Strona 2 z 4

: wtorek 23 cze 2015, 14:31
autor: ElSor
Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
Bardzo często ważniejszy jest rozkład światła niż jego ilość. Do szaleństwa po lesie (nie ścieżkach rowerowych) potrzeba widzieć szeroko i jednocześnie daleko a 3xXP-L w 1 optyce tego nie zapewniają.

: wtorek 23 cze 2015, 14:43
autor: madkeinam
Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
Z tym, że w DH/FR prędkości są sporo większe niż 30km/h ;-)

: wtorek 23 cze 2015, 15:41
autor: vin324pl
ElSor pisze:
Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
Bardzo często ważniejszy jest rozkład światła niż jego ilość. Do szaleństwa po lesie (nie ścieżkach rowerowych) potrzeba widzieć szeroko i jednocześnie daleko a 3xXP-L w 1 optyce tego nie zapewniają.
Z optyką 35mm w c8 już dają radę na dystans ;)
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16249

: wtorek 23 cze 2015, 20:31
autor: ElSor
vin324pl pisze:Z optyką 35mm w c8 już dają radę na dystans ;)
Ale zauważ, że nie świeci jednocześnie szeroko i daleko, o czym wspominałem. 3 diody w różnych optykach jednak mogą świecić i dalej i szerzej jednocześnie, co przy szybkich i krętych trasach podniesie znacząco komfort. Nawet 2 odpowiednio dobrane latarki zaświecą lepiej niż jedna na 3 diodach. Odeślę Ciebie (i innych) do http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11812 . Jest to co prawda moja wizja ale zauważyłem wielu jej naśladowców, właśnie dlatego, że można w moment przygotować się na dowolną trasę (prostą/krętą/szybką/wolną) a jednocześnie żyć w zgodzie z innymi użytkownikami drogi czy też ścieżki.
Na szaleńcze przejazdy DH/FR nocą wziąłbym może i 3xXP-L z wąską optyką 35mm (choć nie widzę potrzeby świecenia taką mocą) ale koniecznie do tego 1-2 latarki z kolimatorami owalnymi, by widzieć bardziej na boki także. Myślę, że wszystkie 3 puszczone w ok 50% by wystarczyły zupełnie na każdą trasę ale mając tylko 1 mocną czułbym pewien dyskomfort.

: wtorek 23 cze 2015, 20:42
autor: vin324pl
ElSor,
Zgadzam się z tym że najlepiej spisują się 3+ latarki, sam swego czasu jeździłem 2*s3 tir30stopni z daszkami + trustfire X2 mt-g2 i był dzień w nocy ale na obecnej wersji( 2 latarki ) L2P z daszkiem świeci dość szeroko jak na moje obecne trasy(mniej lasu niż wcześniej), a jak wjadę w teren to c8 robi resztę roboty.

: wtorek 23 cze 2015, 22:34
autor: SP5VR
W tym poście

beamshot
i w tym
beamshot 2

wrzuciłem kilka beamshotów latarek. Może to pomoże w wyborze?
Będziesz miał pogląd na rozkład światła z proponowanych latarek.

Moim zdaniem X1 by Greg byłaby idealna. Do tego kilka aku w kieszeni.

: poniedziałek 29 cze 2015, 11:43
autor: wiejski
Trochę się nie odzywałem, ale przysięgam, że wszystko uważnie czytałem...
Jak narazie NO. 1 jest 3 x XP-L od Grega.

Wczoraj uderzyła mnie taka wizja, jak kto woli objawienie. Pozwólcie, że pozostawię, wam zderzenie moich ambicji z brutalną rzeczywistością :lol:
1. Kupić to http://www.ebay.com/itm/Waterproof-SKYR ... 5d5917ff03
2. We własnym zakresie zmodyfikować tak, żeby miało sensowne tryby pracy, może lepiej izolować itd...
3. Dorobić uchwyt. To akurat nie problem bo jakieś tam zaplecze metalurgiczno-stolarskie mam :razz:

I teraz powiedzcie mi czy dostanę do tego jakiś sterownik ? Czy dam radę go samemu wymienić? Inżynierem NASA nie jestem, ale w sprawach ogólnotechnicznych ułomny nie jestem np. z lutowaniem sobie radzę...
Chętnie poszedł bym dalej typu jakaś lepsza szybka, termoizolacja, może wincyj mocy...

: poniedziałek 29 cze 2015, 11:47
autor: michal1
NA forum są mody tej lampki, sterownik może by Ci ktoś zrobił. :) Problem w tym, że latarka jest dosyć ciężka i musiałbyś zrobić naprawdę solidny uchwyt. Poza tym zasięg z tej lampki byłby taki sobie. Jak się zdecydujesz na modowanie to pomożemy. :)

: poniedziałek 29 cze 2015, 11:54
autor: max4max
A potrzebujesz to do wypalania traw? :mrgreen:
Bo:
1. Ciężkie toto - ponad 0,6 kg z aku plus naprawdę solidny uchwyt raczej dorabiany musiałby być. W sumie pewnie z 0,7 kg przybyło by na kierze.
2. Nie wiem jak to świeci, ale z pewnością raczej nie za daleko, czyli wielce prawdopodobne, że potrzebowałbyś nadal czegoś na światło długie.

Tak na szybko takie refleksje mi przyszły. :roll:

: poniedziałek 29 cze 2015, 12:07
autor: wiejski
Przy mojej jeździe zasięg nie jest aż tak bardzo potrzebny. Na ścieżkach, jak kto woli single track, nie ma prostych liczących setki metrów. Ba nawet szerokość światła nie jest aż tak istotna ścieżka jest wąska.

A wracają do tego skyray to kurcze faktycznie ciężki. Co rozumiecie przez blisko świeci? Może polecicie coś z ebay, co można by fajnie zmontować, bo się trochę napaliłem :)

: poniedziałek 29 cze 2015, 12:09
autor: vin324pl
Da się z kingiem jeździć, sam stosowałem uchwyt do rur, dwie średnice - jedna pod Kinga druga na kierownicę.

Obrazek

Z tym że raczej trzymam się tego co mam w profilu, bo to klocek straszny.

: poniedziałek 29 cze 2015, 12:26
autor: wiejski
@up Jedna z pierwszych opcji montażu, która przyszła mi do głowy.

Powiedzcie mi proszę jaki zasięg może mieć taki King z 7/8x L2 ?

: poniedziałek 29 cze 2015, 12:30
autor: michal1
Pewnie z 50m

: poniedziałek 29 cze 2015, 12:37
autor: wiejski
Trochę mało... Ogólnie po czym stwierdzacie czy lampka świeci na blisko czy daleko?

: poniedziałek 29 cze 2015, 12:40
autor: michal1
Po wielkości reflektora (im głębszy tym dalej świeci) i diodach. W tej latarce można zmienić diody na skalpowane XP-L zasięg się poprawi o jakieś 15%
Zobacz ten projekt http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16798
Pozdrawiam