Strona 2 z 2

: wtorek 10 mar 2015, 21:15
autor: ...John
zxcvb pisze:Nie bardzo rozumiem, dlaczego akurat na światłach drogowych mamy jeździć w czasie dnia(?). Mógłbym to zrozumieć w przypadku żarówek dwuwłóknowych, ale zdaje się, że chyba odchodzi się od tego rozwiązania.
Drogowe zawsze będą świecić po oczach, dlatego...
Bezpieczniej byłoby wykorzystać światła mijania z obniżonym napięciem zasilania do ok. 90%. Jak wiadomo, w bańkach żarówek halogenowych przebiega cykl halogenkowy przedłużający trwałość włókna żarnika. Jeśli obniżyć temperaturę żarnika (czyli jasność) poniżej pewnego progu, to cykl halogenkowy nie przebiega i można doprowadzić do przedwczesnego przepalenia żarnika.
W EP kiedyś był odpowiedni moduł, który nie dość, że obniżał napięcie zasilania, to jeszcze uruchamiał światła z tzw. soft-startem - wiadomo, żarnik przepala się najczęściej w chwili włączenia zasilania (udar prądowy).
Światła dzienne mają właśnie w umiarkowany sposób "oślepiać".

A co do drugiej części.
To jest masa samochodów, które w tylnych światłach wykorzystują żarówki jednowłóknowe, a realizują niejednokrotnie funkcje pozycyjnych, stop i przeciwmgłowych w jednej żarówce.

: wtorek 10 mar 2015, 21:26
autor: zxcvb
...John pisze:To jest masa samochodów, które w tylnych światłach wykorzystują żarówki jednowłóknowe, a realizują niejednokrotnie funkcje pozycyjnych, stop i przeciwmgłowych w jednej żarówce.
Ale nie porównujmy świateł tylnych, świecących w uproszczeniu światłem rozproszonym, do lamp przednich, które mają oświetlać drogę. Funkcja tylnych jest czysto sygnalizacyjna (prócz świateł cofania), a funkcją przednich jest oświetlanie.

: środa 11 mar 2015, 19:30
autor: ...John
zxcvb pisze:
...John pisze:To jest masa samochodów, które w tylnych światłach wykorzystują żarówki jednowłóknowe, a realizują niejednokrotnie funkcje pozycyjnych, stop i przeciwmgłowych w jednej żarówce.
Ale nie porównujmy świateł tylnych, świecących w uproszczeniu światłem rozproszonym, do lamp przednich, które mają oświetlać drogę. Funkcja tylnych jest czysto sygnalizacyjna (prócz świateł cofania), a funkcją przednich jest oświetlanie.
A czytać ze zrozumieniem kolega potrafi?
Rozmawiamy na temat trwałości żarówki przy zasilaniu z modułu PWM.

Wszędzie gdzie poruszany jest temat zasilania z modułu PWM, pojawiają się teksty o trwałości żarówki. Tymczasem producenci samochodów stosują takie rozwiązania w oryginale. Najczęściej z żarówkami P21W i to niezależnie jakie funkcje są im powierzane: stopu, doświetlania zakrętów, dziennych itp.
Nie sądzę, by żarówki H7 lub H1 miały pracować z modułem PWM nieprawidłowo tylko dlatego, że są to żarówki większej mocy.

: czwartek 12 mar 2015, 10:52
autor: zxcvb
pegasus_sis pisze:
Tzn. taniej
no tu mamy prostą fizykę. Chcesz taniej, to dostajesz niską wydajność albo niską trwałość przy dobrej wydajności. Musisz iść na kompromis.
W halogenowej możesz dać lepsze materiały, mieszaninę szlachetnych gazów pod ciśnieniem, co kosztuje. Ale w zamian dostajesz lepszą jakość światła i lepszą wydajność niż przy zwykłych żarówkach ;) rachunek zysków i strat. W samochodach wynik jest oczywisty, przejedź się zabytkowym autem ze zwykłymi żarówkami a zrozumiesz :P
Jeździłem niejednym samochodem i wszystko rozumiem, tylko nie rozumiem, że nie zwróciłeś uwagi na niewłaściwy szyk zdania w swoim cytacie:
Dzięki cyklowi halogenowemu rozmiar żarówek halogenowych może być znacznie mniejszy niż rozmiar standardowych żarówek. Umożliwia to zastosowanie droższych materiałów do produkcji baniek i droższego gazu wypełniającego, co przekłada się na ogólną poprawę jakość żarówki.
Przecież to nie dzięki cyklowi halogenkowemu i mniejszej żarówce można stosować droższe materiały, ale dzięki droższym materiałom można zrealizować cykl halogenkowy i zmniejszyć rozmiary. Odwrotnie, niż napisałeś.
...John pisze:
zxcvb pisze:
...John pisze:To jest masa samochodów, które w tylnych światłach wykorzystują żarówki jednowłóknowe, a realizują niejednokrotnie funkcje pozycyjnych, stop i przeciwmgłowych w jednej żarówce.
Ale nie porównujmy świateł tylnych, świecących w uproszczeniu światłem rozproszonym, do lamp przednich, które mają oświetlać drogę. Funkcja tylnych jest czysto sygnalizacyjna (prócz świateł cofania), a funkcją przednich jest oświetlanie.
A czytać ze zrozumieniem kolega potrafi?
Rozmawiamy na temat trwałości żarówki przy zasilaniu z modułu PWM.

