Strona 2 z 4

: sobota 03 paź 2015, 14:22
autor: lec
podłączony był jeden. Nie ma znaczenia na jakim napięciu pracuje, zakres jest od 9 do 36V.

Plecionka "copper wire" ma byc transmiterem ciepła i w tym zakresie działa jak należy.

http://cloud.video.taobao.com/play/u/22 ... 070458.swf

to ma wytrzymać roczny okres gwarancyjny a nie nalot atomowy...


Zdjęcie świecenia jak zdjęcie - zrobione na szybko "dla siebie" przy jakichś tam pierwszych testach w czasie jazdy.... z resztą - jak sie chce to zawsze się można przyczepić - "bo księżyc był w pełni... " :P podałem przykład a nie wyniki jakiegoś profi testu - na codzień mam fabryczny xenon w swoim aucie i nie czułem dyskomfortu na tym zestawie led, wręcz przeciwnie...

"wydaje mi się... (...) to "cudo" etc etc.... Panowie u sprzedawców macie 14 dni na zwrot (zgodnie z ustawą). Kupujcie , testujcie.... bo na tą chwile - bez obrazy - często wygląda to jak macanie gazety przez folijke i zgadywanie co jest na rozkładówce....


pozdr

: poniedziałek 05 paź 2015, 09:12
autor: bykriss
Jeżeli dobrze widzę to piszesz o czymś takim lub podobnym?

http://sklep.motohid.pl/mobile/pl/p/Swi ... -SILV/1463

Tylko czy aby na pewno mocno się nie przegrzewają i czy oświetlają podobnie do tego pierwszego zamazanego zdjęcia. Wygląda to całkiem całkiem.

A w jakim sklepie kupiłeś te ledy i czy poleciłbyś ten sklep? Przykładowo interlook mam pod nosem ale słyszałem wiele złych opinii na jego temat.

Ps. Dodam że fabia o której mowa to przed liftem a więc jedna żarówka na mijania i drogowe.
Drugi czynnik który może być ważny to to że używam samochodu do dojeżdżania nim do pracy oraz zakupów cały czas w terenie zabudowanym i bardzo rzadko mam okazje włączyć długie.


Pozdrawiam.

: poniedziałek 05 paź 2015, 10:43
autor: kalafon
Żeś się uczepił tych ledów...
Na takim ledzie z fabryki nie wyjechało żadne auto. Tu masz swoją odpowiedź czemu takie ledy nigdy nie będą dobrze spełniać swojego zadania. I jeszcze jeździsz głównie po mieście, aż tak Ci ciemno czy może chcesz jedynie szpanować i oślepiać innych? Powiem Ci tak... zakładając takie ledy, jeśli nie daj Bóg miałbyś jakąś stłuczkę po zmroku i trafisz na ogarniętą osobę, to masz sprawe w sądzie oraz gwarantowaną przegraną ze względu na oślepienie niehomologowanymi lampami.

: poniedziałek 05 paź 2015, 10:54
autor: bykriss
Teraz to ty żeś się mnie uczepił. Jedyne co chciałem osiągnąć to lepsze efekty niż zwykłe żarówki a do mojego auta xenonów ani ledów zamontować nie wolno czyli według ciebie trzeba zmienić auto. Dzięki za radę naprawdę nie potrzeba mi takiego osądzenia. Polska to dziwny kraj i wszyscy o tym wiedzą że tylko u nas nie można nic zmienić w swoim samochodzie oraz poprawić widoczności na drodze czy wizualnego efektu bo to niezgodne z prawem. Czekam już spory czas aż wymyślą reflektor przedni do fabii to może będe mógł mieć wszystko zgodnie z prawem jak tego tak bardzo chcesz.

