Strona 2 z 2
: poniedziałek 22 gru 2014, 18:52
autor: Zbychur
To jak porównywać john deer z ferrari, cena taka sama. Ferrari 500KM i john 150KM, kto kogo przeciągnie a kto kogo wyprzedzi. Na przeciąganie z ferrari poradzi sobie nawet nasza stara C-360.
Olight S10 - dioda XM-L (duży emiter), mały reflektor typu OP. W formie użytkowej EDC, to LL jakby nie świecił przy S10 na flood, tym bardziej swoim fioletowawym odcieniem. Zasięg to owszem będzie miał większy, jałowy ale dużo większy i na tym kończy się jego przewaga.
Porównajmy.
lumenny LL >>210, S10 >>400
Długość LL>>120mm, S10>>70mm
Waga LL>>80g, S10>>42g
Wodoszczelność LL>>z każdym ruchem zoom, przepraszam - fokus, mniejsza, S10>> IPX8
Cena LL>> ~370 ( z aku i ład), S10>>~130 (bez aku i ład czyli 50zł doliczyć)
W przypadku LL P5r dostajemy namiastkę szperacza z słabą opcją EDC za prawie 400zł, więc skoro już jesteśmy przy Olight poszukajmy czegoś w zbliżonej cenie, rozmiarach, z większym zasięgiem (2xwięcej lux/1m), kilkunastokrotnie lepszym użytkowym flood, 6-8x wydajniejszym zasilaniu, wodoszczelnym, z możliwością pewnego postawienia na dupce, lepiej dobranymi i większą ilością trybów (ukryty stobo), większej ilości światła i kilkukrotnie dłuższym czasie działania w domowym trybie EDC, lepszą anodyzacją, większą odpornością na uderzenia i wychodzi nam Olight R40 za jedynie 30 zł więcej i 2cm więcej. Dla mnie wybór jest prosty. Jeśli mamy coś porównywać, stwórzmy podobne warunki.
LL to nie jest zła firma i sporo włożyli w rozwój swojej technologii kolimatorowej, ale niestety, ta technologia do mnie nie przemawia, jako sprzęt do użytku codziennego. Widzisz podejrzewam, że podobne parametry świetlne, jak P5r, uzyskałbym modując takie coś na XP-E
http://www.aliexpress.com/item/Retail-U ... 97077.html .
Nie miałbym tylko ładowarki typu dock.
Każdy jednak ma inne preferencje i swoje wizje, a poza tym, każda wrona swój ogon chwali. Trzeba po prostu porównać w boju aby wybrać.
Cóż troszkę odbiegliśmy od tematu, naszym odwiecznym sporem na temat wyższości jednych rozwiązań nad innymi
: poniedziałek 22 gru 2014, 19:39
autor: Saylas
Kurcze straszne ile na allegro jest podróbek, jak ludzie naciągają ludzi.
Dobrze moi drodzy, bardzo mi pomogliście. Dziękuję wam za to.
chciałbym jeszcze tylko wiedzieć na czym polega różnica (poza ceną) między:
SolarForce L2B
http://allegro.pl/latarka-rower-solarfo ... 17833.html
a SolarForce L2P
http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2 ... 54826.html
I czy ktoś może widział w akcji te latarki?
: poniedziałek 22 gru 2014, 19:56
autor: Vigo
L2B ma wzdłuż korpusu/tuby mieszczącej ogniwo wyfrezowaną specjalną szynę służącą do zamocowania, wsunięcia latarki do dedykowanego uchwytu, który mocujemy np. do kierownicy w rowerze, jest to zatem latarka raczej specjalistyczna, rowerowa. W podlinkowanej ofercie L2B od grega taki uchwyt jest już w komplecie z zakupioną latarką.
L2P jest "goła" i uchwyt rowerowy trzeba by ewentualnie dokupić oddzielnie.
