Strona 2 z 2
: sobota 21 lut 2009, 21:05
autor: Piotrek K.
Dominik pisze:Piotrek K., musisz się jeszcze sporo nauczyć w tym zakresie
dopiero zaczynam swoją przygodę ze światłem (przed zarejestrowaniem się na światełkach byłem prawie całkowicie zielony w temacie
)
Dominik pisze:Żarówki w światłach stopu to najczęściej zwykłe próżniówki 7 lumenów / W.
Znalazłem
tutaj i chyba troche za optymistycznie wziąłem te 20 lumenów/W
EDIT
Dominik pisze:Wartość natężenia światła dla świateł stopu ma zawierać się pomiędzy 40 a 100 cd i pomiar jest dokonywany z odległości 1m.
Mógłbym prosić o jakiegoś linka albo dokładniejsze dane
: sobota 21 lut 2009, 23:03
autor: Bulba
Tomeketx: narysuj jakie planujesz rozmieszczenie diodek, to zaproponuje Ci na jaki to zrobic.
mozesz strzelic fotke lampy ?
Nie pakuj sie w powerledy bo to przegiecie paly, superfluxy 3 lub 4 strukturowe wystarcza w zupelnosci.
: sobota 21 lut 2009, 23:29
autor: Dominik
Piotrek K. pisze: dopiero zaczynam swoją przygodę ze światłem (przed zarejestrowaniem się na światełkach byłem prawie całkowicie zielony w temacie
)
Dlatego nie udzielaj rad / wyrażaj opinii nie mając o sprawach zielonego pojęcia tylko zadawaj pytania na przyszłość
.
Piotrek K. pisze:Mógłbym prosić o jakiegoś linka albo dokładniejsze dane
Wszystko jest opisane w :
Kod: Zaznacz cały
DYREKTYWA RADY
z dnia 27 lipca 1976 r.
w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu pojazdów silnikowych i ich przyczep
(76/758/EWG)
: niedziela 22 lut 2009, 00:53
autor: Piotrek K.
6.2.4.1. w polach zdefiniowanych na schematach w załączniku I natężenie wysyłanego światła musi być nie mniejsze niż 0,05 cd dla przednich i tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) oraz 0,3 cd dla świateł stop z jednym poziomem natężenia, a dla świateł stop z dwoma poziomami natężenia 0,3 cd w dzień i 0,07 cd w nocy.
Jeżeli to o to chodzi to nic mi to nie mówi bez "schematów z załącznika I" (a znaleźć ich nie stety nie mogę
)
Dominik pisze:Piotrek K. pisze: dopiero zaczynam swoją przygodę ze światłem (przed zarejestrowaniem się na światełkach byłem prawie całkowicie zielony w temacie
)
Dlatego nie udzielaj rad / wyrażaj opinii nie mając o sprawach zielonego pojęcia tylko zadawaj pytania na przyszłość
.
Zarejestrowałem się w lipcu 2008 (a forum przeglądam od jeszcze dłuższego czasu
), więc teraz mam już jako takie pojęcie
(jak na początkującego
) .
Według mnie wąsko świecące 5mm ledy nie za bardzo nadają się na światła STOPu (chyba że na dodatkowe trzecie
). Widziałem już pare takich wynalazków i spodobały mi się dopiero takie na power ledach (a tak mi się przynajmniej zdaje) z płytkimi odbłyśnikami (pod kątem także było je dobrze widać i nie było też efektu oślepiania jadąc bezpośrednio za tym samochodem). Niestety nie pamiętam co to było za auto (jakiś nowy duży SUV, a światła z dziewięcioma ledami na stronę wyglądały na fabryczne ).
PS.W power leda można bez problemu w razie potrzeby dać mniej prądu (gdyby okazał się za mocny), a zwykłego leda więcej prądu (gdyby okazał się jednak za słaby) tylko w szybkim tępie zniszczy.
Pozdrawiam
: niedziela 22 lut 2009, 11:06
autor: swietlik
Piotrek, bez urazy, ale odpuść sobie ten temat.
Według prawa, oświetlenie pojazdów na drogach publicznych _musi_ posiadać homologację. Jakbyś dobrze tych świateł nie zrobił - tego wymogu nie spełnisz i narazisz się w razie kolizji na problemy prawne, choćby z wypłatą odszkodowania.
Gdybyś jednak chciał kontynuować, to najpierw przeczytaj normę cytowaną wyżej, potem zaopatrz się w luksomierz i zmierz charakterystykę kierunkową istniejących oryginalnych świateł i dopiero potem projektuj coś, co będzie bardzo zbliżone do oryginału (a i tak będziesz na bakier z prawem).
: niedziela 22 lut 2009, 16:11
autor: Piotrek K.
swietlik pisze:ale odpuść sobie ten temat.
OK.
Przecież w pierwszym poście napisanym przeze mnie w tym temacie napisałem
Piotrek K. pisze:Sam myślałem o zrobieniu czegoś takiego (tylko że w samochodzie
) ale gdy się dowiedziałem ile kosztują porządne diody (czerwone CREE na allegro kosztują 15zł/szt) i że mogą być problemy z brakiem homologacji przez takie światła to się na razie wstrzymałem (ale na pewno wrócę jeszcze do tego tematu
)
Po prostu spodobało mi się tylne światło na pewnym samochodzie i zacząłem myśleć nad wykonaniem takiego, ale gdy się dowiedziałem o problemach z nim związanych to sobie odpuściłem.
Poza tym to nie ja zacząłem temat. Ja tylko napisałem co o tym myślę i to wszystko.
swietlik pisze:Według prawa, oświetlenie pojazdów na drogach publicznych _musi_ posiadać homologację. Jakbyś dobrze tych świateł nie zrobił - tego wymogu nie spełnisz
Gdyby się bardzo postarać i wynająć jakiegoś rzeczoznawcę to istnieje
cień szansy
. Ale kosztowało by to to że o cho cho..... albo i więcej
: piątek 06 mar 2009, 08:19
autor: kisi
Ja też uważam że światła zewnętrzne samochodu powinny być homologowane więc nie powinny być modyfkowane w żaden sposób.
Wydaje mi się że jedynymi które poddałbym modyfikacji są:
- trzecie światło stopu
- podświetlenie tablicy rejestracyjnej
- oświetlenie wnętrza jak najbardziej tak