: poniedziałek 05 paź 2015, 11:18
autor: lec
kalafon pisze:Na takim ledzie z fabryki nie wyjechało żadne auto. Tu masz swoją odpowiedź czemu takie ledy nigdy nie będą dobrze spełniać swojego zadania
ot taka mała demagogia. Jak z KAŻDYM źródłem światła - są lepsze i gorsze.
kalafon pisze: jeśli nie daj Bóg miałbyś jakąś stłuczkę po zmroku i trafisz na ogarniętą osobę, to masz sprawe w sądzie oraz gwarantowaną przegraną ze względu na oślepienie niehomologowanymi lampami
tak.... i paszport polsatu i 20 lat w łagrach

Po wypadku i udowodnieniu winy kierowcy (który był jego sprawcą) z powodu niehomologowanego (przerabianego) oświetlenia, towarzystwo ubezpieczeniowe, w którym ma on wykupioną polisę ma prawo nie przejmować odpowiedzialności za zaistniałą szkodę.

tyle w temacie.


bykriss, na Twoim miejscu, jeśli kwestie homologacji cie nie ostraszają, poszedłbym w stronę dobrego hida - tak jak pisali koledzy na poprzedniej stronie.

Jeśli Twój bi-halogen nie jest skrętny to zestaw slim mieści się w całości w lampie , a całość finansowo zamknie się w okolicy 200 zł (zakładając ze mamy min, wymagania co do jakości).

ledziki są fajne, trendy i wogóle.. wbrew opiniom niektórych expertów świecą - proporcjonalnie do swojej ceny.... nie mniej wciąż dobry zestaw to min. 2x tyle co dobry HID. W przypadku hidów masz jednak cały rynek części zamiennych i od biedy "na zapchaj dziurę" kupisz cokolwiek i jedziesz dalej , a przy zestawach led robi sie problem. A jeśli już to najczęściej padają tam jednak przetwornice których nie ma osobno w sprzedaży gdyż nie są zunifikowane.... ale jak to mówią kto bogatemu zabroni :D


Niezależnie co wybierzesz - komplet zapasowych seryjnych H7 obowiązkowo w bagaźniku. W razie kontroli etc masz prawo do usunięcia "usterki" na miejscu a ew. skierowanie na badanie techniczne to koszt 20 zł i trochę czasu.

: poniedziałek 05 paź 2015, 12:36
autor: bykriss
Dzięki lec no i o takie rady mi chodzi. Kiedyś w aso zapytałem ile kosztowało by mnie zamontowanie xenonów i usłyszałem że w mojej skodzie z przed liftu będzie ciężko i koszt wyniósł by około dwunastu tysięcy. Tak że mimo że obudziłeś moje nadzieje co do ledów to przemówiłeś do rozsądku i prosiłbym tylko jeśli z własnego doświadczenia jakiś konkretny model i sklep polecilibyście na hida.

Tak z ciekawostki niedawno zrobiłem takie zdjątko to chyba o takim przegrzewaniu rozmawiamy co doświadczył tego ten klosz?
Obrazek

: poniedziałek 05 paź 2015, 12:45
autor: lec
bykriss, poczytaj:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/HID.w ... Roomsterze

jak coś więcej to pw bo już wykroczymy poza temat wątku

: poniedziałek 05 paź 2015, 12:59
autor: kalafon
bykriss pisze:Teraz to ty żeś się mnie uczepił. Jedyne co chciałem osiągnąć to lepsze efekty niż zwykłe żarówki a do mojego auta xenonów ani ledów zamontować nie wolno czyli według ciebie trzeba zmienić auto. Dzięki za radę naprawdę nie potrzeba mi takiego osądzenia. Polska to dziwny kraj i wszyscy o tym wiedzą że tylko u nas nie można nic zmienić w swoim samochodzie oraz poprawić widoczności na drodze czy wizualnego efektu bo to niezgodne z prawem. Czekam już spory czas aż wymyślą reflektor przedni do fabii to może będe mógł mieć wszystko zgodnie z prawem jak tego tak bardzo chcesz.
Sprawa wyglądałaby całkiem inaczej gdybyś chciał zrobić sobie porządną przeróbkę np. na xenon czyli nowa soczewka, palniki itp itp. Już nawet kwestia HIDów mnie za bardzo nie rusza bo dobrze ustawione świeca poprawnie, natomiast wiem jedno że takie LEDy to badziew oślepiający innych kierowców.
Czekasz na nowy reflektor? No to czekaj sobie nadal nawet i z 10 lat. Pewnie konstruktorzy Skody ciągle projektują nowy reflektor do dawno już nieprodukowanego auta... Jak chcesz dobre światłą to zrób coś porządnie, a jak to Cię przerasta to kup sobie auto z salonu na ORI ledach.
bykriss pisze:Tak z ciekawostki niedawno zrobiłem takie zdjątko to chyba o takim przegrzewaniu rozmawiamy co doświadczył tego ten klosz?
A czego niby takiego ten klosz doświadczył? Zaparował od przegrzania? Czy może chodzi Ci o te żółte "obrysówki" W tych autach często zmieniają sobie światło na żółte i wcale nie musi to oznaczać, że ktoś ma przepalony odbłyśnik? Po drugie w przypadku ledów, przegrzewa Ci się sam led a nie odbłyśnik... to tak na marginesie.