W codziennym użytkowaniu L2B po za rowerem, ta wystająca prowadnica będzie przeszkadzać w chwycie ręką, ponieważ stanowi integralną część obudowy i nie da się odłączyć.
L2P nie ma takiego patentu, po wyciągnięciu z uchwytu rowerowego staje się klasyczną latarką.
PS L2B i L2P różnią się też jak widać nieco kształtami obudowy.
___
: poniedziałek 22 gru 2014, 20:08
autor: Kyle
Widzę tam kilka podobnych latarek ... np. :
http://www.aliexpress.com/item/wholesal ... 83280.html
.... czy poza ceną (i kolorem) one się czymś praktycznie różnią?
: poniedziałek 22 gru 2014, 20:13
autor: Zbychur
Możliwe, że diodą, ta niebieska nie ma w opisie Cree, więc pewnie siedzi tam jakiś NoName, bo by się pochwalili, gdyby tam była choć XR-E czy XP-C. Nie oznacza to jednak, że ta która ma w opisie Cree, będzie ją miała na pokładzie.
: poniedziałek 22 gru 2014, 21:35
autor: Saylas
Widzę, że przy okazji równolegle rozwinął się inny temat.
Zdecyduje się na latarkę SolarForce M9 Cree XM-L2 U2 1020lm thrower.
Jest ona mocna, kolega z forum dorzuca od razu drugi segment na dodatkowy akumulator, jest długa ale cienka, bez problemu zmieści się na rowerowym uchwycie. Powodem dla którego ostatecznie zdecydowałem się na M9 to całkowita wodoodporność. W przypadku L2B, L2P było to deszczoodporność.
Obawiam się tego "klosza" 6 centymetrowego. Zobaczymy jak to będzie z jego praktycznością.
Oczywiście akumulatory i ładowarkę taką jak w zaleceniach.
Dziękuję wszystkim za poświęcony czas, za pomoc. Dużo się dowiedziałem, dzięki wam nie kupiłem tych 8500 lumenów
Jak sprawdzę latarkę w każdych warunkach to zdam relacje, może się komuś przyda i pomoże w dobrym wyborze.
PS Czy M9 też da się "programować" ? Czy to tylko dla modeli L2B i L2P?
: poniedziałek 22 gru 2014, 22:29
autor: Vigo
Saylas, ale moim zdaniem M9 na rower to nie jest najszczęśliwszy wybór, począwszy od jej sporych wymiarów (257 x 58.5 x 25.4 x 32mm), a po za tym szperacz o zasięgu ponad 0,5km jako przednie światełko rowerowe to moim zdaniem kompletne nieporozumienie.
Sam od dwóch, czy trzech sezonów, używam gregowej L2P i sprawdza się wyśmienicie, zarówno przy rowerze (świeci ładnie, szeroko, a i zasięg na rower ma wystarczający) jak też jako normalna latarka ręczna. Wymiary L2P (138 x 32 x 25mm).
___
: poniedziałek 22 gru 2014, 23:30
autor: Saylas
Vigo, uważasz, że wibracje i wstrząsy roweru mogą uszkodzić latarkę? Czy kierujesz się bardziej estetyką?
Myśląc o rowerze brałem pod uwagę nie pełną moc 1020lm a 600 lub mniejszą i jeden człon. Nie wiem w prawdzie ile ma latarka z jednym członem (brak info na aukcji) ale na pewno jest krótsza.
L2P jak i L2B oraz L2D nie są wodoodporne (IPX8)
Będąc w górach, jaskiniach, nad morzem, na bagnach i tym podobnych nie chciałbym się martwić o to by moja latarka nie daj boże nie wpadła mi do wody.
Lecz jeśli chodziło Tobie, że M9 ze względu na swoje gabaryty źle będzie znosiła wyprawy rowerowe to będę musiał sprawę przemyśleć na nowo.
Uprzedzając sugestie, rozważałem i nawet próbowałem pracować z latarka czołową ale podczas sesji, czy nocnych wypadów ciągłe przesuwanie latarki w bok, by zrobić zdjęcie nie było komfortowe.
