Strona 2 z 11

: piątek 11 mar 2016, 03:26
autor: Kasu
Rysiu jestem z Rzeszowa i tam mógłbyś obejrzeć uchwyt na dzień dzisiejszy.

Na tym cała moja zabawa polega, by nie trzeba było nic mierzyć i całość spasowała do każdej kierownicy. Ogólnie mamy standard na gripy rowerowe (nie powiem ile, bo chrzani mi się teraz z motocyklowymi standardami, tak czy siak jak robiłem szkic części to uwzględniłem to), potem średnica kierownicy rośnie w kierunku mostka w bliżej nieokreślony sposób (zależny od producenta itd.) do 3 standardów mostków:
- 1 cal (25,4mm)
- 26mm
- i popularne ostatnio kierownice "oversize" 31,8mm - sam posiadam taką w rowerze na którym testuje uchwyt,

Dlatego zastosowałem patent z pryzmą - dowolna średnica mocowania, w projektowaniu przyjąłem maks 30~30,5mm - tu blokuje rozstaw śrub, dolna zaś będzie w okolicach 20mm po obniżeniu części, które mam w planach. Od dołu zrobiłem pryzmę szerszą podpierającą w 2 punktach. Od góry znowu pryzma w miejscu styku z kierownicą jest zaokrąglona, tak by dopasowała się do stożka, w którym ułoży się dolna część.

Specjalnie dlatego mam podczas testów zakręcony uchwyt u siebie w miejscu największego skoku średnicy mojej kierownicy:
Obrazek

Mimo lekkiego zakręcenia przez izolepe (w celu zaoszczędzenia lakieru, ponieważ części testowe z racji oszczędności czasu robię bardzo szybkim wierszowaniem ze skokiem 0,3mm - obróbka a'la pilnik) da się spokojnie trzymając za latarkę z rowerem zrobić tak:
Obrazek

Z regulacją w poziomie chodzi o prawo/lewo? Jeżeli tak, to dlatego całości jest z 4 części a nie 3, chwyt latarki, względem chwytu kierownicy możemy obracać o 360 stopni podczas montażu, regulację góra/dół czyli dalej/bliżej mamy poprzez przekręcenie całości na kierownicy.

No, a wracając, to wrzucany wcześniej model po odchudzaniu powstał:
Obrazek
Obrazek

Mniej więcej tak całość będzie wyglądać - co nie które części jeszcze odchudzę.

Także jak kto woli:
Obrazek


Całkiem przypadkiem wyszła mi jeszcze jedna rzecz, mianowicie, poprzez skręcenie obydwu chwytów śrubą, mocowanie przy mocniejszym uderzeniu odpuszcza i ulega skręceniu patrząc od góry w prawą stronę - co przy zamontowaniu pod kierownicą po lewej stronie - tak jak to przewidziałem, może ocalić podczas upadku na jakiś kamień latarkę ;]

: piątek 11 mar 2016, 10:23
autor: smokuxx1987
Bez trytek dużo lepiej to wygląda.
Jeszcze tylko obróbka wolniejsza żeby potencjalny właściciel mógł walnąć polerkę i będzie full wypas.
Jak by mi się zmieściły jeszcze na kierownicy to pewnie był bym chętny na 2 sztuki.

Jaka waga uchwytu?

: piątek 11 mar 2016, 11:09
autor: fotorondo
I cena ? tak mniej więcej :)

: piątek 11 mar 2016, 16:43
autor: Pyra
Witam

Czy rozważałeś może jakieś wkładki z pianko-gumy, bo teraz może trochę kaleczyć latarki.
smokuxx1987 pisze:Jeszcze tylko obróbka wolniejsza żeby potencjalny właściciel mógł walnąć polerkę i będzie full wypas.
Raczej frez z łbem kulistym, bo przy prostym zawsze będą schody.

Pozdrawiam
PS: Fajną maszynkę masz :mrgreen: 4 - 5 osi?

: piątek 11 mar 2016, 21:13
autor: Joachim
Witam.
Podoba mi się pomysł i wykonanie.
Kasu, chętnie przygarnę dwa zestawy, gdy już uznasz, że czas to puścić w świat :)
Pozdrawiam.

: sobota 12 mar 2016, 05:22
autor: Kasu
Nie wiem od czego zacząć, może tak;

Co do obróbki: całość obecnie wierszuję 4'ką R0,3 - może znajdę coś innego. Posuwy nie są problemem, tylko w ramach przyśpieszenia zewnętrzne gabaryty robię obecnie ze skokiem równym promieniowi freza. Tzn. cały czas bawię się w nowym dla mnie Cam'ie różnymi strategiami i badam co jak wychodzi na żywo ;]

Co do samego chwytu latarki, to idzie frezem kulistym, więc tam nie ma schodków, nic nie pokaleczy latarki. Myślałem o jakiejś taśmie itd. np. z futerkiem i innych gumowanych opcjach. Ale szczerze, do wszystkiego co klejone mam awersje, na dłuższą metę więcej z tym problemów niż pozytywów. Także darowałem sobie, stwierdzając, że raz złapana dobrze latarka, która się nie będzie przemieszczać w obejmie raczej nie straci powłoki przez tarcie.

