Strona 2 z 3

: piątek 18 mar 2016, 23:34
autor: vin324pl
Piguła to ten elelement z aluminium z dwoma dziurkami do wykręcenia - czyli lwia część latarki z Twojej fotki.
Dioda z linku to starsza wersja , do tego zimna więc szkoda sobie nią zawracać głowę. , w kwesti pasty to dokładnie tak, podmieniasz tylko diodę zalutowaną na podłożu i tyle, warto sprawdzić czy miejsce styku piguły z podłożem nie jest nierówne ( im lepsza powierzchnia stylku tym lepiej dla diody), jeśli mamy jakieś zadziory to warto wyrównać wodnym papierem ściernym i pastą polerską na koniec.
Z tym napięciem to pewnie artysta miał na myśli napięcie przewodzenia diody. Tym nie musisz się martwić. Skoro stara xr-e pracowała ( niestety warunków komfortowych jej producent nie zapewnił) to i nowa będzie .

: piątek 18 mar 2016, 23:38
autor: Norbas
A jest jakiś sklep gdzie niedrogo dostanę taką diodę o jakiej piszesz?
Znalazłem taką "neutralną" http://allegro.pl/led-cree-xm-l2-u2-3c- ... 73980.html
To oryginał , a może jest gdzieś taniej?
No i jaka różnica w tym zimna biel i neutralna?
Bo nie wiem jaką barwę ma oryginalna z mojej latarki...

: piątek 18 mar 2016, 23:39
autor: vin324pl
To na pewno oryginał ,
tu także - pierwsza pozycja :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=18828
Stary led ? Obstawiam że na pewno ponad 6500K

Co do porównania zimnej i neutralnej to popatrz na fotki tu :
http://olx.pl/oferta/czolowka-klon-nite ... ezrif.html

Ostatnia fotka - zimna około 6500K
Przed ostatnia - bardzo dobra barwa 5000K
Twoja może byś jeszcze zimniejsza

: piątek 18 mar 2016, 23:45
autor: Norbas
Tzn że na tej nowej diodzie światło będzie jakie w porównaniu do starej?
Z tego co pamietam świeciła dosyć zimną bielą.
No i na tej nowej jaka będzie różnica w mocy świecenia?
Przepraszam że taki ze mnie detektyw inwektyw ale chciałbym wyobrazić sobie efekt operacji :-)

edit.
Moja świeciła podobnie do ostatniej fotki.
Czy tylko mi się wydaję że względem fotki środkowej na ostatniej światło jest mocniejsze i lepiej oświetlona dal ?

I ta różnica U2 a T6 w opisach z allegro i bazarku forumowego czym skutkuje?

: piątek 18 mar 2016, 23:50
autor: vin324pl
Powiedzmy że sterownik pchał w diodę 1A
Na starym ledzie (xr-e q5)było wtedy około 230 lumenów
Na xm-l2 t6 będzie 430 lumenów
Więc światła znacznie więcej, różnica będzie pewnie w skupieniu, ja specem od soczewek nie jestem, niech się wypowie ktoś kto testował skupienie po wymianie xr-e na xm-l2 w zoomie.

Nie sugeruj się ilością światła tylko barwą, te ze zdjęć to inne typy ledów więc nie różnią się tylko barwą

U2 to wyższy bin niż t6 , kilka procent więcej światła - na oko nie będzie różnicy

: piątek 18 mar 2016, 23:57
autor: Norbas
Rozumiem.
I taka dioda na miedzianym podłożu nie będzie się już przegrzewała i posłuży?
No i ta różnica U2 a T6 w opisach allegro/wskazane ogłoszenie na bazarku o czym mówi?
Bo jeśli całość polega na odlutowaniu kabelków + i - , wywaleniu całego elementu i zastąpienia go nowym oraz daniu pomiędzy miedziany element a aluminiową pigułę pastę termoprzewodzącą to bym się tego podjął. W razie konieczności wyrównania płaszczyzny w pigule mam mini szlifierkę i wypolerować umiem.
Oringi nowe pewnie też gdzieś da się dokupić i latarka dostała by nowe życie :)

: piątek 18 mar 2016, 23:59
autor: vin324pl
Nic dodać nic ująć ,
dioda - miedziane podłoże Noctigon - dobra pasta - dobrze przygotowana powierzchnia piguły i będzie śmigać

: sobota 19 mar 2016, 00:02
autor: Norbas
Super :mrgreen:
Jeszcze jedno pytanie.
Czy ma znaczenie czym zasilam tą latarkę?
Jestem e-palaczem i w modach używam dobrych akumulatorów typu LG HG2.
Natomiast do tej latarki używałem zawsze zwykłych UltraFire BRC 18650 3000mAh - wiadomo , kit nad kity ale świeciła dobrze.
Czy poza czasem świecenia dla mojej latarki ma znaczenie czy użyję ultrafire czy LG HG2?
I gdzie szukać oringów do niej?
Mam zwykły komplet ale są sztywne i grube...

: sobota 19 mar 2016, 00:05
autor: vin324pl
Jeśli chodzi o ogniwa to lepiej używać markowych bo Ultrafire baaardzo często są podróbkami które mogą nawet wybuchnąć.
A co siedzi w środku ?

Post Kolegi Vigo :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13633

: sobota 19 mar 2016, 00:13
autor: Norbas
Mam jeszcze oryginalne panasonic NCR18650PF czyli do 10A i 2900mAh - tych chyba mogę używać spokojnie z latarką bo nie sądzę by potrzebowała więcej niż 10A.
LG maja 20A ciągłego i 30 chwilowego więc to już byłby przerost formy nad treścią a mam dla nich zastosowanie w modach które takich prądów używają.
No nic. Gdyby ktoś miał jeszcze jakąś radę lub też w kwestii różnic pomiędzy T6 i U2 w oznaczeniach diod oraz gdzie szukać pasujących oringów to jestem otwarty na informację.
Uczestnikom mojej dyskusji bardzo serdecznie dziękuję za okazaną pomoc i wsparcie i gdybym miał jeszcze jakieś pytania to pozwolę sobie je w tym wątku zadać.
Jeszcze raz wielkie dzięki :)

: sobota 19 mar 2016, 00:15
autor: vin324pl
o 23:50 napisałem
"U2 to wyższy bin niż t6 , kilka procent więcej światła - na oko nie będzie różnicy"

: sobota 19 mar 2016, 00:19
autor: Norbas
A dzięki, przeoczyłem :-)

: sobota 19 mar 2016, 09:53
autor: Pyra
Witam
Z tego, co mi się kołacze po głowie, to MCPCB w tym modelu, nie jest niczym przyciskane do piguły, tak więc przydało by się pomyśleć nad jakimś sposobem mocowania.

Pozdrawiam

: sobota 19 mar 2016, 10:10
autor: smokuxx1987
MCPCB można na kleju termo zamontować, spokojnie wystarczy..
Diodę lepiej dać XP-G2 mniejszy rozmiar emitera więc bd lepiej się skupiać.

: sobota 19 mar 2016, 12:41
autor: Norbas
Przyciskane jest tylko takim kawałkiem wciskanego plastiku. Sama dioda z podłożem jest chyba na coś przyklejona bo nie jest luźna no i trzymają ją też przewody które są dosyć ściśle polutowane.
MOgę dać pastę termo a w dwóch miejscach po prostu delikatnie kropelką i powinno chyba trzymać.
XP-G2 czym się różni od proponowanej wcześniej w temacie XM-L2?
Jaka będzie różnica dla laika który widzi różnice tylko w ilości światła jakie ma po włączeniu latarki?