Klasyczna latarkę można położyć gdziekolwiek lub zamocować na statywie by ładnie oświetlała (w pozycji świeczki) dane miejsce.
EDIT:
Trochę się przestraszyłem tego co powiedział przedmówca i zacząłem szukać ale tym razem nie na allegro a u źródła. I tak dotarłem do ciekawej propozycji.
Na stronie solarforce.eu latarki są tańsze niż na allegro. Dla tego w cenie M9 udało znaleźć mi się to:
http://solarforce.eu/latarka-solarforce ... -p-37.html
To już ma diodę MT-G2
Co o tym sądzicie koledzy i koleżanki?
: wtorek 23 gru 2014, 00:10
autor: Vigo
Myślę, że wstrząsy i wibracje nie zaszkodzą M9 to solidna konstrukcja, ale jej waga (~360g z jednym ogniwem bez przedłużki, L2P z ogniwem waż zaledwie ~170g) i gabaryty (nawet bez przedłużki M9 będzie mieć niewiele mniej niż 20cm długości) sprawią, że w uchwycie nie będzie siedzieć zbyt stabilnie, a i nadzianie się na taką sterczącą na kierownicy pałę w razie np. wywrotki nie będzie ani przyjemne, ani bezpieczne.
Najistotniejsze jest to, że rozkład światła jaki daje rasowy szperacz (thower), a M9 bez dwóch zdań takim jest, będzie zupełnie nieodpowiedni do zastosowań rowerowych, strumień światła będzie zbyt skupiony, a zasięg niepotrzebnie wielki, takie światło będzie oślepiać użytkowników drogi jadących z naprzeciwka, a i sam mało będziesz widział na bliskim dystansie pod kołem i po bokach, które będą niewłaściwie doświetlone w stosunku do jasnego jak słońce strumienia głównego.
L2P ze względu na właściwszy rozkład światła, mniejsze rozmiary i o połowę mniejszy ciężar o wiele lepiej sprawdzi się jako przednie światło rowerowe, będzie też bardziej uniwersalna niż wyspecjalizowana, dalekosiężna M9.
PS Nie przykładaj aż takiej wagi do mocy latarki i jej wielkiego zasięgu (na rowerze to niepotrzebne), ważniejszy jest odpowiedni rozkład światła. Trybu maksymalnego pouzywasz sobie trochę na początku dla funu, później najczęściej będziesz śmigał na 30%, który będzie w zupełności wystarczającym.
M9 to bardzo fajna latarka, ale nie na rower. Za to świetnie sprawdzi się jako szperacz.
PS2 M9 z diodą MT-G2 z Twojego linku, poświeci bliżej niż analogiczna wersja z diodą XM-L2, ponieważ MT-G2 ze względu na większe rozmiary emitera jest trudniejsza do skupienia przez reflektor mimo większej mocy maksymalnej.
___
: wtorek 23 gru 2014, 00:49
autor: Saylas
Vigo, Dokładnie tak!
MT-G2 musi być bardzo trudna do skupienia, gdyż porównania K3 (MT-G2) z M9 (XM-L2) wypadają następująco:
K3 świeci bliżej, ale za to bardziej rozprasza światło, i jest znacznie mniej zauważalny "snop" światła.
SolarForce L2P na rower jest idealna, ale nie mogę zapominać o reszcie zastosowań.
Miałem już wcześniej latarki z diodami Q3 i Q5. I muszę przyznać, że wszystkich trybów świecenia używałem często, nie raz zmieniając w kółko w zależności od potrzeby. No najmniej stetoskopu... Przydał się kilka razy. Przy kręceniu materiału do teledysku i na jednej dyskotece, gdy spaliła się lampa. błyskowa.
W dużych opuszczonych hangarach, bunkrach czy fabrykach cały czas jechałem na 100% mocy.
