Strona 2 z 3
: wtorek 27 gru 2011, 15:21
autor: 20rafalo
Witam Wszystkich użytkowników
Jest to mój pierwszy post.
Do rzeczy...
Posiadam ultrafire wf 606a, jednak z każdym miesiącem świeciła coraz słabiej, w końcu przestała.
Zakupiłem diodę "Cree XLamp XP-G R5 14mm dobre MCPCB" dostępna na znanym serwisie.
Okazało się, że driver jest uszkodzony. Doradźcie jaki driver
za niewielkie pieniądze.
Czy ten wystarczy?
http://sklep.ledim.pl/?misc=57
Patrząc na specyfikację diody - wytrzyma ciągły prąd 1A - i taki prąd byłby wskazany, oczywiście jeśli taki driver będzie sporo droższy to zadowolę się np 700mA.
Dodatkowo zakupiłbym jakąś soczewkę skupiającą- , gdyż dioda zakupiona nie posiada.
Myślę nad LXP-M Medium 13* - światło z niej jest w miarę rozłożone - nie punktowe.
: wtorek 27 gru 2011, 15:37
autor: DNF
Witaj.
XP-G ma w sobie soczewkę. Poprzednio siedziała tam zapewne XR-E, która jest kilkukrotnie większa
i stąd może Ci się wydawać, że coś jej brakuje. Jednak nic jej nie brak
Tak ma być jak jest.
Co do drivera. Jesteś pewien, że to on padł a nie włącznik?
Sprawdź to, zwierając minus akmulatorka z obudową zwykłym drucikiem, kablem, nożem-czymkolwiek.
Pozdrawiam
DNF
: wtorek 27 gru 2011, 15:46
autor: 20rafalo
Jestem elektronikiem
- naprawa nie ma sensu, stabilizatory stosunkowo drogie, a płytka wielowarstwowa.
Podłączyłem driver nawet przez zasilacz stabilizowany ustawiając go na 3V, jednak driver zachowuje się tak: nie stabilizuje nic- co na wejściu to i na wyjściu. Gdy wysteruję napięcie w zasilaczu na około 2,4V dioda dopiero zaczyna delikatnie świecić. Przy 3V daje ok, ale czy z driverem czy bez- to bez różnicy. Driver tylko się grzeje.
Na samych akumulatorkach z driverem nic się nie dzieje.
Zakupiłem już w/w diodę, gdyż w starej odkleiła się soczewka i przestałą świecić.
Nie chcę dużo wydawać- najtańszy driver, który wskrzesi diodę najlepiej żeby dał te 1A, ale nie musowo.
Jakaś soczewka w nowej diodzie jest, ale mała, czy pomoże wzmocnić światło dodatkowa soczewka LXP-M Medium 13*?
czy szkoda kasy i męczenia się z aplikacją w "ultrafire"?
: wtorek 27 gru 2011, 15:59
autor: DNF
Ten driver co jest w oryginale nic nie będzie Ci stabilizować.
Jeśli chcesz pełną stabilizację to najtaniej będzie kupić sterownik na AMC7135
W chinach kosztuje ok 4$ wysyłka jest za free. Nie musisz dodawać żadnych soczewek.
A po co kolimator? Jest albo reflektor albo kolimator.
Pozdrawiam
DNF
: wtorek 27 gru 2011, 17:02
autor: 20rafalo
Tak tylko, że do tego potrzeba przetwornicy step-up.
W nocie jest napisane, że dla układu który podałeś potrzeba zasilania o napięciu większym o 0,15V niż diody.
Dioda ma ~3,2 - 3,3V
Liniowy driver nie ma zastosowania w tym przypadku.
Polecicie coś dobrego?
Potrzeba drivera step- up o stabilizacji prądu min 700mA, zalecany 1000mA
A w tym sklepie ten driver
http://www.dealextreme.com/p/1-5v-4-2v- ... -6mm-25505 myślę, że będzie ok.
Czy ktoś zamawiał w tym sklepie?
pzdr
: wtorek 27 gru 2011, 21:28
autor: Pyra
Witam
Niestety nie miałem WF606 ale zwróć uwagę na średnicę sterownika, bo większość latarek na AA wymaga mniejszej średnicy płytki niż 16,7mm. WF co prawda może być zasilana z CRek, ale lepiej to dokładnie zmierzyć.
Jeśłi te 17mm Ci się zmieści to proponuję się porozglądać za SKU15880, potrafi dać prawie 1A przy zasilaniu z 3V no i będziesz miał tryby
Takie
coś
20rafalo pisze:Czy ktoś zamawiał w tym sklepie?
pzdr
To miał być żart, prawda.....
Pozdrawiam
: wtorek 27 gru 2011, 21:48
autor: 20rafalo
Pyra pisze:
To miał być żart, prawda.....
Pozdrawiam
Nie żart, Panowie bądźcie wyrozumiali, każdy ma ten pierwszy raz.
Ja nie miałem z tym sklepem do czynienia i dlatego pytam.
Co do napięcia zasilania mojej latarki - jest to 2,4V a nie 3V, gdyż zasilana jest z 2szt akumulatorków.
Max rozmiar PCB, które może wejść do "wnęki" to 15mm, absolutne max to 17mm, z zastrzeżeniem, że elementy będą tylko z 1 strony, gdyż płytka będzie poza "wnęką".
