Auto płynie, myszkuję na nierównościach

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Się zobaczy, po pracy śmigam żeby sprawdzili raz jeszcze. Ewentualnie wymienię komplet tulei wahaczy przednich. Sworznie raczej są ok, w ostateczności tuleje na belce. Tylko czasu mało za tydzień lecę w góry na święta.

Byłem u mechanika - tylna prawa tuleja belki do wymiany :[
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tOmki pisze:Byłem u mechanika - tylna prawa tuleja belki do wymiany :[
Bo to jest tak, jak pisałem, po wymianie jednego elementu, puszcza kolejny najsłabszy...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

Sprawdź sworzeń na wahaczu. Wystarczy przyłożyć palec do sworznia, druga osoba naciska hamulec i rusza kierownicą. Dość łatwo sprawdzisz ten luz. Ewentualnie podjedź na na stację diagnostyczną i za przejście po ścieżce zapłacisz około 30zł.


Uważaj na palce tylko/
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Jadnak lipa, zrobiłem dzisiaj trasę Słupsk - Zakopane, leciałem w większości A1. Trzeba być tak skupionym na ruchach kierownicy - zero przyjemności z jazdy.

Moja ścieżka wyglądała tak:
- stwierdzone luzy na końcówce przez mechanika,
- końcówka wymieniona,
- wizyta na SKP przed zbieżnością - diagnosta mówi tuleja do wymiany,
- wymiana tulei u mechanika,
- ustawienie zbieżności - auto pływa,
- wizyta u mechanika - luzy na tulei belki
- wymiana wszystkich tulei - po 2 sztuki na obu wahaczach i w tuleje na belce z tyłu
- wizyta na SKP, sprawdzenie amortyzatorów (80-83%) i szarpaki, wszystko ok
- jazda próbna właściciela SKP i warsztatu gdzie robią geometrię - też mu się nie podoba prowadzenie auta,
- sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności - wszystko na cacy,
- ponowna jazda właściciela SKP - jest lepiej ale nadal ma on drobne wątpliwości,
- pojechałem na inną SKP - amortyzatory (77-80%) i szarpaki - wszystko ok.
- zmiana opon na letnie (16") - wyczuwalna drobna zmiana,
- powrót na zimówki (15") - z zamianą przód na tył - bez zmian,
- trasa Słupsk - Zakopane

Została jeszcze jedną rzecz - źle wprasowana tuleja lub to że tuleje FEBI są za miękkie.


TULEJA WAHACZA PRZÓD DOLNA FEBI nr katalogowy 23762
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

up
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

Podejrzewam, tak jak ww296, że skoro diagności mający auto nad sobą nie mogę znaleźć przyczyny, to tym bardziej my na forum, gdzie auta na oczy nie widzimy. Szukaj pomocy na forum danej marki, tam szybciej ktoś mógł się już z takim czymś spotkać.
My możemy co najwyżej zgadywać.
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Jakie to auto? Czasem jest problem z elektrycznym wspomaganiem. Poza tym sprawdź dokładnie obroty od oporu do oporu. Ile ich jest dokładnie!
ODPOWIEDZ