Lampka do zadań specjalnych - nocne enduro / DH

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
Bardzo często ważniejszy jest rozkład światła niż jego ilość. Do szaleństwa po lesie (nie ścieżkach rowerowych) potrzeba widzieć szeroko i jednocześnie daleko a 3xXP-L w 1 optyce tego nie zapewniają.
madkeinam
Posty: 505
Rejestracja: środa 25 gru 2013, 22:40
Lokalizacja: Radwanice

Post autor: madkeinam »

Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
Z tym, że w DH/FR prędkości są sporo większe niż 30km/h ;-)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

ElSor pisze:
Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
Bardzo często ważniejszy jest rozkład światła niż jego ilość. Do szaleństwa po lesie (nie ścieżkach rowerowych) potrzeba widzieć szeroko i jednocześnie daleko a 3xXP-L w 1 optyce tego nie zapewniają.
Z optyką 35mm w c8 już dają radę na dystans ;)
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16249
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

vin324pl pisze:Z optyką 35mm w c8 już dają radę na dystans ;)
Ale zauważ, że nie świeci jednocześnie szeroko i daleko, o czym wspominałem. 3 diody w różnych optykach jednak mogą świecić i dalej i szerzej jednocześnie, co przy szybkich i krętych trasach podniesie znacząco komfort. Nawet 2 odpowiednio dobrane latarki zaświecą lepiej niż jedna na 3 diodach. Odeślę Ciebie (i innych) do http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11812 . Jest to co prawda moja wizja ale zauważyłem wielu jej naśladowców, właśnie dlatego, że można w moment przygotować się na dowolną trasę (prostą/krętą/szybką/wolną) a jednocześnie żyć w zgodzie z innymi użytkownikami drogi czy też ścieżki.
Na szaleńcze przejazdy DH/FR nocą wziąłbym może i 3xXP-L z wąską optyką 35mm (choć nie widzę potrzeby świecenia taką mocą) ale koniecznie do tego 1-2 latarki z kolimatorami owalnymi, by widzieć bardziej na boki także. Myślę, że wszystkie 3 puszczone w ok 50% by wystarczyły zupełnie na każdą trasę ale mając tylko 1 mocną czułbym pewien dyskomfort.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

ElSor,
Zgadzam się z tym że najlepiej spisują się 3+ latarki, sam swego czasu jeździłem 2*s3 tir30stopni z daszkami + trustfire X2 mt-g2 i był dzień w nocy ale na obecnej wersji( 2 latarki ) L2P z daszkiem świeci dość szeroko jak na moje obecne trasy(mniej lasu niż wcześniej), a jak wjadę w teren to c8 robi resztę roboty.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
SP5VR
Posty: 155
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 15:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SP5VR »

W tym poście

beamshot
i w tym
beamshot 2

wrzuciłem kilka beamshotów latarek. Może to pomoże w wyborze?
Będziesz miał pogląd na rozkład światła z proponowanych latarek.

Moim zdaniem X1 by Greg byłaby idealna. Do tego kilka aku w kieszeni.
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Post autor: wiejski »

Trochę się nie odzywałem, ale przysięgam, że wszystko uważnie czytałem...
Jak narazie NO. 1 jest 3 x XP-L od Grega.

Wczoraj uderzyła mnie taka wizja, jak kto woli objawienie. Pozwólcie, że pozostawię, wam zderzenie moich ambicji z brutalną rzeczywistością :lol:
1. Kupić to http://www.ebay.com/itm/Waterproof-SKYR ... 5d5917ff03
2. We własnym zakresie zmodyfikować tak, żeby miało sensowne tryby pracy, może lepiej izolować itd...
3. Dorobić uchwyt. To akurat nie problem bo jakieś tam zaplecze metalurgiczno-stolarskie mam :razz:

I teraz powiedzcie mi czy dostanę do tego jakiś sterownik ? Czy dam radę go samemu wymienić? Inżynierem NASA nie jestem, ale w sprawach ogólnotechnicznych ułomny nie jestem np. z lutowaniem sobie radzę...
Chętnie poszedł bym dalej typu jakaś lepsza szybka, termoizolacja, może wincyj mocy...
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

NA forum są mody tej lampki, sterownik może by Ci ktoś zrobił. :) Problem w tym, że latarka jest dosyć ciężka i musiałbyś zrobić naprawdę solidny uchwyt. Poza tym zasięg z tej lampki byłby taki sobie. Jak się zdecydujesz na modowanie to pomożemy. :)
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

A potrzebujesz to do wypalania traw? :mrgreen:
Bo:
1. Ciężkie toto - ponad 0,6 kg z aku plus naprawdę solidny uchwyt raczej dorabiany musiałby być. W sumie pewnie z 0,7 kg przybyło by na kierze.
2. Nie wiem jak to świeci, ale z pewnością raczej nie za daleko, czyli wielce prawdopodobne, że potrzebowałbyś nadal czegoś na światło długie.

Tak na szybko takie refleksje mi przyszły. :roll:
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Post autor: wiejski »

Przy mojej jeździe zasięg nie jest aż tak bardzo potrzebny. Na ścieżkach, jak kto woli single track, nie ma prostych liczących setki metrów. Ba nawet szerokość światła nie jest aż tak istotna ścieżka jest wąska.

A wracają do tego skyray to kurcze faktycznie ciężki. Co rozumiecie przez blisko świeci? Może polecicie coś z ebay, co można by fajnie zmontować, bo się trochę napaliłem :)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Da się z kingiem jeździć, sam stosowałem uchwyt do rur, dwie średnice - jedna pod Kinga druga na kierownicę.

Obrazek

Z tym że raczej trzymam się tego co mam w profilu, bo to klocek straszny.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Post autor: wiejski »

@up Jedna z pierwszych opcji montażu, która przyszła mi do głowy.

Powiedzcie mi proszę jaki zasięg może mieć taki King z 7/8x L2 ?
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Pewnie z 50m
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Post autor: wiejski »

Trochę mało... Ogólnie po czym stwierdzacie czy lampka świeci na blisko czy daleko?
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Po wielkości reflektora (im głębszy tym dalej świeci) i diodach. W tej latarce można zmienić diody na skalpowane XP-L zasięg się poprawi o jakieś 15%
Zobacz ten projekt http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16798
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