Jak kupujecie w tym zagranicznym sklepie?
Płacicie przez PAYPAL?
Driver wolał bym bez zbędnych bajerów - które mnie strasznie drażnią.
Ma się włączać na max świecenia i wyłączać.
: wtorek 27 gru 2011, 22:06
autor: Pyra
Witam
20rafalo pisze:
Nie żart, Panowie bądźcie wyrozumiali, każdy ma ten pierwszy raz.
Owszem, ale to nie zwalnia z użycia opcji szukaj. Jest baaaardzo obszerny temat traktujący o zakupach, wystarczyło tylko trochę chęci.
SKU15880 jest bardzo ciężko zmniejszyć do 15mm, i bez przesuwania elementów na płytce się nie obejdzie (Calineczka to opisywał), choć jako elektronik nie powinieneś mieć z tym, żadnego problemu, jak również z zablokowaniem trybów, co też było omawiane.
Zaproponowany przez Ciebie driverek powinno się dać opiłować, 15mm wychodzi w okolicach białej linii na obwodzie. Tylko cudów się nie spodziewaj, jak napisano w komentarzach przy zasilaniu 2,5V w diodę poszło 600mA.
Pozdrawiam
: wtorek 27 gru 2011, 22:17
autor: 20rafalo
Poszukam może coś trochę lepszego, bo 600mA to tyle co z oryginalnego,. Na plus tylko mniejsze straty, jak piszą dalej..
Hmm.. coś takiego
http://www.dealextreme.com/p/3w-5w-20-m ... ights-7880
Tylko nie wiem czy jest gdzieś opis jak wyłączyć te zbędne bajery, bo nie uśmiecha mi sie wyłączać latarkę "godzinami"
: wtorek 27 gru 2011, 22:48
autor: Pikom
20rafalo pisze:Pyra pisze:
To miał być żart, prawda.....
Pozdrawiam
Nie żart, Panowie bądźcie wyrozumiali, każdy ma ten pierwszy raz.
[...]
Jak kupujecie w tym zagranicznym sklepie?
Płacicie przez PAYPAL?
Polecam lekturę
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=4084
oraz
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=897
a także
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6085
: wtorek 27 gru 2011, 22:56
autor: 20rafalo
driver, który wybrałem jest tani i ma możliwość przebudowy, tak aby prąd był większy
http://www.dealextreme.com/p/1-5v-4-2v- ... -6mm-25505
"You can get higher current buy resoldering R150 resistor to R100 (0.1 Ohm). To get more stable output add 10mF solid capacitor to both tantalum on-board (total 2 of 20 mF). I have done all above to drive Cree XP-G and get a small pocket sun
"
Zabieram si za lekturę - to moje pierwsze zakupy za granicą heh
Jak za taką kasę + gratis wysykła to naprawdę tanio.
Gdyby każdy korzystał z takich sklepów to nasze by upadły hehe
Bez przepłacania jest ~1A
No i można przyciąć nawet na 14mm
Tylko nie zrozumiałem, gdzie dokładnie dodać kondensator...
Wymienić 2 kondensatory na polimerowe 20uF, myślę, że elektrolityczne były by ok, tak?
: środa 28 gru 2011, 00:25
autor: Lampek
20rafalo pisze:Wymienić 2 kondensatory na polimerowe 20uF, myślę, że elektrolityczne były by ok, tak?
Ja myślę że napisano, dołożyć 2 porządne tantalowe(smd) kondensatory. Elektrolity wymiarami będą za duże.
: środa 28 gru 2011, 10:49
autor: 20rafalo
Konkretnie to zastąpić te istniejące, czy dołożyć równolegle z diodą?
: środa 28 gru 2011, 11:14
autor: Pyra
Witam
Jest napisane: "To get more stable output add 10mF solid capacitor to both tantalum on-board (total 2 of 20 mF)"
Co oznacza dołożyć.
Tantalowe tam już są, ale zbyt małej pojemności, należy dołożyć "solid" czyli ceramiczne. Można oczywiście zastąpić istniejące, ale wtedy pojemność powinna być z górnego zakresu czyli 10 - 22µF
Pozdrawiam
: środa 28 gru 2011, 12:29
autor: 20rafalo
Mam pytanie odnośnie konta Paypal.
Co jest wygodniejsze (bezpieczniejsze) - powiązanie paypal z kontem czy kartą debetową?
Co do konta to trzeba najpierw przelewać na ich konto - wtedy przelewamy okrągłą sumę - kwota na koncie paypal jest zwykle większa (np 100zł) niż cena naszych zakupów(za kwotę np 75zł).
Część naszych oszczędności niepotrzebnie tam przebywa.
Co do karty - to podczas zakupów z karty odchodzi dokładnie tyle ile kosztują zakupy(te 75zł). Ale ponoć, jeśli dane konta zostanie skradzione to złodziej ma dostęp do karty.
Ale właśnie- płacąc kartą zawsze potwierdzam płatność kodem, czy w przypadku płatności internetowych też tak jest?
Powyższe info to moje przypuszczenia.
Mam konto w mBanku.
PS jak zrobię zakupy np za 2 $ to przesyłka będzie za darmo?
Pzdr