Strona 2 z 3
: piątek 29 kwie 2011, 22:31
autor: RAZER
Tak samo legalne jak zestawy HID
Hehe no tak, ale mimo wszystko przeglad przeszedł, gdzies na necie czytalem ze mozna, i jest teraz full lamp na allegro z diodami wmontowanymi jako postojowe...
: piątek 29 kwie 2011, 23:58
autor: ledmocy
Nie do końca jest jak mówisz - diody podświetlające np. ringi przy soczewkach nie są pozycyjnymi światłami w takich lampkach - zauważ że i tak jest żaróweczka pozycyjna. Jeżeli masz natomiast na myśli lampy z pasami diodowymi to tylko jeśli na kloszu jest odpowiednai homologacja wybita można z tym jeździć
ale oczywiście wygląda to atrakcyjnie.
: sobota 30 kwie 2011, 00:19
autor: kodi
RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu
Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).
: sobota 30 kwie 2011, 12:31
autor: RAZER
kodi pisze:RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu
Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).
Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe
: sobota 30 kwie 2011, 14:43
autor: Nightmare
RAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe
Owszem pod warunkiem że barwa światła będzie biała
ale to już zależy czy policja stwierdzi że twoje led świecą na biało czy już niebieskawo
: niedziela 01 maja 2011, 12:50
autor: Fluxor
Jak przepisy określają barwę białą bo jedne żarówki są bardziej białe a drugie mniej?
: niedziela 01 maja 2011, 14:05
autor: MCSubi
RAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe
Ale w UE (i nie tylko) lampy muszą być homologowane wraz z kompatybilnymi żarówkami, co w praktyce wyklucza założenie diody do lampy homologowanej jako "żarówkowa".
kodi pisze:ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe
W Irlandii jest tak, jak napisałem.
Róznica jest taka, że w Polsce czepiają się policjanci zawsze, a w wielu krajach UE wnika w to rzeczoznawca sądowy po "wystąpieniu katastrofy w ruchu lądowym".
: środa 19 wrz 2012, 07:52
autor: Volo
Czy ktoś zna jakieś dobre diody do wlutowania bezpośrednio w instalację (podświetlenie) które przeżyją skoki w instalacji samochodowej ok 14,4V.
Te niby na 12V wlutowane w oprawkę po kilku godzinach pracy zaczynają mrugać i kończą żywot. Zaznaczam, że miejsca nie ma nawet na maleńki rezystor SMD.
: środa 19 wrz 2012, 08:43
autor: DNF
Nie jestem pewien, ale chyba pozostaje Ci jedynie DIY. Cokół masz więc może naklejenie małej płytki z LEDem SMD + rezystor od spodu?
: środa 19 wrz 2012, 11:55
autor: skaktus
Ledy mrugają jak sam piszesz, z powodu wyższego napięcia w instalacji w trakcie pracy silnika. Chińczycy do dziś nie zrozumieli że 12V (a dokładnie 12,6) jest tylko przy zgaszonym silniku, przy pracy jest około 14 V i do dziś nie dostosowują rezystorów dla diod. Zmień rezystory i po problemie. Ja osobiście mam ledy do oświetlania rejestracji. Barwa ok. 3500K, na lampę przypada 6 diod 5050 + rezystor. Na oryginalnym na 12V przy pracy silnika na diodę 5050 szło około 100 mA co daje około 33 mA na chip który ma dozwolone max 20 mA. Obecnie ustawiłem prąd na około 13 mA na chip - światła duzo a diody są jedynie ciepłe.
: środa 19 wrz 2012, 14:27
autor: Fluxor
Jaka jest maxymalna temperatura otoczenia, bezpieczna dla diody bo postojowe mam obok H4 i ciągle je grzeje?
: środa 19 wrz 2012, 21:37
autor: Volo
Przy Optosupply podają średnio 85-100 'C max
DNF chyba zrobię jak piszesz, trochę roboty raz, ale dużo mniej rozkręcania przy padakach co kilka dni.
: czwartek 20 wrz 2012, 15:34
autor: maskiu
Teraz, gdy jeździ się cały dzień na światłach, to raczej w reflektorze nie ma miejsca dla ledów.
Normalnie masakra, ostatnio dwa odbłyśniki do wymiany miałem, część nad żarówka wypalona na brązowo, więc pewnie jest tam baardzo ciepło.
: czwartek 20 gru 2012, 20:22
autor: 18650
Jeśli chodzi o postojowki ledowe to zdychają nie tylko dlatego ze są chinskie , to swoją droga ...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko. W oplu wypalają sie od tego nie tylko postojówki normalne, ale tez oświetlenie deski rozdzielczej. We fiacie tego juz nie ma. Mam kontakt akurat z dwoma własnymi fiatami i szfagra oplem i zjawisko powtarza sie cyklicznie przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych
: czwartek 20 gru 2012, 22:17
autor: Pyra
Witam
18650 pisze:...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko.
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić... czy możesz to poprzeć jakimiś pomiarami
18650 pisze:przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych
Ten sugerowany przez Ciebie minimalny "skok napięcia" w nowoczesnych alternatorach samochodowych jest niemożliwy, gdyż nie stosuje się pomiaru napięcia zacisków akumulatora jak to było w czasach dużych fiatów, a w układzie dodatkowego prostownika, co skutecznie wzmacnia "wrodzoną" właściwość generatorów trójfazowych do samoczynnego ograniczenia prądu zwarcia. Poza tym, podczas rozruchu, wytwarzanie napięcia przez alternator praktycznie nie istnieje i rozpoczyna się od kilku do kilkunastu sekund po dokonaniu rozruchu. Dodatkowo elementem stabilizującym ten proces jest właśnie akumulator, który jest buforem, więc trudno tu mówić o jakimkolwiek skoku napięcia powyżej parametrów nominalnych.
W podanych przez Ciebie przypadkach raczej zainteresował bym się jakością akumulatora lub alternatora.
Największym zagrożeniem żywotności LEDów, jest brak odpowiedniego chłodzenia struktury, zarówno w reflektorach jak i licznikach.
Pozdrawiam
PS: Jeśli znasz skrót LED, to wiesz, że niebieski fragment można zrozumieć jako diody ... diodowe.