Wszędzie gdzie poruszany jest temat zasilania z modułu PWM, pojawiają się teksty o trwałości żarówki. Tymczasem producenci samochodów stosują takie rozwiązania w oryginale. Najczęściej z żarówkami P21W i to niezależnie jakie funkcje są im powierzane: stopu, doświetlania zakrętów, dziennych itp.
Nie sądzę, by żarówki H7 lub H1 miały pracować z modułem PWM nieprawidłowo tylko dlatego, że są to żarówki większej mocy.
Kolego, nikt nie pisał o sposobie zmniejszenia jasności, więc nie wyjeżdżaj mi tu, proszę, z PWM-em, a tym bardziej nie pisz chamsko, że czegoś nie rozumiem.
Błędnie porównujesz żarówki halogenowe (wszystkie Hx) z żarówkami bez zachodzącego procesu halogenkowego (np. te, które przytoczyłeś, czyli - cytuję - najczęściej P21W). Proszę czytać ze zrozumieniem.
Ściemnić światło żarówki, czyli ograniczyć pobierany przez nią prąd, można prawie dosłownie czymkolwiek. Problem pojawia się, gdy regulujemy żarówkę halogenkową i obniżymy temperaturę żarnika do tego stopnia, że regeneracyjny proces halogenkowy przestaje zachodzić.
Zamiast bawić się w takie wynalazki proponuję zainwestować w diodowe światła, co ma jedną niezaprzeczalną zaletę, której nie podważysz - jest to legalne.

: czwartek 12 mar 2015, 11:33
autor: pegasus_sis
Przecież to nie dzięki cyklowi halogenkowemu i mniejszej żarówce można stosować droższe materiały, ale dzięki droższym materiałom można zrealizować cykl halogenkowy i zmniejszyć rozmiary. Odwrotnie, niż napisałeś.
ja tego nie napisałem, pretensje do OSRAM, choć dla mnie to co napisali jest logiczne. Podałem źródło.
Zamiast bawić się w takie wynalazki proponuję zainwestować w diodowe światła, co ma jedną niezaprzeczalną zaletę, której nie podważysz - jest to legalne.
Ja chciałbym, niestety nie mam gdzie ich już upchać. Założyłem przeciwmgielne a inne dostępne miejsca nie zgadzają się z wytycznymi (minimalna odległość między światłami 600mm). Więc mogę kupić legalne światła, ale ich zamocowanie nie będzie zgodne z przepisami. Z dwojga złego wybrałem "nielegalne" światła we właściwych miejscach.

: czwartek 12 mar 2015, 11:48
autor: zxcvb
Zamiast bawić się w takie wynalazki proponuję zainwestować w diodowe światła, co ma jedną niezaprzeczalną zaletę, której nie podważysz - jest to legalne.
Ja chciałbym, niestety nie mam gdzie ich już upchać. Założyłem przeciwmgielne a inne dostępne miejsca nie zgadzają się z wytycznymi (minimalna odległość między światłami 600mm). Więc mogę kupić legalne światła, ale ich zamocowanie nie będzie zgodne z przepisami. Z dwojga złego wybrałem "nielegalne" światła we właściwych miejscach.[/quote]
Niestety, mam podobny problem. Jednak nie poszedłem w stronę zmniejszania jasności, chociaż owszem, zastanawiałem się nad zmniejszeniem nieco jasności. Ale to w ramach przedłużenia żywotności żarówek, w światłach mijania. Ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu. Myślę nawet, że najrozsądniejszym rozwiązaniem przedłużającym żywotność jest wyeliminowanie udaru prądowego podczas włączania. Nie liczę zwiększonego zużycia paliwa, bo stojąc w korkach marnujemy nieporównywalnie więcej niż pobierają żarówki, a nikt nawet nie myśli o poszerzeniu jezdni.

: niedziela 29 mar 2015, 22:41
autor: jarroq
Wymienione w temacie moduły DRL są do niczego. Jeśli szukacie dobrym modułów DRL, modułów komfortowych kierunkowskazów, modułów doświetlania zakrętów itp mogę polecić firmę LEPARD.
Konfiguracja po USB. Regulacja jasności 1-100%. Świetny kontakt. Mi w module do sondy lambda brakowało skali do regulacji, zadzwoniłem i napisali mi update softu :).