: piątek 11 mar 2016, 03:26
Rysiu jestem z Rzeszowa i tam mógłbyś obejrzeć uchwyt na dzień dzisiejszy.
Na tym cała moja zabawa polega, by nie trzeba było nic mierzyć i całość spasowała do każdej kierownicy. Ogólnie mamy standard na gripy rowerowe (nie powiem ile, bo chrzani mi się teraz z motocyklowymi standardami, tak czy siak jak robiłem szkic części to uwzględniłem to), potem średnica kierownicy rośnie w kierunku mostka w bliżej nieokreślony sposób (zależny od producenta itd.) do 3 standardów mostków:
- 1 cal (25,4mm)
- 26mm
- i popularne ostatnio kierownice "oversize" 31,8mm - sam posiadam taką w rowerze na którym testuje uchwyt,
Dlatego zastosowałem patent z pryzmą - dowolna średnica mocowania, w projektowaniu przyjąłem maks 30~30,5mm - tu blokuje rozstaw śrub, dolna zaś będzie w okolicach 20mm po obniżeniu części, które mam w planach. Od dołu zrobiłem pryzmę szerszą podpierającą w 2 punktach. Od góry znowu pryzma w miejscu styku z kierownicą jest zaokrąglona, tak by dopasowała się do stożka, w którym ułoży się dolna część.
Specjalnie dlatego mam podczas testów zakręcony uchwyt u siebie w miejscu największego skoku średnicy mojej kierownicy:
Mimo lekkiego zakręcenia przez izolepe (w celu zaoszczędzenia lakieru, ponieważ części testowe z racji oszczędności czasu robię bardzo szybkim wierszowaniem ze skokiem 0,3mm - obróbka a'la pilnik) da się spokojnie trzymając za latarkę z rowerem zrobić tak:
Z regulacją w poziomie chodzi o prawo/lewo? Jeżeli tak, to dlatego całości jest z 4 części a nie 3, chwyt latarki, względem chwytu kierownicy możemy obracać o 360 stopni podczas montażu, regulację góra/dół czyli dalej/bliżej mamy poprzez przekręcenie całości na kierownicy.
No, a wracając, to wrzucany wcześniej model po odchudzaniu powstał:
Mniej więcej tak całość będzie wyglądać - co nie które części jeszcze odchudzę.
Także jak kto woli:
Całkiem przypadkiem wyszła mi jeszcze jedna rzecz, mianowicie, poprzez skręcenie obydwu chwytów śrubą, mocowanie przy mocniejszym uderzeniu odpuszcza i ulega skręceniu patrząc od góry w prawą stronę - co przy zamontowaniu pod kierownicą po lewej stronie - tak jak to przewidziałem, może ocalić podczas upadku na jakiś kamień latarkę
Na tym cała moja zabawa polega, by nie trzeba było nic mierzyć i całość spasowała do każdej kierownicy. Ogólnie mamy standard na gripy rowerowe (nie powiem ile, bo chrzani mi się teraz z motocyklowymi standardami, tak czy siak jak robiłem szkic części to uwzględniłem to), potem średnica kierownicy rośnie w kierunku mostka w bliżej nieokreślony sposób (zależny od producenta itd.) do 3 standardów mostków:
- 1 cal (25,4mm)
- 26mm
- i popularne ostatnio kierownice "oversize" 31,8mm - sam posiadam taką w rowerze na którym testuje uchwyt,
Dlatego zastosowałem patent z pryzmą - dowolna średnica mocowania, w projektowaniu przyjąłem maks 30~30,5mm - tu blokuje rozstaw śrub, dolna zaś będzie w okolicach 20mm po obniżeniu części, które mam w planach. Od dołu zrobiłem pryzmę szerszą podpierającą w 2 punktach. Od góry znowu pryzma w miejscu styku z kierownicą jest zaokrąglona, tak by dopasowała się do stożka, w którym ułoży się dolna część.
Specjalnie dlatego mam podczas testów zakręcony uchwyt u siebie w miejscu największego skoku średnicy mojej kierownicy:
Mimo lekkiego zakręcenia przez izolepe (w celu zaoszczędzenia lakieru, ponieważ części testowe z racji oszczędności czasu robię bardzo szybkim wierszowaniem ze skokiem 0,3mm - obróbka a'la pilnik) da się spokojnie trzymając za latarkę z rowerem zrobić tak:
Z regulacją w poziomie chodzi o prawo/lewo? Jeżeli tak, to dlatego całości jest z 4 części a nie 3, chwyt latarki, względem chwytu kierownicy możemy obracać o 360 stopni podczas montażu, regulację góra/dół czyli dalej/bliżej mamy poprzez przekręcenie całości na kierownicy.
No, a wracając, to wrzucany wcześniej model po odchudzaniu powstał:
Mniej więcej tak całość będzie wyglądać - co nie które części jeszcze odchudzę.
Także jak kto woli:
Całkiem przypadkiem wyszła mi jeszcze jedna rzecz, mianowicie, poprzez skręcenie obydwu chwytów śrubą, mocowanie przy mocniejszym uderzeniu odpuszcza i ulega skręceniu patrząc od góry w prawą stronę - co przy zamontowaniu pod kierownicą po lewej stronie - tak jak to przewidziałem, może ocalić podczas upadku na jakiś kamień latarkę