Strona 2 z 3

: piątek 11 wrz 2009, 21:21
autor: Volt
OK, zgłosiłem jeszcze raz, odpowiedzieli 9 września:
Dear ------,
Your order has been shipped on 6/19/2009 11:09:02 PM without tracking number.

If possible, have a check at your local post office and see if they have the package for you waiting for pick up. Please let us know.
Thank you for your patience.
Best regards,
Bonnie
tym razem odpowiedź znacznie krótsza, ale ogólne przesłanie to samo. Dzisiaj odpisałem, identycznym mailem jak wtedy (tylko imię zmieniłem na Bonnie ;P).
No i tym razem nie kliknąłem "close this ticket" :mrgreen:

: piątek 11 wrz 2009, 22:44
autor: pawelsz
Volt uważasz , że to coś zmieni ? bardzo możliwe, że wysłali, a że wcięło gdzieś po drodze czy to ich wina ?
Są dość delikatni, inni sprzedający (spore sklepy...) mają to wprost gdzieś- wysłali, a, że nie doszło- sorka- mogłeś mieć z trackingiem itd, pomimo tego, że tracking działa tylko do granic PL.
Według mnie można się bawić w wysyłanie maili, ale to ino taka zabawa

: piątek 11 wrz 2009, 22:50
autor: Dex-ter
pawelsz, jak na razie - z tego co wiem - DX na swój koszt zawsze wysyłał towar po raz drugi. Nie wszystko zawsze jest czarne, pawelsz.

: piątek 11 wrz 2009, 23:15
autor: Pikom
Do tej pory miałem tylko jedną przesyłkę całkowicie zaginioną - po dłuższych negocjacjach DX przysłał ponownie zagiony przedmiot, tym razem z trackingiem.

: piątek 11 wrz 2009, 23:18
autor: lennin
Ano mi zginęły w sumie ze 3 paczki z DXa i zawsze wysyłali po raz drugi. Dbają jeżeli tak można powiedzieć o klienta. Z ebaya wcięło mi nożyk :rozpacz: i sprzedawca nie raczy odpisać. Przez PAYPALa go puszcze z torbami ;)

: piątek 11 wrz 2009, 23:22
autor: Dex-ter
lennin pisze:Przez PAYPALa go puszcze z torbami ;)
Jak to masz zamiar zrobić? Pytam, bo - oby nie - może się to kiedyś przydać.

: piątek 11 wrz 2009, 23:26
autor: lennin
Otwierasz spór że nie otrzymałeś paki i opisujesz co i jak.Po pewnym czasie jak nie ma odpowiedzi (nie musisz czekać) przekształcasz spór w roszczenie i czekasz. Jeżeli Sprzedawca zacznie sie tłumaczyć trochę potrwa jeżeli nie zwykle po 14 dniach ściągają z niego kasę a jak sie nie da bo konto jest 0 blokują mu je i na ebayu ma pozamiatane ;) Do tej pory sie udawało oby tym razem też.

: piątek 11 wrz 2009, 23:29
autor: Pikom
W PayPalu zgłaszasz roszczenie, potem postępując zgodnie z ichniejszą procedurą możesz liczyć na zwrot kasy i to razem z kosztami wysyłki. Kiedyś kupowałem coś dla znajomego, za około 600 USD i po zgłoszeniu sporu i przyznaniu przez PayPal że roszczenie jest zasadne, dostałem od reki 470 USD zwrotu a na resztę miałem czekać aż ściągną od sprzedawcy. Sprzedawca jak mu zgarneli kasę szybko się zreflektował i towar wysłał... Oczywiście oddałem mu to co mi zwrócił PayPal, ale liczy się fakt, że kupujący jest całkiem nieźle chroniony...

: piątek 11 wrz 2009, 23:30
autor: Dex-ter
lennin pisze:Otwierasz spór że nie otrzymałeś paki i opisujesz co i jak.Po pewnym czasie jak nie ma odpowiedzi (nie musisz czekać) przekształcasz spór w roszczenie i czekasz. Jeżeli Sprzedawca zacznie sie tłumaczyć trochę potrwa jeżeli nie zwykle po 14 dniach ściągają z niego kasę a jak sie nie da bo konto jest 0 blokują mu je i na ebayu ma pozamiatane ;) Do tej pory sie udawało oby tym razem też.
O ...piiii..., nieźle :o ! Nie wiedziałem, że tak sprawnie to działa. Dobrze wiedzieć, dzięki ;). I oczywiście powodzenia, hehe.

Pikom, chyba przekonam się do eBay'a...

