Dodatkowe gniazdo zapalniczki w aucie - przekaźnik z diodą
W końcu miałem dzisiaj chwilę czasu żeby wszystko połączyć - no i zonk. Zdecydowałem się wziąć plus po zapłonie z podświetlenie gniazda zapalniczki. Przy takim podłączaniu wywala mi bezpiecznik nr 34 komorze silnika - Moduł sterujący, moduł kolumny kierownicy - 7,5A.
Sprawdziłem oporność cewki - 80ohm, czyli prąd przy 12V to ok 150mA.
Jeszcze jutro sprawdzę gniazdo do przekaźnika, bo kupiłem właśnie z tą diodą prostowniczą.
Plus z akumulatora, masa z punktu masowego przy drzwiach.
Jak włożę zworkę miedzy plus na wejściu - 30 i wyjściu - 87 w gniazdo przekaźnika to gniazdo zapalniczki i przetwornica do zestawu głośnomówiącego działa.
Tak wygląda schemat tego gniazda:
www.automatyka.elstat.com.pl/galerie/g/ ... o_6841.jpg
Coś czuję że ta dioda (1N4007) w tym przypadku bardziej szkodzi niż pomaga.
Sprawdziłem oporność cewki - 80ohm, czyli prąd przy 12V to ok 150mA.
Jeszcze jutro sprawdzę gniazdo do przekaźnika, bo kupiłem właśnie z tą diodą prostowniczą.
Plus z akumulatora, masa z punktu masowego przy drzwiach.
Jak włożę zworkę miedzy plus na wejściu - 30 i wyjściu - 87 w gniazdo przekaźnika to gniazdo zapalniczki i przetwornica do zestawu głośnomówiącego działa.
Tak wygląda schemat tego gniazda:
www.automatyka.elstat.com.pl/galerie/g/ ... o_6841.jpg
Coś czuję że ta dioda (1N4007) w tym przypadku bardziej szkodzi niż pomaga.