Strona 2 z 2
: poniedziałek 06 lut 2017, 19:01
autor: maciex93
Robisz zwarcie!
Poczytaj o podstawach pomiaru takim multimetrem!
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=2963
: poniedziałek 06 lut 2017, 19:04
autor: MCSubi
Wypinasz masę z akumulatora, a następnie wpinasz amperomierz między minus akumulatora i i zdjętą klemę akumulatora. Czekasz kilka minut na stabilizację odczytując prąd. Sorry za łopatologię, ale ty chyba robisz zwarcie tym amperomierzem
: poniedziałek 06 lut 2017, 19:06
autor: MCSubi
maciex93, coś mam za wolny net w tym plusowym LTE
: poniedziałek 06 lut 2017, 20:55
autor: bater
Ogarnąłem na przykładzie latarki, bardzo dziękuję! A tamten post powinienem jak najszybciej usunąć, żeby nikt mnie nie naśladował
tak coś czułem, że napięcie równolegle, a natężenie szeregowo.. Dobrze, że miernik wytrzymał i nic nie uszkodziłem.
: wtorek 07 lut 2017, 07:41
autor: Manekinen
bater, to ja szczerze radzę, zostaw te 18650 w spokoju i po prostu kup drugi mniejszy akumulator
: wtorek 07 lut 2017, 08:30
autor: plecho1
Też radzę pójść w stronę żelka bo ogniwa Li-Ion przy niewłaściwym użytkowaniu mogą być niebezpieczne.
: piątek 24 lut 2017, 16:24
autor: bater
Odpisuję po dłuższej nieobecności ze względu na wyjazd i brak możliwości kontynuowania tematu.
Sprawdziłem pobierany prąd. Na wyłączonym zapłonie z otwartymi drzwiami pobierany prąd waha się od 5,5A do 6A, natomiast przy włączonym zapłonie jest to powyżej 10A (waha się w okolicach 10,5A).
Decyduję się na zakup żelowego akumulatora. Nie zdecydowałem jeszcze ile Ah, ale na pewno więcej niż 10Ah.
Pytanie. Czy mogę podłączyć nowy akumulator równolegle (bez odłączania niczego: podłączyć + nowego do + głównego oraz - nowego do - głównego) do akumulatora głównego w samochodzie i ładować go w czasie jazdy? Da to ogólnie większą pojemność, ale takie samo napięcie.