Strona 2 z 5
: poniedziałek 21 mar 2016, 12:57
autor: skaktus
Marcin S. pisze:skaktus pisze:PS-Takie ciągłe świecenie to jakaś dziwna norma. Spotkałem się w tym w "francuzach", "niemcach" itd.
Dlaczego dziwna norma? Do kontroli stanu żarówki potrzebujesz przepuścić przez nią prąd. Na tyle mały, że zwykły żarnik się nie rozgrzeje, natomiast diodzie wystarczy do zaświecenia, jeśli napięcie jest wystarczająco duże.
Pzdr.
M.
Do kontroli to zrozumiałe, ALE dlaczego ten stan jest trwały i ma miejsce nawet wtedy, kiedy wyciągnie się kluczyk z stacyjki i zamknie auto ? Takie przypadki spotkałem w Golfach czy Berlingo.
Wracając do pytania - P21W 35 W to całkiem ciekawa alternatywa ALE to zwykła żarówka. Lepiej zastosować przejściówkę z P21W na MR16 i wrzucić w to halogen 35W. Ewentualnie kupić gotowca.
: poniedziałek 21 mar 2016, 12:59
autor: ufolufol
@fotorondo
Te Bosmy sobie odpuść. Dają niewiele więcej światła niż standardowe żarówki.
Ja zmajstrowałem sobie światła cofania na tanich ledach z aliexpress + jakiś tani sterownik ograniczający prąd do 1A (proszę się nie czepiać estetyki wykonania zbytnio).
Bez sterownika też świeciły ale padły po około 2 miesiącach. Obecna wersja ze sterownikiem świeci już około 5 miesięcy i nic nie wskazuje na to że padnie.
Oprawka owszem rozgrzewa się mocno po dłuższym świeceniu jednak przy manewrze cofania trwającym z reguły max 30 sek. osiągana temperatura jest akceptowalna.
: poniedziałek 21 mar 2016, 18:13
autor: skaktus
Led no-name 10W + sterownik ? Ile idzie w tego leda ?
: poniedziałek 21 mar 2016, 19:11
autor: ufolufol
Nie mierzyłem bo nie miałem czym niestety. Mogę spróbować zmierzyć jutro. Wyjąłem bo miałem przegląd
Teoretycznie 900mA
Sterownik taki:
: poniedziałek 21 mar 2016, 19:33
autor: Pyra
Witam
Możesz zwiększyć nieco sprawność układu, lutując przewody zasilające za mostkiem, czyli do kondensatora elektrolitycznego. Będzie wtedy działał prawidłowo już przy niższym napięciu.
Możesz też wylutować te cztery diody po ,lewej stronie na zdjęciu, mogą się przydać w innym projekcie.
Pozdrawiam
: poniedziałek 21 mar 2016, 22:57
autor: vin324pl
Wracając do tematu, wrzucam fotki co dał mod , zdjęcie zastępuje wiele słów. Brat jest bardzo zadowolony
Pacjent Leon 2 FR
Przed - ------ Po
Parametry jak zawsze :
- F/3.2,
-czas naświetlania 4,5 sek.
-ISO200,
-WB światło słoneczne
Na sterowniku rezystor 0,27 wymieniłem na 0,18.
Noctigon 3*XP-G2 R5 5A2 optyka owalna.
: poniedziałek 21 mar 2016, 22:58
autor: fotorondo
vin324pl, a fotki gdzie?
: poniedziałek 21 mar 2016, 23:09
autor: fotorondo
Robisz następną?
: poniedziałek 21 mar 2016, 23:12
autor: vin324pl
Na razie z czasem krucho ale efekt jest godny polecenia.
: poniedziałek 21 mar 2016, 23:20
autor: fotorondo
Ustawiłem się w kolejce.
: wtorek 22 mar 2016, 05:42
autor: volt_art
A jaki koszt tego wychodzi? (3 diody i sterownik?)
: wtorek 22 mar 2016, 09:37
autor: vin324pl
Ledy :
http://intl-outdoor.com/noctigon-3xp-mc ... p-841.html
Sterownik :
https://www.fasttech.com/products/0/100 ... -board-for
Rezystor do sterownika R180 na podmianę R270
optyka
http://www.international.mtnelectronics ... arch=10510
Do tego podstawa żarówki , trochę przewodów 22AWG , klej i wałek aluminiowy ( papiery ścierne i pasta polerska).
Powstała wersja była na pająka z odpinanymi przewodami, w celu łatwiejszego montażu , ale można zrobić lepszą profeskę czyli wałek do tokarza i na wzór piguły latarkowej od spodu umieścić sterownik, też myślę nad takim patentem.
W przypadku optyki owalnej należy ją tak obrócić żeby doświetlała bardziej na boki.
Wada - sieje po instalacji radiowej ale w przypadku światła wstecznego nie jest to zbytnim problemem,
Może
Mistrz Pyra poleciłby jakiś patent na odfiltrowanie szumu tego sterownika (dobranie odpowiedniego kondensatora załatwiłoby sprawę ?).
: wtorek 22 mar 2016, 12:44
autor: fotorondo
vin324pl, sprawdze z której strony mam te światła, jak żarówka umieszczona i dam Ci znać.
W wolnej chwili może będziesz miał chęć sklecić takie coś dla mnie.
: wtorek 22 mar 2016, 13:13
autor: skaktus
Jako filtr na początek można spróbować pierścienie filtrujące, takie jak na kablach od zasilania zasilaczy. Dalej można podłączyć masę bezpośrednio z karoserią auta. Sposobów jest wiele, ale to chyba nie ma sensu. Światło wsteczne pracuje chwilę i nie ma to większego wpływu na komfort korzystania z radia
: wtorek 22 mar 2016, 13:16
autor: vin324pl
skaktus, zgadzam się ,że te szumy nie będą uciążliwe, co innego w kwestii świateł mijania czy pozycyjnych