Strona 2 z 2
: piątek 02 cze 2017, 22:10
autor: tOmki
Od początku tematu moim zamiarem było użycie przekaźnika, zarówno do dodatkowego gniazda zapalniczki jak i zasilania zestawu głośnomówiącego Parrot.
: sobota 08 lip 2017, 21:58
autor: tOmki
W końcu miałem dzisiaj chwilę czasu żeby wszystko połączyć - no i zonk. Zdecydowałem się wziąć plus po zapłonie z podświetlenie gniazda zapalniczki. Przy takim podłączaniu wywala mi bezpiecznik nr 34 komorze silnika - Moduł sterujący, moduł kolumny kierownicy - 7,5A.
Sprawdziłem oporność cewki - 80ohm, czyli prąd przy 12V to ok 150mA.
Jeszcze jutro sprawdzę gniazdo do przekaźnika, bo kupiłem właśnie z tą diodą prostowniczą.
Plus z akumulatora, masa z punktu masowego przy drzwiach.
Jak włożę zworkę miedzy plus na wejściu - 30 i wyjściu - 87 w gniazdo przekaźnika to gniazdo zapalniczki i przetwornica do zestawu głośnomówiącego działa.
Tak wygląda schemat tego gniazda:
www.automatyka.elstat.com.pl/galerie/g/ ... o_6841.jpg
Coś czuję że ta dioda (1N4007) w tym przypadku bardziej szkodzi niż pomaga.
: sobota 08 lip 2017, 22:17
autor: ElSor
Dioda sprawna i w dobrym kierunku wpięta?
Jedyna szkoda jaką wywołuje ta dioda to pobór max kilkudziesięciu nA w czasie pracy przekaźnika.
: sobota 08 lip 2017, 22:21
autor: tOmki
Dioda wpięta tak jak na schemacie w linku powyżej, gniazdo było już z diodą kupione.
A widzisz, diody nie sprawdzałem, może walnięta i puszcza.
: sobota 08 lip 2017, 22:48
autor: Pyra
Witam
tOmki pisze:A widzisz, diody nie sprawdzałem, może walnięta i puszcza.
Jeśli dioda ma napięcie poniżej 0,5V, i jeszcze w obie strony, to ją wywal, w tym zastosowaniu nie jest konieczna.
Pozdrawiam
: niedziela 09 lip 2017, 14:27
autor: tOmki
Sprawa się wyjaśniła - walnięta dioda, miała przebicie i od razu robiła zwarcie.