Strona 2 z 2
: piątek 01 wrz 2017, 16:05
autor: Pyra
Witam
Mowca pisze:Co sprawia, że ta latarka ma 120LM gdzie te tańsze mają po 90LM?
Co sprawia, że dwa samochody mają różne moce? Tu jest podobnie, typ diody, sterownika, ogólna jakość wykonania...
Pozdrawiam
: piątek 01 wrz 2017, 18:10
autor: Boomer
Baterie AA i AAA mają swoje akumulatorowe odpowiedniki... Ba, nawet 2 rodzaje
Z tym że baterie mają napięcie 1.5
v, a akumulatorki zależnie od rodzaju 1.2
v, lub oznaczone 14500 (AA) i 10440 (AAA) 3.7
v - z tymi trzeba uważać, bo nie wszędzie się nadadzą.
Choćby Eneloopy czy nawet GP ma całkiem niezłe... A cena nie zwala z nóg i szybko się zwraca.
Ja w swojej poprzedniej latarce, nie zauważałem różnicy między baterią 1.5
v a akumulatorkiem 1.2
v, a wymiana baterii prawie po każdej wycieczce, dużo by kosztowała...
: piątek 01 wrz 2017, 18:36
autor: Barton_
Boomer pisze:Baterie AA i AAA mają swoje akumulatorowe odpowiedniki... Ba, nawet 2 rodzaje
...
Co najmniej 5 rodzajów:
1,2V NiMH
1,2V NiCd
3,7V LiIon
3,2V LiFePO4
3,6V LiSOCl2
14500 to tylko wymiar ogniwa nie mówiący nic o tym, co jest w środku.
: piątek 01 wrz 2017, 20:20
autor: Mowca
Pyra pisze:Witam
Mowca pisze:Co sprawia, że ta latarka ma 120LM gdzie te tańsze mają po 90LM?
Co sprawia, że dwa samochody mają różne moce? Tu jest podobnie, typ diody, sterownika, ogólna jakość wykonania...
Pozdrawiam
No tak zgadzam się. Ale przeglądając oferty z FT i porównując tą za 13,99 z tą za 9,99 poza tym, że mają te same diody, to nic innego nie było napisanego o sterowniku, jakości... Stąd moje pytanie.
Boomer pisze:
Baterie AA i AAA mają swoje akumulatorowe odpowiedniki... Ba, nawet 2 rodzaje
Z tym że baterie mają napięcie 1.5v, a akumulatorki zależnie od rodzaju 1.2v, lub oznaczone 14500 (AA) i 10440 (AAA) 3.7v - z tymi trzeba uważać, bo nie wszędzie się nadadzą.
Choćby Eneloopy czy nawet GP ma całkiem niezłe... A cena nie zwala z nóg i szybko sie zwraca.
Ja w swojej poprzedniej latarce, nie zauważałem różnicy między baterią 1.5v a akumulatorkiem 1.2v, a wymiana baterii prawie po każdej wycieczce, dużo by kosztowała...
Gdy kupię latarkę to nawet nie ma opcji abym używał w niej zwykłych AAA 1.5V Szkoda pieniędzy. Co najmniej eneloopa 1.2. Myślę też nad 10440. Tylko jak patrząc na testy da ona mocniejsze światło ale za to będzie krótszy czas działania w porównaniu do AAA 1.2V.
: piątek 01 wrz 2017, 21:25
autor: Tomeqp
Mowca pisze:Myślę też nad 10440. Tylko jak patrząc na testy da ona mocniejsze światło ale za to będzie krótszy czas działania w porównaniu do AAA 1.2V.
Nie w każdej latarce można bezpiecznie stosować 10440, mimo że się zmieści. Jeśli chcesz być pewny, że niczego nie uszkodzisz to kieruj się zaleceniami producenta. Jeśli chcesz podjąć ryzyko, bo ktoś napisał na forum, że działa, to robisz to na własną odpowiedzialność. Pamiętaj, że 10440 może mieć nawet 3x wyższe napięcie od akumulatorka AAA i potencjalnie latarka może tego nie przetrwać.
: piątek 01 wrz 2017, 22:46
autor: pietros
W przypadku Olighta I3E zastosowanie 10440 jest zupełnie bez sensu. Dużo światła i jeszcze większe ilości ciepła, co w przypadku konstrukcji tej latarki może być dla niej zabójcze. Co do różnic między 120, a 90 lumenów, to mocniejsza wersja ma po prostu lekko bardziej pokręcony sterownik. W mojej opinii, jeżeli nie zależy Ci na kolorze w wersji 120lm, to bierz wersję 90lm. Do breloka tyle zupełnie wystarczy, a poświeci zawsze kilka minut dłużej.
: sobota 02 wrz 2017, 08:08
autor: 1984
: sobota 02 wrz 2017, 14:10
autor: qkam
A może Lumintop Tool AAA? Można sterować poprzez przekręcanie głowicy, albo zamontować "klikającą" dupkę...