: poniedziałek 05 paź 2015, 14:01
autor: lec
kalafon pisze:Już nawet kwestia HIDów mnie za bardzo nie rusza bo dobrze ustawione świeca poprawnie, natomiast wiem jedno że takie LEDy to badziew oślepiający innych kierowców.
jeśli dobrze ustawione hidy świecą poprawnie, to dobrze ustawione ledy też . Ta sama zasada dotyczy wszystkich źródeł światła. Zważywszy , że większość masowo sprzedawanych tanich zestawów - jeśli chodzi o generowaną ilość światła - jest niewiele warta* , to masz większe prawdopodobieństwo bycia oślepionym przez hid niż przez ledy....

Przy ledach należy pamiętać o bezwzględnym warunku - lampa soczewkowa. On taką ma , więc zapewniam Cie że przy jej odpowiedniej regulacji nie ma takiej opcji aby Cie oślepiał ledem bardziej niż hidem....

* - taki poziom pomiędzy halogenem 55W a xenonem klasy china HID

pozdr

: poniedziałek 05 paź 2015, 15:08
autor: bykriss
Kalafon mógłbyś czasem szanować ludzi z którymi rozmawiasz i wyładowywać emocje gdzie indziej. Odnośnie reflektorów to nie zrozumiałeś sarkazmu więc trudno. Co do oślepiania to co drugi kierowca z normalnymi żarówkami mnie oślepia bo ma źle ustawione reflektory nie wspominając hidów czy ledów w tradycyjnych reflektorah bez soczewek. Niemniej jednak chciałem żeby moje światło z auta oświetlało mi dobrze drogę na światłah mijania w barwie nie żółtej czy białej ciepłej która tak naprawde nie potrafi sorównać i nie dorówna barwie i możliwościach xenonu. Nie chciałem instalować hida ze względu że dużo się mówiło o tym że to chińska podróbka i do tego nic niedaje lepiej. Ledy brzmiały obiecująco ale dowiedziałem się już co się z czym je. Podsumowując jeśli chodzi o bezpieczeństwo nie oślepianie i dobrze oświetloną drogę to trzeba kupić hida.

Ps. Co do tego zdjęcia jak kalafon uważnie się zagłębi wzrokiem to zobaczy na środku żółtego klosza czarną od wypalenia plamę na co zwracałem uwagę ale chyba niezauważyłeś.

Pozdrawiam cię kalafon i przejdź do normalnej dyskusji bo chyba źle mnie oceniasz.

: poniedziałek 05 paź 2015, 16:51
autor: Pyra
Witam
bykriss pisze:Ps. Co do tego zdjęcia jak kalafon uważnie się zagłębi wzrokiem to zobaczy na środku żółtego klosza czarną od wypalenia plamę na co zwracałem uwagę ale chyba nie zauważyłeś.
Takie wypalenia reflektorów, mają co najmniej kilka przyczyn. Ludzie którym "ciemno" zamiast oczyścić, zregenerować lub zakupić nowe odbłyśniki, wkładają żarówki, o mocy 100W, co szybko pogłębia efekt. Innym powodem (powodującym też szybsze żółkniecie "szkieł" reflektorów), jest używanie palników HID bardzo niskiej jakości, które generują sporo promieniowania UV, źle wpływającego na kondycję tworzyw sztucznych.
Podobny efekt widziałem też w jednym aucie, a był on wynikiem totalnego przegrzania zamienników LED, których luminofor, był już brązowy.