Tylko to były latarki z serii "no name 20.000 lm" i dziwnie migały po 5 minutach, nie trzymały cały czas jednej mocy światła.
Aż pewnego ranku, latarka się nie włączyła i pomyślałem sobie, koniec z chińskimi latarkami, szukam porad u specjalistów. i znalazłem se tutaj.
Vigo, masz L2P? Mógłbyś powiedzieć jak sprawdza się w innych warunkach, prócz roweru?
Np. po nałożeniu na latarkę dyfuzora, albo przyłożenie latarki do baniaka na wodę wyjdzie dostatecznie silna lampka by zmienić normalnie coś zrobić a nie po omacku?
(K3 albo L2P dziś którąś kupię...)
: wtorek 23 gru 2014, 01:36
autor: Vigo
Jak już wspomniałem od bodajże 2 lat mam L2P modowaną przez grega (cafel na Allegro) jeszcze ze starszą wersją diody XM-L, maksymalna moc tej latarki to ~750lm w tym trybie wciąż wzbudza dużą sensację wśród mniej "oświeconych". Zamówiłem u grega cztery stałe tryby: 5-30-60-100% i taka konfiguracja jest dla mnie odpowiednia oraz wystarczająca.
Na rowerze L2P sprawdza się doskonale, mocuję ją do kierownicy uchwytem Led Lensera, świeci szeroko i wystarczająco daleko, w najwyższym trybie, na kilkadziesiąt metrów przed rowerem robi z nocy dzień.
Jako typowa latarka ręczna też spisuje się bez zarzutu, może nie ma olbrzymiego zasięgu, ale od tego mam inne lampki. W mojej L2P mam diodę o ładnej, neutralnej barwie, która naturalnie odwzorowuje kolory oświetlanych obiektów.
Jestem z tej latarki bardzo zadowolony, lubię ją i w związku z tym często używam, mimo, że różnych innych latarek mam do dyspozycji sporo.
PS Trochę Ci jeszcze namieszam (wybacz
), proponuję abyś zerknął sobie jeszcze na to cudeńko EDC X1 3x XP-L:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=165780#165780
___
: wtorek 23 gru 2014, 14:11
autor: Saylas
Vigo, jesteś straszny... Człowiek prawie się zdecydował a tu bach. trzecia opcja.
Bardzo to wszystko zawiłe w sumie.
Reasumując to co się dowiedziałem:
1.) Miedzy L2P, L2D i L2B różnica jest tylko w wyglądzie i cenie(ponad 50zł).
1.1) Rodzaj emitera dobieramy przy zakupie.
2.) LED XM-L2 T6 3C daje najładniejsze odwzorowanie kolorów a barwa światła jest miła dla oka.
3.) Dostępne są 3 rodzaje optyki LED:
a) Reflektor OP
b) Soczewka TIR wąska (optimum do większości zastosowań )
c) Soczewka TIR szeroka.
4.) Latarki z serii L2... mają bardzo duży kąt świecenia, latarka M9 jest szperaczem i ma skupiony snob światła. Latarka K3 ze względu na duże rozmiary emitera MT-G2 nie jest w kategorii szperaczy. ma mniejszy kąt świecenia od L2... i większy od M9.
5.) Na rower tylko latarka L2... .
(proszę poprawić jeśli coś źle zrozumiałem.)
Czyli wychodzi na to, że potrzebuje dwóch latarek. Co znacznie komplikuje sprawę.
Najprościej byłoby zobaczyć porównanie K3 z L2... ale takowego nie mogę wygalować.
Koledzy, czy ktoś może mi w tym pomóc?
[ Dodano: 23 Grudzień 2014, 15:29 ]
Dodzwoniłem się do sklepu solarforce.eu i faktycznie najlepszym wyborem będzie latarka L2P.
Dowiedziałem się tez, że K3 świeci nawet trochę szerzej od L2 ale wcale nie nie jaśniej.
Czyli kupuję L2P
Dziękuję wszystkim za pomoc