Strona 2 z 2

: wtorek 14 lis 2017, 15:51
autor: Manekinen
Odkopuję bo dzisiaj dostałem to samo co Pyra.
Drogi Użytkowniku! (Adresatem tej wiadomości jest Pewien Jegomość).

Potrzebujemy Twojej pomocy w rozwiązaniu problemu dotyczącego konta PayPal. Do momentu rozwiązania problemu funkcjonalność konta została tymczasowo ograniczona.

O co chodzi?

Zauważyliśmy nietypowe operacje na Twoim koncie PayPal, dlatego mamy obawy dotyczące potencjalnego nieautoryzowanego dostępu do Twojego konta.

Co dalej?

Zaloguj się do konta PayPal i wykonaj opisane czynności, aby potwierdzić swoją tożsamość i ostatnie działania. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Twojego konta dostęp do niego pozostanie ograniczony do momentu wykonania niezbędnych kroków.

Bezpieczeństwo Twojego konta PayPal jest dla nas sprawą priorytetową, dlatego chcemy Ci pomóc w jego ochronie.

Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 801 38 66 86 od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:30 do 17:00. Godziny pracy w dni wolne mogą być inne.

Z poważaniem

PayPal
Wystraszyłem się trochę bo trzymam tam sporo $. Najpierw musiałem potwierdzić że ja to ja za pomocą sms, a potem zmienić hasło. I dostałem wiadomość że pełna funkcjonalność została przywrócona. Nie ma żadnych dziwnych transakcji. Nie wiem o co chodzi, ktoś próbował mi się zalogować czy co? Nigdzie nie widzę opcji żeby to sprawdzić (np. na skrzynce gmail jest taka opcja).

: wtorek 14 lis 2017, 21:52
autor: mappy
Skądkolwiek dostaje się takie maile nigdy nie ściąga się załączników i nie wchodzi w żadne linki podane w wiadomości. Nie robi się także poleceń, które są w wiadomości.
Najlepiej wejść samodzielnie na swoje konto poprzez sprawdzoną stronę(pierwszy odnośnik w google, strona PayPal dodana do zakładek) aby sprawdzić czy to prawda.
Osobiście omijam szerokim łukiem takie maile jakby nie brzmiały.

Z jakiego adresu email to przyszło?

: środa 15 lis 2017, 09:56
autor: Manekinen
Wiadomość była prawdziwa i nie zawierała żadnych odnośników. Nie był to żaden phishing, nie o to pytałem.

: środa 15 lis 2017, 10:38
autor: max4max
"Nietypowe transakcje" to mogą być różnie definiowane przez paypal ( czy też nawet przez nasze banki, bo też miałem z takimi komunikatami do czynienia). Mogą to być np. jedna transakcja na większa kwotę i stąd "nietypowa" lub dużo małych w krótkim czasie, lub zmiany np. waluty rozliczeniowej czy sposobu obciążania karty. Wszystko co odstaje od Twojego typowego dotychczasowego zachowania może wzbudzić alarm w tego typu instytucjach - i generalnie dobrze.