Pozdrawiam
PS: Panowie, proszę o stonowanie dyskusji, i nie dawanie wciągać się w prowokacje. Życzę miłego popołudnia. ;)

: poniedziałek 05 paź 2015, 16:53
autor: skaktus
lec pisze:podłączony był jeden. Nie ma znaczenia na jakim napięciu pracuje, zakres jest od 9 do 36V.

Plecionka "copper wire" ma byc transmiterem ciepła i w tym zakresie działa jak należy.

http://cloud.video.taobao.com/play/u/22 ... 070458.swf

to ma wytrzymać roczny okres gwarancyjny a nie nalot atomowy...
Podejrzewam, że to nie wytrzyma nawet do końca gwarancji. Należało by dodać, że w komorze silnika mamy już kilkadziesiąt stopni co dodatkowo utrudnia oddawanie ciepła.

Najlepszym wyjściem, było by wykonanie foto kamerą termo lub choćby zwykłe pomiary termoparą w różnych odstępach czasu. Wówczas, wyszło by, ile ta plecionka jest warta. Moim zdaniem niewiele, bo nawet jesli by się prawidłowo nagrzewała, to jej powierzchnia i tak jest bardzo mała w stosunku do mocy z jaką pracują ledy.

Pyra pisze:Witam
bykriss pisze:Ps. Co do tego zdjęcia jak kalafon uważnie się zagłębi wzrokiem to zobaczy na środku żółtego klosza czarną od wypalenia plamę na co zwracałem uwagę ale chyba nie zauważyłeś.
Takie wypalenia reflektorów, mają co najmniej kilka przyczyn. Ludzie którym "ciemno" zamiast oczyścić, zregenerować lub zakupić nowe odbłyśniki, wkładają żarówki, o mocy 100W, co szybko pogłębia efekt. Innym powodem (powodującym też szybsze żółkniecie "szkieł" reflektorów), jest używanie palników HID bardzo niskiej jakości, które generują sporo promieniowania UV, źle wpływającego na kondycję tworzyw sztucznych.
Podobny efekt widziałem też w jednym aucie, a był on wynikiem totalnego przegrzania zamienników LED, których luminofor, był już brązowy.

Pozdrawiam
PS: Panowie, proszę o stonowanie dyskusji, i nie dawanie wciągać się w prowokacje. Życzę miłego popołudnia. ;)
W tym wypadku winne jest samo BMW i czas :) BMW zrobiło "ryflowaną" soczewkę z plastiku i umieściło wewnątrz reflektora. Na tym kawałku plastiku skupia się całe światło generowane przez żarówkę, w tym też ciepło. Po wielu latach używania, efekt jest taki jak na foto. I tutaj nawet nie trzeba żarówek 100W, w wielu wypadkach wystarcza zwykła 55W. Ten sam efekt był w Fordach i wielu innych autach z tym rozwiązaniem.

: poniedziałek 05 paź 2015, 17:09
autor: lec
skaktus pisze:Podejrzewam, że to nie wytrzyma nawet do końca gwarancji.
jeśli sprzedawca daje gwarancje to mnie jako klienta mało by to interesowało - problem sprzedawcy. Chyba że trzeba pół auta rozbierać i sama wymiana będzie problemem.
skaktus pisze:Należało by dodać, że w komorze silnika mamy już kilkadziesiąt stopni co dodatkowo utrudnia oddawanie ciepła
należy dodać, że auto z założenia się porusza i komora silnika jak i lampy są owiewane i chłodzone powietrzem przez większość czasu. Jeśli auto za dnia porusza się na dziennych to już wogóle przestaje to być zmartwieniem... jak napisałem wcześniej - to nie ma latać w kosmos :P

: poniedziałek 05 paź 2015, 19:00
autor: Gregor887
A jeżeli w lampie mam szkło zamiast plastiku i odbłyśnik na blasze to wytrzymie ? :wink: Przód auta mam mocno przewiewny.

: poniedziałek 05 paź 2015, 19:00
autor: kalafon
lec pisze:jeśli sprzedawca daje gwarancje to mnie jako klienta mało by to interesowało - problem sprzedawcy. Chyba że trzeba pół auta rozbierać i sama wymiana będzie problemem.
Jesteś tego pewny? Mi się wydaje, że dostałbyś odpowiedź o złej aplikacji i przegrzaniu z winy użytkownika.