenia.
Z tego by wynikało, że po 50 minucie pada całkowicie, bo aku zostaje wyładowany w 100% (4,2A * 50 minut = 3,5Ah czyli do 2,5-2,75V, bo najlepsze ogniwa mają swoją max pojemność właśnie przy rozładowaniu do takiego napięcia i przy nieco niższym prądzie. Więc albo nie ma tych 1650lm albo na końcu także słabnie. Nieco inaczej wyjaśnione jest to tu > viewtopic.php?p=250138#250138

Bardziej praktycznie to rozwiązanie 3xNichia + 4,2A + ogniwo 3,5Ah to czas stabilizacji w okolicy do 40minut, dla 1 diody XM-L2 + 2,8Ah + 3,5Ah to czas stabilizacji do 25-30 minut i dla XM-L do 35 minut. W 50 minut XM-L2 z początkowych prawie 1000lm będzie nadal dawała ok 700 a w ogniwie nadal będzie 1/3 energii na dalsze świecenie. Dodatkowo 1 diodowe mają lepsze skupienie i nie wymagają tak mocnego świecenia jak 3 diodowe, żeby widzieć sensownie daleko. Jako 1dna latarka na kierownicy 3 diodowa się nie nadaje nawet dla mnie, czyli miłośnika szerszego światła. Nawet 5szt 3diodowych nie nadaje się do tego (możesz znaleźć moje filmiku z przejazdu z takim zestawem). Jako dodatkowa na offroad może być.

: sobota 11 lis 2017, 13:51
autor: cwancisz
MaSz pisze:
cwancisz pisze:Więc mówisz kolego że jednej latarki nienawidzisz, a drugą kochasz mimo że w obu są zastosowane te same sterowniki oparte o układy AMC ?:D Jakoś mnie nie przekonałeś:)
Czytaj ze zrozumieniem. Zacytuje ci producenta ....
Kolego, ja czytam ze zrozumieniem, ale ty nieprecyzyjnie wyrażasz swoje myśli.
Piszesz ogólnie "Convoye tego nie mają" a za chwilę dajesz link do latarki którą można kupić pod różnymi nazwami między innymi Convoy S6 i stwierdzasz jaka ona jest wspaniała.
Także może nie rób ludziom wody z mózgu i napisz konkretnie ile diod, jaki prąd, jakie diody, a nie rzucasz jakieś ogólne stwierdzenia poparte twoimi odczuciami na tzw. oko i jesteś wielce obruszony że ktoś ci zwraca na to uwagę.

: sobota 11 lis 2017, 15:57
autor: MaSz
cwancisz pisze:
MaSz pisze:
cwancisz pisze:Więc mówisz kolego że jednej latarki nienawidzisz, a drugą kochasz mimo że w obu są zastosowane te same sterowniki oparte o układy AMC ?:D Jakoś mnie nie przekonałeś:)
Czytaj ze zrozumieniem. Zacytuje ci producenta ....
Kolego, ja czytam ze zrozumieniem, ale ty nieprecyzyjnie wyrażasz swoje myśli.
Piszesz ogólnie "Convoye tego nie mają" a za chwilę dajesz link do latarki którą można kupić pod różnymi nazwami między innymi Convoy S6 i stwierdzasz jaka ona jest wspaniała.
Także może nie rób ludziom wody z mózgu i napisz konkretnie ile diod, jaki prąd, jakie diody, a nie rzucasz jakieś ogólne stwierdzenia poparte twoimi odczuciami na tzw. oko i jesteś wielce obruszony że ktoś ci zwraca na to uwagę.


To mi tylko przypomniało żeby się nie udzielać na forach bo zawsze znajdzie się ktoś taki jak ty który niczego nie dodał do tematu a tylko się wymadza/krytykuje.

Na szczęście są tu ludzie z duza swiatelkowa wiedza tak jak chociażby ElSor którzy chcą pomoc.