: sobota 12 wrz 2009, 00:49
autor: pawelsz
podziwiam Was koledzy, za Waszą wiarę i za bardzo skrótowe opisy.
Polecam poczytam troszkę więcej o wysyłce z US do PL bez trackingu i ubezpieczenia, bo to kosztuje, a Nas nie stać i o wielu innych przypadkach
ps
ciekaw jestem jak lennin udowodni sprzedającemu, że tamten mu nie wysłał, albo jak udowodni , że nie dostał nozyka...., a historycznie patrząc nie tak dawno Paypal miał lennina gdzieś, także lepiej pisać wszystko po kolei a nie tworzyć mity jaki to Paypal jest cudowny w ochronie kupujących
ps2
nie wszystko jest czarne, ale nie wszystko jest białe, po prostu cały czas patrzycie jako kupujący i oczekujący , że przesyłka ma być tanio i szybko , a czy bezpiecznie ? - a kto powiedział, że w US czy w Hong Kongu nie wcina przesyłek ? Sugeruję zastanowić się nad tematem przesyłek troszkę szerzej, nikt nikomu przecież nie broni brać ubezpieczenia i trackingu....ale po uważnym poczytaniu warunków :)

: sobota 12 wrz 2009, 00:55
autor: lennin
Gdzieś nie miał tylko nie mieli jak ściągnąć należności i zblokowali konto pana z CPFa. I widać przyniosło skutek kasę oddał czyż nie? Jak udowodnię iż nie otrzymałem paczki? Podałem im numer trackingu na którym widnieje iż paczkę odebrano ale w USA ;) To samo zrobił sprzedający potwierdził numer nadania. Sprawa dość oczywista.

EDYTA//

Pawełsz a ty nie próbujesz odzyskać swoich pieniedzy? Czemu? Brak Ci wiary że sie uda? :medit:

: sobota 12 wrz 2009, 09:38
autor: Pikom
Hej pawelsz - ja nie tworzę mitów, tylko opisuje fakty. Miałem jeden przypadek nieuczciwości nadawcy i w tym przypadku PayPal załatwił "za mnie" całą sprawę. KROPKA.

A swoją drogą ZAWSZE proszę o dodatkową opcję ubezpieczenia przy wysyłce ze stanów jeśli nie ma tego w standardzie. Zresztą takie ubezpieczenie nie jest w cale strasznie drogie.

: sobota 12 wrz 2009, 10:23
autor: pawelsz
Pikom- wierzę, tylko jest istotna róznica przy zamawianiu czegoś za set USD, wtedy extra koszt ubezpieczenia i trackingu jest relatywnie niewielki, a inna sytuacja jest przy zamawianiu czegoś za 20-30USD, wtedy dodanie nastu USD czyni dużą różnicę.
Lenninie - tak wcięło mi przesyłkę od shingbeam i z fenixstore i nic z tym nie zrobisz, jeśli przesyłki były wysłane jako US First Priority Class- tam nie ma trackingu ani nic, a te sklepy (jeśli nie dokupisz EMS) nie oferują ubezpieczenia przesyłek - nie masz jak udowadniać gdzie jest przesyłka, ani nawet gdzie została wysłana, to to samo jakbyś wysłał u nas coś nie poleconym listem coś- śladu po tym nie ma i Paypal tu nie pomoże

: sobota 12 wrz 2009, 10:50
autor: Pikom
W sumie nie wiem jak to jest liczone przez różnych sprzedawców, ale ostatnio kupowałem w stanach kilka noży w cenach od 15 do 50 USD i w zależności od sprzedawcy koszty wysyłki USPS First Class Mail International wynosiły od 9 do 16 USD plus OFEROWANO JAKO USŁUGĘ opcjonalną ubezpieczenie wysyłki za kwotę od 2 do 4 USD. Tylko trzeba kupować u poważnych sprzedawców - cwaniaki czasem usiłują zaoferować ubezpieczenie takiej przesyłki za jakieś naście USD a to już przesada.

Czyli jednak nie trzeba wydawać setek dolarów żeby mić możliwość bezpiecznej wysyłki, ale trzeba wybrać sprzedawcę który oferuje takie usługi - sam zrezygnowałem nie raz z zakupu atrakcyjnego cenowo właśnie ze względu na brak opcji ubezpieczenia i jednocześnie "podejrzanie atrakcyjną" ofertę ;)

: sobota 12 wrz 2009, 11:08
autor: pawelsz
polecam poczytać ten wątek
http://www.knives.pl/forum/index.php/topic,68147.0.html
od siebie dodam, że z rozmowy z Bryanem wynikało, że owszem można ubezpieczyć przesyłkę za pare USD, ale wymaga to długiego czekania w ichnim okienku pocztowym, także tego nie praktykuje.
Fenix-store.com praktycznie nie daje takiej możliwości, zresztą o ile pamiętam Tonio tak kiedyś kupował tam latarki i niewiele to daje- działa niejako do granic PL- polecam wczytanie się w ich regulamin :)
Póki co , żyjemy w "dzikim" kraju i nie ma pewności czy coś do nas dojdzie, czy nie a dochodzenie swoich praw trwa, kosztuje, ma rożne szanse powodzenia.
Do tej pory na dziesiątki przesyłek z DX doszły wszystkie z trackingiem i wcieło mi ze 2-3 bez trackingu- ot ryzyko.
Jak już mam wybór, to wolę kupować coś z chin czy innych skośnych krajów- tam tracking działa, dla US praktycznie nie