Bardzo często ważniejszy jest rozkład światła niż jego ilość. Do szaleństwa po lesie (nie ścieżkach rowerowych) potrzeba widzieć szeroko i jednocześnie daleko a 3xXP-L w 1 optyce tego nie zapewniają.Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
Lampka do zadań specjalnych - nocne enduro / DH
Z optyką 35mm w c8 już dają radę na dystansElSor pisze:Bardzo często ważniejszy jest rozkład światła niż jego ilość. Do szaleństwa po lesie (nie ścieżkach rowerowych) potrzeba widzieć szeroko i jednocześnie daleko a 3xXP-L w 1 optyce tego nie zapewniają.Tom.O pisze:Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16249
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Ale zauważ, że nie świeci jednocześnie szeroko i daleko, o czym wspominałem. 3 diody w różnych optykach jednak mogą świecić i dalej i szerzej jednocześnie, co przy szybkich i krętych trasach podniesie znacząco komfort. Nawet 2 odpowiednio dobrane latarki zaświecą lepiej niż jedna na 3 diodach. Odeślę Ciebie (i innych) do http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11812 . Jest to co prawda moja wizja ale zauważyłem wielu jej naśladowców, właśnie dlatego, że można w moment przygotować się na dowolną trasę (prostą/krętą/szybką/wolną) a jednocześnie żyć w zgodzie z innymi użytkownikami drogi czy też ścieżki.vin324pl pisze:Z optyką 35mm w c8 już dają radę na dystans
Na szaleńcze przejazdy DH/FR nocą wziąłbym może i 3xXP-L z wąską optyką 35mm (choć nie widzę potrzeby świecenia taką mocą) ale koniecznie do tego 1-2 latarki z kolimatorami owalnymi, by widzieć bardziej na boki także. Myślę, że wszystkie 3 puszczone w ok 50% by wystarczyły zupełnie na każdą trasę ale mając tylko 1 mocną czułbym pewien dyskomfort.
ElSor,
Zgadzam się z tym że najlepiej spisują się 3+ latarki, sam swego czasu jeździłem 2*s3 tir30stopni z daszkami + trustfire X2 mt-g2 i był dzień w nocy ale na obecnej wersji( 2 latarki ) L2P z daszkiem świeci dość szeroko jak na moje obecne trasy(mniej lasu niż wcześniej), a jak wjadę w teren to c8 robi resztę roboty.
Zgadzam się z tym że najlepiej spisują się 3+ latarki, sam swego czasu jeździłem 2*s3 tir30stopni z daszkami + trustfire X2 mt-g2 i był dzień w nocy ale na obecnej wersji( 2 latarki ) L2P z daszkiem świeci dość szeroko jak na moje obecne trasy(mniej lasu niż wcześniej), a jak wjadę w teren to c8 robi resztę roboty.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
W tym poście
beamshot
i w tym
beamshot 2
wrzuciłem kilka beamshotów latarek. Może to pomoże w wyborze?
Będziesz miał pogląd na rozkład światła z proponowanych latarek.
Moim zdaniem X1 by Greg byłaby idealna. Do tego kilka aku w kieszeni.
beamshot
i w tym
beamshot 2
wrzuciłem kilka beamshotów latarek. Może to pomoże w wyborze?
Będziesz miał pogląd na rozkład światła z proponowanych latarek.
Moim zdaniem X1 by Greg byłaby idealna. Do tego kilka aku w kieszeni.
Trochę się nie odzywałem, ale przysięgam, że wszystko uważnie czytałem...
Jak narazie NO. 1 jest 3 x XP-L od Grega.
Wczoraj uderzyła mnie taka wizja, jak kto woli objawienie. Pozwólcie, że pozostawię, wam zderzenie moich ambicji z brutalną rzeczywistością
1. Kupić to http://www.ebay.com/itm/Waterproof-SKYR ... 5d5917ff03
2. We własnym zakresie zmodyfikować tak, żeby miało sensowne tryby pracy, może lepiej izolować itd...
3. Dorobić uchwyt. To akurat nie problem bo jakieś tam zaplecze metalurgiczno-stolarskie mam
I teraz powiedzcie mi czy dostanę do tego jakiś sterownik ? Czy dam radę go samemu wymienić? Inżynierem NASA nie jestem, ale w sprawach ogólnotechnicznych ułomny nie jestem np. z lutowaniem sobie radzę...
Chętnie poszedł bym dalej typu jakaś lepsza szybka, termoizolacja, może wincyj mocy...
Jak narazie NO. 1 jest 3 x XP-L od Grega.
Wczoraj uderzyła mnie taka wizja, jak kto woli objawienie. Pozwólcie, że pozostawię, wam zderzenie moich ambicji z brutalną rzeczywistością
1. Kupić to http://www.ebay.com/itm/Waterproof-SKYR ... 5d5917ff03
2. We własnym zakresie zmodyfikować tak, żeby miało sensowne tryby pracy, może lepiej izolować itd...
3. Dorobić uchwyt. To akurat nie problem bo jakieś tam zaplecze metalurgiczno-stolarskie mam
I teraz powiedzcie mi czy dostanę do tego jakiś sterownik ? Czy dam radę go samemu wymienić? Inżynierem NASA nie jestem, ale w sprawach ogólnotechnicznych ułomny nie jestem np. z lutowaniem sobie radzę...
Chętnie poszedł bym dalej typu jakaś lepsza szybka, termoizolacja, może wincyj mocy...
A potrzebujesz to do wypalania traw?
Bo:
1. Ciężkie toto - ponad 0,6 kg z aku plus naprawdę solidny uchwyt raczej dorabiany musiałby być. W sumie pewnie z 0,7 kg przybyło by na kierze.
2. Nie wiem jak to świeci, ale z pewnością raczej nie za daleko, czyli wielce prawdopodobne, że potrzebowałbyś nadal czegoś na światło długie.
Tak na szybko takie refleksje mi przyszły.
Bo:
1. Ciężkie toto - ponad 0,6 kg z aku plus naprawdę solidny uchwyt raczej dorabiany musiałby być. W sumie pewnie z 0,7 kg przybyło by na kierze.
2. Nie wiem jak to świeci, ale z pewnością raczej nie za daleko, czyli wielce prawdopodobne, że potrzebowałbyś nadal czegoś na światło długie.
Tak na szybko takie refleksje mi przyszły.
Przy mojej jeździe zasięg nie jest aż tak bardzo potrzebny. Na ścieżkach, jak kto woli single track, nie ma prostych liczących setki metrów. Ba nawet szerokość światła nie jest aż tak istotna ścieżka jest wąska.
A wracają do tego skyray to kurcze faktycznie ciężki. Co rozumiecie przez blisko świeci? Może polecicie coś z ebay, co można by fajnie zmontować, bo się trochę napaliłem
A wracają do tego skyray to kurcze faktycznie ciężki. Co rozumiecie przez blisko świeci? Może polecicie coś z ebay, co można by fajnie zmontować, bo się trochę napaliłem
Da się z kingiem jeździć, sam stosowałem uchwyt do rur, dwie średnice - jedna pod Kinga druga na kierownicę.
Z tym że raczej trzymam się tego co mam w profilu, bo to klocek straszny.
Z tym że raczej trzymam się tego co mam w profilu, bo to klocek straszny.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Po wielkości reflektora (im głębszy tym dalej świeci) i diodach. W tej latarce można zmienić diody na skalpowane XP-L zasięg się poprawi o jakieś 15%
Zobacz ten projekt http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16798
Pozdrawiam
Zobacz ten projekt http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16798
Pozdrawiam