Pyra 4 osie, ale tutaj akurat wszystko robię w 3 po 2 mocowania ;]

fotorondo o pieniądzach dżentelmeni nie rozmawiają xD A tak na poważnie, zobaczę jak zejdę z czasem, przy zadowalającej obróbce. Wtedy będę mógł powiedzieć. Tym bardziej że chcę wyrugować jednego freza z użytku.

: sobota 12 mar 2016, 07:44
autor: Pyra
Witam
Kasu pisze:...Myślałem o jakiejś taśmie itd. np. z futerkiem i innych gumowanych opcjach. Ale szczerze, do wszystkiego co klejone mam awersje, na dłuższą metę więcej z tym problemów niż pozytywów. Także darowałem sobie, stwierdzając, że raz złapana dobrze latarka, która się nie będzie przemieszczać w obejmie raczej nie straci powłoki przez tarcie.
Oj... drgania na kierownicy mogą być spore, może też dojść do uszkodzenie kierownicy. Aluminium, jak wiesz, ma wredną wadę, nie jest sprężyste. Z drugiej strony, nie musisz kleić, możesz zrobić np. na wcisk ;)
"Dekielek", czyli część dociskową, można by w sumie wykonać z blachy, zastanawiałeś się nad tym. Wyciąć z blachy kształt, potem uformować w jakimś wzorniku, zawsze to mniejsze straty materiału.
Kasu pisze:Pyra 4 osie, ale tutaj akurat wszystko robię w 3 po 2 mocowania ;]
No tak, a ja nadal nie mogę uruchomić moich trzech... :roll:

: poniedziałek 14 mar 2016, 21:17
autor: Kasu
Hej, ktoś pytał o wagę, sprawa na dzień dzisiejszy ma się tak:
Obrazek
Obrazek

Jeszcze trochę spokojnie uda się zejść.

: poniedziałek 14 mar 2016, 21:29
autor: smokuxx1987
Ja pytałem o wagę.
Imponujący wynik.
Moim zdaniem nie ma co więcej odchudzać.

: środa 30 mar 2016, 02:21
autor: Kasu
Za niedługo przekonamy się czy nie przesadziłem z odchudzaniem:
Obrazek

Ogólnie w modelach już nie chce nic zmieniać, chyba że będą technologiczne problemy. Prace na pewno zwolnią bardzo, z racji wiosny, poszukiwań motocykla i innych zajęć. Mam nadzieje że do wakacji powstanie wersja produkcyjna ;]

: czwartek 07 kwie 2016, 01:03
autor: Kasu
Tak czułem, że trochę poszalałem z tym odchudzaniem - jeden element udało mi się zgnieść w imadle, drugi znowu odfrunął podczas obrabiania, trzeci ruszyło i przestawiło otwory, ale udało się mi w końcu dograć moment dokręcania i 2 części są gotowe. Zmianie uległy strategie obróbki, wyleciał też frez kulisty, stąd wyluzowania w średnicy chwytającej latarkę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: czwartek 07 kwie 2016, 11:15
autor: fotorondo
Ta trytytka/opaska to nie na gotowo ???

: czwartek 07 kwie 2016, 15:38
autor: Kasu
Nie nie, we wcześniejszych postach jest skręcany uchwyt, tylko że dałem go znajomemu, także u siebie mam starą wersję.

: piątek 08 kwie 2016, 00:49
autor: Kasu
Można powiedzieć, że wersja finalna powstała. Ze zmian to wszystko jest cieńsze, wyjęcia za to większe. Z rzeczy mniej interesujących was, to ograniczyłem się do 2 frezów, co dla mnie jest dużym plusem - problem był w tym, że jeden z nich ma trzonek stożkowy, stąd nie wszędzie mogłem dojść standardowymi strategiami, a za bardzo nie wiedziałem jak zrobić to w tym programie, ale wylądowałem na chorobowym i miałem czas się pobawić. Jeszcze drobna kosmetyka w postaci poprawy co niektórych faz.

Postanowiłem też, że zamówię sobie czerwone alu śrubki (4xM5x20 + 1xM5x10) i wtedy zważę uchwyt. Tym czasem parę fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: piątek 08 kwie 2016, 09:50
autor: cwancisz
Misterna robota :). Planujesz produkcję seryjną czy tylko dla siebie?